abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 februari 2024 @ 18:29:21 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212321783
Het langverwachte VK artikel over Van Nieuwkerk is eindelijk gepubliceerd

twitter

twitter

twitter


Niet mijn OP

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 06-02-2024 18:36:05 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 6 februari 2024 @ 18:30:37 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212321795
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 15:40 schreef luxerobots het volgende:
Van nu.nl.

Omroep kreeg ook meldingen over seksueel en fysiek wangedrag Van Nieuwkerk

Matthijs van Nieuwkerk heeft zich in zijn tijd als presentator van DWDD mogelijk ook schuldig gemaakt aan seksueel en fysiek grensoverschrijdend gedrag. BNNVARA heeft daar meldingen over ontvangen, zegt omroepbaas Suzanne Kunzeler in de Volkskrant. Van Nieuwkerk ontkent deze beschuldigingen.
Zo zou Van Nieuwkerk een medewerker bij de keel hebben gegrepen en tegen de muur hebben gedrukt. "Van dat incident hebben we gehoord", zegt Kunzeler tegen de krant. Maar "uit respect voor de betrokken medewerker" geeft ze geen details.

Volgens haar kwamen in gesprekken met oud-medewerkers ook ongepaste relaties aan bod. Op de vraag of dit alleen over de presentator of ook over anderen ging, antwoordt ze: "Bij ons aan tafel is het in het kader van ongepaste relaties niet over andere leidinggevenden gegaan."

Een vrouw kreeg bij haar vertrek 20.000 euro vanwege een gestrande affaire met Van Nieuwkerk, meldt de Volkskrant op basis van documenten. Door de beëindigde affaire zou een onwerkbare situatie zijn ontstaan.

Sprake van 'ongelijke machtsverhouding' bij affaire
"Dit is destijds gewogen als een gelijkwaardige relatie met wederzijdse instemming", zegt Kunzeler daarover. "De vrouw in kwestie wilde na het stoppen van de relatie niet langer bij BNNVARA werken. Daarom is besloten haar dienstverband te beëindigen."

Dat ze geld meekreeg, is volgens Kunzeler niet ongebruikelijk. De vrouw kreeg een aantal maandsalarissen mee "vanwege haar lange duur van dienst en het abrupte einde".

Nu vindt Kunzeler dat Van Nieuwkerk erop aangesproken had moeten worden, omdat er sprake was van een "ongelijke machtsverhouding". Dat dit niet is gebeurd, noemt ze spijtig. "Temeer omdat het grote gevolgen heeft gehad voor de vrouw in kwestie."

Van Nieuwkerk ontkent de 'nieuwe' beschuldigingen
Van Nieuwkerk ontkent de 'nieuwe' beschuldigingen, zegt hij tegen De Volkskrant. De presentator benadrukt dat de commissie-Van Rijn dit ook niet heeft vastgesteld. "Ik heb mij niet schuldig gemaakt aan seksueel of fysiek grensoverschrijdend gedrag. Om vandaag van mijn oud-werkgever deze beschuldigingen te lezen, is werkelijk verbijsterend. Kunzeler bewijst zich hiermee een zeer onbetrouwbare (oud-)werkgever."

Van Nieuwkerk heeft donderdag wel opnieuw zijn excuses aangeboden voor het grensoverschrijdende gedrag dat eerder al bekend was en waar hij eerder ook al spijt voor heeft betuigd. Achter de schermen van het programma was sprake van een angstcultuur, onder meer omdat Van Nieuwkerk medewerkers toeschreeuwde, vernederde en intimideerde

Tientallen mensen vielen ziek uit vanwege de werkomstandigheden. "Dat we zoveel mensen achter de schermen ongelukkig hebben gemaakt. Ziek hebben gemaakt. Dan schaam je je helemaal kapot", zei hij vorig jaar tegen NRC.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 6 februari 2024 @ 18:31:21 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212321802
quote:
6s.gif Op maandag 5 februari 2024 12:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
RTL en Matthijs van Nieuwkerk stellen samenwerking voorlopig uit

RTL en presentator Matthijs van Nieuwkerk stellen hun samenwerking uit. Dat heeft RTL maandag gemeld. De zender zegt dat de conclusie „gezamenlijk” is genomen. Het besluit betekent dat de voorgenomen programma’s voorlopig niet doorgaan.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)erking-voorlopig-uit


quote:
6s.gif Op maandag 5 februari 2024 13:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
maandag 5 februari 2024

Naar aanleiding van het onderzoek van de Commissie-Van Rijn spreekt Coen Verbraak met Jeroen Pauw, Janine Abbring, Hanneke Groenteman, Amber Kortzorg, Mart Smeets, Arjan Lock en Jan Slagter, én mensen 'achter de schermen' over de werkcultuur bij de publieke omroep. Het onderzoek richtte zich op grensoverschrijdend gedrag, maar wáár liggen die grenzen en wie bepaalt dat?

https://ntr.nl/Buiten-Beeld/579/detail/Buiten-Beeld/VPWON_1354412


Ff. Kijken dus 8-)
twitter


[ Bericht 19% gewijzigd door golfer op 06-02-2024 18:36:41 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 6 februari 2024 @ 18:50:47 #4
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212321967
Ik kan me best voorstellen dat je op basis van de bevindingen van die commissie van Nieuwkerk af kan serveren, maar ik vind de hele gang van zaken met die Kunzeler wel heel opmerkelijk.

Het grote probleem nu voor RTL is dat de hele boel weer opgeschud wordt door beschuldigingen van fysiek geweld, terwijl niemand daarmee is gekomen en dit uit geen enkel onderzoek gekomen is. Dit komt uit de koker van één iemand en is nergens door gestaafd. Het lijkt me dat als dit via de geijkte kanalen bij de oudwerkgever terecht gekomen is, dit ook bij de onderzoeken bekend moet zijn.

Ik vind het echt een heel raar verhaal
Laffe huichelaar
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 februari 2024 @ 20:47:51 #5
862 Arcee
Look closer
pi_212324117
Fysiek grensoverschrijdend gedrag, zoals iemand naar de grond werken of over de tafel heen trekken, zie ik eigenlijk niet echt voor me bij MvN. In DWDD kwam-ie altijd over als een bange fysieke poeperd.

Dat-ie achter de schermen een totale verbale lul was, dat geloof ik dan weer wel.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 20:49:07 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212324144
Houdt dat toezicht houden nog wat in, of is dat slechts schaamteloos cashen?
twitter
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_212324900
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 18:50 schreef timmmmm het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat je op basis van de bevindingen van die commissie van Nieuwkerk af kan serveren, maar ik vind de hele gang van zaken met die Kunzeler wel heel opmerkelijk.
Ik heb het interview met haar gelezen en vond het een keurig interview. Van Nieuwkerk is er woedend om. Ik vond zijn berouw eerder geloofwaardig, maar nu niet meer. Hij haalt uit naar anderen en bagatelliseert. Dat is wat iemand doet die vindt dat-ie niet echt fout bezig was, maar z’n eer en z’n carrière wil redden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 21:44:05 #9
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212325377
quote:
Bestuur is duidelijk beter met papierwerk dan op het vlak van een menselijke organisatie runnen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 21:45:16 #10
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212325396
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb het interview met haar gelezen en vond het een keurig interview. Van Nieuwkerk is er woedend om. Ik vond zijn berouw eerder geloofwaardig, maar nu niet meer. Hij haalt uit naar anderen en bagatelliseert. Dat is wat iemand doet die vindt dat-ie niet echt fout bezig was, maar z’n eer en z’n carrière wil redden.
Ik geloof helemaal niks van het waarheidsgehalte van haar beweringen
Laffe huichelaar
  dinsdag 6 februari 2024 @ 22:26:40 #11
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_212326164
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik geloof helemaal niks van het waarheidsgehalte van haar beweringen
:{w
Neen, ze neemt zo'n groot risico dit te delen met een eventuele rechtszaak die zou kunnen volgen.

Fan zijn v Van Nieuwkerk :D
love & heet
  dinsdag 6 februari 2024 @ 22:38:36 #12
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_212326394
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 18:50 schreef timmmmm het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat je op basis van de bevindingen van die commissie van Nieuwkerk af kan serveren, maar ik vind de hele gang van zaken met die Kunzeler wel heel opmerkelijk.

Het grote probleem nu voor RTL is dat de hele boel weer opgeschud wordt door beschuldigingen van fysiek geweld, terwijl niemand daarmee is gekomen en dit uit geen enkel onderzoek gekomen is. Dit komt uit de koker van één iemand en is nergens door gestaafd. Het lijkt me dat als dit via de geijkte kanalen bij de oudwerkgever terecht gekomen is, dit ook bij de onderzoeken bekend moet zijn.

Ik vind het echt een heel raar verhaal
Het zal ook vast in het rapport staan. Maar dan zonder naam.
En er zijn meldingen van geweest: "Volgens haar (Kunzeler) was er bij DWDD sprake van anonieme meldingen over fysiek geweld door Van Nieuwkerk, die dus ontkent" https://www.trouw.nl/cult(...)%2Fwww.google.com%2F

En: "opmerkelijk"?
Sterk juist.
Span dan een rechtszaak aan als het niet gebeurd is. Dat zou ieder publiek figuur doen die van zulke daden beschuldigd wordt.
Goede actie juist om zulke ernstige feiten juist niet af te dekken met de mantel der liefde, maar te openbaren.
Want waarom deze ernstige aanvulling op eerdere daden voorbij laten gaan zonder ze weg te stoppen en door te gaan met het wederom doodzwijgen van ernstige misstanden?
Oh ja: om de machtspotentaat weer in het zadel te helpen bij RTL omdat hij al genoeg gestraft is :'(
love & heet
pi_212328004
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 20:49 schreef Perrin het volgende:
Houdt dat toezicht houden nog wat in, of is dat slechts schaamteloos cashen?
[ twitter ]
Who the fuck is KIM VAN KEKEN nou weer
pi_212329056
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 16:48 schreef Perrin het volgende:
Toch benieuwd wie en wat Claudia hier bedoelt.

[ afbeelding ]
Nu is zij sowieso om te kotsen, maar als dit dan gebeurt is vertel je verhaal en toon ff wat ballen ipv onderdeel van het probleem te zijn door te zwijgen. Laat zien wie dit gedaan heeft + bewijs. :Y
pi_212329513
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 22:38 schreef sly-nl het volgende:
Span dan een rechtszaak aan als het niet gebeurd is. Dat zou ieder publiek figuur doen die van zulke daden beschuldigd wordt.
Dat is de omgekeerde wereld hè.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_212330647
quote:
10s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is de omgekeerde wereld hè.
Daarnaast zal die boomert ook wel snappen dat hij nat gaat, omdat ie gaat verliezen.
  woensdag 7 februari 2024 @ 13:13:37 #17
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_212331220
Een bescheiden Matthijs in 1997. Interessant.

twitter
pi_212332547
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:13 schreef Eightyone het volgende:
Een bescheiden Matthijs in 1997. Interessant.

[ tweet ]
Iemand kan gewoon een rol spelen he. Wat vinden we nou raar? Dat hij niet op dat moment zegt dat hij een debiel en tiran op de werkvloer is?

Waarom gaan we kijken naar excuses voor deze debiel? Dat hij zo "gemaakt" is. Dat is natuurlijk niet een verantwoording. Zo kan je elk misdrijf ook goedpraten.
  woensdag 7 februari 2024 @ 15:09:02 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212332585
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 15:06 schreef Duiveltja het volgende:

Dat hij niet op dat moment zegt dat hij een debiel en tiran op de werkvloer is?

Dat was hij in zijn tijd bij Het Parool ook niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 7 februari 2024 @ 15:26:59 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212332850
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:13 schreef Eightyone het volgende:
Een bescheiden Matthijs in 1997. Interessant.

[ tweet ]
Toen was zijn ego nog niet opgeblazen door zijn succes, I guess.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 7 februari 2024 @ 17:30:23 #21
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_212334551
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:13 schreef Eightyone het volgende:
Een bescheiden Matthijs in 1997. Interessant.

[ tweet ]
Haha, "denk veel aan dit fragment" :D
Tijdens het fietsen, eten, werken en slapen! Werkelijk de hele dag, joh!
"Ik neem het voor Matthijs op met dit top-twietje, misschien krijg ik dan een bedankbriefje" O+

Slap stukje ook verder. Tuurlijk was Matthijs in '97 al de vervelende kerel die hij later liet zien. Enige verschil was dat hij toen nog geen controle had over een hele redactie bij de vara. En zich nog verder omhoog moest werken..
love & heet
pi_212341391
Rapport-Van Rijn aangepast: pijnlijke alinea's over directie NOS verwijderd :') :r





https://www.rtlnieuws.nl/(...)uit-rapport-van-rijn

[ Bericht 17% gewijzigd door ikweethetookniet op 08-02-2024 11:40:52 ]
  donderdag 8 februari 2024 @ 11:26:04 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212343869
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:30 schreef sly-nl het volgende:

Tuurlijk was Matthijs in '97 al de vervelende kerel die hij later liet zien.
Jij werkte in 1997 ook met hem samen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 8 februari 2024 @ 18:06:11 #25
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_212349191
quote:
81s.gif Op donderdag 8 februari 2024 11:26 schreef golfer het volgende:

[..]
Jij werkte in 1997 ook met hem samen?
Ik schreef nergens dat hij zich misdroeg toen. Lezen!@
De schrijver v het slappe twiet-verhaaltje komt met een retorische vraag die ik nogal lachwekkend vind: "hoe kon de leidinggevende Matthijs van toen zó extreem veranderen?"
Zijn karakter en vooral geweten (of gebrek aan -) was in 1997 allang gevormd, hoorr. Als je een jaar of 11 bent moet er al een redelijk moreel besef zijn. Wat ik wilde zeggen is dat Matthijs in 1997 geen ander mens was. Dat hij die vervelende kerel altijd al was lijkt mij duidelijk. Dat hij zich niet of wel misdroeg bij eerdere functies zegt daar geen reet over.
love & heet
  vrijdag 9 februari 2024 @ 09:30:22 #26
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212356255
Paul de Leeuw was blijkbaar net zo erg. Al die narcistische dominante mannetjes zijn hetzelfde bij de NPO. Ego opgeblazen tot groteske proporties.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_212358376
Het zijn allemaal smeerlappen daar in Hilversum. Het Gooische Matras is meer dan een metafoor, het bestaat echt... ik zou de stekker ui de NPO halen. Alleen maar NPO 1, de rest opdoeken. Weg met het geld naar dat riool.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 10 februari 2024 @ 10:31:16 #28
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_212368733
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:30 schreef Perrin het volgende:
Paul de Leeuw was blijkbaar net zo erg. Al die narcistische dominante mannetjes zijn hetzelfde bij de NPO. Ego opgeblazen tot groteske proporties.
Die is op tv al erg: zijn hoofd stoort me toch wel zo mateloos. Vreselijk. En grappig is hij ook nooit geweest. Eeuwig bezweet ook. Verbaast me niks als hij achter de schermen inderdaad een arrogante eikel blijkt.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_212368966
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:30 schreef Perrin het volgende:
Paul de Leeuw was blijkbaar net zo erg. Al die narcistische dominante mannetjes zijn hetzelfde bij de NPO. Ego opgeblazen tot groteske proporties.
Met stemverheffing gereageerd, waar gaat het nog over.

[ Bericht 0% gewijzigd door nostra op 10-02-2024 11:24:19 ]
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_212369412
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:30 schreef Perrin het volgende:
Paul de Leeuw was blijkbaar net zo erg. Al die narcistische dominante mannetjes zijn hetzelfde bij de NPO. Ego opgeblazen tot groteske proporties.
Dat is wel echt spijkers op laag water zoeken. Hij schoot uit zn slof en heeft dezelfde dag zn excuses aangeboden. Als we daar moeilijk over gaan doen kan je elke mkb wel opdoeken. Ik vind vooral die regisseur een zachtgekookt ei. Je laat jezelf toch niet de tent uit jagen? Kleuters.
-nee-
  Moderator zaterdag 10 februari 2024 @ 11:37:32 #31
184769 crew  Deisyy
pi_212369568
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:30 schreef Perrin het volgende:
Paul de Leeuw was blijkbaar net zo erg. Al die narcistische dominante mannetjes zijn hetzelfde bij de NPO. Ego opgeblazen tot groteske proporties.
Tis wat :')

Dit gezeur gaat echt helemaal nergens meer over, hij praatte met stemverheffing, nou nou.
Waarvoor hij de volgende dag zijn excuses heeft aangeboden trouwens.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  zaterdag 10 februari 2024 @ 11:56:00 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212369719
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:30 schreef Perrin het volgende:
Paul de Leeuw was blijkbaar net zo erg. Al die narcistische dominante mannetjes zijn hetzelfde bij de NPO. Ego opgeblazen tot groteske proporties.
Zal niet alleen bij de NPO zijn, teveel aandacht maakt van iedereen een verwend kind.
pi_212370810
Eus: er zijn beelden van ’niet zo gezellig gedrag’ Matthijs van Nieuwkerk

Er zijn beelden van „niet zo gezellig gedrag” van Matthijs van Nieuwkerk. Dat vertelde televisiemaker Özcan ’Eus’ Akyol, een goede vriend van Matthijs van Nieuwkerk en oud-tafelheer bij De wereld draait door (DWDD), vrijdagavond aan tafel bij Humberto. Het gaat om opnames van repetities van DWDD, die Akyol recent zelf heeft kunnen bekijken toen hij ging praten met oud-medewerkers van het programma.

„Er is wel beeld dat je ziet dat het er niet zo gezellig aan toe gaat. Niet fysiek geweld hoor”, vertelt Akyol. „De woorden die er zijn, hoe er met elkaar wordt omgegaan. Toen dacht ik wel: deze kant van jou ken ik ook niet zo goed, dus ik weet ook niet precies wie ik nu verdedig.”

Akyol wil Van Nieuwkerk blijven steunen, ook na de presentatie van het Rapport-Van Rijn. In het rapport over grensoverschrijdend gedrag bij de publieke omroep komen DWDD en Van Nieuwkerk flink aan bod. „Ook als een vriend slechte dingen doet, moet je hem blijven steunen en moet je blijven praten, maar je kan niet volhouden dat daar helemaal niets is gebeurd”, aldus Akyol.

De televisiemaker heeft Van Nieuwkerk niet recent gesproken. De voormalig DWDD-presentator is naar Parijs gegaan, „om juist weg te blijven van dit soort prikkels”, aldus Akyol. Hij gaat Van Nieuwkerk volgende week bellen om te vragen hoe het met hem gaat. „Maar inhoudelijk kan ik niks meer doen.”

https://www.telegraaf.nl/(...)tthijs-van-nieuwkerk

Naar Parijs gevlucht :') _O-
Dat is echt een bewijs van zijn onschuld :|W
pi_212371643
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:37 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Tis wat :')

Dit gezeur gaat echt helemaal nergens meer over, hij praatte met stemverheffing, nou nou.
Waarvoor hij de volgende dag zijn excuses heeft aangeboden trouwens.
inderdaad volgens mij gaat het bij de gemiddelde bank of multinational er ook wel eens iemand helemaal uit zijn stekkertje.
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
  zaterdag 10 februari 2024 @ 16:02:29 #35
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212372157
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:30 schreef Perrin het volgende:
Paul de Leeuw was blijkbaar net zo erg. Al die narcistische dominante mannetjes zijn hetzelfde bij de NPO. Ego opgeblazen tot groteske proporties.
Dit is toch geen geheim? In die docu achter de schermen van hem zag je dat ook duidelijk.

Dat past precies in het straatje wat we hier lezen maar ik vind dat niet over de grens gaan
Laffe huichelaar
pi_212373276
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 13:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Eus: er zijn beelden van ’niet zo gezellig gedrag’ Matthijs van Nieuwkerk

Er zijn beelden van „niet zo gezellig gedrag” van Matthijs van Nieuwkerk. Dat vertelde televisiemaker Özcan ’Eus’ Akyol, een goede vriend van Matthijs van Nieuwkerk en oud-tafelheer bij De wereld draait door (DWDD), vrijdagavond aan tafel bij Humberto. Het gaat om opnames van repetities van DWDD, die Akyol recent zelf heeft kunnen bekijken toen hij ging praten met oud-medewerkers van het programma.

„Er is wel beeld dat je ziet dat het er niet zo gezellig aan toe gaat. Niet fysiek geweld hoor”, vertelt Akyol. „De woorden die er zijn, hoe er met elkaar wordt omgegaan. Toen dacht ik wel: deze kant van jou ken ik ook niet zo goed, dus ik weet ook niet precies wie ik nu verdedig.”

Akyol wil Van Nieuwkerk blijven steunen, ook na de presentatie van het Rapport-Van Rijn. In het rapport over grensoverschrijdend gedrag bij de publieke omroep komen DWDD en Van Nieuwkerk flink aan bod. „Ook als een vriend slechte dingen doet, moet je hem blijven steunen en moet je blijven praten, maar je kan niet volhouden dat daar helemaal niets is gebeurd”, aldus Akyol.

De televisiemaker heeft Van Nieuwkerk niet recent gesproken. De voormalig DWDD-presentator is naar Parijs gegaan, „om juist weg te blijven van dit soort prikkels”, aldus Akyol. Hij gaat Van Nieuwkerk volgende week bellen om te vragen hoe het met hem gaat. „Maar inhoudelijk kan ik niks meer doen.”

https://www.telegraaf.nl/(...)tthijs-van-nieuwkerk

Naar Parijs gevlucht :') _O-
Dat is echt een bewijs van zijn onschuld :|W
Vind dit een heel vaag verhaal. Hij zegt dat er beelden zijn maar repetities waren altijd met publiek. Gasten en tafelheer/dame kwamen na dat het publiek binnen was. Daarna vonden de repetities plaats. Als er echt beelden van zijn dan had het publiek er echt wel melding van gemaakt.

Tafelheer/dame kwam vrijwel nooit eerder dan het publiek. Zou niet weten wat en wanneer er iets gefilmd is
pi_212382385
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:06 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Ik schreef nergens dat hij zich misdroeg toen. Lezen!@
De schrijver v het slappe twiet-verhaaltje komt met een retorische vraag die ik nogal lachwekkend vind: "hoe kon de leidinggevende Matthijs van toen zó extreem veranderen?"
Zijn karakter en vooral geweten (of gebrek aan -) was in 1997 allang gevormd, hoorr. Als je een jaar of 11 bent moet er al een redelijk moreel besef zijn. Wat ik wilde zeggen is dat Matthijs in 1997 geen ander mens was. Dat hij die vervelende kerel altijd al was lijkt mij duidelijk. Dat hij zich niet of wel misdroeg bij eerdere functies zegt daar geen reet over.
Ik denk wel dat mensen kunnen veranderen na hun jeugdjaren, en veranderen nadat het succes naar hun hoofd is gestegen . Een van de meest extreme voorbeelden in de geschiedenis vind ik hier Henry Ford (de oprichter van Ford).

Elon Musk dreigt 100 jaar later dezelfde kant uit te gaan.
pi_212383233
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 17:32 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Vind dit een heel vaag verhaal. Hij zegt dat er beelden zijn maar repetities waren altijd met publiek. Gasten en tafelheer/dame kwamen na dat het publiek binnen was. Daarna vonden de repetities plaats. Als er echt beelden van zijn dan had het publiek er echt wel melding van gemaakt.

Tafelheer/dame kwam vrijwel nooit eerder dan het publiek. Zou niet weten wat en wanneer er iets gefilmd is
Repetities zijn in na-middag. Zonder publiek. Redactie lid doet zich dan voor als de gast zeg maar. Daar is nooit publiek bij. Die komen pas 1 uur voor aanvang binnen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_212383346
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 13:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Eus: er zijn beelden van ’niet zo gezellig gedrag’ Matthijs van Nieuwkerk

Er zijn beelden van „niet zo gezellig gedrag” van Matthijs van Nieuwkerk. Dat vertelde televisiemaker Özcan ’Eus’ Akyol, een goede vriend van Matthijs van Nieuwkerk en oud-tafelheer bij De wereld draait door (DWDD), vrijdagavond aan tafel bij Humberto. Het gaat om opnames van repetities van DWDD, die Akyol recent zelf heeft kunnen bekijken toen hij ging praten met oud-medewerkers van het programma.

„Er is wel beeld dat je ziet dat het er niet zo gezellig aan toe gaat. Niet fysiek geweld hoor”, vertelt Akyol. „De woorden die er zijn, hoe er met elkaar wordt omgegaan. Toen dacht ik wel: deze kant van jou ken ik ook niet zo goed, dus ik weet ook niet precies wie ik nu verdedig.”

Akyol wil Van Nieuwkerk blijven steunen, ook na de presentatie van het Rapport-Van Rijn. In het rapport over grensoverschrijdend gedrag bij de publieke omroep komen DWDD en Van Nieuwkerk flink aan bod. „Ook als een vriend slechte dingen doet, moet je hem blijven steunen en moet je blijven praten, maar je kan niet volhouden dat daar helemaal niets is gebeurd”, aldus Akyol.

De televisiemaker heeft Van Nieuwkerk niet recent gesproken. De voormalig DWDD-presentator is naar Parijs gegaan, „om juist weg te blijven van dit soort prikkels”, aldus Akyol. Hij gaat Van Nieuwkerk volgende week bellen om te vragen hoe het met hem gaat. „Maar inhoudelijk kan ik niks meer doen.”

https://www.telegraaf.nl/(...)tthijs-van-nieuwkerk

Naar Parijs gevlucht :') _O-
Dat is echt een bewijs van zijn onschuld :|W
Ziet Matthijs Eus ook nog als vriend?
pi_212389170
Ik kan mij nog wel herinneren dat er ooit een documentaire gemaakt is van DWDD achter de schermen. Zag je Matthijs op een bedje liggen vlak voor de uitzending en ook een hoop gefoeter van hem in de redactiekamer. Misschien doelde Eus daarop. Maar dat Eus noemt dat zijn 'vriend' even naar Parijs is gevlucht vind ik ranzig, houd je waffel, man.
pi_212389233
Zijn de beelden er al? Ben wel benieuwd c_/
standaarddrinker
pi_212390045
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 17:21 schreef DrDentz het volgende:
Zijn de beelden er al? Ben wel benieuwd c_/
Misschien nog ergens op youtube? Doc was nav het 10-jarig bestaan van DWDD.
pi_212390122
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 17:17 schreef Firuze60 het volgende:
Ik kan mij nog wel herinneren dat er ooit een documentaire gemaakt is van DWDD achter de schermen. Zag je Matthijs op een bedje liggen vlak voor de uitzending en ook een hoop gefoeter van hem in de redactiekamer. Misschien doelde Eus daarop. Maar dat Eus noemt dat zijn 'vriend' even naar Parijs is gevlucht vind ik ranzig, houd je waffel, man.


Dat was paar dagen eerder al in de media hoor incl foto’s
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_212390142
https://www.volkskrant.nl(...)t-vuur-aan~b335d4d4/

Misschien doelde Eus op deze doc?
  maandag 12 februari 2024 @ 21:10:33 #45
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_212405380
https://www.shownieuws.nl(...)tthijs-van-nieuwkerk

En doorrrrrrr

Nog veel meer shit dus *O* *O*
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 13 februari 2024 @ 11:06:14 #46
335263 freaky40
pi_212409366
Laat dat filmpje wat er rondslingert nu maar door komen dan. Al moet je ook maar afwachten wat daar mee gebeurd is vooraf. Met AI kun je veel faken.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:10:17 #47
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_212410739
Oei: filmpje agressieve Matthijs van Nieuwkerk gaat massaal rond

Is Matthijs van Nieuwkerk ergste nachtmerrie al uitgekomen of gaat dat nog gebeuren? Het filmpje waarop hij zich verschrikkelijk gemeen en agressief gedraagt gaat massaal rond in tv-land…

Het was voor Özcan Akyol de reden om zijn boezemvriend Matthijs van Nieuwkerk publiekelijk de rug toe te keren: een filmpje waarop de gevallen tv-ster zich vreselijk misdraagt tijdens de repetities van De Wereld Draait Door. En het lijkt een kwestie van tijd voordat dit filmpje van Matthijs’ wangedrag op het wereldwijde web wordt gegooid…

Wel of geen nieuws?
Het bestaan van dit filmpje was tot nu toe alleen bekend in tv-kringen, merkt Wilfred Genee op in Vandaag Inside. “Je hebt het nu over beeldmateriaal, wat de mensen extra nieuwsgierig maakt.”

Tafelgast Özcan Akyol daarop: “Dat is in Hilversum geen nieuws.”

Wilfred: “Maar je bracht het alsof het nieuws was en zo werd het ook opgepakt door iedereen.”

Özcan: “Ik dacht dat het geen nieuws was inderdaad, maar voor de buitenstaanders is het kennelijk nieuws, ja.”

Op een telefoontje
Sam Hagens vraagt zich af waar de beelden te zien zijn. “Hoe heb je die beelden gezien, vroeg ik me af.”

Özcan: “Op een telefoontje.”

Sam: “Dat wordt rondgestuurd?”

Özcan: “Ja, dat is ook geen geheim, dat stond in het AD. Er is kennelijk zo’n actiegroep van oud-DWDD’ers die zich tegen hem hebben gekeerd en zij hebben allemaal beelden en weet ik veel wat.”

Het AD heeft inderdaad bericht over ‘WhatsAppgroepen van zijn oud-medewerkers’ die ‘overuren draaien’, maar niet over een filmpje van Matthijs.

Creatief knippen
Johan Derksen sorteert voor op het lekken van de Matthijs-beelden. “Als er ex-medewerkers van De Wereld Draait Door filmpjes op internet gooien, dan weet ik al van tevoren – zonder dat ik ze gezien heb – dat de filmpjes creatief geknipt zijn, want daar kun je het filmpje veel erger door laten lijken.”

Hij vervolgt: “Je moet wel redelijk slecht in elkaar zitten als een jongen al helemaal kapotgemaakt is om dan nog een keer een mes in z’n rug te willen steken.”

Moeite mee
Özcan zou het openbaar maken van de beelden afkeuren. “Daar heb ik ook wel moeite mee. Ik weet niet wat ze precies van plan zijn hoor, maar als iemand op de grond ligt en echt kapot is…”

Hij vervolgt: “Je kunt nu wel concluderen dat die man dit jaar geen televisie meer gaat maken. Dan mag je iemand ook wel met rust laten en dan moet je niet gaan dreigen met: er komt nog een screenshot of beeldmateriaal of weet ik veel wat, maar kennelijk zijn ze zó boos op hem en willen ze zó graag wraak nemen dat ze hiermee dreigen.”

Drie, vier mensen
Het filmpje van Matthijs gaat in Hilversum al massaal rond. Alleen Özcan al heeft het meermaals onder zijn neus gehad. En daardoor is zijn mening over Matthijs ook veranderd. “Als drie, vier mensen met wie ik ook werk dat aan mij laten zien, en ik dan zeg dat ik het niet weet of dat het allemaal wel meevalt, dan ben ik toch een huichelaar?”

“Ik kan wel blind zeggen: ‘Hij heeft gelijk’, maar ik weet het gewoon niet.”

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?
Bent u benieuwd naar dat filmpje van Matthijs van Nieuwkerk?
Ja, gooi nu alles maar op tafel, ik wil het wel even zien
82%(5.438 Stemmen)
Nee, ik vind dat dit filmpje niet naar buiten moet komen
18%(1.217 Stemmen)
Totaal aantal stemmen: 6.655

https://www.mediacourant.(...)k-gaat-massaal-rond/

Iemand een link naar het filmpje O-)
Vraag het voor een vriend :+
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:12:48 #48
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_212410831
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 13:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Özcan: “Ja, dat is ook geen geheim, dat stond in het AD. Er is kennelijk zo’n actiegroep van oud-DWDD’ers die zich tegen hem hebben gekeerd en zij hebben allemaal beelden en weet ik veel wat.”

Het AD heeft inderdaad bericht over ‘WhatsAppgroepen van zijn oud-medewerkers’ die ‘overuren draaien’, maar niet over een filmpje van Matthijs.

Heel fijn dit. :Y

Weg met die man. Nooit meer op tv. Ik snap de mensen niet die hem nog verdedigen. Doen ze dat ook bij pauperkabouter
  dinsdag 13 februari 2024 @ 13:39:52 #50
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_212410982
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 13:20 schreef Duiveltja het volgende:
Weg met die man. Nooit meer op tv. Ik snap de mensen niet die hem nog verdedigen. Doen ze dat ook bij pauperkabouter
Iedereen die nog denkt te kunnen profiteren van deze man steunt hem nog
De rest :r
Dus :W :W :W :W :W :W :W
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')