abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:09:59 #151
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212329876
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waar wij bij het kruisje tekenen.

Overigens, is het democratisch dermate indirect dat de regeldruk vanuit de EU geen ene kut te maken heeft met de wens van het volk.
Misschien niet de wensen van het volk, maar wel de politici waar het volk zelf op stemt, omdat ze ze zo mooi naar de mond praten. Verscheidene voorstellen waar men nu over zeikt zijn juist door de Nederlandse politici aangedragen. Maar het wordt ons allemaal opgelegd door de EU. :')

Met je opmerkingen over de progressiviteit van de Europese fractie waar de VVD in zit ga je er ook weer in mee. De VVD is niet voor niets in die fractie gestapt en is een groot pleitbezorger van haar standpunten, maar als regerende partij is het altijd makkelijker om schuld af te schuiven voor impopulaire maatregelen. En stemmers vallen ervoor. Ook de PVV heeft deze strategie veelvuldig gebruikt (voor de bühne ageren tegen beleid waar ze zelf mee akkoord zijn gegaan) en wat krijgen ze ervoor? Verkiezingswinst. Mensen willen graag voor de gek gehouden worden. Doen ze echt zelf. Dat hele ondemocratische EU-riedeltje is daar slechts een symptoom van.

[ Bericht 25% gewijzigd door PiyeReloaded op 07-02-2024 11:17:05 ]
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:27:47 #152
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212330097
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Omdat het bij herhaling een tikje hinderlijk wordt, we hoeven dat criminele gedrag niet te bagatelliseren.
Maar dit is een topic over de boeren, vreemd dat jij het dan de hele tijd over een ander onderwerp hebt. Alsof die groep de andere groep ok maakt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_212330382
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:52 schreef Justinn het volgende:

[..]
Ik bemoei me totaal niet met deze discussies, want als het aan mij ligt worden zowel XR als boeren met harde hand van de snelweg geflikkerd, desnoods met gepast geweld. Burgertje pesten is inmiddels vóóral voorbehouden aan dit soort partijen (ipv de overheid) met hun rechtlijnige single-issue gezeik. Ga lekker bij het binnenhof staan of begin een politieke partij om je zin te krijgen.

Echter is overdrijven ook een vak. Je hebt geen tank nodig om een tractor van ca 6 ton te verwijderen. Een beetje autolaadkraan tilt 100 ton/meter en plaatst een tractor zo in de berm of op een oplegger.
Eentje niet nee, maar ze staan er met tientallen en ze gaan niet even aan de kant zodat laadkranen ze rustig een voor een weg weg kunnen halen. Kortom, je hebt zwaar materieel nodig om de hele zooi van de weg te schuiven, zeker als er nog puin/brandende rommel bij ligt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2024 11:56:56 ]
pi_212332138
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:45 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Oh nu ineens heb je daar problemen mee zeker.
Want Ludo zal wel een racist zijn, want vindt dat boeren worden verketterd? Gaat het verder wel ok?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_212332187
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:09 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Misschien niet de wensen van het volk, maar wel de politici waar het volk zelf op stemt, omdat ze ze zo mooi naar de mond praten. Verscheidene voorstellen waar men nu over zeikt zijn juist door de Nederlandse politici aangedragen. Maar het wordt ons allemaal opgelegd door de EU. :')

Met je opmerkingen over de progressiviteit van de Europese fractie waar de VVD in zit ga je er ook weer in mee. De VVD is niet voor niets in die fractie gestapt en is een groot pleitbezorger van haar standpunten, maar als regerende partij is het altijd makkelijker om schuld af te schuiven voor impopulaire maatregelen. En stemmers vallen ervoor. Ook de PVV heeft deze strategie veelvuldig gebruikt (voor de bühne ageren tegen beleid waar ze zelf mee akkoord zijn gegaan) en wat krijgen ze ervoor? Verkiezingswinst. Mensen willen graag voor de gek gehouden worden. Doen ze echt zelf. Dat hele ondemocratische EU-riedeltje is daar slechts een symptoom van.
Je draait hem helemaal om _O-

Ik leg uit op punten dat het sowieso al een indirecte democratie is, en de macht via de lidstaten via de partijleiding via fractiediscipline via het kabinet loopt.

Maar de club VVD binnen de EU zit in een veel progressievere fractie dan VVD binnen Nederland.

Dat vindt de VVD top helemaal bueno, daar heb ik geen twijfels over.
Het punt is meer dat men niet weet waarop ze stemt binnen de EU.

En dat is één probleem, maar het probleem dat het parlement zelf ook tandenloos is is het 2e.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_212332488
quote:
Politie en OM gaan harder en sneller optreden tegen actievoerders
https://nos.nl/l/2507914

"De maat is vol", staat in een gezamenlijke verklaring van de politie en het Openbaar Ministerie (OM). In een spoedoverleg met demissionair minister van Justitie Yeşilgöz is besloten dat er steviger en sneller wordt optreden tegen actievoerders die de wet overtreden.

Aanleiding zijn de boerenprotestacties van de afgelopen dagen, snelwegblokkades door Extinction Rebellion en verschillende protesten waarbij "verwerpelijke" leuzen werden gescandeerd. "Dit is geen demonstreren, dit zijn geen protesten, dit zijn illegale acties of zelfs het plegen van misdrijven. Daar komen de actievoerders niet mee weg", valt te lezen in de verklaring.

Een van de maatregelen is ter plekke beboeten, mocht dat niet direct mogelijk zijn, worden wetovertreders achteraf beboet en vervolgd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212332581
Nu pas, waarom moet het zo ver komen dat de boeren het land eerst kunnen platleggen.

Gooi gelijk de ME er naartoe en neem de voertuigen in beslag.
  woensdag 7 februari 2024 @ 17:22:45 #158
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212334477
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 15:08 schreef Duiveltja het volgende:
Nu pas, waarom moet het zo ver komen dat de boeren het land eerst kunnen platleggen.

Gooi gelijk de ME er naartoe en neem de voertuigen in beslag.
Jij wilt een Burgeroorlog
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212335028
Zodra die van den Oever ook maar op versturen heeft gedrukt bij de volgende oproep, een busje voor laten rijden. Bij elk bericht van dat schertsfiguur is 't ellende, worden strafbare feiten gepleegd. Dat is de definitie van opruiing.

De angel eruit trekken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_212335248
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Jij wilt een Burgeroorlog
waarom zou dat de wens zijn :? Jij bukt wel voorover voor terreurboeren?
  woensdag 7 februari 2024 @ 18:37:16 #161
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212335517
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:21 schreef Bofjijff het volgende:

waarom zou dat de wens zijn :? Jij bukt wel voorover voor terreurboeren?
Waar wordt er een wens uitgesproken? :?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212335580
quote:
5s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:37 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Waar wordt er een wens uitgesproken? :?
iemand krijgt de beschuldiging dat diegene een burgeroorlog zou willen.

Willen / wensen. Zelfde categorie.
  woensdag 7 februari 2024 @ 19:04:28 #163
24533 ACT-F
pi_212335942
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:41 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
iemand krijgt de beschuldiging dat diegene een burgeroorlog zou willen.

Willen / wensen. Zelfde categorie.
Diegene ben jij. Bukken doe je al want je grijpt niet in. Als de politie al moeite heeft de meute in het gareel te houden, wat denk jij nog te kunnen uitrichten afgezien je frustraties op een forum te uiten?
pi_212336239
quote:
5s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:04 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Diegene ben jij. Bukken doe je al want je grijpt niet in. Als de politie al moeite heeft de meute in het gareel te houden, wat denk jij nog te kunnen uitrichten afgezien je frustraties op een forum te uiten?
wat ben ik precies? Ik kan als individu weinig uitrichten. Welke frustratie verder?

Ik vind die beschuldiging vrij bizar, dat mag ik toch uiten? Net als dat ik mag aangeven dat ik ook hoop dat die terroristische boeren harder aangepakt mogen worden voor het verstoren van de openbare manier op eem vrij extreme wijze. Daar is niks frustrerend aan hoor. :)
  woensdag 7 februari 2024 @ 19:32:29 #165
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212336342
quote:
5s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:04 schreef ACT-F het volgende:

[..]
De overheid lokt acties uit met al die aankondigingen van stikstof, derogatie stop , onteigening

Zou het beter zijn als de overheid zaken stilzwijgend aanpakt, door stimulatie van emigratie , opkoop via een makelaar enz

De overheid schopt zelf zo om zich heen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 7 februari 2024 @ 19:33:28 #166
24533 ACT-F
pi_212336356
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:23 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
wat ben ik precies? Ik kan als individu weinig uitrichten. Welke frustratie verder?

Ik vind die beschuldiging vrij bizar, dat mag ik toch uiten? Net als dat ik mag aangeven dat ik ook hoop dat die terroristische boeren harder aangepakt mogen worden voor het verstoren van de openbare manier op eem vrij extreme wijze. Daar is niks frustrerend aan hoor. :)
Ik heb hierboven een filmpje gepost over de krakersrellen in 1980 waarin men hoopte dat de krakers in goed overleg de bezetting zouden eindigen. Dat bleek ijdele hoop zoals men zelf al verwachtte. Dat was in een periode dat politie en leger aanzienlijk meer budget en capaciteit had dan nu. Als ze toen al moeite hadden om een volksopstand de kop in te drukken wat denk je dat er gebeurt als nu de vlam in de pan slaat?
pi_212336408
quote:
4s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:33 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik heb hierboven een filmpje gepost over de krakersrellen in 1980 waarin men hoopte dat de krakers in goed overleg de bezetting zouden eindigen. Dat bleek ijdele hoop zoals men zelf al verwachtte. Dat was in een periode dat politie en leger aanzienlijk meer budget en capaciteit had dan nu. Als ze toen al moeite hadden om een volksopstand de kop in te drukken wat denk je dat er gebeurt als nu de vlam in de pan slaat?
geen idee, ik ben niet in het bezit van een glazen bol. Maar ze hun gang laten gaan zonder enige gevolgen is imo geen optie.
  woensdag 7 februari 2024 @ 19:41:28 #168
24533 ACT-F
pi_212336516
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De overheid lokt acties uit met al die aankondigingen van stikstof, derogatie stop , onteigening

Zou het beter zijn als de overheid zaken stilzwijgend aanpakt, door stimulatie van emigratie , opkoop via een makelaar enz

De overheid schopt zelf zo om zich heen
In Brussel hebben ze de keutel behoorlijk snel ingetrokken. Daarmee hebben ze het brandje geblust maar ook een kiem geplant voor nog meer demonstraties. Want als ze zo makkelijk buigen dan is er genoeg materiaal om over te demonstreren.
pi_212336566
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Bij andere industriesectoren vinden we het al decennia normaal dat ze hun afvalstoffen niet zomaar in de omgeving mogen dumpen. Toch heb ik de DSM's en BASF'n van deze wereld geen snelwegen zien blokkeren of de boel in de fik steken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 7 februari 2024 @ 19:46:11 #170
24533 ACT-F
pi_212336601
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:36 schreef Bofjijff het volgende:

geen idee, ik ben niet in het bezit van een glazen bol. Maar ze hun gang laten gaan zonder enige gevolgen is imo geen optie.
Ik heb ook geen glazen bol maar wel levenservaring. Je zult de signalen uit de samenleving serieus moeten nemen om te voorkomen dat de zaak escaleert. Het helpt niet als dit soort politici gekozen worden:

woensdag 7 februari 2024 @ 19:47:27 #171
24533 ACT-F
pi_212336620
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:44 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Bij andere industriesectoren vinden we het al decennia normaal dat ze hun afvalstoffen niet zomaar in de omgeving mogen dumpen. Toch heb ik de DSM's en BASF'n van deze wereld geen snelwegen zien blokkeren of de boel in de fik steken.
Miljardenbedrijven hebben een lobbynetwerk.
pi_212336712
quote:
3s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:47 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Miljardenbedrijven hebben een lobbynetwerk.
En de LTO, ForFarmers en Agruniek niet?
En het chemische bedrijfje bij jou om de hoek wel?
pi_212336863
quote:
3s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik heb ook geen glazen bol maar wel levenservaring. Je zult de signalen uit de samenleving serieus moeten nemen om te voorkomen dat de zaak escaleert. Het helpt niet als dit soort politici gekozen worden:

[ afbeelding ]
messias geert en lientje zijn idd de oplossing.

Het escaleert al en met die lui valt niet te praten, zo veel is wel duidelijk inmiddels. Ze denken dat ze alles kunnen maken en dat is niet best.
  woensdag 7 februari 2024 @ 20:00:54 #174
24533 ACT-F
pi_212336923
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:51 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
En de LTO, ForFarmers en Agruniek niet?
En het chemische bedrijfje bij jou om de hoek wel?
Ik zie de genoemde organisaties/bedrijven niet op de snelweg nee vanwege hun lobbynetwerk. Het chemische bedrijf om de hoek heeft niet de knellende regels als de boeren.
pi_212336991
quote:
3s.gif Op woensdag 7 februari 2024 20:00 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik zie de genoemde organisaties/bedrijven niet op de snelweg nee vanwege hun lobbynetwerk. Het chemische bedrijf om de hoek heeft niet de knellende regels als de boeren.
Nee, dat bedrijf heeft ook die knellende regels. Alleen zijn die voor zo'n beetje elke andere bedrijfstak al vanaf de jaren '70 ingevoerd en vind iedereen het niet meer dan normaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')