abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212321519
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 17:40 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Het blijft hetzelfde misdrijf, ook zonder gebruik van trekkers.
Nee hoor, want ik heb XR de weg nog niet in een dergelijke staat achter zien laten:

Feit blijft dat je XR in principe van de weg kunt knuppelen en dat bij de boeren niet gaat door het gebruik van hun tractoren als machtsmiddelen. Daar komt nog bij dat ze zich inmiddels aan andere (milieu)delicten schuldig maken, dus dat de staat daar zwaardere middelen voor inzet is mijns inziens volstrekt begrijpelijk. Zou overigens ook eens tijd worden, het blokkeren van wegen door wie dan ook moet hoognodig afgelopen zijn.
pi_212321614
Ja, doch is het ook wel weer triest dat de staat zo aan het doordrukken is, maar gros van het beleid komt ook uit de EU vandaan waar wij bij het kruisje tekenen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_212321680
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 18:15 schreef ludovico het volgende:
Ja, doch is het ook wel weer triest dat de staat zo aan het doordrukken is, maar gros van het beleid komt ook uit de EU vandaan waar wij bij het kruisje tekenen.
Het EU beleid komt vanuit de lidstaten. De EU, dat zijn wij.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 6 februari 2024 @ 18:20:01 #124
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212321685
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 15:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Heb je een bron voor je vaststelling dat boeren zich hebben verzet tegen hun aanhouding bij deze boeren protesten van afgelopen week?
Ik zie het wel, waarom alleen van afgelopen week?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 6 februari 2024 @ 18:22:39 #125
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212321712
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 16:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Veel te lafjes dus.
Moet jij eens proberen op een boerenzoon te schieten in zijn trekker.
Eens, al moet jij eens proberen asbest in de fik te steken op een snelweg, dan ben je normaal gesproken ook niet binnen 5 minuten weg bij het politiebureau. Of met je trekker tegen een pand aanrijden.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 18:23:16 #126
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212321722
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 16:07 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Dan nog moet de overheid er voor jou zijn, net als voor mij of voor degene die wel achter de boeren staat en dus ook de boer zelf. En nu?
En nu gewoon de wet handhaven, niets 'is er voor iedereen'.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 18:24:35 #127
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212321737
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 16:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Laat dit soort stukjes tekst toch gewoon achterwege. Waarom zou je de idioterie willen afzwakken?
Waarom wil je de focus daarop leggen in een topic over rellen van boeren?
  dinsdag 6 februari 2024 @ 18:25:24 #128
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212321745
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 16:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Er zijn zelfs preventief mensen opgepakt die opriepen naar een XR demo te komen. Wanneer wordt die fdf voorman dan eens opgepakt daarvoor :P
Maakt niet uit, dat zou bij iedereen moeten gebeuren in zo'n situatie, boer of niet.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 18:29:04 #129
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_212321781
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 18:07 schreef J.B. het volgende:

[..]
Nee hoor, want ik heb XR de weg nog niet in een dergelijke staat achter zien laten:

[ afbeelding ]

Feit blijft dat je XR in principe van de weg kunt knuppelen en dat bij de boeren niet gaat door het gebruik van hun tractoren als machtsmiddelen. Daar komt nog bij dat ze zich inmiddels aan andere (milieu)delicten schuldig maken, dus dat de staat daar zwaardere middelen voor inzet is mijns inziens volstrekt begrijpelijk. Zou overigens ook eens tijd worden, het blokkeren van wegen door wie dan ook moet hoognodig afgelopen zijn.
Nee, dat is hooguit een ander misdrijf. Het primaire misdrijf blijft hetzelfde en kan hetzelfde worden bestraft.

quote:
Artikel 162 - Hij die opzettelijk enig werk dienende voor het openbaar verkeer of het luchtverkeer vernielt, onbruikbaar maakt of beschadigt, enige openbare land- of waterweg verspert of een ten aanzien van zodanig werk of van zodanige weg genomen veiligheidsmaatregel verijdelt, wordt gestraft:1°. met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan gevaar voor de veiligheid van het verkeer te duchten is;2°. met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan gevaar voor de veiligheid van het verkeer te duchten is en het feit iemands dood ten gevolge heeft.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_212321823
Iedereen heeft het recht om te demonstreren maar dat doe je dan maar lekker op het malieveld of het dorpsplein. Wat mij betreft knuppelen ze zowel XR als blokkeerboeren van de snelweg af en klagen ze er ook nog een paar aan voor het in gevaar brengen van anderen.

Verder heb ik een stuk meer sympathie voor XR die vooral zichzelf in gevaar brengen dan voor die kutboeren met hun asbest, branden en tractoren die vooral een gevaar voor anderen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door stavromulabeta op 06-02-2024 19:00:34 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_212321857
Misschien kunnen er ook nog een paar tractoren in beslag genomen worden. Als je er niet verantwoordelijk mee om kunt gaan, is er vast wel een goede bestemming voor te bedenken. In Oekraïne ofzo.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 6 februari 2024 @ 18:55:51 #132
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_212322026
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 18:37 schreef stavromulabeta het volgende:
Misschien kunnen er ook nog een paar tractoren in beslag genomen worden. Als je er niet verantwoordelijk mee om kunt gaan, is er vast wel een goede bestemming voor te bedenken. In Oekraïne ofzo.
Ik had al eens voorgesteld de carabinieri of de guardia civil te laten komen en dat ze elke inbeslaggenomen tractor mogen hebben. We hebben in R'dam ro-ro (roll on, roll off) havenfaciliteiten voor het transport. Waterbombardementen met superscoopers (blusvliegtuigen) lijkt me ook wel adequaat werken. In één keer 6 kubieke meter water over een tractor.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_212322044
het zijn ook maar een aantal boeren en de rest is volslagen wappie.
Jan Huzen is geen boer. Mark van den Oever is een fruitteler.

nog elke keer zijn het de andersdenkenden die massaal aansluiten als er een boer gaat muiten. zolang het maar tegen de overheid is, krijg je de wappen er gratis bij.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 6 februari 2024 @ 20:15:44 #134
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212323396
Totaal terroristisch tuig die boeren.
Ik hoop aan de ene kant dat ze gewoon lekker extreem losgaan zodat ze de band met de rest van de bevolking verslechteren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 20:18:23 #135
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212323448
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 18:34 schreef stavromulabeta het volgende:
Verder heb ik een stuk meer sympathie voor XR die vooral zichzelf in gevaar brengen dan voor die kutboeren met hun asbest, branden en tractoren die vooral een gevaar voor anderen zijn.
Precies.
Geweldloos demonstreren zit niet in de natuur van dat volk. Stel tokkies zijn het.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212324015
eenieder die een weg opzettelijk afsluit voor welke kutreden dan ook, is gewoon af. flikker maar 2 weken in de cel, kunnen ze lekker zichzelf even afsluiten.

er zal maar iemand door moeten om dringende (levensbedreigende) reden.
maargoed, zo denk ik er over.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 6 februari 2024 @ 21:09:49 #137
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212324661
Volgens mij zijn ze weer bezig op de A15 bij Vuren.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 6 februari 2024 @ 21:21:04 #138
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212324952
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:09 schreef ACT-F het volgende:
Volgens mij zijn ze weer bezig op de A15 bij Vuren.
Wel toepasselijk om daar fikkie te stoken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212325036
Waar zijn ze nu precies boos over op dit moment, of is het soort van meedoen met de rest van Europa?
  dinsdag 6 februari 2024 @ 21:29:15 #140
24533 ACT-F
pi_212325098
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:21 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wel toepasselijk om daar fikkie te stoken.
Het is maar een vuurtje van tractorbanden met wat knappende asbestplaten. Wat kan er nou gebeuren?

De krakers wisten pas wat rellen is:

dinsdag 6 februari 2024 @ 21:30:54 #141
24533 ACT-F
pi_212325139
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:25 schreef Korenfok het volgende:
Waar zijn ze nu precies boos over op dit moment, of is het soort van meedoen met de rest van Europa?
Dat laatste vooral.
pi_212328989
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 18:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het EU beleid komt vanuit de lidstaten. De EU, dat zijn wij.
Waar wij bij het kruisje tekenen.

Overigens, is het democratisch dermate indirect dat de regeldruk vanuit de EU geen ene kut te maken heeft met de wens van het volk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_212328998
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 18:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Waarom wil je de focus daarop leggen in een topic over rellen van boeren?
Omdat het bij herhaling een tikje hinderlijk wordt, we hoeven dat criminele gedrag niet te bagatelliseren.
pi_212329008
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 20:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Precies.
Geweldloos demonstreren zit niet in de natuur van dat volk. Stel tokkies zijn het.
_O-

HOoppaaa, als 'boer' gedefinieerd zou worden als etniciteit zou het strafbaar zijn.
pi_212329130
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waar wij bij het kruisje tekenen.

Overigens, is het democratisch dermate indirect dat de regeldruk vanuit de EU geen ene kut te maken heeft met de wens van het volk.
Elke vijf jaar zijn er verkiezingen. Laatste keer in 2019 en dit jaar mogen we in juni weer stemmen.
pi_212329355
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Elke vijf jaar zijn er verkiezingen. Laatste keer in 2019 en dit jaar mogen we in juni weer stemmen.
Het parlement kan geen agenda voeren over zaken waarover gestemd zou kunnen worden, voor zover ik het begrepen heb. Geen initiatief.

Dan heb je de EU commissie en de Europese Raad, een handje vol mensen die dus bepalen waarover gestemd kán worden. Ok uiteindelijk moet men in het parlement alsnog goedkeuren natuurlijk, maar ook daar gaan de stemmen van bijvoorbeeld een VVD naar een fractie die binnen de EU heel wat "progressiever" is dan de VVD in Nederland. Men stemt dus ook gewoon op EU parlementariers die allicht niet precies de wens van henzelf vertegenwoordigen.

Anyhow, dat kan je de burger nog kwalijk nemen allicht, maar het spelletje is indirect en niet in lijn met de wens van het volk - is mijn opvatting -.
pi_212329644
quote:
10s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:42 schreef ludovico het volgende:

[..]
_O-

HOoppaaa, als 'boer' gedefinieerd zou worden als etniciteit zou het strafbaar zijn.
Oh nu ineens heb je daar problemen mee zeker.
Ik moet niks, ik wil jou, ik moet gaan
pi_212329678
De wens van het volk wat is dat?

In mijn optiek ongeveer zoals het liedje van de Snollebollekes van links naar rechts op dat tempo. _O-

Daardoor zal dan altijd een subgroep die niet willen begrijpen dat het allemaal om compromissen draait blijven klagen dat het niet de wens van het volk is. :')
pi_212329716
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 17:24 schreef J.B. het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, want die bezetten geen autosnelwegen met zwaar materieel en gaan niet allerlei rotzooi in de fik zetten. Om die tractoren weg te krijgen heb je dit soort spul nodig:

[ afbeelding ]

Ik bemoei me totaal niet met deze discussies, want als het aan mij ligt worden zowel XR als boeren met harde hand van de snelweg geflikkerd, desnoods met gepast geweld. Burgertje pesten is inmiddels vóóral voorbehouden aan dit soort partijen (ipv de overheid) met hun rechtlijnige single-issue gezeik. Ga lekker bij het binnenhof staan of begin een politieke partij om je zin te krijgen.

Echter is overdrijven ook een vak. Je hebt geen tank nodig om een tractor van ca 6 ton te verwijderen. Een beetje autolaadkraan tilt 100 ton/meter en plaatst een tractor zo in de berm of op een oplegger.
pi_212329750
In Frankrijk staan XR en de boeren schouder aan schouder, bijzonder dat het hier twee tegenpolen lijken te zijn maar aanhangers die elkaar verafschuwen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')