We kunnen hier in Nederland ook de Sharia invoeren?!quote:Op maandag 5 februari 2024 13:37 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[poll=6665] We leven in een tijd waarin scheiden en vreemdgaan een stuk normaler zijn dan vroeger. Toch hebben beiden grote gevolgen.
Grote emotionele schade bij ontrouw en enorme heibel om geld, inboedel en ook het huis bij de echtscheiding. Iemand kan bij de laatste zelfs jarenlang in de schuld terecht komen of dakloos worden.
Aan de andere kant heeft vreemdgaan meestal ook een andere achtergrond, als je namelijk in een relatie zit waar je verwaarloosd, ondergewaardeerd en soms zelfs onderdrukt en mishandeld wordt. Logisch dat je dan de liefde ergens anders gaat zoeken.
Vinden jullie het een goede zaak als een rechter zich hier over buigt en de overspelige partij in het nadeel stelt als er een voldoende grond is om aan te nemen als er van bovenstaande geen sprake is zodat de andere partij als rechtvaardiging voor de emotionele schade en al het drama in het voordeel wordt gesteld?
Jullie mening.
Dit is een aanname.quote:[b]Op maandag 5 februari 2024 13:37 schreef JoopklepzeikerWe leven in een tijd waarin scheiden en vreemdgaan een stuk normaler zijn dan vroeger.
Zoals ik zei, je kan iemand flink beschadigen mentaal gezien. Als ik iemand fysiek mishandel is dat ook iets tussen twee mensen, maar zeker heeft het strafrecht daar wel mee te maken.quote:Op maandag 5 februari 2024 14:45 schreef miss_sly het volgende:
Absoluut niet, dat is tussen twee mensen, daar heeft verder het strafrecht niets mee te maken.
Ik denk dat je je in de laatste nog wel eens zou kunnen vergissen met de huidige woningmarkt. Het zal vroeger erger zijn geweest, maar heel veel mensen kunnen momenteel geen kant op.quote:Op maandag 5 februari 2024 19:31 schreef qajariaq het volgende:
Scheiden komt best veel meer voor dan zeg 50 jaar of langer terug. Behalve dat diverse kerkrichtingen scheiden niet toestond was het vaak ook een kostbare geschiedenis en de rechter moest eerst ook overtuigd worden. Oversspel was toen een must om een scheiding af te kunnen dwingen, soms werd er zelfs een verklaring ondertekend dat het overspel niet eens had plaats gevonden.
Wat wel regelmatig gebeurde was een scheiding van tafel en bed, daar moest je dus ook geld voor hebben. Meestal leefde daarna een der partners in concubinaat (ongehuwd samenwonen).
Het idee over huwelijk en sex is gelukkig wat vrijer geworden en vooral dat er eerlijker over gecommuniceerd kan worden. Slechte huwelijken die in stand blijven is gelukkig veel minder normaal dan vroeger..
Ik vind het in elk geval onredelijk dat iemand honderden of duizenden euro's partneralimentatie moet betalen, omdat de partner er vandoor is met de buurman (of buurvrouw).quote:Op maandag 5 februari 2024 19:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zoals ik zei, je kan iemand flink beschadigen mentaal gezien. Als ik iemand fysiek mishandel is dat ook iets tussen twee mensen, maar zeker heeft het strafrecht daar wel mee te maken.
Die tijden zijn er ook vaker geweest hoor. Toen was de kreet dat je altijd terug kon naar je moeder bijvoorbeeld.quote:Op maandag 5 februari 2024 19:34 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik denk dat je je in de laatste nog wel eens zou kunnen vergissen met de huidige woningmarkt. Het zal vroeger erger zijn geweest, maar heel veel mensen kunnen momenteel geen kant op.
Een knokpartij is ook iets tussen twee mensen natuurlijk.quote:Op maandag 5 februari 2024 20:49 schreef Elena111 het volgende:
Nee, wat boeit dat? Is iets tussen twee mensen. Niet mijn zaak.
Net als die gossip bladen . ‘Oh Waylon is vreemd gegaan wat een schandaal’ who gives a F. Hoezo is dat een schandaal. Dat is iets tussen hem en zijn vrouw. I couldnt care less.
Die gevolgen zijn soms positief natuurlijk, als degene die vreemdgaat partneralimentatie ontvangt.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:09 schreef Masberum het volgende:
Trouw zijn is geen wettelijke verplichting, zelfs als je trouw zweert met het huwelijk dan krijg je nog geen gevangenisstraf of taakstraf als je niet trouw bent. Laten we dat vooral zo houden, lust en liefde is niet iets waarvoor je iemand moet straffen (en er zijn al gevolgen zoals alimentatie etc.)
Naja als het gaat om bijv Lil Kleine die huiselijk geweld heeft gepleegd vind ik het goed dat hij zo hard ineen is gestort carriere wise. Verschil is dat geweld een misdrijf is en vreemdgaan niet.quote:Op maandag 5 februari 2024 20:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een knokpartij is ook iets tussen twee mensen natuurlijk.
Ben nog nooit in mijn leven vreemd gegaan.quote:Op maandag 5 februari 2024 14:52 schreef Elan het volgende:
Al die notoire vreemdgangers hier besterven zich al bij de gedachte.
In het burgerlijk huwelijk wordt helemaal niet gesproken over trouw zijn. Dat is geen voorwaarde, is niet eens een voetnoot in het contract.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee idd.
Je neukt gewoon met een ander, moet kunnen.
Wat heb je voor dat altaar of waar je huwelijk zich ook voltrokken heeft dan allemaal lopen roeptoeteren over trouw joh?
Die krijg je niet meer als je met een andere partner gaat samenwonen.quote:Op maandag 5 februari 2024 22:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die gevolgen zijn soms positief natuurlijk, als degene die vreemdgaat partneralimentatie ontvangt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |