Kun jij me uitleggen wat dit betekent?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 06:55 schreef Basp1 het volgende:
Argentina president faces impeachment calls over crypto crash
Eens afwachten of ze in Argentinië wel zulke pump en dump taferelen bestraffen.
Ik bedoel die Engelse zin.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kun jij me uitleggen wat dit betekent?
Pump and dump? De prijs van iets waar je zelf een aandeel in hebt opdrijven en daarna snel van de hand doen.quote:
Hoi Monolith, ik bedoel die zin waar impeachment in staat. Staat daar nou dat Milei misschien afgezet wordt of zoiets…?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Pump and dump? De prijs van iets waar je zelf een aandeel in hebt opdrijven en daarna snel van de hand doen.
Crypto zijn wat dat betreft natuurlijk het ideale piramidespel.
Dat staat letterlijk in de link:quote:Op dinsdag 18 februari 2025 21:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoi Monolith, ik bedoel die zin waar impeachment in staat. Staat daar nou dat Milei misschien afgezet wordt of zoiets…?
Dank je, ik ga ook de link lezen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 21:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat staat letterlijk in de link:
"Some opposition members of Congress say they plan to start proceedings to impeach Milei. Meanwhile, lawyers filed complaints of fraud in Argentina's criminal court on Sunday."
Het is maar net welke bronnen je gelooft, volgens mij. Ik zal straks eens kijken.quote:Op woensdag 12 maart 2025 17:26 schreef Digi2 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Argentina Pulls off the IMPOSSIBLE in just 1 year - Economy BOOMING
Dat nu steeds meer argentijnen aan de armoede ontsnappen is denk ik wel het opmerkelijkste, zelf had ik verwacht dat, dat veel langer zou gaan duren
De barrabravas zijn weer bezig. Voetbalhooligans, maar iets georganiseerder, gevaarlijker en hebben wel wat "macht" in de politiek. Gelukkig geen klanten in Buenos Aires op het moment, volgende week pasquote:
Hij is libertarier. Weer zo'n radicale ideologie dat uit de Engelstalige wereld is ontsprongen net zoals het andere kankergezwel neoliberalisme. Ik neem aan dat Milei ook flink heeft gesneden in het aantal agenten want als je gaat snoeien in het overheidsapparaat dan kunnen die de dans niet ontspringen. Toch.quote:
Pensioenfondsen zijn eerder een reden om voor te gaan rellen als ze je opgedrongen worden.quote:
De inflatie daalt flink in Argentinie, maar een jaarlijkse inflatie van 28.6% waar men eind dit jaar op denkt uit te komen vind ik nog veel. Het ziet ernaar uit dat men de hyperinlatie nu achter zich kan laten.quote:Argentina inflation cools in May to lowest in over five years
Argentina's monthly inflation rate cooled to its lowest level in more than five years in May, official data showed on Thursday, adding momentum to President Javier Milei's drive to rid the country of chronically soaring prices.
Prices during the month rose just 1.5% from the month before, national statistics agency INDEC said, well below the 2.0% estimate from analysts polled by Reuters.
Monthly inflation has not been so low since May 2020, when much of the economy was paralyzed by pandemic lockdowns.
Thursday's monthly inflation data is the lowest yet for libertarian Milei, whose economic policies have helped bring down triple-digit inflation and inspire confidence in investors and the International Monetary Fund, which recently approved a $20 billion loan package.
"Everything is going according to plan," said Finance Secretary Pablo Quirno on X.
In the 12 months through May prices rose 43.5%, slowing from the previous month's 47.3% rate and below the 44.2% rate predicted by analysts.
Analysts polled by the central bank see annual inflation falling to 28.6% by the year's end.
Alle buitenlandse investeerders staan nu natuurlijk te springen om iets in Argentinië te gaan doenquote:
https://grok.com/share/c2(...)cc-983f-a36e2347c649quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Alle buitenlandse investeerders staan nu natuurlijk te springen om iets in Argentinië te gaan doen
Maar er zullen er vast bij zitten ja, die zich niet even verdiepen in de (recente) historie van het land...
Er wordt vooral flink ingezet op Vaca Muerta (shale oil and gas) en inderdaad op lithium mijnen. Lekker millieuvriendelijkquote:Op donderdag 26 juni 2025 09:21 schreef dimmak het volgende:
[..]
https://grok.com/share/c2(...)cc-983f-a36e2347c649
Nog steeds even sceptisch als Argentijn? Of begin je langzaamaan wel sommige lichtpuntjes te zien?
Ik hoop uiteraard dat die cijfers kloppen. Maar in de jaren 2005-2020 ongeveer was de inflatie volgens de officiele cijfers ook een heel stuk lager dan dat hij echt wasquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |