haaahaha | zaterdag 15 februari 2003 @ 18:59 |
Feestje ![]() | |
boebiedoe | zaterdag 15 februari 2003 @ 19:00 |
![]() | |
FlyingFox | zaterdag 15 februari 2003 @ 19:00 |
schopje F&F | |
Streetracer | zaterdag 15 februari 2003 @ 19:01 |
Wahahahahahahahahahahahahahaahahhahahahahahahahah ahahahahahhahaahahhaahaha | |
FlyingFox | zaterdag 15 februari 2003 @ 19:02 |
quote:ja ik vond mijn grapje ook leuk.. ![]() | |
haaahaha | zaterdag 15 februari 2003 @ 19:02 |
quote:Haahahaha ![]() | |
DJKoster | zaterdag 15 februari 2003 @ 19:05 |
Tsja... Wat moet je hier nou van denken... ![]() | |
EdSchouten | zaterdag 15 februari 2003 @ 19:05 |
Alweer een Fiasco ![]() | |
fetcher | zaterdag 15 februari 2003 @ 19:40 |
multipla ![]() | |
nikanoru | zaterdag 15 februari 2003 @ 20:15 |
Wat is er mis mee ![]() Is toch een prima autootje voor het vrouwtje. | |
Steve-O | zaterdag 15 februari 2003 @ 21:19 |
fiat ![]() fiat panda ![]() | |
the_contract_killer | zaterdag 15 februari 2003 @ 23:01 |
de naam "fiat panda" verkoopt niet meer omdat iedereen automatisch denkt aan die oude lelijke kar. als je het mij vraagt zit de naam panda onder de stront,ik koop hem alleen al door de naam niet. je kan toch niet bij je collega's opscheppen dat je een fiat panda hebt gekocht? | |
j22flyingdownwind | zondag 16 februari 2003 @ 00:12 |
Waarom komt fiat de laatste jaren alleen nog maar met misvormde modellen. Kijk naar de multipla, de palio weekend ( ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dagobert | zondag 16 februari 2003 @ 00:14 |
Yak, tis meer een grote reuze panda nu ![]() | |
BloodhoundFromHell | zondag 16 februari 2003 @ 00:15 |
mooi modelletje weer van fiat... gedurfd en leuk! ![]() | |
Dr_Crouton | zondag 16 februari 2003 @ 06:14 |
Soort van verkleinde Multipla dus. De Panda had het nooit zo moeten hebben van de looks, als het maar vervoerde. | |
supersaai | zondag 16 februari 2003 @ 08:03 |
quote:hahahaha... nee.. als je dat verteld... gaan ze meteen een collecte houden voor jou !!!!!! | |
menmul | maandag 17 februari 2003 @ 21:37 |
Nou ja in ieder geval altijd beter als dat koekblik wat het was ook al is ie nu nog steeds niet echt mooi ofzo. | |
mitt | maandag 17 februari 2003 @ 21:38 |
Bleh, deze is niet mooi ![]() | |
Jordy-B | maandag 17 februari 2003 @ 21:39 |
Dit is toch geen panda? Had 'n andere naam moeten krijgen, dit ding... | |
Athanasia | maandag 17 februari 2003 @ 22:02 |
![]() | |
wunderbaum | maandag 17 februari 2003 @ 22:25 |
Best oke eigenlijk, want hij is praktisch. Ik ben denk ik ook de enige die een Multipla wel ziet zitten. Lekker ruim en veel licht. Beter in elk geval dan de Slopel Hahagila. | |
astra | dinsdag 18 februari 2003 @ 08:23 |
Weet je zeker dat dit de nieuwe Panda gaat worden? Fiat is namelijk ook bezig een soort van mini-MPV te maken op basis van de Punto, en ik vind dit meer een mini-MPV dan een 'boodschappen'wagentje... ![]() | |
haaahaha | dinsdag 18 februari 2003 @ 08:55 |
![]() Jep, is de opvolger van de panda | |
Threepio | dinsdag 18 februari 2003 @ 10:53 |
quote:Hij gaat ook geen panda heten hoor ![]() quote:de 3 deurs stilo ziet er best OK uit, maar daar houdt het idd wel een beetje op | |
j22flyingdownwind | dinsdag 18 februari 2003 @ 11:10 |
quote:Jah idd die 3deurs ziet er nog aardig uit, daarom dacht ik dat fiat eindelijk eens goed bezig was. Maar toen schrok ik toch wel even van die stationwagen ![]() | |
Threepio | dinsdag 18 februari 2003 @ 11:31 |
quote:idd, wat een lompe verhuisbak is dat zeg... dan toch maar een alfa 156 sportwagon (GTA ![]() | |
j22flyingdownwind | dinsdag 18 februari 2003 @ 11:34 |
quote:Hehe dat zeker! ![]() -edit- maar niet bepaald dezelfde prijsklasse geloof ik ![]() ![]() | |
dj-ango | dinsdag 18 februari 2003 @ 11:34 |
Wat een ... verbetering ? | |
sop | dinsdag 18 februari 2003 @ 11:34 |
quote:In een Fiat Panda lach je iedereen uit! of was het: in een fiat pandy lacht iedereen je uit | |
Hans_worst | dinsdag 18 februari 2003 @ 18:19 |
Niet verkeerd als ik de oude panda® zo zie. Zelf ook nog een gehad. Niet erg flitsend maar liep altijd. ![]() Ook had ie de nodige rotte plekken. Een dikke volvo had um totalloss gereden ![]() Mijn schuld. Maar idd een andere naam zou niet verkeerd zijn... | |
Oid | woensdag 19 februari 2003 @ 08:31 |
Als ie nou ooknet zo goedkoop wodt als de oude panda... en eigenlijk vindt ik de oude nog mooier (lees minder lelijk) ![]() | |
WaSTeiL | woensdag 19 februari 2003 @ 09:40 |
Zo slecht vind ik hem eigenlijk niet.. NIET dat ik hem ook daadwerkelijk zou willen hebben, maar ............. ![]() | |
haaahaha | zondag 23 februari 2003 @ 14:54 |
![]() | |
Weurst | zondag 23 februari 2003 @ 18:47 |
quote:zonder roofrails ziet ie er 2x duurder en mooier uit ![]() Op zich wel aardig karretjer voor zijn klasse vind ik. | |
BloodhoundFromHell | maandag 23 augustus 2004 @ 18:28 |
Het staat vast: ik ga er dus 1 bestellen... een panda 1.3 JTD(multijet) emotion met glazen panorama dak, climacontrol, alles electrisch, lichtmetaal etc.. .. ![]() ![]() ![]() alleen dan donker blauw metallic met glazen dak dus.. ![]() Overigenas gaat Fiat met de nieuwe panda aan rallysport doen: ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 23-08-2004 18:35:13 ] | |
BloodhoundFromHell | maandag 23 augustus 2004 @ 18:38 |
zijn er nog meer fokkers die een new panda hebben, of hebben gekocht.. en wat zijn de ervaringen?? Ik ga deze week proefrijden met een multijet, tenzij het echt niet bevalt ga k er echt één kopen. De auto wordt overal de hemel ingeprezen, alle recenties zijn goed. | |
detulp050 | maandag 23 augustus 2004 @ 18:42 |
Ik pas er niet in ![]() ![]() | |
BloodhoundFromHell | maandag 23 augustus 2004 @ 18:43 |
quote:the new panda is inmiddels de best verkopende auto van Europa, zat je er flink naast! | |
BloodhoundFromHell | maandag 23 augustus 2004 @ 18:45 |
quote:ik neem die met die verschuifbare en neerklapbare achterbank. dan kunnen achterpaggagiers wat ruimer behuisd worden als je niet te veel bagage hebt Ik heb er trouwens wel ingezeten al even en ik zat er zeer ruim in voor.. achter iets minder, maar toch ruim genoeg.. maargoed ik ben dan ook maar 1.80. | |
detulp050 | maandag 23 augustus 2004 @ 18:49 |
quote:Mag ik de bron eens zien, ben benieuwd naar de andere autos ! ![]() | |
NoComment | maandag 23 augustus 2004 @ 18:50 |
Autovisie heeft in de laatste of voorlaatste deze Fiat vergeleken met een aantal goedkopere soortgenoten, en kwamen tot de conclusie dat in deze klasse een verschil in prijs ook daadwerkelijk een verschil in kwaliteit zit.. De Fiat was dus het duurst en zei vonden dat de aanrader. Ik vind het best een leuke auto om te zien, zal ook niet verkeerd rijden lijkt me.. | |
BloodhoundFromHell | maandag 23 augustus 2004 @ 19:20 |
quote:daar werd ook echt het low end model getest ( 1.1, de kaalste versie) en die was niet eens veel duurder dat de tegenhangers.. maar toch (ik heb de test gelezen) won hij glorieus inderdaad.. maar met name de diesel schijnt zeer volwassen te rijden. Ik heb gelezen dat je je "qua degelijkheid waant in een audi A6 , maar met een veel spannender interieur." de JTD schijnt super te zijn. Het is ook niet voor niks, dat opel en daihatsu deze motor van fiat ook in hun modellen gaan plaatsen binnenkort. | |
BloodhoundFromHell | maandag 23 augustus 2004 @ 19:23 |
quote:ik heb het gelezen in de krant hier.. een internet artikel kan ik niet vinden, maar kijk maar eens op sales figures new panda ofzo, dan kom je wel wat tegen dat fiat de productie heeft moeten opvoeren om aan de vraag tegemoet te kunnen komen en dat de verkoopcijfers alle verwchtingen overtreffen.. staat vast ook wel wat over absolute cijfers.. maar in heel europa en met name zuid europa (maar zelfs het calvinistische Nederland, al zal daar de astra en golf eeuwig op nr 1 en 2 staan)is het een grote hit. | |
Jakkes | maandag 23 augustus 2004 @ 21:48 |
Hoi , ik heb die nieuwe Panda Een 1.2 Emotion met glazen panoramadak en alle opties behalve ESP We hebben de lichtblauwe metallic genomen , we rijden er sinds April in.En het is echt een super wagentje. MP3 speler met 6 speakers + subwoofer = super geluid !!!! En die verschuifbare achterbank is ook superhandig ![]() ![]() | |
BloodhoundFromHell | maandag 23 augustus 2004 @ 21:52 |
quote:mooi! Ik krijg diezelfde , alleen dan met 1.3 multijet motor, ook alle opties alleen dan donkerblauw metallic (tieso) en gele bekleding. dus hij bevalt goed.., leuk te horen.. ![]() | |
Jakkes | maandag 23 augustus 2004 @ 22:06 |
Hij bevalt SUPER. Alleen hadden wij ook radiobediening op het stuur besteld en dat was fout gegaan in de fabriek. We kregen dus de auto 'met een normaal stuur' , ze dachte ndat ze dat erna nog wel konden inbouwen, maar dat is niet gelukt.Wel jammer. Maar verder is het echt een superauto.Heb je ook parkeersensoren genomen? Die zijn echt heel handig , vooral voor m'n vriendin Als je erin rijd heb niet het idee in zo'n kleine auto te zitten ,dat is echt heel vaag. Ik heb er echt nog seconde spijt van gehad. Ik weet zeker dat je straks met een BIG SMILE achter het stuur zit. Net als ons ![]() | |
BloodhoundFromHell | maandag 23 augustus 2004 @ 22:40 |
top! maar die parkeersensoren vindt ik echt onnodig bij zo'n auto.. tis geen vrachtwagen!! Als je een vriendin hebt die er regelmatig in rijdt dan is het wellicht wat anders ja, ![]() | |
ondeugend | maandag 23 augustus 2004 @ 22:44 |
Ik vind hem zwaar oke ! ![]() | |
ReVeRnEj | dinsdag 24 augustus 2004 @ 17:01 |
Wat een lelijke bak, | |
Steve-O | dinsdag 24 augustus 2004 @ 17:03 |
quote:ik lheb een nog grotere grijns als ik jou voorbij zie rijden ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 24 augustus 2004 @ 18:55 |
quote:jaloers? ![]() in een panda lach je idereen uit! ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 24 augustus 2004 @ 19:13 |
nog even een plaatje:![]() | |
Cyberdogg | dinsdag 24 augustus 2004 @ 19:25 |
quote:Hij is wel klein... En je gaat serieus gele bekleding nemen? ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 24 augustus 2004 @ 19:48 |
tieso blauw metallic met gele bekleding en lichtmetaal. | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 24 augustus 2004 @ 19:55 |
![]() ![]() zo dus! [ Bericht 28% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 24-08-2004 20:09:23 ] | |
Rene | dinsdag 24 augustus 2004 @ 20:13 |
Vind m best leuk eigenlijk ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 24 augustus 2004 @ 20:13 |
![]() zelfs de wasmachine kan erin! | |
Rene | dinsdag 24 augustus 2004 @ 20:13 |
Reclames ![]() | |
Jakkes | dinsdag 24 augustus 2004 @ 20:47 |
quote:Zij rijd er elke dag mee , ik moet elke dag op de motor. Is ook niet erg , ik had echt een hekel aan autorijden maar sinds we dit wagentje hebben rijd ik best graag in een auto. ![]() | |
phuck | dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:03 |
Die Abarth is vet! ![]() | |
Dr_Crouton | dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:07 |
quote:Zie tildrempel! Til ze! ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:36 |
*BHFH spot jaloerse mensen in dit topic.. ![]() | |
Frezer | dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:47 |
In de Panda heb ik niet gereden, wel in de Lancia Ypsilon met 1.3 commonrail motor. Heerlijk motortje, je merkt echt nauwelijks nog verschil met benzine motoren, en bere-sterk! Heel af en toe merk je nog aan het geluid dat het toch echt een diesel is. Prima keus als je voldoende kilometers maakt. | |
Rene | dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:51 |
quote:Ik ben 15, ik heb nog geen rijbewijs, mijn mening telt niet ![]() | |
Wezli | woensdag 25 augustus 2004 @ 18:16 |
De niewe Panda rijdt geweldig, heel soepel. Ik heb er in gereden tijdens een slipcursus een tijdje terug. De nieuwe lijkt totaal niet op de oude Panda, ik heb gehoord dat ie oorspronkelijk Gringo zou gaan heten, maar dat Renault dat teveel op Twingo vond lijken... | |
BloodhoundFromHell | woensdag 25 augustus 2004 @ 18:29 |
morgen ga ik een proefrit maken en als dt bevalt ga ik hem meteen bestellen, ik ben trouwens ook in Nederland geweest om prijzen te vergelijken (omdat ik als imporbelg als ik een auto koop in NL geen BPM hoef te betalen) de nettoprijs zonder BPM is in Nederland dus een stukjelager (ook door het lagere BTW tarief) , maar in NL is de multijet niet als emotion verkrijgbaar, waardoor je zoveel opties moet neemen dat ie in NL toch weer duurder is. Bovendien heb je de rompslomp met het invoeren.. vreemd genoed was de multijet ook nog helemaal niet verkrijgbaar in NL (wel te bestellen) terwijl ie in België al volop rondrijdt, daarom koop ik de auto in België. [ Bericht 39% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 25-08-2004 18:34:31 ] | |
Dr_Crouton | woensdag 25 augustus 2004 @ 20:37 |
quote:Nee hoor, vind Fiat wel goed rijden, heb zelf in een Punto gereden en die schakelde de allerbeste dan alle auto's waar ik in gereden heb. Alleen die wasmachine is natuurlijk onzin, je moet het over die drempel heen zien te tillen en dat zal ik weinig zien gebeuren in het echt. ![]() | |
BloodhoundFromHell | woensdag 25 augustus 2004 @ 21:13 |
ik doe morgen wel even verslag van de proefrit en of ik de panda ga kopen, of dat ik het toch niet doe.. de verwachtingen zijn natuurlijk wel erg hoog na al die positieve berichten dat het bijna alleen maar kan tegenvallen zou je haast denken... maar ik ben dus zeer benieuwd! Misschien rijdt de nieuwe panda inderdaad wel als een audi A6 met een leuker uiterlijk. | |
Rene | woensdag 25 augustus 2004 @ 21:23 |
Een fiat die rijd als een Audi A6, ammahoela:{ | |
killerb | woensdag 25 augustus 2004 @ 21:23 |
Als een audi A6 ja ![]() | |
BloodhoundFromHell | woensdag 25 augustus 2004 @ 21:23 |
nog een paar foto's , waaronder één van de zeer binnenkort ook leverbare panda 4x4 trekking:![]() ![]() | |
Joene | woensdag 25 augustus 2004 @ 21:31 |
BHFH , ok ok ik moet toegeven van binnen vind ik het een leuke auto . van buiten vind ik nogsteeds niet geweldig (maar das mijn megane ook niet) | |
Hellrazor | woensdag 25 augustus 2004 @ 21:36 |
LOOL @ 4x4 | |
BloodhoundFromHell | woensdag 25 augustus 2004 @ 21:43 |
quote:als tegenhanger van auto's als o.m. de suzuki vitara en jimmy zie ik dit zeker wel een succes worden.. de panda trekking ziet er een stuk moderner en vooral hipper uit. Iets dat zeker de dames zal aanspreken. | |
BloodhoundFromHell | woensdag 25 augustus 2004 @ 22:15 |
nog 2x interieur (bovenste e-motion met o.a. automatiche klimaatregeling en onder de goedkopere midrange dynamic.. en de 4x4 in andere kleurstelling:![]() ![]() ![]() ![]() panda normaal ![]() panda SUV [ Bericht 8% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 25-08-2004 22:35:54 ] | |
Five_Aces | woensdag 25 augustus 2004 @ 23:36 |
Overdreven lelijk vind ik hem nou ook weer niet, maar ik moet ook zeggen dat ik hem niet mooi vind ofzo, hele model zegt niet veel vind ik. [ Bericht 1% gewijzigd door Five_Aces op 26-08-2004 18:57:06 ] | |
Just.an.Illusion | woensdag 25 augustus 2004 @ 23:42 |
Die SUV 4x4 is echt om van te kotsen. De normale gaat nog wel. Vooral van buiten is het een grappig karretje. | |
Rene | donderdag 26 augustus 2004 @ 12:12 |
Het is een fijn stadskarretje, dat wel ![]() Niet groot van buiten, toch ruim van binnen, maar hij kan niet aan een grotere tippen zoals een echte Volvo, Ford, weet ik veel, De prijs is er wel naar, voor nog een 10.000 heb je er eentje | |
BloodhoundFromHell | donderdag 26 augustus 2004 @ 12:33 |
ik heb een proefrit gemaakt en heb er meteen één besteld!! ![]() ![]() Ik heb in de proefrit verschillende wegen geprobeerd, maar wat opvalt is dat die multijet diesel motor enorm soepel is. In de tussenacceleratie lijkt het wel een GTI, met name 80-120 is ie echt enorm snel. Verder heb ik op de snelweg 190 Km/h gehaald (op de teller dan) --> tot 160 heel snel en daarna doorkruipen naar 180/190 ) rijgedrag zeer stabiel ook op hoge snelheid, remmen (geventileerde schijven/ABS , alsof je een anker uitgooid) en blijft het geluidsniveau binnen de perken.Motor hoor je nauwlijks. Bergop is hij echt zeer sterk.. ik heb een paar stevige snelwegheuvels rond luik genomen en daar reed ik met gemak met 150 naar boven waar ik met mn mazda de 100 niet meer haal. Wel wat veel rolgeluiden, maar lag ook aan soort banden en betonplaten wegen hier. kvond wel de stoel erg hoog zitten, maarhet was een dynamic, ik krijg de emotion, waar de je stoel in hoogte kan vertellen.. Hij is echt enorm zuinig, want ondanks veel stevig accelereren en topsnelheden was mn gemiddeld gebruik volgens de boordcomputer 5.3 liter/100 km dus bijna 1:20 . Qua degelijkheid vond ik alleen de knopjes van de ramen niet echt geweldig, alle andere handels wel prima degelijk.. de deuren vallen echt dicht als een kluisdeur, dat dat is prima en ook achterin is het nog best redelijk zitten. Het rijdt echt als een grotere auto. ik vond het goed genoeg er één te bestellen iig.. ![]() | |
Rene | donderdag 26 augustus 2004 @ 12:47 |
100KM gereden voor een proefrit, die durft ![]() wij rijden een rondje van misschien 20, 30 KM en dan vind de baas van de winkel dat we al lang weg waren ![]() | |
Just.an.Illusion | donderdag 26 augustus 2004 @ 12:48 |
Gefeliciteerd!!! | |
HPoi | donderdag 26 augustus 2004 @ 13:09 |
quote:Waar staat dat BHFH 100km heeft gereden? Die 5,nogwat per 100km is gewoon een eenheid. Maar de nw. Panda lijkt mij ook wel een leuk karretje en goedkoop! Nog niet in gereden maar de testen zijn positief. | |
Rene | donderdag 26 augustus 2004 @ 13:12 |
quote:Hmm ja ![]() ![]() | |
BloodhoundFromHell | donderdag 26 augustus 2004 @ 13:16 |
quote:ja bedankt, ik ben benieuwd, hopelijk valt het mee met de levertijd,, dat is een beetje een probleem scijnt het.. ![]() ![]() | |
Just.an.Illusion | donderdag 26 augustus 2004 @ 13:47 |
We krijgen toch wel foto's enzo he! ![]() | |
BloodhoundFromHell | donderdag 26 augustus 2004 @ 13:54 |
quote:nog een test: http://www.auto-news24.de/fahrberichte_2/artikel_2687_2.htm | |
Joene | donderdag 26 augustus 2004 @ 14:42 |
Alsof 100km voor een proefrit veel is ? , ik heb een hele dag een renault megane meegehad , ruim 230 km proefrit gereden ![]() | |
Rene | donderdag 26 augustus 2004 @ 14:56 |
Vind ik best veel, kan je netzo goed ff een pakketje afleveren en weer verder gaan ![]() | |
Joene | donderdag 26 augustus 2004 @ 15:23 |
quote:ach ik vind als je ruim 50 duizend gulden uitgeeft , ze je de kans moeten geven goed na te kunnen denken over je inverstering je kan zoiets vaak maar 1s uitgeven. | |
BloodhoundFromHell | donderdag 26 augustus 2004 @ 18:13 |
je moet de auto toch testen in verschillende omstandigheden> stad>b-weg en snelweg.. met een testrit, dat kan niet in een paar kilometer. | |
Rene | donderdag 26 augustus 2004 @ 18:54 |
Ja ok ![]() | |
BloodhoundFromHell | donderdag 26 augustus 2004 @ 21:58 |
niemand meer nuova panda ervaringen?? ik ga hem trouwens "buster"noemen heb ik bedacht.. ![]() | |
HPoi | vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:49 |
![]() Dit MOET een vergissing zijn. ![]() ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 14 september 2004 @ 21:18 |
http://g1.acid-play.com/d(...)_fun_racer_setup.zip hier kun je gratis een super leuk fiat panda race spel downloaden!!! | |
hermandeperman | dinsdag 14 september 2004 @ 22:40 |
quote:geweldig ![]() wanneer krijg je dat grafding nou? | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 14 september 2004 @ 22:47 |
quote:hij is besteld, levertijd zou approx. 6 weken moeten zijn... maar zal wel uitlopen.. ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 14 september 2004 @ 22:50 |
quote:hij=grafbak? ![]() | |
Remon | vrijdag 17 september 2004 @ 04:14 |
panda Abarth?? | |
BloodhoundFromHell | zondag 31 oktober 2004 @ 12:04 |
http://www.autoxperience.(...)t-Panda-4x4_256k.asf hier staat een vergelijkende test tussen de fiat panda en de lambourghini Murcialo. (y) En eigenlijk op bijna alle fronten wint de panda, zelfs op snelheid komt de panda nog best in de buurt. | |
Piro | zondag 31 oktober 2004 @ 17:03 |
quote: ![]() Erg representatief. ![]() | |
sop | zondag 31 oktober 2004 @ 19:13 |
Op zich zou ik nu best balen als ik een Panda had gekocht. Die losers van een Coronel hebben erin gezeten ![]() | |
Kluupkluup | zondag 31 oktober 2004 @ 19:50 |
quote:"Het voordeel van de Panda is dat je op het strand rijden" ![]() Ik rij liever met 250km/h richting het strand, waar ej overigens toch al niet met een auto mag komen.. | |
BloodhoundFromHell | maandag 1 november 2004 @ 11:44 |
Qua fun, praktisch nut, laadruimte verslaat de panda de lambo allemaal en dan hebben we het nog niet eens gehad over het prijsverschil. Ik zou niet weten waarom je een Lambourghini wilt kopen als je ook een panda kan kopen voor minder geld!! | |
nero355 | maandag 1 november 2004 @ 20:37 |
quote:Ja man hij heeft ook meer dan 25 KW enzo ![]() ![]() | |
BloodhoundFromHell | maandag 1 november 2004 @ 21:54 |
nog 17 nachtjes.... | |
BloodhoundFromHell | maandag 1 november 2004 @ 21:56 |
quote:jawel hoor! | |
Metro2005 | dinsdag 2 november 2004 @ 14:20 |
quote:ik dacht dat jij alleen nog maar in auto's ouder dan 10 jaar rond ging rijden? heb je zelf een keer gezegd in een topic van je ![]() maar veel plezier met je panda dalijk, vind het best een geinige auto om te zien ![]() | |
Duvel | dinsdag 2 november 2004 @ 14:53 |
Ik heb twee keer zo'n Panda van mijn garage meegekregen als leenauto. 't Rijdt nog best grappig: klein pookje dat hoog in het dashboard zit. Je zit sowieso hoog in die wagen. Hij trekt best snel op bij stoplichten en zo, maar maakt wel veel toeren. Had soms het idee dat ik in een stofzuiger reed. Bij een beetje bocht op de snelweg had ik sterk de neiging af te remmen tot onder de adviessnelheid, maar misschien is dat wennen... Bij acceleratie op de snelweg vond ik 'm trouwens boven de 90 erg sloom. | |
Oosthoek | dinsdag 2 november 2004 @ 15:21 |
Heb in Frankrijk een panda als leenauto gekregen toen m'n auto gerepareerd moest worden, en er zo'n 1000 km mee gereden. Kan je vertellen dat het prima rijdt. We werden alleen continu voor twee nichten in hun schattige lichtblauwe panda gehouden ![]() ![]() ![]() | |
WhiteAssNigga | donderdag 4 november 2004 @ 21:22 |
Laat die belachelijke fransozen zichzelf lekker uit gaan lachen, belachelijk hoerenvolk!!! | |
Oosthoek | donderdag 4 november 2004 @ 21:37 |
Ja ![]() | |
Tique | donderdag 4 november 2004 @ 21:47 |
Hey ff rustig jullie allemaal! Niets over oude panda's zeggen he, die zijn gewoon goed! Ik hou van mijn Seat Marbella (is het zelfde) Wat een kutding ![]() | |
BloodhoundFromHell | donderdag 4 november 2004 @ 21:59 |
seat marbella is heel wat anders.. de panda is namelijk geëvalueerd , waar de marbella nog met een starre achteras met bladveren rijdt, heeft de panda vanaf 1986 al een onafhankelijke achteras met schroefveren en bovendien een keur aan veel modernere motoren! De marbella is een namaak panda van slechtere kwaliteit en mindere motoren en onderstel!! | |
Tique | donderdag 4 november 2004 @ 22:02 |
quote:Interessant...interessant...interessant....BOEIEND.. T blijft een kutauto ![]() | |
tupolev141 | donderdag 4 november 2004 @ 23:20 |
4x4 in zo'n klein bakje is een godsgeschenk op sommige plekken. Ga maar es op vakantie in zwitserland of om het even welk ander bergachtig gebied. Het stikt daar van 4x4 pandas en subaru justy's. handig en klein voor de kleine wegeltjes en 4x4 voor de modder en besneeuwde momenten. | |
yup | vrijdag 5 november 2004 @ 00:25 |
quote:Met een Lambo kan je supersport motoren (alhoewel dat zelfs in een Lambo tegenvalt, me dunkt ![]() ![]() | |
Metro2005 | vrijdag 5 november 2004 @ 10:23 |
quote:volgens mij was het geen 3-1 maar 4-2 maar het zel wel aan mij liggen - drempel : panda - strand: panda - boodschappen: beide - snelheid: lambo bovendien zou ik toch liever een lambo hebben als een panda ![]() | |
Kluupkluup | vrijdag 5 november 2004 @ 11:06 |
quote: | |
Kluupkluup | vrijdag 5 november 2004 @ 11:07 |
quote:Dan ligt het aan jou idd.. 3-2 was het dan nog altijd.. | |
Metro2005 | vrijdag 5 november 2004 @ 13:06 |
quote: ![]() ![]() | |
BloodhoundFromHell | vrijdag 5 november 2004 @ 16:52 |
Mijn nieuwe panda is binnen!! alleen de papieren nog niet.. en ik moet dus nog een kenteken aanvragen , wat hier nogal lang duurt.. ![]() | |
sdk | vrijdag 5 november 2004 @ 16:59 |
gooien de garages in belgie geen kenteken onder je panda? ![]() elke x als ik een panda zie moet ik denken aan een grote invalidemobiel | |
BloodhoundFromHell | vrijdag 5 november 2004 @ 17:14 |
kenteken is hier op naam, dus je moet een kenteken aanvragen bij de oveheid en die krijg je dan op je persoon uitgereikt en die wordt dan gelinkt aan de auto.. heel lastog allemaal hier.. ![]() Maar de auto is mooI! ![]() | |
BloodhoundFromHell | zaterdag 6 november 2004 @ 10:08 |
Ik heb de papieren gehad, nu nog sopsturen naar brussel voor de kenteken platen... hopelijk gaat dat een beetje snel.. :nailbite: | |
Steve-O | zaterdag 6 november 2004 @ 10:16 |
maak is wat foto's van je vrouw op de motorkap van je nieuwe panda . | |
PACERMAN | zaterdag 6 november 2004 @ 15:54 |
IK vindt hem niks lijkt meer op een ouwe wijfe bak | |
BloodhoundFromHell | zaterdag 6 november 2004 @ 17:39 |
quote:jaloers ![]() | |
BloodhoundFromHell | zaterdag 6 november 2004 @ 21:53 |
http://www.homepages.hetnet.nl/~pandaclub/ ik ben ook al lid van de fiat panda club! ![]() | |
BloodhoundFromHell | zaterdag 6 november 2004 @ 22:52 |
nog even een paar foto's van deze superleuke auto! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Als ik die van mij binnen heb komen er foto's van die van mij! ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 06-11-2004 23:04:46 ] | |
BloodhoundFromHell | zaterdag 6 november 2004 @ 23:34 |
hier een paar foto's van een expeditie door nepal en tibet met de nieuwe panda (naar basiskamp everest)![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() bron: http://panda4x4.fiatpanda.nl/ | |
Dr_Crouton | zondag 7 november 2004 @ 00:26 |
Leuk leuk. ![]() | |
janB44 | zondag 7 november 2004 @ 00:54 |
one to rule them all ![]() | |
Party_P | zondag 7 november 2004 @ 02:14 |
2wkn terug proefritje gemaakt, rijdt erg fijn, wel vrij traag | |
yup | zondag 7 november 2004 @ 02:28 |
Eigenlijk vind ik hem best ok eruitzien. * yup rent heel hard weg | |
HPoi | zondag 7 november 2004 @ 13:22 |
Kijk het is best een leuk en goed wagentje enzo, maar om er nou zo'n groot topic van te maken......... ![]() | |
BloodhoundFromHell | zondag 7 november 2004 @ 19:50 |
![]() je ziet het dat de auto lekkere meiden aantrekt! | |
HPoi | zondag 7 november 2004 @ 19:55 |
quote:Nou, nou ik zie haast niets door die ruit heen hoor. | |
skiczukie | zondag 7 november 2004 @ 19:58 |
What? De oude Panda is tof. Dit is niks. Een 'oude' Panda is een échte auto. Hoekig, mannelijk. Zo hoort het. | |
yup | zondag 7 november 2004 @ 20:18 |
quote:Het is maar wat je lekker meiden noemt ![]() quote:Oude Panda vind ik een wijvenkar, NIKS is er mannelijk aan, ook al is ie vierkant en hoekig het is een klein en schattig ding ![]() ![]() ![]() | |
skiczukie | zondag 7 november 2004 @ 20:21 |
quote:Jij bent gewoon een homo. | |
yup | zondag 7 november 2004 @ 20:23 |
quote: ![]() Omdat ik een Panda een wijvenkar vind ben ik homo. Ik ga jou voor de rechter slepen vieze sukkel dat je mij beledigt hebt ![]() ![]() | |
BloodhoundFromHell | zondag 7 november 2004 @ 20:36 |
de oude panda is ook best leuk! Ik heb er ook één gehad trouwens.. ![]() een witte 750cl van 25 kilowatt: ![]() ![]() | |
Visie | maandag 8 november 2004 @ 02:10 |
best leuke auto die nieuwe fiat panda! goed gelukt en die prijs... ![]() | |
BloodhoundFromHell | maandag 8 november 2004 @ 19:14 |
quote:de prijs van de benzinemodellen en instapmodellen zijn laag ,maar de diesel is nog best duur! Als ik de versie die ik nu (jtd emotion) krijg in Nederland had moeten kopen (maar die is niet leverbaar in NL) jtd emotion met nog heel veel extra's , dan had die bijna 18.000 euro gekost. | |
yup | maandag 8 november 2004 @ 21:28 |
quote:Op nieuwe diesels moet je (naast BPM) een dikke "boete" (toeslag dus) betalen, die toeslag is verdomde duur, weet niet hoeveel, maar reken op duizenden euro's... Dacht zelf dat het 3-4k euro's was... Tjah Nederland he... | |
BloodhoundFromHell | vrijdag 12 november 2004 @ 20:10 |
ik heb vandaag naar Brussel gebeld en ik begreep dat mijn kentekenplaten klaar lagen voor verzending. Ik hoop dat ik ze maandag , of dinsdag kan ophalen bij het postkantoor, dan kan ik woensdag sturen!! ![]() | |
BloodhoundFromHell | vrijdag 12 november 2004 @ 21:16 |
even nog een foto... De volgende foto is van die van mij! ![]() ![]() | |
BloodhoundFromHell | zaterdag 13 november 2004 @ 23:16 |
ik verwacht dat ik hem woensdag kan ophalen! het is aftellen dus! :nailbite: | |
LangeJan | zondag 14 november 2004 @ 02:36 |
quote:Cool, bij welke sloperij heb je hem gekocht? | |
Threepio | zondag 14 november 2004 @ 15:08 |
quote:ik geloof dat die dieselboete zo'n 450 euro is. Dieselmotoren zijn van zichzelf ook gewoon duurder dan benzinemotoren. | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 16 november 2004 @ 22:43 |
IK HEB MIJN PANDA!!! ![]() ![]() ![]() Binnenkort volgen foto's! ![]() | |
BloodhoundFromHell | woensdag 17 november 2004 @ 20:15 |
Hij rijdt super!!!! Ik ben er heel blij mee en ook ik heb een BIG SMILE op mijn gezicht als ik er in rond rij.. ik lach echt iedereen uit!!! wat me vooral opvalt is , is dat hij enorm stil is.. je hoort de motor bijna helemaal niet! alleen stationair en bij hogere toeren/lagere snelheden. De motor is ook enorm soepel en met name bij tussenacceleraties doe je menig andere weggebruiker versteld staan! Een superuitgebreide boordcomputer en perfect werkende climacontrol! Je hebt echt het idee in een grote auto onderweg te zijn, ...totdat je moet parkeren ^Ô^.. echt super!! | |
Gallo | woensdag 17 november 2004 @ 20:18 |
quote:Dat is geheel wederzijds denk ik. | |
yup | woensdag 17 november 2004 @ 20:19 |
quote:Behalve bij de stoplichten aangezien 90% van het verkeer sneller is dan jou ![]() | |
BloodhoundFromHell | woensdag 17 november 2004 @ 20:21 |
quote:absoluut niet!! hij is enorm soepel en je hebt al bij 1500 toeren het maximaal koppel, dus je zoeft zonder te schakelen enorm snel door het verkeer. | |
yup | woensdag 17 november 2004 @ 20:50 |
quote:Dat mensen 1 mm gas geven betekent niet dat je panda sneller is ![]() ![]() | |
BloodhoundFromHell | woensdag 17 november 2004 @ 21:16 |
het is misschien geen ferrari maar hij voelt wel degelijk snel aan. | |
dp81 | woensdag 17 november 2004 @ 21:20 |
quote:klopt best pittig autootje, me moeder heeft er nog een testrit ingemaakt..en je moet wel snel doorschakelen idd.. | |
BloodhoundFromHell | woensdag 17 november 2004 @ 21:23 |
quote:in de diesel? De benzineveres zijn niet te vergelijken met de diesel.. de dieselversie heeft een enorme soeplesse die schakelen juist praktisch niet meer nodig maakt. | |
yup | woensdag 17 november 2004 @ 21:25 |
quote:En daar wringt em de schoen. HIJ VOELT. Dat heb je met elke turbodiesel met relatief veel nm op lage toeren. Kijk op de snelheidsmeter en je ziet dat het helemaal niet zo snel is als je denkt. Net als bij benzineturbo's... Door die trap in je rug denk je dat je in 5 seconden 100 haalt maar kijk op de teller en het duurt best wat langer... | |
Karina | woensdag 17 november 2004 @ 21:42 |
Ik zag net de reclame voor de nieuwe Panda 4 x 4, ziet er toch best leuk uit vind ik eigenlijk, had ik niet gedacht. En, BHFH, had je nou een volle tank diesel gekregen? vrijdag ga ik mijn nieuwe auto halen! | |
BloodhoundFromHell | woensdag 17 november 2004 @ 21:47 |
nee geen volletank diesel. Ik kreeg wel een stratenboek mee als troost..,ik had geen zin om erover te bakkeleien verder.. verder is het ook wel mooi dat je bij een panda 3 jaar of 100.000 km volledige garantie krijgt en 12 jaar op de carroserie en ook nog overal in europa een zeer uitgebreide wegenwachthulp, inclusief huurauro's, vliegtickets, reparaties.. Ik heb de voorwaarden doorgelezen, maar die zijn heel redelijk. De anwb heb ik maar alvast opgezegd. ![]() | |
dp81 | donderdag 18 november 2004 @ 10:49 |
quote:Die testrit was met een benzine ja, maar ik vind de vering van dat ding echt waardeloos.. ik zat achterin en vond het op dat punt aardig tegenvallen qua comform. | |
1299 | donderdag 18 november 2004 @ 11:51 |
quote:Haahah sorry hoor, maar volgens mij heb je dan nog nooit in iets anders dan een lesauto gereden hoor. Ik rij zelf geregeld in een yaris 1.0 benzine die ongeveer even snel naar de 100 gaat maar om het nu met een gti te gaan vergelijken gaat wel erg ver ![]() En juist boven de 100 houd het een eind op met zo weinig motor inhoud. | |
BloodhoundFromHell | zondag 21 november 2004 @ 22:20 |
Ik ga hier even een verslag bijhouden hoe mn panda bevalt! ![]() ![]() KMstand: 912 km (heb dit weekend een flinke toer gemaakt!) ![]() Verbruik gemiddeld: 5.8 l/100km (1:17) problemen:niet Hoe bevalt hij tot nu toe: Tot nu toe uitstekend! Ik moet wel zeggen dat hij iets meer gebruikt dan ik dacht, kan te maken hebben met nieuwigheid en redelijk doorrijden, maar had het toch lager verwacht. De 1:23.3 van de reclame haal je alleen met een zeer fluwelen voetje en 90 op de snelweg. ik zal de komende maanden hier posten of het verbetert. Krijg heel ook heel veel positieve reacties van medeweggebruikers en bij de benzinepomp. Iedereen vind het een hele leuke auto! Positief: de verwarmning en airco werkt heel erg goed, automatische temp regeling en klimacontrol is toch wel erg fijn! Hij is ook behoorlijk pittig, de 1.3 multijet is een heerlijk motortje, al bijft het natuurlijk jammer dat ze in de panda het koppel hebben geknepen, maar hinderlijk is het niet, menig middenklasser moet in het stof bijten als het gas wordt ingetrapt. Heerlijke stevige stoelen. Dit moet gezegd worden, ik heb niet zo'n geweldige rug en heb een goede zit/stoel nodig. De (in hoogte verstelbare) stoelen van de panda emotion zijn zeer goed en bieden hele goede steun aan de rug. Ikzelf vind de zitpositie ook perfect! je hebt echt het idee dat je met een grotere auto onderweg bent, je kijkt een beetje over het verkeer heen en hebt absoluut niet het idee dat je in een kleine auto zit. Hele fijne, zeer uitgebreide boordcomputer, die ook nog eens logisch en makkelijk te bedienen is ( itt bijvoorbeeld die van peugeot) Minpunten: Ik vind het raar dat de tankdop niet afsluitbaar is,, . de rol/windgeluiden op de snelweg iets te veel aanwezig, ook in vergelijking met de testauto die ik had (niet de meest stille banden?) foto's volgen als het weer wat meer meezit! ![]() | |
furanku | zondag 21 november 2004 @ 22:48 |
Moet het toch even posten hoor, kan er niet onderuit. Ik vind het een geweldig autootje! ![]() | |
BloodhoundFromHell | maandag 22 november 2004 @ 20:48 |
De city mode is ook erg leuk! Ik dacht eerst dat het niet nodig was, maar het is toch wel handig dat je met je pink kan sturen in de stad.! verder ga ik toch eens kjken naar mn banden als het morgen droog is, want het banden geluid, met name op slechte wegen is te hoog in vergelijking met andere panda's. | |
E.r.w.i.n | maandag 22 november 2004 @ 21:22 |
Wat een stel azijnpissers hier zeg, laat BHFH toch lekker happy zijn met z'n Panda. Veel plezier ermee en hou 'em heel! ![]() | |
BloodhoundFromHell | maandag 22 november 2004 @ 21:51 |
quote:bedankt hoor! (y) Ik weet niet waarom ze hier zo naar zijn.. ![]() | |
Lega-Nord | maandag 22 november 2004 @ 22:00 |
quote:Kwa tussenaccerlatie is diesel even snel als GTI (zie JTD). Dus zo ver is het niet gezocht. ![]() | |
yup | maandag 22 november 2004 @ 22:03 |
quote:Behalve als je een tandje teruggaat met de limonadekar. Dan is het bye bye zwaai zwaai diesel ![]() | |
1299 | dinsdag 23 november 2004 @ 10:50 |
quote:Ja ja tuurlijk. Het enige wat diesel heeft is meer koppel dus met heel weinig toeren heb je wat meer trekkracht. Maar een leuke gti doe je 80 -- 120 nog in z'n 2 terwijl je met die diesel al in z'n 4 zit. Laat maar eens wat test resultaten zien van tussensprints dan ik ben benieuwd ![]() | |
1299 | dinsdag 23 november 2004 @ 11:00 |
Ok ik heb de tussensprint tijd gevonden. http://moto.civ.pl/index/(...)nikowa,u4e37f6v.html 80-120 [km/h] in een daverende 19,5 seconden. Een leuke gti doet er ongeveer 5 over. Dus maar 4x zo snel. | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 23 november 2004 @ 17:45 |
haal daar maar 10 sec. vanaf, die cijfers klopt niks van de oude vierkante panda was al sneller dan dat (18.5 sec) en de 1.1 benzine doet 17 sec in 5. de diesel zit zo rond de 10 sec. schat ik. het gewicht, de cilinderinhoud, de bandenmaat, 0-100 , er klopt niks van die gegevens, het lijkt me dat ze per ongeluk gegevens van een andere auto daar hebben geplakt. | |
jpzegthallo | dinsdag 23 november 2004 @ 17:54 |
quote:Heb je misschien een verschillende band eronder zitten? Dat hoor je gelijk namelijk, de band hoeft maar een iets ander profiel/afslijt dinges te hebben, en je hoort het al vrij hard! | |
1299 | dinsdag 23 november 2004 @ 18:41 |
quote:Laat maar eens zien dan die tijden waar jij over spreekt. Want ik heb zitten timen in een toledo met 150PK ![]() Ik rij ook een corolla diesel met 72pk en die deed 80 -- 120 in ongeveer 16 seconde. Die mag dan misschien iets zwaarder zijn dan jou auto maar dat doe je nooit 60% sneller. En die oude vierkante panda weegt minder dan jou auto. http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=1109 Een vergelijkbare auto en die doet 80 - 120 in z'n 4e versnelling in 11.8 seconden. Dus het ziet er naar uit dat je gelijk hebt ![]() Wel heeft jou panda een stuk minder koppel dus ik vraag me steeds af wat de echte tijd zal zijn. Maar hoe dan ook het komt niet eens in de buurt van een gti. Dat was enkel mijn punt. [ Bericht 10% gewijzigd door 1299 op 23-11-2004 18:50:11 ] | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 23 november 2004 @ 18:54 |
een golf gti 16v (150pk) uit 1996 is nauwlijks/niet sneller dan mijn panda http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=265 80-120 in 12 sec in 5 en 10 sec in 4. , waarschijnlijk moet de 8v (115pk) golf nog een tandje terug (3/4 )om niet achterop te raken als ik het gas intrap met mijn panda ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 23-11-2004 19:05:34 ] | |
1299 | dinsdag 23 november 2004 @ 19:07 |
quote:http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=1010 80-120 km/u in 4 8,3 Die heeft 120PK en er zijn nog leukere gti's van vroeger. Maar wat jij vergeet is dat je met een gti ook 80 in 120 in z'n 3 kan doen. En dan gaat het nog ff heel wat vlotter. Jij daarintegen kan nooit de 120 halen in z'n 3 en je hebt zo'n laag max koppel dat je juist heel snel moet schakelen dus in z'n 4 zit je eigenlijk te hoog in z'n toeren met zo'n laag koppel. | |
meneer_aard | dinsdag 23 november 2004 @ 19:07 |
quote:Kwil niet vervelend doen, maar er staat duidelijk in de auto kampioen echt 20 sec erover (afgerond) doet om op de 100 te komen ![]() Dan mag je hoog en laag springen met je 120 nm koppel ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 23 november 2004 @ 19:09 |
lees je anders eerst even in! ![]() | |
meneer_aard | dinsdag 23 november 2004 @ 19:15 |
quote:Waarom zou ik, kweet war ik over praat, kan jij niet zeggen....1.2 met een gti vergelijken ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 23 november 2004 @ 19:18 |
Fiat Panda 1.3 Multijet 51 kw @ 4000 toeren en 145nm koppel @ 1500 (!) gaat in 13 sec naar de 100 en heeft een top van 160 echte km's per uur. bron: fiat ![]() 1.3 diesel van Fiat is een leuk motoretje ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 23 november 2004 @ 19:19 |
als je de keiharde cijfers vergelijkt dan zie je dat de panda qua tussenacceleraties te vergelijken is met een gti. Hij doet nauwlijks onder voor de golf gti16v met 150pk en een gewone gti moet al naar 3/4 schakelen om mijn panda bij te houden. vergelijk de cijfers dan! | |
meneer_aard | dinsdag 23 november 2004 @ 19:24 |
quote:Je gaat echt appels met peren vergelijken. Hoe kan jij nou zeggen dat het niet onder doet met tussen acceleratie dan een GTI? Echt hele zware bullshit. Hoe kan jij nou motoren gaan vergelijken die niet eens in dat straatje passen van die pinda....ook die 4x4 pinda met 120nm koppel slaat nergens op..Fiat is weer goed bezig...kunnen ze beter gaan lampen schroeven @ philips ofsow:P | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 23 november 2004 @ 19:28 |
jij hebt ergens cijfers gelezen van de 1.2 benzine en dan nog de hoge en zware 4x4 (die nog niet als diesel leverbaar is) De diesel is vele malen sneller dan de bezinepanda's en dan vooral op tussenacceleratie. | |
1299 | dinsdag 23 november 2004 @ 19:48 |
quote:haha een gti moet schakelen naar 3/4 om jou bij te houden?? haha als jij met je 13seconden op de 100 zit ![]() Jij moet dan ding helemaal lijp palen om een gti niet aan de horizon te zien verdwijnen. | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 23 november 2004 @ 23:05 |
het gaat mij er niet om hier wedstrijdjes te spelen, maar alleen om aan te duiden dat mijn panda behoorlijk snel is, met name in de tussensprint en dat de cijfers in de tussensprints helemaal niet zo ver van GTI waarden afzitten. Hij voelt gewoon snel aan en je hoeft nauwlijks te schakelen om hard vooruit te gaan. | |
1299 | dinsdag 23 november 2004 @ 23:35 |
quote:Het is een vrij vlot autootje voor z'n geld. Maar je moet dingen wel in z'n verband blijven zien. Maar kan jij me een bron geven waar de tussensprint gemeten is van jouw vehikel? Je moet trouwens juist wel super veel schakelen om een beetje vooruit te komen. Ik rij zelf een diesel die een max koppel op de 2800 heeft en zelfs daarmee moet ik vrij veel schakelen in vergelijking met een benzine auto. Dus met jou auto heb je boven de 3000 helemaal geen koppel meer over. | |
yup | dinsdag 23 november 2004 @ 23:36 |
quote:Welke idioot doet dan 80-120 in zijn 4 ![]() Onze wagen (Mitsu Space Wagon van '98 2.0i 16v 133 pk) haalt dik meer dan 120 in zijn 3, sterker nog, als je het goed wilt doen kan je een aanloop doen in 2, ergens bij 85 naar drie (pas bij 95-100 gaat ie in rood dacht ik), en dan knal je lekker dik de 120 over... Dit MPV apparaat weegt dik 1350 kilo ofzo, en toch weet ik 100% dat ik in elke tussensprint whatever die Panda HELEMAAL WEGBLAAS. Ik ga het een keer klokken, hoe snel ie 80-120 doet... Dieselfacts Meestal zijn diesels niet zo snel van 0-100. Topsnelheid is ook niet zo hoog meestal (vergeleken met een vergelijkbare benzinemotor, alhoewel dat aan het veranderen is). [ Bericht 8% gewijzigd door yup op 23-11-2004 23:46:36 ] | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 23 november 2004 @ 23:45 |
terwijl jij je suf zt te schakelen om te proberen langszij te komen trap ik in 5 gewoon het gas in en ga ik nog snel vooruit hen verbruik ik bovendien 1:20 diesel ipv 1:6 benzine. Ik zal zelf ook eens klokken binnenkort. | |
yup | dinsdag 23 november 2004 @ 23:48 |
quote:LOL. Een ding. Ik rij in zijn vijf 120 met 3000 tpm, ik ga gewoon 2 tandjes terug, naar zijn 3 dus, en dat ding begint met BEHOORLIJKE stappen aan te vallen ![]() ![]() Over het verbruik: ik rij LPG G3 ![]() | |
1299 | woensdag 24 november 2004 @ 00:04 |
quote:ik weet dat dat gewoon nonsens is. Zoals ik al zei ik rij zelf ook een diesel met ongeveer dezelfde prestaties. En in z'n 5 komt zo'n ding niet vooruit. De tandverhouding is dan veel te belabberd voor het weinige vermogen. Trouwens, een gti kan harder in z'n 4 dan jij op topsnelheid. Diesel rijdt alleen maar wat relaxter, maar een benzine zal altijd sneller zijn als je ff terugschakeld. Als je dat veel werk vind had je ook een automaat moeten nemen. | |
yup | woensdag 24 november 2004 @ 00:07 |
quote:Kijk je maakt hier wel een grote fout. Een diesel met een beetje koppel (TDi-achtigen dus) zal in zijn 5 best hard acceleren vanaf 120, komt door het immense koppel wat ie heeft op lage toerentallen. Serieus die 2.0i 16v 133 pk van ons, gaat pas na 3500 toeren beginnen te trekken, terwijl een TDi al bij 2000 rpm als een beest trekt. Vandaar dat je ook dus moet terugschakelen met een benzine, maar dan blijf je de diesel echt wel voor (eventueel nadat hij een voorsprong heeft gekregen doordat jij moest reageren en terugschakelen). | |
1299 | woensdag 24 november 2004 @ 00:14 |
quote:Ja maar in z'n 5 doet die panda er minstens 15 seconden over om 80 - 120 te bereiken en de bovengenoemde 106gti doet het in 10.6 seconden dus het verschil is dan zeker duidelijk. Het klopt wel dat een diesel onderin veel meer koppel heeft, maar een goede gti heeft ook meer koppel dan de diesel panda ![]() Maar het probleem met zo'n turbo diesel is dat het koppel ook weer zeer snel weg is. Benzine mag dan wat later pas met vermogen krijgen maar dat blijft ook langer doorwerken dan bij een diesel. Gevolg: meer schakelen om maximaal op te trekken. | |
yup | woensdag 24 november 2004 @ 00:20 |
quote:BHFH overdrijft laten we het daarop houden. Je kan gewoon van 80 naar 120 lekker in zijn 5 met die Pandaatje. Punt uit, meer niet. Onze benzine wagen kan dat ook wel, maar het gaat echt traag in zijn 5. In zijn 4 of 3 naar 120 gaat beter maar dat kost brandstof (wat me geen reet kan schelen want G3). | |
Catch22- | woensdag 24 november 2004 @ 02:35 |
kwil niet lullig doen, maar 120 in de 2 wil met een beetje sportieve auto toch wel? en ga maar stoer doen met je diesel en tussensprintjes, dat wint een diesel toch vrijwel altijd wel winnen | |
1299 | woensdag 24 november 2004 @ 14:33 |
quote:Ja door een turbo blijft het nog een beetje bij. Totdat je een turbo benzine motor hebt ![]() | |
yup | woensdag 24 november 2004 @ 15:14 |
quote:Of totdat je gaat terugschakelen met je limonadekar ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 24 november 2004 @ 15:15 |
Ik wil ook wel een Panda ![]() ![]() | |
yup | woensdag 24 november 2004 @ 15:22 |
Waar blijft die mafketel BHFH eigenlijk, zeker GTi's aan het zoekrijden nu ![]() | |
meneer_aard | woensdag 24 november 2004 @ 15:49 |
quote:Nog beter, z`n panda aan het inruilen, of 7 kleuren stront aan het schijten ![]() Voordat dat gare pinda ding van jouw op gang is om verder boven de 120 km/h te rijdn in de 5, kun je het gas dieper in duwen, maar er gebeurd geen kloot. Eerst moet je ff mee steppen, daarna ga je 1 km/h harder ![]() Ik schakel wel ff terug, kleine moeite hup en gas met die bak.... volgens mijn heeft ie niet luxer gereden dan een 1,3 motor ofsow...Zeker van de 600 cc naar een 1.3 liter motor gegaan..de uitvinding van de eeuw hoor zo`n 1.3 liter motor waarmee je gti`s zoek rijd. | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 24 november 2004 @ 15:55 |
In een Panda lijkt het allemaal gewoon heel snel te gaan. Als je b.v. in een '85 Corolla (met 124pk) optrekt is het ook net alsof je in 3 sec. op de 100 zit ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 24 november 2004 @ 16:25 |
Je kunt er lang of kort over lullen zo'n panda is gewoon een inspiratieloos ontwerp, suffe auto voor suffe mensen ![]() Voor dat geld koop ik liever een paar jaar oude wel mooie auto. | |
BloodhoundFromHell | woensdag 24 november 2004 @ 20:01 |
quote:een panda is gewoon supertof en ook leuk om over te praten. het is een hardstikke leuk auto'tje om te rijden!! Ik krijg allemaal complimenten en iedereen wil hem ff zien en aanraken! pandarijders zijn HIP ! http://www.homepages.hetnet.nl/~pandaclub/ | |
BloodhoundFromHell | woensdag 24 november 2004 @ 20:56 |
![]() ![]() | |
1299 | woensdag 24 november 2004 @ 22:06 |
Het is nog even afwachten tot hij verkozen wordt tot gay car 2005 ![]() Een ouwe panda is best humor ja. Maar ik snap niet dat je in vredesnaam een panda nieuw zou kopen. Er zijn ook andere uitgesproken auto's die 'hip' zijn en kwalitatief veeeeel beter zijn. | |
BloodhoundFromHell | woensdag 24 november 2004 @ 22:12 |
ik kan er geen opnoemen, de panda voldoet aan de modernste kwaliteits eisen! | |
Tazzie | donderdag 25 november 2004 @ 09:32 |
wat een walgelijk lelijke bak... | |
BloodhoundFromHell | zondag 28 november 2004 @ 15:36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
pAin | zondag 28 november 2004 @ 15:44 |
quote:Wat een gedrocht ![]() | |
Frezer | zondag 28 november 2004 @ 15:45 |
Ik vind het een leuke auto BHFH! ![]() | |
BloodhoundFromHell | zondag 28 november 2004 @ 15:49 |
ik heb nog een par meer foto's maar daar staat het kenteken op en verder maak ik nog wel wat mooie foto's als het weer wat beter is. | |
HPoi | zondag 28 november 2004 @ 16:02 |
schakelt dat nou handig die pook zo hoog in het dash? | |
BloodhoundFromHell | zondag 28 november 2004 @ 16:08 |
ja dat gat vanzelf, hoed je niet aan te wennen. nu kunnen er mooi handige bekerhouders op de grond! | |
HPoi | zondag 28 november 2004 @ 16:11 |
quote:mja ik had het spa-flesje al gespot ![]() | |
BloodhoundFromHell | zondag 28 november 2004 @ 17:22 |
quote:Yep, maar tis een fijn auto'tje hoor! Morgen moet ik naar Utrecht rijden, ik verheug me er nu alweer op! ![]() | |
yup | zondag 28 november 2004 @ 18:10 |
quote:Bult af, windkracht 10 mee ![]() Zo krijg ik me Daihatsu Charade 0.9 ook over de 180 :') Raar die toerenteller gaat tot 7000 rpm, heb je wel een diesel ![]() ![]() | |
HPoi | zondag 28 november 2004 @ 19:16 |
quote:bij het inrijden van een nw. auto mag je de eerste 1000km helemaal niet over de 2500-3000 toeren pm. | |
BloodhoundFromHell | zondag 28 november 2004 @ 23:33 |
quote:nee hoor, het was zo goed als vlak en er was geen wind mee, purr natuur en als kenner zou je natuurlijk ook wel moeten zien dat ik met 180+ op de teller maar net meer dan 4000 toeren draai. Een gemiddelde benzinemotor draait dat al bij 120. Bij de panda zijn de klokken van de benzine en diesel gelijk. | |
BloodhoundFromHell | zondag 28 november 2004 @ 23:36 |
quote:dat lijkt ,me overdreven, gezien de reacies van de kenners ,maar ik heb wel redelijk rustig gereden. Maar ik heb inmiddels meer dan 1000 km erop staan, dus de motor zou al redelijk los moeten zijn.. | |
1299 | zondag 28 november 2004 @ 23:36 |
Je ziet dat de weg afloopt dan haalt mijn corolla met 72 pk ook 190 na verloop van tijd ![]() quote:Is niet echt overdreven zeker niet met een diesel! Maar je vertelde dat je eerst ook 180 had gereden en toen had je denk ik nog geen 1k op de teller staan.. Maargoed het is jou auto. | |
Catch22- | zondag 28 november 2004 @ 23:39 |
bhfh, ik heb liever niet dat je zo hard rijdt oke? | |
yup | zondag 28 november 2004 @ 23:39 |
quote:Ding heeft zelfs airco en dan zijn die gasten te gierig om een eigen dieselklokkie in te bouwen. Ik hoef al niet meer te weten hoe precies zo een klokkie is, want dat is ie niet denk ik ![]() | |
BloodhoundFromHell | zondag 28 november 2004 @ 23:46 |
quote:ik rij normaal nooit te hard, dit was ff om te testen. Verder is het klokje aardig precies, dit weet ik door een radar met snelheidsaanduiding die hier in de buurt staat (met zon lachend en boos kijkend gezichtje) Verbruik bij 180 is trouwens zo'n 1:12 volgens de boordcomputer dus hij zuipt dan wel. | |
1299 | zondag 28 november 2004 @ 23:51 |
quote:Das nog goed zuinig hoor. Als ik met mijn diesel 170 rij bij meer dan 4000 toeren wil ik niet eens schatten wat het verbruik is ![]() | |
yup | zondag 28 november 2004 @ 23:55 |
quote:1:12 bij 180 km/u ![]() Dat noem jij zuipen ![]() | |
BloodhoundFromHell | zondag 28 november 2004 @ 23:58 |
quote:gemiddeld totaal verbruik is nu 1:19 en verbetert nu de motor meer ingelopen raakt.. bij 120 gebruikt hij ongeveer 1:18 en bij 90 1:26 | |
yup | maandag 29 november 2004 @ 00:08 |
quote:Test van autoweek met onze bak (deze test is van een model uit 1994, maar alles is volgens mij hetzelfde). 2.0 GLXi 16v quote:http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=78 Ik schat 1:6 ofzo met 180 km/u dus, dat is dus het dubbele van jou wagen ![]() | |
dnzl | maandag 29 november 2004 @ 09:25 |
quote:De puntjes op de i vergeten is sooooooo Fiat ![]() | |
BloodhoundFromHell | maandag 29 november 2004 @ 23:15 |
vergeten? zo staat het gewoonbeter, mooier qua design! | |
BloodhoundFromHell | maandag 29 november 2004 @ 23:20 |
http://home.wanadoo.nl/fiatpandaclub/film/reclame_nl.avi nog even een leuk linkje!! | |
Keksi | woensdag 1 december 2004 @ 00:36 |
die eerste foto van BFHF is gewoon fotosoep! Je voelt het aan je water! ![]() BFHF : vind het een leuk autootje hoor! Hoop dat je er veel plezier mee hebt. Droom: Jeremy Clarkson in de Panda 4x4 dezelfde test uit laten halen als met de nieuwe LandRover Discovery! | |
BloodhoundFromHell | woensdag 1 december 2004 @ 07:15 |
dan is er iets mis met je water! | |
yup | woensdag 1 december 2004 @ 16:40 |
quote:Ik denk dat ze de teller hebben gechipped ![]() | |
Camickaeze | woensdag 1 december 2004 @ 17:19 |
Ik vind et écht een straffe bak ![]() | |
1299 | maandag 6 december 2004 @ 22:57 |
Haha iemand tros radar gezien? Was een crashtest met auto's. En raad eens hoe je doodskist presteerde: http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=6 | |
yup | maandag 6 december 2004 @ 23:32 |
3 sterren valt mee hoor ![]() | |
Kluupkluup | dinsdag 7 december 2004 @ 00:26 |
quote:Je gaat wel bergafwaerdts ![]() | |
Cutie | woensdag 8 december 2004 @ 11:08 |
tvp ![]() | |
Sleefoil | woensdag 8 december 2004 @ 22:35 |
quote:Nou, die snelheidsaanduidingen langs de weg heb ik eens getest... 55km/h en kwaad gezichtje was 50km/h op mijn gps... en niet 1 bepaalde keer, neen, meerdere keren op verschillende plaatsen. Dat is gewoon 10% afwijking... en komt exact overeen met mijn eigen autoteller in m'n (oud type) pinda. Haal dus maar eens een 10% van die 180 af ![]() | |
1299 | donderdag 16 december 2004 @ 15:12 |
Sorry voor het oude koeien uit de sloot halen fenomeen. Ik heb nu een andere auto. Een Mitsubishi Colt GTi. En met een vriend naast mij doe ik 80 -> 120 in precies 5 seconden met stopwatch gemeten. Ben benieuwd of jij dat ook kan ![]() | |
Klonk | donderdag 16 december 2004 @ 15:30 |
Ik heb net in een panda climbing 4 x 4 gereden, de modder tot op het dak, dingen gedaan waarvan ik niet mogelijk hield die je een panda 4 x 4, kun jij dat ook met een Colt GTi ![]() echt een briljant wagentje, zit nu nog met een grijns van oor tot oor ![]() | |
Meeh | donderdag 16 december 2004 @ 15:57 |
Neemt niet weg dat het natuurlijk nog steeds een panda is, al hoewel deze er stukken beter en veiliger uitziet als het vorige model ![]() | |
sop | donderdag 16 december 2004 @ 16:08 |
Ik blijf het stoer vinden dat je een Panda Full Options kunt bestellen en dat je dan ook daadwerkelijk opties erbij hebt. | |
BloodhoundFromHell | zondag 2 januari 2005 @ 11:25 |
het is gewoon een leuke auto! kmstand nu: 2800 verbruik: ligt an rijstijl. Bij redelijk rustig rijgedrag is 1:20 gemiddeld mogelijk, bij stevig doorrijden 1:17 degelijkheid is super, deuren klinken als kluisdeuren, wel wat meer windgeruis als in mijn vorige auto. Motor perfect, al blijft het jammer dat ze het koppel geknepen hebben, Interieur: perfect boordcomputer! Heel handig te bedienen, veel mogelijkheden. Fijne stoelen, ook bij lange afstanden, al mis ik de lendeverstelling. Hoogteverstelling zit er wel op maar is slechts vrij beperkt. Minpuntje ook is dat je de achterbanken niet helemaal kan omklappen, of oprollen zoals bij de oude panda. Dit zou fiat bij een evolutie moeten verbeteren, want met name oude pandarijders hebben minder ruimte! De achterbank zit verder wel erg goed en je kan makkelijk met 4 personen lange afstanden rijden! | |
Klonk | zondag 2 januari 2005 @ 11:31 |
ik had tijdens de proefrit last van de B-stijl die een beetje in mijn schouders zat te drukken, heb jij daar geen last van ? | |
BloodhoundFromHell | zondag 2 januari 2005 @ 11:34 |
nee zitpositie is voor mij perfect, al vind ik de zitpositie in panda's zonder hoogsteveerstelling van de stoel niet perfect, je zit dan te hoog vind ik, waardoor je tegen de dakrand aankijkt... B stijl heb ik geen last, ik zit er prima in, met de stoel dus iets omlaag gepompt. | |
Klonk | zondag 2 januari 2005 @ 11:37 |
ik vond het erg ongemakkelijk, maar goed ik ben een stapje hoger gegaan en ben op zoek naar een jonge 5 deurs punto, daar zit ik prima in. | |
Pietverdriet | zondag 2 januari 2005 @ 11:38 |
quote:Vergelijk hier de skoda superb ( 4 sterren veiligheid, 0 sterren voetgangers) met de vw passat. ( 4 veiligheid, 2 sterren voetgangers) Grappige is dat het dezelfde auto is... | |
BloodhoundFromHell | zondag 2 januari 2005 @ 11:41 |
bij de panda is een panda getest zonder bijrijders airbag die zo niet eens wordt geleverd. Dus het is imho een niet erg betrouwbare test, de hele test komt op mij over als natte vingerwerk. | |
Klonk | zondag 2 januari 2005 @ 11:42 |
en iets wat niet verteld word bij die Ncap testen is dat ze altijd het meest verkochte model testen, en helaas is de panda ook erg populair in landen waar airbags gezien worden als geldverspilling, gevolg er werd een panda met maar 1 airbag (of zonder airbags) tegen de muur gezet, met airbags doet een panda het prima en zou die 4 sterren hebben verdiend. het verhaaltje over die ncap test en airbags staat in een recente autovisie, ik zal eens kijken of ik hem ergens kan vinden. | |
BloodhoundFromHell | zondag 2 januari 2005 @ 13:41 |
ik heb nu net getankt en ik heb toch zuiniger gereden dan eerder.. Ik heb 670 Km gereden op 1 tank en daarna helemaal volgegooid, er ging 31.05 liter is 1:21.57 , ik moet hierbij wel zeggen dat ik op de snelwegen meestal(maar niet altijd) 110 heb gereden ipv 130 (wat ik normaal altijd deed) en er ook op gelet heb dat ik zuinig reed (mbv boordcomputer) ik heb niet als een slome bejaarde gereden, dus wel normaal optrekken en op de snelheidslimieten rijden (alleen op de snelweg iets langzamer, omdat ie vanaf 110-120 meer begint te zuipen, 120 is net te snel om echt zuinig te rijden.) Volgens de garage verbetert het nog iets naarmate er wat meer km's op de teller staan. (Ik had geklaagd dat ik aanvankelijk minder dan 1:20 gemiddeld reed) | |
BloodhoundFromHell | zondag 2 januari 2005 @ 17:41 |
![]() quote:bron: www.nieuws.nl | |
Pietverdriet | zondag 2 januari 2005 @ 19:47 |
Met andere woorden, BHFH, je valt op wijvenauto´s | |
1299 | maandag 3 januari 2005 @ 12:21 |
Hahaha idd.. kortom jij raadpleegt alleen hoe hij er uit ziet. En mannen kijken liever objectieve testen enzo waardoor ze zeker geen fiat panda zullen kopen ![]() | |
BloodhoundFromHell | donderdag 6 januari 2005 @ 00:02 |
De Panda is in Nederland, maar ook in heel europa veruit de best verkochte auto is het kleine segment ook overigens. ![]() Fiat heeft met de facelifts van de punto en de mulipla en met de saaie stilo nogal wat missers gemaakt. Ik denk met weemoed terug aan de nog nauwlijks voorbije tijden van de Eerste multipla, de Barchetta, coupé fiat en de spider. We hebben gelukkig de nieuwe panda die aan de ogen van het het uitgezakte GM management is ontsnapt, maar laten we hopen dat er binnenkort de suffe zeurneuzen van opel de deur gewezen worden, want dat die een slechte invloed hebben op veel van fiats nieuwe modellen is evident. | |
Youp | donderdag 6 januari 2005 @ 01:19 |
quote:gelukkig denkt niet iedereen zoals jij ![]() | |
yup | donderdag 6 januari 2005 @ 01:26 |
Ja Opel is erg suf bezig. De Vectra is suf de nieuwe Astra is suf en de Corsa is ook suf. Dus niet, alhoewel die Corsa is niet zo bijzonder, maar de Vectra en de Astra zijn dus NIET suf. Je bent wel een erg suffe clown BHFH. Juist de modellen van Opel zijn vernieuwender dan ooit terwijl Fiat wel erg suffe modellen nu maakt... | |
Youp | donderdag 6 januari 2005 @ 01:29 |
quote:komop yup.. dat weet je toch al langer ![]() ![]() ![]() | |
yup | donderdag 6 januari 2005 @ 01:36 |
quote:Ok maar toch. Opel suf noemen (nu dan) is gewoon dom. Of je het mooi vind of niet is kwestie van smaak. Maar de nieuwe Opel's maken wel wat "los" zeg maar bij de mensen. Net zoals de nieuwe 5/7/einser van BMW. Lelijk of mooi is smaak, maar ze zijn absoluut niet suf. | |
Youp | donderdag 6 januari 2005 @ 02:02 |
quote:klopt ![]() | |
Klonk | donderdag 6 januari 2005 @ 07:06 |
quote:en ook daar komt ie vaak erg goed uit te de test ![]() | |
BloodhoundFromHell | donderdag 6 januari 2005 @ 21:01 |
Mijn panda rijdt steeds beter., Ik voel me er al helemaal in thuis! Inmiddels 3000 km op de teller. Ik vind het elke keer weer een feest als ik er in mag rijden! | |
yup | donderdag 6 januari 2005 @ 21:14 |
Ik vloog ooit met 275km op de teller in een 850csi een uitvoegende En van schrik was ie zijn sandalen ook nog kwijt geraakt. Die lagen ergens onder de bijrijder stoel. ![]() | |
Klonk | donderdag 6 januari 2005 @ 21:20 |
typisch BMW rijders, altijd maar dat dringen en opjagen, en er dan nog trots op zijn ook ![]() | |
Five_Aces | donderdag 6 januari 2005 @ 21:26 |
Valt wel mee, die slome lui moeten gewoon opflikkeren van de linkerbaan ![]() Overigens heb ik serieus blauw gelegen toen ik dit alles eens zat te lezen.... een Panda een GTI er uit rijden ![]() | |
BloodhoundFromHell | donderdag 6 januari 2005 @ 21:31 |
sterker ik heb met een OUDE panda (die ik ook heb gereden) 750cc zon zelfde BMW850csi waar yup zo mee loopt te pochen eruit gereden op het klaverblad hoevelaken. (is voor dat soort bakken een erg moeilijke boch, terwijl je een panda daar doorheen kan gooien! IS DUS GEEN GRAP, zoals wel weer gezegd gaat worden door sommigen) Mijn panda kon harder door de bocht dan die BMW (mede ook door goed sturen van mij) Ik zag in mn spiegels hoe die man bijna tegen de vangrail slipte. Panda's model 1987 en nieuwer hebben door de onafhankelijke achteras en uitgekiende gewiochtsverdeling een zeer goede wegligging en menig moderne auto rij je er in (bepaalde) bochten mee uit. (natuurlijk niet lange snelle bochten, maar wel korte doordraaiers) | |
BloodhoundFromHell | donderdag 6 januari 2005 @ 21:32 |
sterker ik heb met een OUDE panda (die ik ook heb gereden) 750cc zon zelfde BMW850csi waar yup zo mee loopt te pochen eruit gereden op het klaverblad hoevelaken. (is voor dat soort bakken een erg moeilijke boch, terwijl je een panda daar doorheen kan gooien! IS DUS GEEN GRAP, zoals wel weer gezegd gaat worden door sommigen) Mijn panda kon harder door de bocht dan die BMW (mede ook door goed sturen van mij) Ik zag in mn spiegels hoe die man bijna tegen de vangrail slipte. Panda's model 1987 en nieuwer hebben door de onafhankelijke achteras en uitgekiende gewiochtsverdeling een zeer goede wegligging en menig moderne auto rij je er in (bepaalde) bochten mee uit. (natuurlijk niet lange snelle bochten, maar wel korte doordraaiers en haakse bochten) | |
BloodhoundFromHell | donderdag 6 januari 2005 @ 21:35 |
![]() ![]() Leuk filmpje: http://www.rdvenema.nl/reclame_nl.avi | |
Yakult | donderdag 6 januari 2005 @ 21:35 |
Tja, daar staan die panda-racemonsters dan ook bekend om! ![]() (Kijk je wel uit? de nieuwe panda komt slecht uit de crashtests van NCAP!) | |
Five_Aces | donderdag 6 januari 2005 @ 21:36 |
Dat is dus helemaal volkomen gelul (tenzij de besturder niet rijden kon) een pinda kan zich qua laterale grip echt niet meten met een auto als de 850CSi, al is het maar omdat die achterwielaangedreven is, terwijl een pinda voorwielaangedreven is... en dan nog maar even te zwijgen over het maatje fietsbanden welke daar doorgaans onder zit. | |
BloodhoundFromHell | donderdag 6 januari 2005 @ 21:44 |
SCHOKKEND FILMPJE!!!(NIET VOOR JEUGDIGE KIJKERS!!!) ![]() ![]() ![]() http://www.rdvenema.nl/Schokkend%20Panda%20Filmpje.wmv | |
Steve-O | donderdag 6 januari 2005 @ 21:49 |
quote:Geweldig filmpje Zo hoor je met zo'n kreng om te gaan ![]() | |
yup | donderdag 6 januari 2005 @ 21:52 |
quote:WHAAHHAHAHHAH LOOOLLZZZZZ 1. Of dit is bullshit. 2. Of die bestuurder kon niet rijden. 3. ooit gehoord van meesturende achteras? 850CSi champion of the lane changers ![]() 4. Fiat pinda die bochten goed neemt? Vandaar dat ik een redelijk jong iemand (onder 25 jaar) helemaal eruit heb geflamd in een redelijk scherpe haarspeld bocht, en wat nog grappiger is, dat ik hem in de buitenste bocht heb ingehaald ![]() ![]() | |
Yakult | donderdag 6 januari 2005 @ 22:19 |
quote:die kwalifikatie kende ik nog niet, wat bedoel je ermee? | |
yup | donderdag 6 januari 2005 @ 22:22 |
DE kampioen der baanwisselaars* *baanwisselaar is een auto die van baan wisselt op de snelweg. Door die meesturende achteras kan dat apparaat razendsnel van baan wisselen... Vandaar dat de meeste tests ook zeggen dat de 850CSi betere wegligging heeft dan de 840i die toch beduidend minder weegt... | |
Yakult | donderdag 6 januari 2005 @ 22:29 |
quote:Ah, letterlijk dus, ok. Ik lees net dat de CSi door de hydraulische achterasbesturing uitblinkt in de uitwijktest en in het corrigeren in de bochten (of het wisselen van rijbaan dus ![]() (ik denk dat BHFH dan een 'gewone' 840Ci of 850Ci het snot voor de ogen heeft gereden in zijn Fiat 850-killer ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Yakult op 06-01-2005 22:38:31 ] | |
BloodhoundFromHell | donderdag 6 januari 2005 @ 22:54 |
840 , of 850, die dingen zien er hetzelfde uit . Het feit is dat ie mij in mijn mijn panda 750L op knooppunt Hoevelaken niet kon bijhouden en bijna zn auto in de vangrail slipte. (hij kon zwaar oversturend zn auto nog net eruit halen) die bmw redde het gewoon niet qua bochtensnelheid dankzij de zeer goede omega-achteras van de panda model '88 | |
Jaggunsu | donderdag 6 januari 2005 @ 23:09 |
quote:Zou best kunnen als het glad wegdek was en die BMW trapte iets te enthousiast zijn gas in om jou in te halen...oeps da's pech, kont weg | |
Yakult | donderdag 6 januari 2005 @ 23:10 |
Die Panda's zijn gemaakt voor Hoevelaken ![]() | |
philipnorth | vrijdag 7 januari 2005 @ 10:26 |
lekker boeiende discussies ook die echt geen ene ruk met deze auto verder te maken hebben.... Sommige mensen vinden m mooi, anderen niet, lekker belangrijk, je kiest voor de auto waar je zelf in wilt rijden. | |
Youp | zaterdag 8 januari 2005 @ 14:14 |
quote:-dubbel- | |
Youp | zaterdag 8 januari 2005 @ 14:15 |
quote:ook een simpele 840 rij jij al niet weg met je nieuwe panda.. ook niet in de bochten... laat staan met je oude panda ![]() als ik zo'n auto had ging ik ook niet ook maar iets harder rijden om met die domme panda voor me mee te komen ![]() ![]() | |
1299 | zaterdag 8 januari 2005 @ 17:42 |
Ik nodig meneer panda uit om een keer z'n panda te showen. Zullen we kijken wie er sneller is ![]() | |
Five_Aces | zaterdag 8 januari 2005 @ 19:35 |
BMW vs pinda.... lijkt me een interressante wedstrijd ![]() | |
Youp | zaterdag 8 januari 2005 @ 21:25 |
quote:t maakt nog nieteens uit WAT voor een BMW... van de eerste tot de laatste (op de Isetta na dan ![]() ![]() | |
philipnorth | maandag 10 januari 2005 @ 13:23 |
BHFH, die kleur blauw die jij hebt he, was dat de metallic blauw? (en zo ja welke zeg maar ![]() | |
BloodhoundFromHell | maandag 10 januari 2005 @ 17:39 |
teseo blauw metallic, hoezo? | |
misteriks | maandag 10 januari 2005 @ 23:38 |
quote: ![]() ![]() Voor de rest wel een leuk karretje ![]() | |
misteriks | maandag 10 januari 2005 @ 23:46 |
quote:Tijdens het rijden met een 840ci heb ik mogen waarnemen dat je NIET aan je pedalen moet komen om een rotonde te nemen. ![]() ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 11 januari 2005 @ 00:07 |
Je kan wel aan de pendalen komen, maar daar ook een beetje gevoel bij hebben is wel handig ![]() | |
yup | dinsdag 11 januari 2005 @ 01:04 |
Ik zou wel een race tussen die Panda en die monsterlijke M3 met S50 motor van je zien ![]() | |
philipnorth | dinsdag 11 januari 2005 @ 08:34 |
quote:Gaan misschien ook een panda kopen, en ik had het idee dat de blauwe metallic kleur donkerder was, maar die van jou is best licht, vandaar ![]() Heb jij trouwens ook voor de mp3-speler gekozen? Zo ja, ondersteund deze ook ID-3? | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 11 januari 2005 @ 14:24 |
quote:Ja ik heb ook de MP# speler en 6 speakers/subwoofer! geeft supergeluid! (de installatie van fiat is van blaupunkt) Ik heb er nog geen mp3 in uitgeprobeerd (moet ik nog testen), omdat ik geen cd's heb met mp3 en ik tot nu toe geen zin had een cd te branden... Wat is ID-3 trouwens? De foto's zijn een beetje brak, ik zal wel eens wat foto's maken bij wat mooier weer, hij is best donkerblauw, ligt helemaal aan de lichtval! Ik vind de kleur erg mooi. | |
Youp | dinsdag 11 januari 2005 @ 14:56 |
quote:1 van die 2 moet weg... supergeluid/blaupunkt, streep door wat niet van toepassing is ![]() -edit- ID-3 is een uitgebreide nametag van het mp3tje waardoor je mooi op je schermpje ziet welke plaat draait enzo... | |
philipnorth | dinsdag 11 januari 2005 @ 15:32 |
quote:installatie in de fiat is van blaupunkt ![]() Klinkt idd goed, zaterdag ff wat beter checken ![]() ID3 is idd een systeem dat je in je display de uitvoerende+titel e.d. kan zien. Oh well, kijk zaterdag wel, misschien zit er 1 in die mp3 ondersteund | |
yup | dinsdag 11 januari 2005 @ 16:58 |
Vooral doen vind de Panda een verrijking voor onzer wegen ![]() Niet op letten hoor, wij vallen altijd BHFH aan doordat hij zulke, *uhm* erg goed "doordachte" ideeen heeft ![]() ![]() | |
misteriks | dinsdag 11 januari 2005 @ 22:23 |
quote:Blijkbaar mezelf niet zooo goed uitgedrukt. Ik wou enkel zeggen dat de 8serie een fantastisch stabiele bak is , maar, zoals met de rest van de RWD's, ook gevoelig is aan gladde wegen... 'k Heb zelf, door omstandigheden, al ongeveer 250.000km met +- 20 verschillende bmw's gereden , dus ik snap je point niet ![]() on-topic ben ik blij voor het enthousiasme van de TS aka BHFH ! Dit komt het topic geheel ten goede , maar ook ik wil met m'n nieuwe scenic 1.9dci naast jou staan aan het rode licht ![]() Ik steun je wel volledig in de voordelen van een MPV-variant. Eens je daarmee tuft wil je niet snel weer in een "claustrofobische" berline stappen ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door misteriks op 11-01-2005 22:29:56 ] | |
Five_Aces | dinsdag 11 januari 2005 @ 22:31 |
Point was dat RWD tricky kan zijn als je het niet gewend bent (maar jij dus duidelijk wel ![]() | |
Youp | dinsdag 11 januari 2005 @ 22:48 |
quote:herkenbaar... ![]() ![]() |