Je kunt een halve uitlopen zonder gelletjes, maar het is verstandig om met zulke standen toch wat tot je te nemen. Het vult koolhydraten, vocht, zout en andere mineralen aan die ervoor zorgen dat je jezelf niet volledig uitput. Elke 30/45 minuten een gelletje nemen is doorgaans de vuistregel. Zo voorkom je de man (of vrouw, tis tenslotte 2024) met de hamer. Je organen zullen je dankbaar zijnquote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:48 schreef Nanuke het volgende:
Oja, door al dat gepraat over gelletjes en dergelijke... wanneer begin je daar eigenlijk mee? Ik had (heel naief) bedacht dat ik gewoon eens zou zien hoe het loopt zo'n halve marathon en daarna wel zou zoeken naar hoe en wat. Maar dat is dus niet de handigste aanpak lees ik?
Zo naïef is dat niet, het gaat prima zonder.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:48 schreef Nanuke het volgende:
Oja, door al dat gepraat over gelletjes en dergelijke... wanneer begin je daar eigenlijk mee? Ik had (heel naief) bedacht dat ik gewoon eens zou zien hoe het loopt zo'n halve marathon en daarna wel zou zoeken naar hoe en wat. Maar dat is dus niet de handigste aanpak lees ik?
Misschien hebben ze bij de Vierdaagse meer politie inzet/afzettingen/vrijwilligers/etc.. er worden steeds meer evenementen ook gecanceld vanwege een gebrek aan vrijwilligers.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Of absurd dat je maar 3.000 deelnemers per afstand toestaat terwijl er wel een vierdaagse kan worden georganiseerd met 47.000 deelnemers.
Het verschil van inschrijfgeld is ook wel aanzienlijk (25 tegenover 180(voor 4 dagen)quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Misschien hebben ze bij de Vierdaagse meer politie inzet/afzettingen/vrijwilligers/etc.. er worden steeds meer evenementen ook gecanceld vanwege een gebrek aan vrijwilligers.
180?! Dat zijn Amerikaanse prijzen en dan verwacht ik livemuziek, goodiebags, politieafzettingen en dikke medailles. Oh wacht, voor de Vierdaagse....quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:27 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Het verschil van inschrijfgeld is ook wel aanzienlijk (25 tegenover 180(voor 4 dagen)
Als we 45+ euro mogen aftikken voor elke HM is dat de nieuwe klacht
Ik had beter de zevenheuvelenloop met zo'n 20.000 deelnemers en vergelijkbaar prijzengeld kunnen nemen.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:27 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Het verschil van inschrijfgeld is ook wel aanzienlijk (25 tegenover 180(voor 4 dagen)
En in 1 van de 1000 startvakken terecht komen. Ik vond hem in 2013 al druk, weet niet hoe erg dat tegenwoordig is..quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik had beter de zevenheuvelenloop met zo'n 20.000 deelnemers en vergelijkbaar prijzengeld kunnen nemen.
Och, dan zijn er ook genoeg leuke kleinere wedstrijden toch?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:47 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het gaat echt absurd hard met allerlei evenementen de laatste tijd. Het is niet leuk meer. Ik hoop echter ook niet dat ze in de toekomst gaan loten oid.
Oh ja, ik doe half maart aan een plaatselijke 15km mee hier en Eindhoven heeft verder niet echt te klagen over hardloopevenementen. Maar soms is een groot evenement wel tof en spannend. En je hebt nog runs zoals de Bijlmerrun in Amsterdam die nog redelijk kleinschalig zijn, toegankelijk en toch professioneel georganiseerd.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Och, dan zijn er ook genoeg leuke kleinere wedstrijden toch?
7heuvelen is 26 euro aan inschrijfgeld volgens de FAQ.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik had beter de zevenheuvelenloop met zo'n 20.000 deelnemers en vergelijkbaar prijzengeld kunnen nemen.
Mueslirepen verslik ik me altijd in als ik die tijdens het lopen eetquote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:00 schreef Nober het volgende:
Ik had twee mueslirepen mee tijdens mijn long run afgelopen zaterdag dat is niet fijn verwerken iig.
Gisteren er achter gekomen dat de 3.000 startplekken voor de Stevensloop HM in Nijmegen (17 maart) die nooit uitverkoopt uitverkocht is.
Voor de Vierdaagse is vanuit de bewoners langs de route ook een stuk meer steun. Mensen bouwen een heel feestje om het parcours, delen water en eten uit, etc.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Misschien hebben ze bij de Vierdaagse meer politie inzet/afzettingen/vrijwilligers/etc.. er worden steeds meer evenementen ook gecanceld vanwege een gebrek aan vrijwilligers.
Hier ook groot voorstander van de kleine loopjes georganiseerd door lokale atletiekverenigingenquote:Op woensdag 28 februari 2024 10:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Och, dan zijn er ook genoeg leuke kleinere wedstrijden toch?
Ik kwam erachter dat weekend van 17 maart er een (halve)marathon bij Zaltbommel is. Mooi stuk tussen de 2 rivieren, organisatie gemaild (want uitverkocht) of t nog mogelijk was en pas daarna zag ik de prijzen. ¤40 pp voor duomarathon (dus met een maat allebei een halve). Heb vriendelijk bedankt, ik ga die 21km dan wel gewoon gratis lopen hier in de polder.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:27 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Vertrek ergens bij Westduinpark/Kijkduin, kun je kilometers lang langs de kust lopen richting HvHquote:Op woensdag 28 februari 2024 23:00 schreef BOKA het volgende:
Nu ik alle borden voor de cpc zie verschijnen, vind ik het toch wel jammer dat ik hem niet loop. In plaats daarvan moet ik even flink puzzelen om mn eigen lange duurloop om het parcours te plannen..
Dat is inderdaad een optie, of juist richting Meijendaal. Ik wil alleen het liefste vanuit huis vertrekken, dus dat wordt een kleine omweg. (Op zich niet erg, moet toch een hoop kilometers makenquote:Op donderdag 29 februari 2024 07:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Vertrek ergens bij Westduinpark/Kijkduin, kun je kilometers lang langs de kust lopen richting HvH
Heb net toevallig gekeken of de inschrijving voor de Tilburg TM van 29 september al open was (nog niet).quote:Op woensdag 28 februari 2024 22:12 schreef chasse_friet het volgende:
Ik ga wel de stevensloop doen, het parcours is dit jaar ook aangepast in vergelijking met voorgaande jaren. Nu niet meer naar het westen half over dat industrieterrein, maar naar het oosten de natuur in.
Dat is wel een verbetering naar mijn mening.
Verder ook ingeschreven voor de HM in Amsterdam in oktober, die zit ook alweer vol.
Voor een halve marathon of 10 mijl wel maar voor een 5 of 10km zou ik het teveel vinden.quote:Op donderdag 29 februari 2024 07:50 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind ¤20 voor een wedstrijd prima eigenlijk. Dat betaal ik ook voor survivalruns ca 10x per jaar. Stuk schappelijker dan wat je kwijt bent bij Strong Viking en Mudmasters iig
27-09 was het vorig jaar.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:44 schreef Nober het volgende:
Wanneer opent inschrijving marathon Rotterdam 2025?
Ja ik wil dat eenmalig doen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 22:09 schreef Evangelion het volgende:
[..]
27-09 was het vorig jaar.
04-10 was het vol.
Wil je een marathon doen?
Paar keer gelopen, echt een top evenement met heel veel publiek.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:44 schreef Nober het volgende:
Heb net toevallig gekeken of de inschrijving voor de Tilburg TM van 29 september al open was (nog niet).
Waarom niet Eindhoven in Oktober dan?quote:
En goed geregeld. Het kan soms een beetje druk zijn bij het afhaalpunt (de spoorzone), maar ik ben tot nu toe altij op tijd gestart. En inderdaad, het publiek in Tilburg is geweldigquote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Paar keer gelopen, echt een top evenement met heel veel publiek.
welke smaakquote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:15 schreef SEMTEX het volgende:
Heb bij Decathlon eens een goedkoper merk gels gekocht (hun huismerk)
Enige minpunt van dat evenement vind ik het stuk door de Alleenhouderstraat (link), dat is echt veels te smal daar.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:05 schreef mosselmossel het volgende:
Ik vind de Tilburg Ten Miles elk jaar weer het leukste evenement van het jaar. Qua hardlopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |