abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212614725
Oja, door al dat gepraat over gelletjes en dergelijke... wanneer begin je daar eigenlijk mee? Ik had (heel naief) bedacht dat ik gewoon eens zou zien hoe het loopt zo'n halve marathon en daarna wel zou zoeken naar hoe en wat. Maar dat is dus niet de handigste aanpak lees ik? O-)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_212616239
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 22:48 schreef Nanuke het volgende:
Oja, door al dat gepraat over gelletjes en dergelijke... wanneer begin je daar eigenlijk mee? Ik had (heel naief) bedacht dat ik gewoon eens zou zien hoe het loopt zo'n halve marathon en daarna wel zou zoeken naar hoe en wat. Maar dat is dus niet de handigste aanpak lees ik? O-)
Je kunt een halve uitlopen zonder gelletjes, maar het is verstandig om met zulke standen toch wat tot je te nemen. Het vult koolhydraten, vocht, zout en andere mineralen aan die ervoor zorgen dat je jezelf niet volledig uitput. Elke 30/45 minuten een gelletje nemen is doorgaans de vuistregel. Zo voorkom je de man (of vrouw, tis tenslotte 2024) met de hamer. Je organen zullen je dankbaar zijn :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_212616729
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 22:48 schreef Nanuke het volgende:
Zo naïef is dat niet, het gaat prima zonder.

Zelf neem ik er een als de training langer is dan anderhalf uur en tijdens wedstrijden van meer de 10km. Geeft toch wat extra jus in de benen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 28 februari 2024 @ 10:08:02 #159
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212617048
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:27 schreef Nober het volgende:

[..]
Of absurd dat je maar 3.000 deelnemers per afstand toestaat terwijl er wel een vierdaagse kan worden georganiseerd met 47.000 deelnemers. :?
Misschien hebben ze bij de Vierdaagse meer politie inzet/afzettingen/vrijwilligers/etc.. er worden steeds meer evenementen ook gecanceld vanwege een gebrek aan vrijwilligers.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212617240
quote:
2s.gif Op woensdag 28 februari 2024 10:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Misschien hebben ze bij de Vierdaagse meer politie inzet/afzettingen/vrijwilligers/etc.. er worden steeds meer evenementen ook gecanceld vanwege een gebrek aan vrijwilligers.
Het verschil van inschrijfgeld is ook wel aanzienlijk (25 tegenover 180(voor 4 dagen)

Als we 45+ euro mogen aftikken voor elke HM is dat de nieuwe klacht
  woensdag 28 februari 2024 @ 10:28:47 #161
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212617252
quote:
99s.gif Op woensdag 28 februari 2024 10:27 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Het verschil van inschrijfgeld is ook wel aanzienlijk (25 tegenover 180(voor 4 dagen)

180?! Dat zijn Amerikaanse prijzen en dan verwacht ik livemuziek, goodiebags, politieafzettingen en dikke medailles. Oh wacht, voor de Vierdaagse.... :D [moet toch eens stoppen met te snel lezen]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212617359
quote:

[..]

Ik had beter de zevenheuvelenloop met zo'n 20.000 deelnemers en vergelijkbaar prijzengeld kunnen nemen.
  woensdag 28 februari 2024 @ 10:43:29 #163
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212617378
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 10:40 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik had beter de zevenheuvelenloop met zo'n 20.000 deelnemers en vergelijkbaar prijzengeld kunnen nemen.
En in 1 van de 1000 startvakken terecht komen. Ik vond hem in 2013 al druk, weet niet hoe erg dat tegenwoordig is..
pi_212617395
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 15:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Het gaat echt absurd hard met allerlei evenementen de laatste tijd. Het is niet leuk meer. Ik hoop echter ook niet dat ze in de toekomst gaan loten oid.
Och, dan zijn er ook genoeg leuke kleinere wedstrijden toch?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 28 februari 2024 @ 10:46:51 #165
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212617406
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 10:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Oh ja, ik doe half maart aan een plaatselijke 15km mee hier en Eindhoven heeft verder niet echt te klagen over hardloopevenementen. Maar soms is een groot evenement wel tof en spannend. En je hebt nog runs zoals de Bijlmerrun in Amsterdam die nog redelijk kleinschalig zijn, toegankelijk en toch professioneel georganiseerd.
pi_212617960
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 10:40 schreef Nober het volgende:

[..]
7heuvelen is 26 euro aan inschrijfgeld volgens de FAQ.

Grotere evenementen kosten meer geld, nu snap ik dat je baalt dat je achter het net vist. Maar als de organisatoren alles groter maken dan hoort daar ook een ander inschrijf tarief bij.

Persoonlijk loop ik in principe liever de halve van Westland voor 14 euro dan de CPC voor 32~36 euro. (gek genoeg gebeurt het dit jaar wel andersom :X maar dat is emotie).
pi_212619240
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 15:00 schreef Nober het volgende:
Ik had twee mueslirepen mee tijdens mijn long run afgelopen zaterdag dat is niet fijn verwerken iig. :')

Gisteren er achter gekomen dat de 3.000 startplekken voor de Stevensloop HM in Nijmegen (17 maart) die nooit uitverkoopt uitverkocht is.
Mueslirepen verslik ik me altijd in als ik die tijdens het lopen eet :') Zelfs tijdens fietsen trouwens. Ik kan niet ademhalen en mueslirepen eten tegelijk :')
Vind ontbijtkoekrepen veel beter werken. En de jellies (stevige fruitreep met suikerlaagje) van de Decathlon zijn erg lekker, dus bij een zware run trakteer ik mezelf daarop.

Ja ik hoorde al dat de Stevensloop snel vol zat. Vind het wel grappig, want zo bijzonder vind ik dat parcours nou ook niet en zelf heb ik geen enkele zin om eraan mee te doen. Maar die 3000 andere mensen dus wel. :D
pi_212619299
quote:
2s.gif Op woensdag 28 februari 2024 10:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Voor de Vierdaagse is vanuit de bewoners langs de route ook een stuk meer steun. Mensen bouwen een heel feestje om het parcours, delen water en eten uit, etc.

Voor de Stevensloop worden behoorlijk wat wegen op centrale plekken in de stad afgesloten, maar mensen hebben er voornamelijk last van. Er is lang niet zoveel leuks te zien en doen als met de Vierdaagse. En je halve stad ligt wel een weekend-dag plat. Ik snap wel dat ze het bij een paar duizend lopers houden ipv 47000, want anders zou de stad echt van 's ochtends vroeg tot heel laat op de dag dicht liggen ipv die paar uur midden op de dag dat het nu is.

Voor de Zevenheuvelenloop is een hoop meer begrip vanuit omwonenden, maar dat is ook makkelijk want er wonen veel minder mensen aan die route en de Zevenheuvelenloop is echt een uniek evenement.

Ik vind zelf eigenlijk de Stevensloop ook vooral irritant. Ben dat weekend gelukkig de stad uit O-)
pi_212625613
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 10:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Hier ook groot voorstander van de kleine loopjes georganiseerd door lokale atletiekverenigingen ^O^ hoewel ik ook 120 euro heb afgetikt voor de marathon van Amsterdam (met stadionstart, dat wel)
pi_212626592
Ik ga wel de stevensloop doen, het parcours is dit jaar ook aangepast in vergelijking met voorgaande jaren. Nu niet meer naar het westen half over dat industrieterrein, maar naar het oosten de natuur in.
Dat is wel een verbetering naar mijn mening.

Verder ook ingeschreven voor de HM in Amsterdam in oktober, die zit ook alweer vol. :')
pi_212627309
Nu ik alle borden voor de cpc zie verschijnen, vind ik het toch wel jammer dat ik hem niet loop. In plaats daarvan moet ik even flink puzzelen om mn eigen lange duurloop om het parcours te plannen..
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_212627375
quote:

[..]

Ik kwam erachter dat weekend van 17 maart er een (halve)marathon bij Zaltbommel is. Mooi stuk tussen de 2 rivieren, organisatie gemaild (want uitverkocht) of t nog mogelijk was en pas daarna zag ik de prijzen. ¤40 pp voor duomarathon (dus met een maat allebei een halve). Heb vriendelijk bedankt, ik ga die 21km dan wel gewoon gratis lopen hier in de polder.

Tis dat ik Rotterdam en CPC (überhaupt alle NN lopen) vergoed krijg vanwege personeel maar anders weet ik t niet of ik t elke keer zou aftikken, vind t best prijzig eigenlijk. Al snap ik ook dat zoiets organiseren ook het eea kost.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_212628258
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 23:00 schreef BOKA het volgende:
Nu ik alle borden voor de cpc zie verschijnen, vind ik het toch wel jammer dat ik hem niet loop. In plaats daarvan moet ik even flink puzzelen om mn eigen lange duurloop om het parcours te plannen..
Vertrek ergens bij Westduinpark/Kijkduin, kun je kilometers lang langs de kust lopen richting HvH :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_212628380
Ik vind ¤20 voor een wedstrijd prima eigenlijk. Dat betaal ik ook voor survivalruns ca 10x per jaar. Stuk schappelijker dan wat je kwijt bent bij Strong Viking en Mudmasters iig :X
pi_212634952
Pfoe, alles was in orde bij de cardioloog. :)

pi_212636168
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 07:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Vertrek ergens bij Westduinpark/Kijkduin, kun je kilometers lang langs de kust lopen richting HvH :)
Dat is inderdaad een optie, of juist richting Meijendaal. Ik wil alleen het liefste vanuit huis vertrekken, dus dat wordt een kleine omweg. (Op zich niet erg, moet toch een hoop kilometers maken :P )
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_212639965
Wanneer opent inschrijving marathon Rotterdam 2025?

quote:
14s.gif Op woensdag 28 februari 2024 22:12 schreef chasse_friet het volgende:
Ik ga wel de stevensloop doen, het parcours is dit jaar ook aangepast in vergelijking met voorgaande jaren. Nu niet meer naar het westen half over dat industrieterrein, maar naar het oosten de natuur in.
Dat is wel een verbetering naar mijn mening.

Verder ook ingeschreven voor de HM in Amsterdam in oktober, die zit ook alweer vol. :')
Heb net toevallig gekeken of de inschrijving voor de Tilburg TM van 29 september al open was (nog niet). :')

quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 07:50 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind ¤20 voor een wedstrijd prima eigenlijk. Dat betaal ik ook voor survivalruns ca 10x per jaar. Stuk schappelijker dan wat je kwijt bent bij Strong Viking en Mudmasters iig :X
Voor een halve marathon of 10 mijl wel maar voor een 5 of 10km zou ik het teveel vinden.
pi_212640336
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 21:44 schreef Nober het volgende:
Wanneer opent inschrijving marathon Rotterdam 2025?
27-09 was het vorig jaar.
04-10 was het vol.

Wil je een marathon doen? :P
pi_212644314
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 22:09 schreef Evangelion het volgende:

[..]
27-09 was het vorig jaar.
04-10 was het vol.

Wil je een marathon doen? :P
Ja ik wil dat eenmalig doen.
pi_212644498
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 21:44 schreef Nober het volgende:
Heb net toevallig gekeken of de inschrijving voor de Tilburg TM van 29 september al open was (nog niet).
Paar keer gelopen, echt een top evenement met heel veel publiek.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212644508
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:03 schreef Nober het volgende:

[..]
Ja ik wil dat eenmalig doen.
Waarom niet Eindhoven in Oktober dan?
  vrijdag 1 maart 2024 @ 11:15:02 #182
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212645255
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Paar keer gelopen, echt een top evenement met heel veel publiek.
En goed geregeld. Het kan soms een beetje druk zijn bij het afhaalpunt (de spoorzone), maar ik ben tot nu toe altij op tijd gestart. En inderdaad, het publiek in Tilburg is geweldig O+

Heb bij Decathlon eens een goedkoper merk gels gekocht (hun huismerk) en SIS gels, kijken of die me bevallen.
pi_212646625
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 11:15 schreef SEMTEX het volgende:
Heb bij Decathlon eens een goedkoper merk gels gekocht (hun huismerk)
welke smaak :P
pi_212646658
Ik vind de Tilburg Ten Miles elk jaar weer het leukste evenement van het jaar. Qua hardlopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_212646799
Bijzonder shirt wel :P

Die van vorig jaar vond ik niet zo leuk. Wel gekocht, want m'n 1e marathon.

Dit weekend maar bedenken welke afstand ik in Leiden wil doen. (verstand zegt kort, gevoel wil lang :P )
pi_212646852
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:05 schreef mosselmossel het volgende:
Ik vind de Tilburg Ten Miles elk jaar weer het leukste evenement van het jaar. Qua hardlopen.
Enige minpunt van dat evenement vind ik het stuk door de Alleenhouderstraat (link), dat is echt veels te smal daar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')