abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 maart 2024 @ 14:22:28 #276
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_212785663
Probleem zat ook voor mijn menstruatie, niet tijdens. Tijdens heb ik geen last met hardlopen. Het was de week ervoor dat ik slecht liep.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_212791714
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 13:57 schreef Gimmick het volgende:
Bikkels!
Zoveel kansen voor extra mentale training die vrouwen
pi_212791986
Vooral de day after merk je wel dat je op carbon plate schoenen hebt gelopen. Meer dan in de race zelf.

Klacht: Niet gesponsord worden met gratis schoenen.
pi_212795202
Over carbon marathonschoenen gesproken, het valt me ook bij zo'n 'kleine' loop als die van zondag op hoeveel mensen op Vaporfly's/Adios Pro's/Metaspeeds lopen. Toch een hoop mensen met disposable income (of mensen die de 10km gebruiken om schoenen te testen voor Rotterdam ofzo?).
pi_212795498
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 09:48 schreef valleilijn het volgende:
Over carbon marathonschoenen gesproken, het valt me ook bij zo'n 'kleine' loop als die van zondag op hoeveel mensen op Vaporfly's/Adios Pro's/Metaspeeds lopen. Toch een hoop mensen met disposable income (of mensen die de 10km gebruiken om schoenen te testen voor Rotterdam ofzo?).
De carbon race shoes slijten wel wat sneller maar een keer 10k is ook verwaarloosbaar. Die opmerking over disposable income is meer voor wanneer je er ook veel op zou trainen. Ook de niet snelle runs.
pi_212795575
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 09:48 schreef valleilijn het volgende:
Het prijsverschil is tegenwoordig ook niet meer zo groot met reguliere hardloopschoenen, die kosten vaak ook al 160e en carbono's soms al onder de 200. Dus ook weer niet zo gek dat mensen op hun snelste schoenen willen lopen, al is het een kleine wedstrijd. En inderdaad, je herstelt gewoon veel sneller, dus ik gebruik zelf mijn carbonschoenen ook wel eens voor specifieke zware marathontrainingen. Uiteindelijk is hardlopen alsnog een goedkope hobby vergeleken met veel andere dingen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 12 maart 2024 @ 11:24:01 #282
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_212796163
Ik lees dat ze bij All4Running zaken ook een hardloopbaan van 20 meter hebben, met allerlei technologieën waarbij ze je de meest geschikte schoenen kunnen adviseren. Mensen hier ervaringen mee?
pi_212796982
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 11:24 schreef GwaiLow het volgende:
Ik lees dat ze bij All4Running zaken ook een hardloopbaan van 20 meter hebben, met allerlei technologieën waarbij ze je de meest geschikte schoenen kunnen adviseren. Mensen hier ervaringen mee?
Ja ik ben er wel eens geweest. Het idee is dat ze op die baan druksensoren hebben om zo te zien hoe je landt en welke schoenen dan bij je passen. Wel leuk en nuttig voor beginners denk ik, zelf heb ik er weinig aan want 20 meter is veel te kort om even in een pasritme te komen en te voelen of schoenen goed zitten en lekker lopen. Als je een beetje weet wat je wilt kan je m.i. altijd beter voor de deur even een paar keer 100m op en neer lopen.

@L_T, ja je hebt gelijk, hardloopschoenen worden steeds duurder helaas maar de Vaporflys en Adios Pros kosten nog wel gewoon 250E.
pi_212797027
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 12:40 schreef valleilijn het volgende:

@:L_T, ja je hebt gelijk, hardloopschoenen worden steeds duurder helaas maar de Vaporflys en Adios Pros kosten nog wel gewoon 250E.
https://all4running.nl/ad(...)0EAQYASABEgISePD_BwE

¤186,95
  dinsdag 12 maart 2024 @ 12:58:53 #285
179002 GwaiLow
pi_212797188
quote:
Is dit een carbonschoen? Wel een mooie prijs :)
pi_212797235
quote:
Maar dat is afprijzing van het oude model he, je kunt ook oude modellen niet-carbon kopen voor 90 euro die normaal 160 zijn. Alleen heb je minder keuze in maat/kleur. Als je gewoon een nieuw model wil dan is een caron schoen altijd een stuk duurder.
pi_212797314
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 12:58 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Is dit een carbonschoen? Wel een mooie prijs :)
Er zit geen carbon plaat in, maar zogenaamde Energyrods, ook van carbon. Schijnt wel een erg goede schoen te zijn.

quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 13:01 schreef Daantke het volgende:

[..]
Maar dat is afprijzing van het oude model he, je kunt ook oude modellen niet-carbon kopen voor 90 euro die normaal 160 zijn. Alleen heb je minder keuze in maat/kleur. Als je gewoon een nieuw model wil dan is een caron schoen altijd een stuk duurder.
Zo ver ik weet is dit nog steeds de nieuwste versie.
pi_212797393
Ik heb in mijn laatste lange duurlopen een nieuwe gel geprobeerd die ik niet vaak genoemd zie, omdat het van XXL is wat natuurlijk meer fitness minded webshop is. Deze: https://xxlnutrition.com/nl/energy-gel-60ml

Mijn conclusie:
- goedkoop: 1,50 voor 25g carbs en 12,5g suiker. Versus bv. 2,25 voor 19g carbs en 0,5g suiker van SiS iso. Qua prijs/voedingswaarde vergelijkbaar met die van Decathlon (maar die heb ik nog niet geprobeerd).
- erg dun wat op zich wel fijn is maar waardoor het ook iets makkelijker knoeit en net iets minder makkelijk uit te knijpen is
- aan de zoete kant, wat ik persoonlijk wel fijn vind (de SiS iso raak ik een beetje zat, zo'n weeïge zaadsmaak). Maar het is lang niet zo zoet als Powerbar. Smaak is te vergelijken met niet-bevroren diepvrieslollies van vroeger. (fun fact: die heb ik ook wel eens meegenomen op een lange run toen de gels in de supermarkt op waren :+ )

Ik heb eigenlijk geen idee of het percentage suiker in de carbshoeveelheid uitmaakt. Zal zo eens googlen :+

Kortom, voor gewoon lange training rondjes vind ik ze wel fijn en niet duur. Voor Rotterdam wil ik eigenlijk nog SiS Beta en Maurten proberen en kijken of ik die een beetje te pruimen vind, heb toch het idee dat die beter zijn, maar misschien is het psychologisch door de prijs.
pi_212797425
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 13:07 schreef chasse_friet het volgende:

[..]
Zo ver ik weet is dit nog steeds de nieuwste versie.
Ah oke ik zag op strava dat Imo van de vaantjespodcast de nieuwe Adios had getest, maar die ligt dan nog niet in de winkel. Denk niet dat de 3 nog nieuw geleverd wordt, maar de webshops zullen nu dan nog wel voldoende voorraad hebben.

Als Saucony Guide-fan koop ik meestal ook de Guide als de nieuwe versie er is, de 16 is nu voor 90 euro te koop versus 150 voor de 17.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 13:21:55 #290
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212797501
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 13:13 schreef Daantke het volgende:
Ik heb in mijn laatste lange duurlopen een nieuwe gel geprobeerd die ik niet vaak genoemd zie, omdat het van XXL is wat natuurlijk meer fitness minded webshop is. Deze: https://xxlnutrition.com/nl/energy-gel-60ml

Mijn conclusie:
- goedkoop: 1,50 voor 25g carbs en 12,5g suiker. Versus bv. 2,25 voor 19g carbs en 0,5g suiker van SiS iso. Qua prijs/voedingswaarde vergelijkbaar met die van Decathlon (maar die heb ik nog niet geprobeerd).
- erg dun wat op zich wel fijn is maar waardoor het ook iets makkelijker knoeit en net iets minder makkelijk uit te knijpen is
- aan de zoete kant, wat ik persoonlijk wel fijn vind (de SiS iso raak ik een beetje zat, zo'n weeïge zaadsmaak). Maar het is lang niet zo zoet als Powerbar. Smaak is te vergelijken met niet-bevroren diepvrieslollies van vroeger. (fun fact: die heb ik ook wel eens meegenomen op een lange run toen de gels in de supermarkt op waren :+ )

Ik heb eigenlijk geen idee of het percentage suiker in de carbshoeveelheid uitmaakt. Zal zo eens googlen :+

Kortom, voor gewoon lange training rondjes vind ik ze wel fijn en niet duur. Voor Rotterdam wil ik eigenlijk nog SiS Beta en Maurten proberen en kijken of ik die een beetje te pruimen vind, heb toch het idee dat die beter zijn, maar misschien is het psychologisch door de prijs.
Ik heb nu deze:

en vond ook het huismerk van de Decathlon best te pruimen:

Ik vind deze ook een stuk beter verteerbaar dan mijn oude buddy GuGel. Licht, niet zo'n dikke pasta, wel een fruit- of colasmaakje, maar niet dominant. In augustus 2023 liep ik de marathon van Monschau en merkte ik dat ik de dikke structuur van Gu niet meer wegkreeg als ik niet stilstond. Ik denk dat het met deze gels wel weer zou lukken.

[ Bericht 7% gewijzigd door SEMTEX op 12-03-2024 13:29:54 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212799544
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 12:40 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Ja ik ben er wel eens geweest. Het idee is dat ze op die baan druksensoren hebben om zo te zien hoe je landt en welke schoenen dan bij je passen. Wel leuk en nuttig voor beginners denk ik, zelf heb ik er weinig aan want 20 meter is veel te kort om even in een pasritme te komen en te voelen of schoenen goed zitten en lekker lopen. Als je een beetje weet wat je wilt kan je m.i. altijd beter voor de deur even een paar keer 100m op en neer lopen.

@:L_T, ja je hebt gelijk, hardloopschoenen worden steeds duurder helaas maar de Vaporflys en Adios Pros kosten nog wel gewoon 250E.
Met een goeie aanbieding/black friday vaak niet ;) Er komen iig bij Nike vaak genoeg aanbiedingen voorbij.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_212800448
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 23:29 schreef core2duo het volgende:

[..]
Mooi dat je je hebt weten te herpakken, dat is niet gemakkelijk *O*
Vorig jaar liep ik de eerste 15 km precies hetzelfde als dit jaar (op gemiddeld 4:58 min/km). Verschil is dat vorig jaar het gedeelte daarna in 6:17/km ging, waarvan het stuk vanaf 20 km zelfs in 7:30 min/km. Ze waren de kraampjes al bijkans aan het opruimen :P
Al met al geldt: opgeven is geen optie!
Ik zat vorig jaar na 10km op 50:25 en vervolgens heb ik iets meer dan 1 uur gedaan over de resterende 11.1km.

Dus ik dacht ik ben te snel begonnen?

quote:
¤309,95 (zou goedkoper moeten zijn want in $ betaal je 285)

https://all4running.nl/ni(...)t-3-dames-fd8315-700

[ Bericht 0% gewijzigd door Nober op 12-03-2024 17:55:29 ]
  woensdag 13 maart 2024 @ 14:35:06 #293
179002 GwaiLow
pi_212810231
Ik heb net de Saucony Omni 22 besteld. Schijnt een goede overpronerende schoen te zijn. Dus goed voor doorgezakte/platvoeten. Zijn er eigenlijk ook echte snelle overpronerende wedstrijdschoenen? Met carbon bijvoorbeeld.
pi_212810580
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 14:35 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb net de Saucony Omni 22 besteld. Schijnt een goede overpronerende schoen te zijn. Dus goed voor doorgezakte/platvoeten. Zijn er eigenlijk ook echte snelle overpronerende wedstrijdschoenen? Met carbon bijvoorbeeld.
Die vraag stond ook al eerder in het topic:
kalinhos in LIF / [Hardlopen] #1268 Pain is inevitable. Suffering is optional.
  woensdag 13 maart 2024 @ 21:33:43 #295
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_212815950
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 14:35 schreef GwaiLow het volgende:
Kun je niet beter voor een neutrale schoen gaan met een apart zooltje erin? Of is het niet zo ernstig gesteld? :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  woensdag 13 maart 2024 @ 23:34:04 #296
179002 GwaiLow
pi_212818090
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 21:33 schreef BOKA het volgende:

[..]
Kun je niet beter voor een neutrale schoen gaan met een apart zooltje erin? Of is het niet zo ernstig gesteld? :P
Nee, denk niet dat het zo ernstig is. In 2019 liep ik nog enorm veel zonder ergens last van te hebben. Maar nu ik weer een aantal weken ben begonnen met lopen heb ik wel veel last aan de binnenkant van m'n voet. En dan vooral als ik 10km+ loop, en dan de dag daarna is lopen erg pijnlijk. Dus dan toch eerst maar een schoen proberen die geschikt is voor overpronatie. Hoop dat die stabiliteit helpt.
pi_212821466
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 23:34 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Nee, denk niet dat het zo ernstig is. In 2019 liep ik nog enorm veel zonder ergens last van te hebben. Maar nu ik weer een aantal weken ben begonnen met lopen heb ik wel veel last aan de binnenkant van m'n voet. En dan vooral als ik 10km+ loop, en dan de dag daarna is lopen erg pijnlijk. Dus dan toch eerst maar een schoen proberen die geschikt is voor overpronatie. Hoop dat die stabiliteit helpt.
Waarom ben je niet gewoon naar een hardloopwinkel gegaan om je te laten adviseren? Nu lijkt het alsof je maar iets probeert op hoop van zegen.
pi_212821822
Zondag eindelijk weer eens een startnummer op mijn borst spelden. Rondje in Amstelveen lopen.
Laatste tijd weinig getraind.
pi_212822421
@GwaiLow, de ene schoen is de andere niet. Toen ik mijn loopanalyse deed, bleek dat een schoen die bedoeld was mijn loophouding te corrigeren dat alsnog niet voldoende deed. Even naar een winkel kost niet veel tijd, maar levert wel meerwaarde imo.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_212822804
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 23:34 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Het opbouwen naar 10+ loopjes in een paar weken lijkt me eerder de oorzaak.

Dat je in 2019 veel liep en daar tussen niets heeft wel gezorgd voor wat afbraak in de tussentijd. Ben je niet gewoon weer een beginner?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')