De tering, wat een tijd.quote:Op zondag 10 maart 2024 16:24 schreef Evangelion het volgende:
CPC HM in 1:17:0x. (3:40 min/km denk ik). Ik ging voor 1:16:30 als ambitieus doel, maarja.
Aan de andere kant voelt onder 4min/km racen nog steeds bizar. Als in, dat kon ik 12 maanden geleden misschien voor 1k.
Tot de laatste 5k wel, maar die zijn wel het belangrijkste voor het gevoel achteraf.quote:Op zondag 10 maart 2024 16:47 schreef BOKA het volgende:
[..]
De tering, wat een tijd.
Ging het ook lekker?
Volgens mij kon je bij inschrijving opgeven om in het snelle startvak A te lopen. Daarvoor moest je wel een eerdere snelle tijd kunnen overleggen. Jouw prestatie past in ieder geval bij startvak A. Als je in het reguliere startvak 1 was begonnen, dan zit er helaas weinig anders op dan de hele race mensen inhalen.quote:Op zondag 10 maart 2024 18:34 schreef Evangelion het volgende:
Nog iemand die in wave 1 stond? Ik snapte er weinig van (wist niet dat er verschillende startvakken waren binnen 1 wave, op de (sub)elite lopers dan) en er ontstond ook enorme chaos toen mensen in paniek naar andere startvakken gingen sneaken.
Ik kon weer de hele race mensen inhalen en zonder groepje lopen iig.![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
In de dagen voor menstruatie loop ik altijd rustiger, omdat het fysiek en mentaal allemaal zwaar(der) voelt. Soms sla ik in die dagen een training over. Ik heb hoop dat hoe fitter ik wordt en hoe meer ik gewend ben om te lopen, hoe minder dit zal spelen. Maar mijn lijf is sowieso relatief brak, dus geen garanties en ik heb nog wel even te gaan voor ik daar uitspraken over kan doen.quote:Op zondag 10 maart 2024 22:06 schreef KapiteinIglo het volgende:
Hier dames die tips hebben hoe zij dat doen rondom menstruatie?
Ik merk weinig verschil normaliter tijdens het hardlopen, maar ik volg geen stricte schema's en loop over het algemeen al mijn rondjes op wat fijn voelt. Soms is de motivatie vooraf wat minder tijdens die periode, maar de tevredenheid achteraf des te groterquote:Op zondag 10 maart 2024 22:06 schreef KapiteinIglo het volgende:
Mooi dat je je hebt weten te herpakken, dat is niet gemakkelijkquote:Op zondag 10 maart 2024 23:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik heb zelf in de 1:42 gelopen. 30 seconden langzamer dan mijn PR, en gevoelsmatig was het echt een vreselijke loop. Na een geweldige start werd het na 5k al vervelend en crashte ik eigenlijk op 15k. Vervolgens even gewandeld, de rug gerecht en nog steeds met een mooie tijd uitgelopen. De winst zit hem erin dat ik na de dengue deze zomer pas drie maanden weer ren dus dat er nog veel meer in het vat zit. Én ik ben pijnvrij gebleven
Lekker doortrainen nu en kijken of ik deze stappen kan blijven maken zonder geblesseerd te raken!
Ik heb een raar lijf. Ik heb inmiddels drie marathons gelopen terwijl ik hevig menstrueerde, de laatste was de marathon van Eindhoven in oktober. Mijn lijf onderdrukt juist de menstruatiepijn.quote:Op zondag 10 maart 2024 22:06 schreef KapiteinIglo het volgende:
Ha, een beetje met je lichaam en cyclus meebewegen is alleen maar goed als je daar veel last van hebt. Ik merk vaak wel de week van tevoren dat ik tempo's ook moeizamer haal en mijn hartslag hoger is. Dat is oké, dan ga ik meestal niet keihard lopen pushen om ze toch te halen. Ik doe wel gewoon de trainingen, want consistentie brengt je uiteindelijk het meeste, maar zorg dat de gevoelde inspanning niet heel veel hoger is dan in andere weken.quote:Op zondag 10 maart 2024 22:06 schreef KapiteinIglo het volgende:
g voor het eerst in paar dagen weer gelopen.
Laatste keer was donderdag en toen liep ik aan het einde van mijn training ineens te huilen. Ik zat er helemaal doorheen fysiek heb ik mezelf helemaal stukgelopen toen.
Naar wat achteraf bleek zat feestweek earaan te komen en was mijn (vrouwen)lichaam dus helemaal in de war.
Anyways, vandaag liep ik gewoon prima.
3x 2min wandelen en 5min hardlopen en dat was gewoon een fijne loop.
Dat is niet gek, dat is juist heel logisch. Vanaf de dag dat je menstruatie begonnen bent lijk je juist hormonaal het meeste op een man, en ben je daarmee best wel sterk! Hoewel er natuurlijk ook vrouwen zijn die zoveel bloedverlies hebben of pijn dat dat het weer opheft.quote:Op maandag 11 maart 2024 10:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb een raar lijf. Ik heb inmiddels drie marathons gelopen terwijl ik hevig menstrueerde, de laatste was de marathon van Eindhoven in oktober. Mijn lijf onderdrukt juist de menstruatiepijn.
Endorfine doet ook een hoop. Zaterdagochtend pijn aan m'n voet. Ik ga lopen en voel er niks meer van, totdat ik thuiskom en het doet weer pijn.quote:Op maandag 11 maart 2024 10:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is niet gek, dat is juist heel logisch. Vanaf de dag dat je menstruatie begonnen bent lijk je juist hormonaal het meeste op een man, en ben je daarmee best wel sterk! Hoewel er natuurlijk ook vrouwen zijn die zoveel bloedverlies hebben of pijn dat dat het weer opheft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |