abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 maart 2024 @ 13:33:39 #251
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_212769880
Vandaag voor het eerst verder gelopen dan de marathon. *O* Het ging alleen niet helemaal vanzelf. Gelukkig nu de taper in, dus mn benen kunnen lekker bijkomen.
Ook blij dat ik vanochtend vroeg was vertrokken, daardoor precies op tijd weer thuis voor de halve stad op slot gaat voor de CPC.

Succes voor de lopers!
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_212771149
Hier ook over de 500km dit jaar. Volgende week Stevensloop, dan nog een 30+km training de week erop en daarna taperen. Tot nu toe gaat alles zonder noemenswaardige pijntjes of oververmoeidheid. ^O^
pi_212772836
CPC HM in 1:17:0x. (3:40 min/km denk ik). Ik ging voor 1:16:30 als ambitieus doel, maarja.

Aan de andere kant voelt onder 4min/km racen nog steeds bizar. Als in, dat kon ik 12 maanden geleden misschien voor 1k. :P
  zondag 10 maart 2024 @ 16:47:47 #254
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_212773096
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 16:24 schreef Evangelion het volgende:
CPC HM in 1:17:0x. (3:40 min/km denk ik). Ik ging voor 1:16:30 als ambitieus doel, maarja.

Aan de andere kant voelt onder 4min/km racen nog steeds bizar. Als in, dat kon ik 12 maanden geleden misschien voor 1k. :P
De tering, wat een tijd. _O_
Ging het ook lekker?
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_212773454
Lekker hoor! :)

Zag dat ik ook de 500 km voorbij ben dit jaar na een 34 km duurloopje vanuit Valencia w/
pi_212774104
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 16:47 schreef BOKA het volgende:

[..]
De tering, wat een tijd. _O_
Ging het ook lekker?
Tot de laatste 5k wel, maar die zijn wel het belangrijkste voor het gevoel achteraf. :P
Maar ook weer geen totale instorting.

NAME SPLITS KM. PACE
5 KM 5 km 03:37 min/km
10 KM 10 km 03:37 min/km
15 KM 15 km 03:38 min/km
20 KM 20 km 03:45 min/km
Finish 21.097 03:42 min/km

Ik wilde 1:16:30 want dat komt qua prestatie overeen met een 2:40 marathon.
Maar dat was misschien niet de beste motivatie in de laatste 5KM van deze race.
Denk dat er ik wel maar gewoon voor moet gaan met een goed B-doel in het achterhoofd.
pi_212774422
Nog iemand die in wave 1 stond? Ik snapte er weinig van (wist niet dat er verschillende startvakken waren binnen 1 wave, op de (sub)elite lopers dan) en er ontstond ook enorme chaos toen mensen in paniek naar andere startvakken gingen sneaken. :')

Ik kon weer de hele race mensen inhalen en zonder groepje lopen iig. :'(

pi_212776152
Hier ook thuis van de CPC, laatste weken met ziek-wintersport-ziek ( iets meer kinderen die in je gezicht hoesten 😞). Niet echt een top voorbereiding gehad, dus had het doel ook wel iets lager ingezet.

Maar zoals verwacht ga je dan toch iets boven je doel weg. De eerste 15 km liep ik super strak op 5:12, daarmee kwam het ultieme doel van <1:50 wel in het zicht. Maar op km 16 in Scheveningen schoot bijna de kramp in mijn rechter kuit, en vanaf 18 ook in beide bovenbenen.

Vanaf daar werd het overleven, uiteindelijk in 1:52:10 binnen. 6+minuten van mijn PR af. Heel tevreden gevoel.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  zondag 10 maart 2024 @ 21:01:27 #259
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_212777435
Awh, altijd jammer als een race niet gaat zoals je hoopt, maar toch nog een heel goed resultaat hoor! Gefeliciteerd desondanks!

Hier vandaag 12km gelopen, en dat ging verbazingwekkend lekker weer. Langzaamaan wordt alles makkelijker weer. Al had m'n partner in de laatste 500m dat z'n knie wat begon te zeuren. Dus misschien wordt het wat vaker solorennen als hij inderdaad niet veel verder dan 10-11 kan en ik wel verder wil weer. ;(
Doei.
pi_212777696
Vandaag de NN CPC Loop Den haag gelopen. Een prachtige loop.

Een beetje stom, maar ik had een groot deel van de race het gevoel dat ik naar het toilet moest. Dat gaat dan toch een beetje van het loopplezier af. Uiteindelijk in 1:45:08 gefinished, min of meer conform verwachting. Het laatste blok ging wat langzamer, maar in tegenstelling tot vorig jaar (toen ik er na 18 km helemaal doorheen zat) wel normaal doorgelopen.

Volgende loop wordt de Antwerp 10 miles (of gewoon de 10 mijl van Antwerpen) op 21 april.

[ Bericht 6% gewijzigd door core2duo op 10-03-2024 21:18:16 ]
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_212778142
Lekker gelopen allemaal! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_212779343
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 18:34 schreef Evangelion het volgende:
Nog iemand die in wave 1 stond? Ik snapte er weinig van (wist niet dat er verschillende startvakken waren binnen 1 wave, op de (sub)elite lopers dan) en er ontstond ook enorme chaos toen mensen in paniek naar andere startvakken gingen sneaken. :')

Ik kon weer de hele race mensen inhalen en zonder groepje lopen iig. :'(

[ afbeelding ]
Volgens mij kon je bij inschrijving opgeven om in het snelle startvak A te lopen. Daarvoor moest je wel een eerdere snelle tijd kunnen overleggen. Jouw prestatie past in ieder geval bij startvak A. Als je in het reguliere startvak 1 was begonnen, dan zit er helaas weinig anders op dan de hele race mensen inhalen.
  zondag 10 maart 2024 @ 22:06:47 #263
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_212779583
Vandaag voor het eerst in paar dagen weer gelopen.
Laatste keer was donderdag en toen liep ik aan het einde van mijn training ineens te huilen. Ik zat er helemaal doorheen fysiek heb ik mezelf helemaal stukgelopen toen.
Naar wat achteraf bleek zat feestweek earaan te komen en was mijn (vrouwen)lichaam dus helemaal in de war.

Hier dames die tips hebben hoe zij dat doen rondom menstruatie?

Anyways, vandaag liep ik gewoon prima.
3x 2min wandelen en 5min hardlopen en dat was gewoon een fijne loop.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zondag 10 maart 2024 @ 22:12:03 #264
450148 KapiteinIglo
pi_212779767
Lekker gelopen allemaal hoor *O*
Tijden waar ik alleen maar van kan dromen maar jullie allemaal hee trots op mogen zijn!
pi_212780193
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:06 schreef KapiteinIglo het volgende:

In de dagen voor menstruatie loop ik altijd rustiger, omdat het fysiek en mentaal allemaal zwaar(der) voelt. Soms sla ik in die dagen een training over. Ik heb hoop dat hoe fitter ik wordt en hoe meer ik gewend ben om te lopen, hoe minder dit zal spelen. Maar mijn lijf is sowieso relatief brak, dus geen garanties en ik heb nog wel even te gaan voor ik daar uitspraken over kan doen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 10 maart 2024 @ 22:52:56 #266
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_212780292
quote:

Ik merk weinig verschil normaliter tijdens het hardlopen, maar ik volg geen stricte schema's en loop over het algemeen al mijn rondjes op wat fijn voelt. Soms is de motivatie vooraf wat minder tijdens die periode, maar de tevredenheid achteraf des te groter :P
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  zondag 10 maart 2024 @ 23:21:04 #267
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_212780562
Ik heb zelf in de 1:42 gelopen. 30 seconden langzamer dan mijn PR, en gevoelsmatig was het echt een vreselijke loop. Na een geweldige start werd het na 5k al vervelend en crashte ik eigenlijk op 15k. Vervolgens even gewandeld, de rug gerecht en nog steeds met een mooie tijd uitgelopen. De winst zit hem erin dat ik na de dengue deze zomer pas drie maanden weer ren dus dat er nog veel meer in het vat zit. Én ik ben pijnvrij gebleven :)

Lekker doortrainen nu en kijken of ik deze stappen kan blijven maken zonder geblesseerd te raken!
Met pijn en moeite derde
pi_212780613
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 23:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik heb zelf in de 1:42 gelopen. 30 seconden langzamer dan mijn PR, en gevoelsmatig was het echt een vreselijke loop. Na een geweldige start werd het na 5k al vervelend en crashte ik eigenlijk op 15k. Vervolgens even gewandeld, de rug gerecht en nog steeds met een mooie tijd uitgelopen. De winst zit hem erin dat ik na de dengue deze zomer pas drie maanden weer ren dus dat er nog veel meer in het vat zit. Én ik ben pijnvrij gebleven :)

Lekker doortrainen nu en kijken of ik deze stappen kan blijven maken zonder geblesseerd te raken!
Mooi dat je je hebt weten te herpakken, dat is niet gemakkelijk *O*
Vorig jaar liep ik de eerste 15 km precies hetzelfde als dit jaar (op gemiddeld 4:58 min/km). Verschil is dat vorig jaar het gedeelte daarna in 6:17/km ging, waarvan het stuk vanaf 20 km zelfs in 7:30 min/km. Ze waren de kraampjes al bijkans aan het opruimen :P
Al met al geldt: opgeven is geen optie!
  maandag 11 maart 2024 @ 10:08:26 #269
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212783038
quote:
Ik heb een raar lijf. Ik heb inmiddels drie marathons gelopen terwijl ik hevig menstrueerde, de laatste was de marathon van Eindhoven in oktober. Mijn lijf onderdrukt juist de menstruatiepijn.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212783085
quote:
g voor het eerst in paar dagen weer gelopen.
Laatste keer was donderdag en toen liep ik aan het einde van mijn training ineens te huilen. Ik zat er helemaal doorheen fysiek heb ik mezelf helemaal stukgelopen toen.
Naar wat achteraf bleek zat feestweek earaan te komen en was mijn (vrouwen)lichaam dus helemaal in de war.

Anyways, vandaag liep ik gewoon prima.
3x 2min wandelen en 5min hardlopen en dat was gewoon een fijne loop.
Ha, een beetje met je lichaam en cyclus meebewegen is alleen maar goed als je daar veel last van hebt. Ik merk vaak wel de week van tevoren dat ik tempo's ook moeizamer haal en mijn hartslag hoger is. Dat is oké, dan ga ik meestal niet keihard lopen pushen om ze toch te halen. Ik doe wel gewoon de trainingen, want consistentie brengt je uiteindelijk het meeste, maar zorg dat de gevoelde inspanning niet heel veel hoger is dan in andere weken.
En daartegenover staat weer de week nadat je menstruatie begonnen is, waar ik me vaak supersterk voel en trainingen en wedstrijden heel goed gaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_212783103
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2024 10:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb een raar lijf. Ik heb inmiddels drie marathons gelopen terwijl ik hevig menstrueerde, de laatste was de marathon van Eindhoven in oktober. Mijn lijf onderdrukt juist de menstruatiepijn.
Dat is niet gek, dat is juist heel logisch. Vanaf de dag dat je menstruatie begonnen bent lijk je juist hormonaal het meeste op een man, en ben je daarmee best wel sterk! Hoewel er natuurlijk ook vrouwen zijn die zoveel bloedverlies hebben of pijn dat dat het weer opheft.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_212783112
Ik stond gisteren bij km 18-19 om aan te moedigen bij de CPC, vanaf de eerste loper, Abdi die daar net los was, nog ongeveer een uur gestaan. Mensen hadden op dat punt de aanmoedigingen erg hard nodig, was erg leuk maar gaf me ook wel een beetje fomo.. Maar even verstandig gedaan vanwege een pijntje aan mijn hak/hiel.
  maandag 11 maart 2024 @ 12:43:49 #273
450148 KapiteinIglo
pi_212784587
Dankjewel voor alle tips!

Ik ga eens kijken hoe het volgende maand gaat, vanavond weer een zwaardere loop maar komt goed, die van gisteren ging prima!
pi_212785359
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 10:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Dat is niet gek, dat is juist heel logisch. Vanaf de dag dat je menstruatie begonnen bent lijk je juist hormonaal het meeste op een man, en ben je daarmee best wel sterk! Hoewel er natuurlijk ook vrouwen zijn die zoveel bloedverlies hebben of pijn dat dat het weer opheft.
Endorfine doet ook een hoop. Zaterdagochtend pijn aan m'n voet. Ik ga lopen en voel er niks meer van, totdat ik thuiskom en het doet weer pijn.
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 11 maart 2024 @ 13:57:25 #275
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_212785429
Leontine van Moorsel heeft in een interview wel eens gezegd dat ze de beste prestaties (inclusief werelduurrecord) tijdens haar menstruatie heeft geleverd. Kon beter tegen pijn geloof ik. Bikkels!
I am a black hole shitting into the void
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')