Het boek van het licht, heb ik niet in mijn boekenkast. Davitas harp heb ik nog in de boekenkast en ook in den beginne. Beide nog niet gelezen.quote:
quote:Het recht op privacy kalft af, (zelf)censuur neemt in sneltempo toe, de gezondheid van het individu wordt meer en meer een staatszaak, het aantal intrusieve acties door veiligheidsdiensten stijgt exponentieel – de laatste decennia vergroot de greep van de overheid op het privéleven van het individu hand over hand. Het door Hannah Arendt opgeroepen dystopische toekomstbeeld dat na de val van het nazisme en het stalinisme een nieuw soort totalitarisme zou oprijzen, geleid door saaie bureaucraten en technocraten, tekent zich merkwaardig realistisch af aan de maatschappelijke horizon.
Totalitarisme is geen historische toevalligheid. Het is het logische gevolg van een waanachtig geloof in de almacht van het menselijke verstand; het is het symptoom bij uitstek van de Verlichtingstraditie. Dit boek presenteert een glasheldere psychologische analyse van de historische opkomst van totalitarisme en het ermee verbonden fenomeen van massavorming. Het biedt daarbij ook een scherpe maatschappijkritische analyse van fenomenen als de woke cultuur, de klimaatbeweging en de angstcultuur die tot een hoogtepunt kwam tijdens de coronacrisis.
Ik had dat met Marieke Lucas Reinevelds debuutroman. Moet het nog een keer proberen. Wel laatst voor 2,50 een van haar nieuwere romans op de kop getikt.quote:Op woensdag 7 februari 2024 06:41 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Hiermee begonnen door alle jubelrecensies maar ik kom er niet lekker in
Ik vond het wel en mooie inkijk in een andere cultuur. Tegelijk herken ik wel dat niet elk goed gerecenseerd boek bij jou past. Zo kan ik niks met 100 jaren eenzaamheid.quote:Op woensdag 7 februari 2024 06:41 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Op school gelezen voor Engels toen hij net uit was, wel prima.quote:Op woensdag 7 februari 2024 06:41 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat boek heb ik ook. Worstelen om er doorheen te komen, vind ik danquote:Op woensdag 7 februari 2024 06:41 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Life of Pi vind ik nou dus weer heel goed/mooiquote:Op woensdag 7 februari 2024 16:13 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Op school gelezen voor Engels toen hij net uit was, wel prima.
Beter dan dat kut Life of Pi. /trauma
Heeft ook niet veel met elkaar te maken, maar die 2 associeer ik voor altijd met Engels op school.quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Life of Pi vind ik nou dus weer heel goed/mooi
Ik ben nu op blz 90 en nu vind ik het wel boeiend. De eerste 50 wilde ik stoppen maar toch doorgegaan.quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat boek heb ik ook. Worstelen om er doorheen te komen, vind ik dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |