Ik kan me nog herinneren dat die trui echt wel prestigieus was. Het zorgde er wel voor dat veel toppers overal ook aan de start stonden. Al vraag ik me wel af of dat tegenwoordig nou zou kunnen met veel meer de focus op pieken in je programma. Voor m’n gevoel reed Dekker het hele jaar door om maar punten te pakken in die koersen.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:28 schreef TargaFlorio het volgende:
Het enige wat ik nog wel zie zitten is een soort terugkeer van de wereldbeker, dus 8 tot 10 wedstrijden met een eindklassement. En flink wat prijzengeld uit de zandbak.
MSR
Lombardije
RvV
LBL
P-R
AGR
Hamburg
Quebec/Montreal (om en om)
San Sebastian
Zandbak (finale)
Minder wedstrijden zie ik niet zitten. Een dag geen koers gekeken is een dag niet geleefd.
Dat zou ook de doodsteek voor veel ploegen worden.
Wielrennen is nou eenmaal geen sport voor het grote publiek. Duurt te lang, niet spectaculair genoeg, enz.
Alleen maar eendagswedstrijden?quote:Op zondag 4 februari 2024 11:28 schreef TargaFlorio het volgende:
Het enige wat ik nog wel zie zitten is een soort terugkeer van de wereldbeker, dus 8 tot 10 wedstrijden met een eindklassement. En flink wat prijzengeld uit de zandbak.
MSR
Lombardije
RvV
LBL
P-R
AGR
Hamburg
Quebec/Montreal (om en om)
San Sebastian
Zandbak (finale)
Minder wedstrijden zie ik niet zitten. Een dag geen koers gekeken is een dag niet geleefd.
Dat zou ook de doodsteek voor veel ploegen worden.
Wielrennen is nou eenmaal geen sport voor het grote publiek. Duurt te lang, niet spectaculair genoeg, enz.
Ik snap het probleem niet zo. Zwitserland en Dauphine hebben beiden een heel prima deelnemersveld. Het wordt pas vervelend als dat niet zo is. Zelfs de Franse koersen in het openingsweekend hebben toppers aan de start.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Alleen maar eendagswedstrijden?
Waar de bedenkers van dit idee vooral moeite mee hebben is dat WT koersen met elkaar concurreren. Geen renner rijdt én Parijs-Nice én de Tirreno (letterlijk onmogelijk), maar ook de Dauphiné en Zwitserland, Catalonië en de Vlaamse voorjaarsklassiekers en Polen & de Vuelta zijn niet te combineren. En zo zijn er vast nog meer voorbeelden in de World Tour.
Ik vind er best wat voor te zeggen dat er nooit 2 koersen in de allerhoogste categorie tegelijk bezig zijn. Dan moeten er een aantal worden gedowngrade, dat hoeft echt niet het einde van die koers te betekenen.
Er is ook geen probleem. Maar als je de World Tour als één competitie wil verkopen moet het in ieder geval in theorie mogelijk zijn om alle koersen te rijden.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik snap het probleem niet zo. Zwitserland en Dauphine hebben beiden een heel prima deelnemersveld. Het wordt pas vervelend als dat niet zo is. Zelfs de Franse koersen in het openingsweekend hebben toppers aan de start.
De problemen komen pas als de WT buiten Europa is en dan zelfs als er verder niks bijzonders op de kalender staat. Die wedstrijd van Cadel was een aanfluiting qua deelnemersveld.
Als je er over nadenkt is het eigenlijk wel volkomen achterlijk dat er 2 wedstrijden op het hoogste niveau tegelijk bezig zijn en ook nog eens tegelijk worden uitgezonden, waarvoor het voor het grote publiek niet eens mogelijk is om beide koersen tegelijk te volgen.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er is ook geen probleem. Maar als je de World Tour als één competitie wil verkopen moet het in ieder geval in theorie mogelijk zijn om alle koersen te rijden.
Alle WT-ploegen hebben ook minimaal 27 renners, dus kunnen best op twee plekken tegelijk koersen.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Waar de bedenkers van dit idee vooral moeite mee hebben is dat WT koersen met elkaar concurreren. Geen renner rijdt én Parijs-Nice én de Tirreno (letterlijk onmogelijk), maar ook de Dauphiné en Zwitserland, Catalonië en de Vlaamse voorjaarsklassiekers en Polen & de Vuelta zijn niet te combineren. En zo zijn er vast nog meer voorbeelden in de World Tour.
Ik vind er best wat voor te zeggen dat er nooit 2 koersen in de allerhoogste categorie tegelijk bezig zijn. Dan moeten er een aantal worden gedowngrade, dat hoeft echt niet het einde van die koers te betekenen.
In mijn opzet alleen eendaagse wedstrijden in een Champions League anders is het eigenlijk gewoon de huidige kalender.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dan maar een nieuwe koers: Parijs - Adriaticoquote:Op zondag 4 februari 2024 12:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
In mijn opzet alleen eendaagse wedstrijden in een Champions League anders is het eigenlijk gewoon de huidige kalender.
Maar wie ga je dan downgraden? Parijs-Nice en Tirreno hebben beide historie. Ploegen zijn groter dan 10-12 renners dus ze kunnen best twee programma's naast elkaar rijden. In mijn ogen zou je een punt hebben als b.v. Strade op de zelfde dag of zelfs weekend is als Roubaix. Of Vuelta tegelijkertijd met de Giro.
Wedstrijden buiten Europa of zelfs de traditionele landen zijn wel een zorgenkindje. Verdere uitbreiding is sowieso lastig vanwege de volle kalender.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik snap het probleem niet zo. Zwitserland en Dauphine hebben beiden een heel prima deelnemersveld. Het wordt pas vervelend als dat niet zo is. Zelfs de Franse koersen in het openingsweekend hebben toppers aan de start.
De problemen komen pas als de WT buiten Europa is en dan zelfs als er verder niks bijzonders op de kalender staat. Die wedstrijd van Cadel was een aanfluiting qua deelnemersveld. Dan kunnen 1.1 koersen zoals Mallorca en Marseille ineens concurreren.
Maar dat kan bij tennis toch ook niet? Heb je ook meer toernooien tegelijk.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er is ook geen probleem. Maar als je de World Tour als één competitie wil verkopen moet het in ieder geval in theorie mogelijk zijn om alle koersen te rijden.
Niet meerdere Masters.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar dat kan bij tennis toch ook niet? Heb je ook meer toernooien tegelijk.
Marathon van Rotterdam heeft toch ook een andere organisatie dan die van Boston?quote:Op zondag 4 februari 2024 12:08 schreef Pistolero het volgende:
Op zich ben ik er ook groot voorstander van om alle WorldTour-wedstrijden onder één centrale organisator te laten vallen. De huidige situatie met de ASO, RCS en Flanders Classics is ook helemaal niet wenselijk.
Als ze alles samenvoegen mogen ze ook heel hard gaan werken aan de informatievoorziening richting de fans vanuit 1 centrale plek. Het is eigenlijk absurd dat je een externe site als PCS nodig hebt om een beetje fatsoenlijk de kalender, uitslagen, parcoursen en startlijsten te checken. En er zijn ook zat wedstrijden waar je pas uren na de finish een volledige uitslag hebt. Dat kan toch allemaal echt niet anno 2024.
Dan snapt Astrid Kersseboom er helemaal niks meer van.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dan maar een nieuwe koers: Parijs - Adriatico
Maar dat zijn maar 9 toernooien toch? Plus de grand slims brengt dat het aantal op 13.quote:
Ik zou het wel iets beperkter houden en er een sterkere universele World Tour branding aan koppelen. Dan wordt het wat meer 1 geheel. Dan kom je wellicht wel weer uit bij dat wereldbeker concept.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar dat zijn maar 9 toernooien toch? Plus de grand slims brengt dat het aantal op 13.
Jij wilt de World Tour inkrimpen tot de tien koersen die ik hier boven noemde + Tour/Giro/Vuelta?
Dan zit je weer met de mondialisering te kijken. De eckte wereldbekerkoersen en grote rondes zijn natuurlijk allemaal in Europa.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zou het wel iets beperkter houden en er een sterkere universele World Tour branding aan koppelen. Dan wordt het wat meer 1 geheel. Dan kom je wellicht wel weer uit bij dat wereldbeker concept.
Ook geen teams zoals in de F1. Je ziet meer mensen met een Red Bull-petje of shirtje lopen dan met een Jumbo-petje.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:20 schreef TargaFlorio het volgende:
Vergeleken met voetbal of tennis is het natuurlijk ook een lastige sport in die zin dat het bestaat uit eendaagse en meerdaagse wedstrijden en ook nog in verschillende vormen wat betreft omgeving en lengte. Waren alle renners maar zo veelzijdig als Pogacar.
F1 zou een stuk interessanter zijn als er telkens andere coureurs meedoen en het voordeel van de auto niet zo groot is.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook geen teams zoals in de F1. Je ziet meer mensen met een Red Bull-petje of shirtje lopen dan met een Jumbo-petje.
Ik volg het zelf niet, maar wel het idee dat veel mensen ook fan zijn van een bepaalde coureur. Wat dat betreft zijn figuren als Verstappen en Hamilton waarschijnlijk ook wel aansprekender dan bv. Vingegaard.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
F1 zou een stuk interessanter zijn als er telkens andere coureurs meedoen en het voordeel van de auto niet zo groot is.
Matig, slecht.quote:Op zondag 4 februari 2024 15:01 schreef Koffieplanter het volgende:
Benieuwd wat Segaert hier kan neerzetten tegenover Pildaursen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |