Nee, want ies koeltoer of zoiets.quote:
Dat is wel een erg aparte redenatie.quote:
Tja, het is de 'culturele verrijking' die sommigen graag willen. En dat zal de komende jaren inderdaad alleen maar toenemen. Migranten krijgen gemiddeld gezien een stuk meer kinderen en men blijft ook maar richting het Westen komen. Over enkele decennia zullen sommige landen ongeveer tussen de 10% en 30% Islamitisch zijn (afhankelijk van hoe snel de migratie gaat).quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee, want ies koeltoer of zoiets.Het is wat dat betreft toch al veel te laat.
Uurtje eerder welquote:
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 16:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Die teksten zijn toch fucking kut man, krijg je kippenvel van
In frigging Londen
De verklaring zeker niet gelezen?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is wel een erg aparte redenatie.
Het stoppen van hulp aan een organisatie waarvan leden deelnamen aan genocidale acties zou dan gelijk staan aan genocide, dat is wel bijzonder ver gezocht.
Maar het past natuurlijk prima in het Israelische beleid:quote:On January 26th, 2024, UNRWA announced it had received and accepted serious allegations from Israel against 12 staff members. These allegations, which were based on various forms of intelligence, including interrogations, claimed that these staff members had links to Hamas and other Islamist organizations and had been involved in the October 7 attacks. UNRWA’s leadership immediately dismissed 9 of these staff members from their posts. One staff member is deceased. The identities of another two are awaiting clarification. UNRWA urged accountability, including criminal prosecution, and began a formal investigation. Several nations responded to Israel’s allegations by withholding their promised funding for the entire agency – an immediate withdrawal of hundreds of millions of dollars that could constitute up to two-thirds of UNRWA’s total budget. UNRWA employs an estimated 30,000 people total in Palestine, approximately 13,000 of whom are in Gaza. Currently, 10,000 Gazan UNRWA staff members cannot work due to incapacitation or displacement by Israel’s bombardment of Gaza; removing this funding from the remaining 3,000 core workers will lead to operational collapse.
The threat to UNRWA’s humanitarian aid is unprecedented, and thus shocking. As the Commissioner-General of UNRWA notes, his agency took swift measures to terminate accused employees and begin a thorough investigation through the proper channel, the United Nations Office of Internal Oversight Services (OIOS). Immediately, a coalition of vital, respected humanitarian aid organizations – including Save the Children, AFSC, Oxfam and relevant Médecins du Monde chapters from France, Switzerland, Canada, and Germany (each urging reversal from their respective governments) – expressed their outrage to donor states, warning that removal of these funds threatens food and shelter for more than 1 million people. The damage of any pause in funding will be irreparable. It is further shocking that the international media has not reacted to these threats with alarm. The Lemkin Institute urges journalists and editors to report robustly on the humanitarian and legal dimensions of withholding humanitarian aid to Palestinians.
quote:The Lemkin Institute worries this action is timed in such a way to be made in retaliation against the ICJ’s order for preventative measures in South Africa v. Israel. It certainly acts in furtherance of a long-term goal of Israeli factions that hope to strip refugee status from UNRWA’s constituent populations. Tania Hary, the Executive Director of Gisha, a Tel Aviv-based Human Rights Organization, swiftly denounced the international coalition, warning the international community that this act represented
part of the plan of an extremist Israeli government causing unfettered destruction and suffering[,] and determined to unravel Palestinian aspirations for self determination and even survival. It has nothing to do with any allegations.
To her point, the Lemkin Institute reminds readers that Noga Arbell, a former Israeli Foreign Ministry official and currently the head of the right-wing Kohelet Foundation, urged the emergency Israeli government in early January to take swift action on weakening UNRWA, stating “it will be impossible to win the war if we do not destroy UNRWA, and this destruction must begin immediately."
De bevindingen van Hillel Neuer in deze lijken me vrij duidelijk. Die 12 zijn het topje van de ijsberg en de UNWRA is volledig geïnfiltreerd en steunt in grote mate de doelstellingen van Hamas; het is simpelweg een ondersteunende terreurbeweging.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 18:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De verklaring zeker niet gelezen?
Omdat 12 van de 30.000 leden van het UNWRA beschuldigd zijn van banden met Hamas (waarvan er 9 onmiddelijk ontslagen zijn door het UNWRA, één is overleden en twee nog in onderzoek zijn) is het gerechtvaardigd fondsen stop te zetten waarvan 1 miljoen Palestijnen afhankelijk zijn voor onderdak en voedsel? Lijkt me niet. Dan werk je actief mee aan het uithongeren van een heel volk ipv dat je Hamas bestrijdt.
[..]
Maar het past natuurlijk prima in het Israelische beleid:
En, hoor er vrij weinig over nu?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 16:13 schreef Ali_boo het volgende:
Op naar de volgende slachtoffer
[ twitter ]
Wat ik zou willen begrijpen. Unwatch heeft afgelopen tien jaar meerdere rapporten met allerlei misstanden gedeeld en dan na het zoveelste rapport worden er in 2022 eindelijk 7 medewerkers ontslagen. Zeven! Van de 13.000. Hoe kan het dat al die donateurs al die misstanden en het door UNRWA faciliteren van antisemitisme en medewerkers die oproepen tot genocide gewoon accepteren en zelfs meerdere keren besluiten de geldkraan verder open te draaien? Wij deden dat maar Canada en America ook, hoe kan dat?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 18:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De bevindingen van Hillel Neuer in deze lijken me vrij duidelijk. Die 12 zijn het topje van de ijsberg en de UNWRA is volledig geïnfiltreerd en steunt in grote mate de doelstellingen van Hamas; het is simpelweg een ondersteunende terreurbeweging.
Wat wel kan, is de UNWRA opheffen en met een frisse beweging beginnen.
Tja, hoe kan het dat na de vele decennia van terreur, het herhaaldelijk afwijzen van vrede en oplossingen, het meer dan eens openlijk verkondigen van hun genocidale gedachtegoed jegens Israël en ook Joden in het algemeen, genoeg Westerse landen nog altijd vele miljoenen over maken richting de Palestijnen? Dat is een soortgelijke vraag.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat ik zou willen begrijpen. Unwatch heeft afgelopen tien jaar meerdere rapporten met allerlei misstanden gedeeld en dan na het zoveelste rapport worden er in 2022 eindelijk 7 medewerkers ontslagen. Zeven! Van de 13.000. Hoe kan het dat al die donateurs al die misstanden en het door UNRWA faciliteren van antisemitisme en medewerkers die oproepen tot genocide gewoon accepteren en zelfs meerdere keren besluiten de geldkraan verder open te draaien? Wij deden dat maar Canada en America ook, hoe kan dat?
waarom accepteert Israël dat haar westerse bondgenoten (en dan vooral Amerika en Canada) geld en middelen aan Palestijnen geven, waarmee die Palestijnen gouden deurknoppen en raketten kopen om Israëlische burgers aan te vallen of zelfs over te gaan tot genocide?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, hoe kan het dat na de vele decennia van terreur, het herhaaldelijk afwijzen van vrede en oplossingen, het meer dan eens openlijk verkondigen van hun genocidale gedachtegoed jegens Israël en ook Joden in het algemeen, genoeg Westerse landen nog altijd vele miljoenen over maken richting de Palestijnen? Dat is een soortgelijke vraag.
Was ik maar miljonairquote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:29 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]
pro-houthi... je verzint het gewoon niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meanwhile Israel’s first Prime Minister David Ben-Gurion be like:
“If I were an Arab leader, I would never sign an agreement with Israel. It is normal; we have taken their country. It is true God promised it to us, but how could that interest them? Our God is not theirs. There has been anti-Semitism, the Nazis, Hitler, Auschwitz, but was that their fault? They see but one thing: We have come and we have stolen their country. Why would they accept that?”Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Ik weet dat het topic nu #239 items verder is en dat niet altijd alles wordt (terug) gelezen - maar mijn eerdere bijdrages over dit onderwerp zijn vast fijn naslagwerk voor jouw bijdrage en mijn visie hierop. Wees welkom om te zoeken in mijn bijdragen en hopelijk legt het wat meer voor je uit hoe (NGO's en) hulporganisaties werken in het Gazagebied.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 18:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De verklaring zeker niet gelezen?
Omdat 12 van de 30.000 leden van het UNWRA beschuldigd zijn van banden met Hamas (waarvan er 9 onmiddelijk ontslagen zijn door het UNWRA, één is overleden en twee nog in onderzoek zijn) is het gerechtvaardigd fondsen stop te zetten waarvan 1 miljoen Palestijnen afhankelijk zijn voor onderdak en voedsel? Lijkt me niet. Dan werk je actief mee aan het uithongeren van een heel volk ipv dat je Hamas bestrijdt.
[..]
Maar het past natuurlijk prima in het Israelische beleid:
[..]
Ik volg verschillende media zowel schrijvende pers (NYT, WP, WSJ etc etc), de social media als verschillende nieuwszenders (MSNBC, CNN, NBC, Fox News etc etc) vrij intensief.quote:Op zondag 4 februari 2024 01:26 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik weet dat het topic nu #239 items verder is en dat niet altijd alles wordt (terug) gelezen - maar mijn eerdere bijdrages over dit onderwerp zijn vast fijn naslagwerk voor jouw bijdrage en mijn visie hierop. Wees welkom om te zoeken in mijn bijdragen en hopelijk legt het wat meer voor je uit hoe (NGO's en) hulporganisaties werken in eht Gazagebied.
Als Hamas dat nou ook voor de Palestijnen zou doen.....quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:38 schreef egayalS het volgende:
Colonizers gonna colonize
[ twitter ]
Er is geen juist moment om dit te doen. De Palestijnse bevolking moet juist nu op de blaren zitten, dat is waar. Het moment is dus vervelend. Hetzelfde argument had gegolden als er geen oorlog was geweest ("ja, maar er zijn zoveel mensen afhankelijk van het UNRWA!").quote:Op zondag 4 februari 2024 01:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik volg verschillende media zowel schrijvende pers (NYT, WP, WSJ etc etc), de social media als verschillende nieuwszenders (MSNBC, CNN, NBC, Fox News etc etc) vrij intensief.
En ik lees hier regelmatig mee hoor en ik ben echt wel op de hoogte van de geschiedenis van het UNRWA en hoe deze functioneert. Ik weet ook best wel hoe een organisatie als de UN Watch (Hillel Neuer) al jaren werkt. Heb ook alles gelezen over het gemak waarmee sommige landen de financiele hulp hebben stopgezet nav verschillende beschuldigingen en over de gevolgen die dat gaat hebben op de bevolking in Gaza.
Ik vind het onverantwoordelijk om dat juist op dit moment te doen.
Over dat "starving" gesproken... waar blijven eigenlijk de foto's en filmpjes van hongerende Palestijnse kinderen?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:38 schreef egayalS het volgende:
[ twitter ]
Wat is hier mis mee volgens jou?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:38 schreef egayalS het volgende:
[ twitter ]
Ik zou het dan ook wel heel mooi symbolisch vinden dat wanneer Sigrid Kaag komt bedelen voor geld voor wederopbouw, ze een dichte deur vindt . In Nederland specifiek en hopelijk ook in de rest van Europa.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is wel een erg aparte redenatie.
Het stoppen van hulp aan een organisatie waarvan leden deelnamen aan genocidale acties zou dan gelijk staan aan genocide, dat is wel bijzonder ver gezocht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |