Rijnmond.nlquote:De reddingswerkers zijn donderdagmiddag om 12:15 uur gestart met het zoeken naar de twee vermiste slachtoffers op de Schammenkamp in Rotterdam-Zuidwijk. Op afstand kijken familieleden van Ylias en Mustapha toe. Zij voelen zich boos, machteloos en radeloos, vertelt verslaggever Jelle Gunneweg ter plaatse.
De families hebben kritiek op de hulpdiensten. Zij vinden dat de reddingsactie te laat op gang is gekomen. “De families zeggen dat ze weten waar ze liggen. De honden sloegen erop aan”, meldt Gunneweg. “’Waarom duurt het dan zo lang? Waarom is de grijper op zo’n brute manier bezig om alle brokstukken te verwijderen?’, klinkt het bij hen.”
“Nu lijkt het zover dat de laatste noodzakelijke laag eraf is om op zoek te kunnen gaan naar de vermisten en hun lichamen kunnen bergen”, meldt de politie. Die benadrukt dat het instortingsgevaar de dagen hiervoor groot was, waardoor het niet veilig genoeg was om het verwoeste gebouw te betreden.
Ook vragen de families zich hardop af waarom burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam niets van zich laat horen. Ook al is hij momenteel in Colombia, volgens de nabestaanden had de burgemeester minstens kunnen bellen. Verder willen zij dat GIRO 555 wordt geopend en dat er een gedenkteken voor de slachtoffers komt.
Giro 555quote:
'Geburen'quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:35 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
Giro 555rot een eind op joh
En de eerst crowdfund is er al
https://steunactie.nl/actie/explosie-rotterdam/-31243
[ link | afbeelding ]
0 euro gedoneerd
gratis geld over de ruggen van de doden
Yep. Vriendin van mij woont in de buurt en geeft aan dat 1/3e ongeveer in de bijstand zit.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Typische Rotterdamse wijk vol Turkse en Marokkaanse tokkies zeker.
Maar wel vastgoed in het buitenland zeker dat niet wordt opgegeven in Nederland. Of rondrijden in dure auto's, zoals b.v. deze brave ziel (niet in Rotterdam):quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:45 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Yep. Vriendin van mij woont in de buurt en geeft aan dat 1/3e ongeveer in de bijstand zit.
0 euro gedoneerdquote:Op donderdag 1 februari 2024 13:35 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
0 euro gedoneerd
Geld inzamelen is zeker goed als het gaat om de slachtoffers, bijvoorbeeld deze vrouw:quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Giro 555 is natuurlijk van de zotte, maar geld ophalen voor de bewoners (mits eerlijk) vind ik niet zo'n raar idee. Het is een buurt waar veel armoede heerst, veel troosteloze flats staan. Ik kan me voorstellen dat mensen daar (voornamelijk allochtoon) niet voldoende verzekerd zijn. En dan heb je toch wel een flink probleem denk ik.
Van de tweet;quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:25 schreef superniger het volgende:
[ twitter ]
Die kijkt niet zo vrolijk.
En dan zijn er koekenbakkers die bang zijn dat er in de toekomst sprake zal zijn van rechtsongelijkheid. Het is er nu al.quote:of dwingende religieuze regels en wetten de aanwijzingen van de overheid terzijde geschoven mogen worden.
Ook niet geheel eens, zo'n waarde laat je pas ergens achter als het volledig verzekerd en het pand tiptop beveiligd is.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geld inzamelen is zeker goed als het gaat om de slachtoffers, bijvoorbeeld deze vrouw:
https://www.rijnmond.nl/n(...)op-zich-liet-wachten
Ook dat over die religie is allemaal gelul natuurlijk, ze waren gewoon bang dat die Turkse/Marokkaanse proleten weer los zouden gaan. Wat gisteravond natuurlijk ook weer deels is gebeurd.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Van de tweet;
[..]
En dan zijn er koekenbakkers die bang zijn dat er in de toekomst sprake zal zijn van rechtsongelijkheid. Het is er nu al.
Heb er 20 jaar gewoond. De ergste tokkies in deze wijk zijn Nederlands en heten Frieda&Rob.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Typische Rotterdamse wijk vol Turkse en Marokkaanse tokkies zeker.
Dat verklaart een hoop.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
Heb er 20 jaar gewoond. De ergste tokkies in deze wijk zijn Nederlands en heten Frieda&Rob.
Dit land gaat ten onder aan gedenktekens.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Giro 555 en gedenkteken?![]()
![]()
Het is natuurlijk heel erg, maar je kunt het ook overdrijven hè.
Hoelang geleden was dat? Lastig voor te stellen als je de filmpjes ziet.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
Heb er 20 jaar gewoond. De ergste tokkies in deze wijk zijn Nederlands en heten Frieda&Rob.
Van 1994 tot 2014.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:27 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Hoelang geleden was dat? Lastig voor te stellen als je de filmpjes ziet.
In 2007 ben ik uit Rotterdam verhuisd.quote:
Zeer plaatselijk is dat het ook.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:38 schreef BeriBeri het volgende:
Dat trieste volk doet alsof het een soort Enschede 2.0 is
Als dat waar was, was er gisteravond geen ME-inzet nodig geweest. Die was er echter wel, juist omdat deze mensen niet gefaciliteerd werden.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Uitstekend punt, daar ging het ook om hoog opgelopen emoties. Wat gebeurde er vervolgens met die mensen die door de hekken gingen? Die werden vervolgens aangepakt:
https://www.om.nl/actueel(...)activisten-staphorst
En wat doen we hier? Hier faciliteren we deze mensen, puur en alleen omdat het om moslims gaat. Bedankt voor het benadrukken van mijn punt.
Dit is nepnieuws, zoals al in het vorige topic aangegeven.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:25 schreef superniger het volgende:
[ twitter ]
Die kijkt niet zo vrolijk.
Natuurlijk werden deze mensen wel gefaciliteerd toen ze hun dode familielid naar buiten droegen, eigenhandig, met de politie die hun aanwijzingen gaf.quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als dat waar was, was er gisteravond geen ME-inzet nodig geweest. Die was er echter wel, juist omdat deze mensen niet gefaciliteerd werden.
De nabestaanden ja?quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Lijkt me logisch, als je net alles bent kwijt geraakt dat je bezit.
Er zijn meer mensen getroffen dan enkel de mensen die overleden zijn. Genoeg woningen en bedrijfsruimtes die helemaal kapot zijn.quote:
Vooral de mensen wier woningen zijn uitgebrand en nu gesloopt worden, maar de nabestaanden zullen inderdaad ook financiële schade lijden. Het gezin van die ondernemer met een badkamerbedrijf is nu z'n kostwinner kwijt.quote:
Zeker, en met een goede verzekering zijn die mensen fijn geholpen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen getroffen dan enkel de mensen die overleden zijn. Genoeg woningen en bedrijfsruimtes die helemaal kapot zijn.
Daar heb je gelukkig goede verzekeringen voor, zeker als ondernemer is het belang van verzekeringen voor AO of Overlijden goud waard.quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Vooral de mensen wier woningen zijn uitgebrand en nu gesloopt worden, maar de nabestaanden zullen inderdaad ook financiële schade lijden. Het gezin van die ondernemer met een badkamerbedrijf is nu z'n kostwinner kwijt.
Wat jij wil. Hoe dan ook, wat betreft jouw vraag of men in Staphorst ook zou pogen dit te doen: dat zou ik dus zeker niet uitsluiten, gezien eerdere incidenten daar.quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk werden deze mensen wel gefaciliteerd toen ze hun dode familielid naar buiten droegen, eigenhandig, met de politie die hun aanwijzingen gaf.
Daar heb je vooral hele dure verzekeringen voor, die een groot deel van de ondernemers en zzp'ers niet heeft.quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar heb je gelukkig goede verzekeringen voor, zeker als ondernemer is het belang van verzekeringen voor AO of Overlijden goud waard.
Deze inzamelactie komt nogal schimmig over. Waar gaat het geld precies heen? Wat zijn de doelen?quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:35 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
0 euro gedoneerd
Ja want de enige mogelijkheid is giro 555 openen of helemaal niks. En hier boven zag je al die Barbara die niet verzekerd was. Zullen misschien meer mensen zo zijn. Of dat de verzekering niet toereikend is voor alles. Niks mis toch als andere mensen via online platform als GoFundMe wat geld ophalen voor die mensen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker, en met een goede verzekering zijn die mensen fijn geholpen.
Of gaan we serieus giro 555 openen alsof dit een nationale ramp betreft?
Dat is dan een ondernemersrisico die je neemt, waarvoor de rest van Nederland natuurlijk niet voor hoeft op te draaien.quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Daar heb je vooral hele dure verzekeringen voor, die een groot deel van de ondernemers en zzp'ers niet heeft.
Zeg dat tegen de nabestaanden die huilend deze oproep deden?quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja want de enige mogelijkheid is giro 555 openen of helemaal niks.
Blijft staan dat die lui gisteren gewoon onverantwoord bezig zijn geweest door daar een lichaam zelf onder het puin vandaan te halen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Empathie is weer ver te zoeken zeg
In deze situatie help je elkaar waar mogelijk. Er is geen plek voor het 'moeten opdraaien van'.
Nu vind ik de inzamelingsactie die hier vermeld staat wat summier wat betreft inhoud dus ik ga hier niks aan geven, maar mocht er iets voorbij komen wat goed onderbouwd is, dan wil ik daar zeker wel wat geld aan doneren.
En stel de boel was ingestort en meer mensen overleden door die actie, wiens schuld was dat dan? Van Allah?quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Blijft staan dat die lui gisteren gewoon onverantwoord bezig zijn geweest door daar een lichaam zelf onder het puin vandaan te halen.
Dat kan dan in de emoties zijn geweest, maar dan hebben de mensen die er wel verstand van hebben en dat hadden moeten voorkomen ook gewoon gefaald.
Ik heb het over het (financiëel) helpen van de zzp'ers en ondernemers die daar in de buurt spullen hadden gestald. Bewoners die boven de boxen wonen en van de flat er tegen over. Want daar is ook het nodige kapot gegaan. Die flat was net gerenoveerd...quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Blijft staan dat die lui gisteren gewoon onverantwoord bezig zijn geweest door daar een lichaam zelf onder het puin vandaan te halen.
Dat kan dan in de emoties zijn geweest, maar dan hebben de mensen die er wel verstand van hebben en dat hadden moeten voorkomen ook gewoon gefaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |