abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 februari 2024 @ 21:28:35 #126
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_212325084
Ook ineens weer een andere plek ‘bemachtigd’
Er zitten een hoop gaten in dit verhaal
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator dinsdag 6 februari 2024 @ 21:28:53 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212325087
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik zou in het begin dan toch voor extra marge gaan i.p.v. zo'n tasje.
Ik ook ja, maar goed ik zou ook niet in zo'n nep stad midden in de zandbak gaan wonen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 6 februari 2024 @ 21:29:06 #128
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_212325094
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat ie personeel aannemen uberhaupt overweegt in dit stadium...
Hij is te druk met netwerken met andere ondernemers
pi_212325097
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:28 schreef Szura het volgende:
Ook ineens weer een andere plek ‘bemachtigd’
Er zitten een hoop gaten in dit verhaal
Komt allemaal erg ad hoc en ondoordacht over.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 21:29:34 #130
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_212325104
Eindigde deze aflevering nou zo abrupt? Iets met kolven en klaar.

Zat niet goed op te letten.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 21:31:35 #131
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_212325150
quote:
Update 6 februari - familie Blankenstein - Dubai

We zijn gezond, gelukkig maar een beetje te druk! Onze nanny is gaan samenwonen met haar vriend, wat we helemaal niet zagen aankomen. Daarnaast hebben we de hele warme zomer ‘overleefd’ !

Dubai bevalt ons goed maar uiteraard missen we onze familie maar voor de kids is het heerlijk, ze kunnen veilig gaan en staan waar ze willen, Jhené speelt lekker veel buiten en Yuna begint te kruipen .

Onze stroopwafel business

De zaken gaan moeilijk, heel moeilijk. De pop-ups lopen prima, maar de belangrijkste vestiging: De Dubai Mall die 365 dagen per jaar open is valt dus zwaar tegen, wat een wijze maar (te) dure les is!

Over het algemeen is de Dubai Mall perfect, maar de plek waar wij zitten loopt niet bij onze doelgroep. Het is daar dus nu echt ‘overleven’. We hopen niet dat we de stekker eruit moeten trekken na een jaar in de Dubai Mall. Er komen namelijk al geïnteresseerde investeerders langs en potentiële franchisers.

Maar door de lage omzet in de mall, waarderen zij het bedrijf heel laag waardoor we ook niet de juiste richting op kunnen gaan met die investering. De Nederlandse CEO van de mall heeft er gelukkig ook nog vertrouwen in door de producten die we aanbieden, wat erg motiveert.

Made in Dubai

Doordat we vaak horen dat onze stroopwafels lekkerder zijn dan die ze in Nederland hebben gegeten, zijn we nu bezig met het uitbreiden naar ons eigen land: Nederland, aangezien we dan ook lager in de prijs kunnen zitten zowel voor inkoop van ingrediënten voor het recept als voor de verkoop.

Ons leven als ondernemers

Het is zwaarder dan een 9 tot 5 baan en we willen het liefst natuurlijk meer tijd voor de kinderen. Maar we doen het werk met plezier, al hopen we natuurlijk op langere termijn een klein stapje terug te kunnen nemen in plaats van werkdagen van 16 uur haha.

Geen nieuwe nanny

Onze nanny zei dat ze met haar vriend gaat samenwonen, dat is natuurlijk ook niet iets wat je verwacht, en vinden we echt heel jammer en zeker voor de kids die zo aan haar gehecht waren.

We willen geen nieuwe nanny omdat dat niet goed voelt en je nooit weet wanneer ze vertrekt. Van deze dachten we namelijk ook dat ze minimaal 10 jaar zou blijven, aangezien we haar bovengemiddeld betaalden.

Stiekem voelt het ook wel goed dat we weer als gezin leven en de privacy hebben, mocht je even in je boxershort iets uit de koelkast willen pakken..

Vrije tijd

De winkel is 365 dagen per jaar open, dat breekt je soms wel. Onze nanny werkte ook af en toe in de kraam, maar dan brachten en haalden we haar waardoor je nooit echt vrij of vakantie hebt. Hopelijk kunnen we snel op (zaken)reis naar Nederland wat dan toch wel even als vakantie zou voelen!

Na het vertrek van de cameraploeg van Ik Vertrek hebben we nog een kerstmarkt gedaan in onze oude woonwijk Town Square. Dat was veruit het beste evenement tot nu toe.

Daarnaast zat Lois wat minder lekker in haar vel en doet ze het wat minder aan. Ze, werkt meer vanuit huis voor het tijdschrift en met de kinderen nu Saharah er niet meer is en wat natuurlijk ook een fulltime job is.

Yuna en Jhené ontwikkelen zich geweldig en zijn gezond, Yuna kruipt al en Jhené heeft veel vriendjes en vriendinnetjes. Ze kan al tot 30 tellen in het Engels.

Wat missen we?

Een witte kerst zal je hier niet zo snel zien, daarnaast verlangen we wel vaak naar rustig een bakje koffie met oma of lekker een wandeling om de plas door het bos op loopafstand van ons huis.

Wat we anders hadden gedaan?

Niet direct een lange termijn contract voor de mall voor het was getest. Al dachten wij natuurlijk omdat de pop up in de Dubai Hills mall goed liep dit ook wel goedzou lopen.

Iets minder hard van stapel gaan met de kosten, we hebben nu dan ook bespaard op de woning door goedkoper te gaan huren omdat elk klein beetje helpt om toch nog het succes te kunnen maken van het bedrijf dat we voor ogen hebben.

Waar zijn we over 5 jaar?

Toch wel een stapje dichterbij onze droom de dunkin’ donuts van de stroopwafels, waarbij we zelf een klein stapje terug kunnen doen. En verder gaan met het belangrijkste doel: De leukste ouders zijn, veel reizen, tennissen en stroopwafelkramen openen over de hele wereld!
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_212325192
365 dagen per jaar 16 uur per dag werken. Kinderen om de week dumpen bij een andere nanny.

Lekker dan voor die kinderen. :{
pi_212325206
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 20:46 schreef AgnesGru het volgende:
Stroopwafels in Dubai :D
Ach, pannenkoekrestaurant in Gambia liep ook best goed.
pi_212325223
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:35 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Gerold om een chocobanaan?
  dinsdag 6 februari 2024 @ 21:41:19 #135
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_212325318
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:35 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Maar daar betaal je vast geen 3000 euro per maand voor een appartementje.
Don't let my username fool you...
pi_212326798
Het lijkt mij daar de hel op aarde.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 23:34:07 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212327202
Compleet onvoorbereid naar zo'n woestijnstaatje gaan.
Ik denk dat zij over een tijdje wel weer terug in Nederland stroopwafels gaan verkopen.
In Amsterdam vragen ze er in een winkel 13 euro per wafel voor.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_212327838
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:06 schreef Szura het volgende:
Filipijnse gastarbeider
@:deebee approves
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:15 schreef Pino112 het volgende:
Is dat @:DeeBee op die loopband?
Ik moet dit genot overduidelijk terug gaan kijken :D

FilipinoGoden, beetje fietsen, beetje barbecuen _O_
Jack does it in real time...
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 februari 2024 @ 08:20:38 #139
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212328371
Heerlijke aflevering. Ultra naïeve ietwat simpele mensen die met de verkoop van een euro product in 1 van de duurste steden ter wereld willen overleven met twee baby's.

Mooiste was nog wel dat de concurrentie twee weken eerder opende.

Wat een volk.
pi_212328513
Je gaat waarschijnlijk met een paar ton op zak of geldschieter, begint een kraampje en lieg een uitzending bij elkaar. Dit is niet Ik Vetrek waardig maar de producent wilde misschien een keer ergens anders naar toe
life is like a box of chocolates
  woensdag 7 februari 2024 @ 09:01:45 #141
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_212328643
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:06 schreef Firuze60 het volgende:
Het lijkt mij daar de hel op aarde.
Dat is het ook, het trekt dan ook een bepaald soort volk aan...
Don't let my username fool you...
pi_212328652
Dit leek wel een studieprojectje voor de opleiding Marketing. Wat een naïviteit. En dan ook nog de waan dat ze hun product wel naar NL kunnen exporteren. Tuurlijk. We hoeven stroopwafels echt niet te importeren uit Dubai. En dan moet je ze ook nog conserveren en zijn ze opeens niet zo lekker meer.

Geen idee wat daar een au pair kost en of die 900 euro omzet per dag rekening hield met die kosten maar iets zegt me dat die au pair flink wat stroopwafels kost.

Verder prima dat mensen hun droom najagen maar dit leek wel een vlog. En na de kraamweken was die baby opeens super groot? Wat een enorm gat tussen de hele aflevering en die laatste shots. Die leken er nog wel aan vast geplakt om de tijd vol te krijgen. Want eerlijk is eerlijk: dit was echt geen zendtijd waard.
  woensdag 7 februari 2024 @ 09:28:49 #143
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_212328915
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:34 schreef golfer het volgende:
Compleet onvoorbereid naar zo'n woestijnstaatje gaan.
Ik denk dat zij over een tijdje wel weer terug in Nederland stroopwafels gaan verkopen.
In Amsterdam vragen ze er in een winkel 13 euro per wafel voor.
En dan moet je zelf over de weg vol met fietsers lopen omdat er rijen wachtende de stoep bezetten voor een belachelijk duur koekje met wat stroop.
pi_212329933
Financieel klopt dit verhaal van geen kant. Ze kunnen een huur betalen van 3000 in de maand. Met wat het levensonderhoud verder kost in Dubai kan ik me niet voorstellen dat je rond kunt komen met de verkoop van stroopwafels en poffertjes.
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:17:03 #145
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_212329978
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:12 schreef Remco het volgende:
Financieel klopt dit verhaal van geen kant. Ze kunnen een huur betalen van 3000 in de maand. Met wat het levensonderhoud verder kost in Dubai kan ik me niet voorstellen dat je rond kunt komen met de verkoop van stroopwafels en poffertjes.
Ze halen ook inkomsten uit de verhuur van een huis/appartement in Nederland. Zoiets werd bij de introductie gezegd (als ik het goed onthouden heb).
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_212330032
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:17 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Ze halen ook inkomsten uit de verhuur van een huis/appartement in Nederland. Zoiets werd bij de introductie gezegd (als ik het goed onthouden heb).
Klopt dat werd gezegd.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_212330045
quote:

[..]
Ah dat heb ik gemist dat verklaart al iets.
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:30:10 #148
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212330118
Volgens zijn LinkedIn heeft die Jermain een opleiding Ondernemerschap gevolgd aan de Hogeschool van Rotterdam.
Je zou dan toch denken dat je iets beter zou voorbereid aan de slag zou gaan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 februari 2024 @ 11:43:26 #149
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212330251
quote:

[..]
Dan nog klopt het niet. Er moet ergens wel een dikke erfenis oid zijn, want ik kan me haast niet voorstellen dat deze 2 een hypotheek van 5 ton hebben afbetaald om daar nu dan 1500 euro huurwinst op te pakken.

Ze hadden volgens de uitzending rond de 50k gespaard. Daar kun je dan maximaal een half jaar van leven lijkt me in zo'n stad met een huur van 3k en een nanny.
Dan moet je toch gewoon ook elke maand minimaal 2000 (x8 euro) stroopwafels verkopen om een beetje omzet voor 2 personen om te zetten in een levensvatbare situatie.
De huur van het stalletje en de fout om in dat winkelcentrum een duur contract te kopen, het hebben van 2 jonge kinderen, etc etc. Dat gaat allemaal van de winst af, buiten de inkoop van je producten.

We missen iets in het verhaal, of hij verkoopt gewoon gigantisch veel stroopwafels elke maand en we onderschatten met elkaar hoe graag ze daar stroopwafels eten.
pi_212330570
Pfff….harde werkers, maar ik geloof geen zak van dit deel van het verhaal. Kan je met een stroopwafelstandje een heel gezin onderhouden én een duur appartement bewonen? Met ook nog eens een fulltime nanny in dienst? Hetl lijkt mij, eerlijk gezegd, onmogelijk.

Plus….om in 8 uur 900 euro om te zetten moet je elke 3 minuten één stroopwafel verkopen. Kan natuurlijk, maar zo zag het er op de beelden nou niet echt naar uit. Of de hoofdinkomsten moeten uit dat appartement in Nederland komen, maar dan moet je die al bijna vrij van hypotheek hebben om er winst uit te halen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')