Ja, die sloten vrede met de Russen. En toen kwam Rusland een paar jaar later alsnog.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:19 schreef grrrrg het volgende:
Nou ja, ze hebben Tsjetsjenië er uiteindelijk ook onder weten te krijgen.
Jij denkt dat dit in Oekraïne ook waarschijnlijk is?quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:19 schreef grrrrg het volgende:
Die kregen ook geen steun van buitenaf om het hoofd boven water te houden.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:19 schreef grrrrg het volgende:
Dat is echt een hele mooiequote:
Ja, en ondanks 0 steun heeft dat rus 2 oorlogen en 15 jaar gekost.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die kregen ook geen steun van buitenaf om het hoofd boven water te houden.
Dat weten ze ook wel. Ze hebben er alleen geen passend antwoord op.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:27 schreef oheng het volgende:
Van eerste Europese grootmacht die verliest van een Aziatisch land, naar eerste Europese "grootmacht" die verliest van een land zonder marine.
Volgens mij heeft Oekraïne de hoeveelheid explosieven in de zee drones wel wat opgevoerd.
En ik blijf me erover verbazen dat de wapens luidkeels vantevoren worden aangekondigd, om vervolgens gebruikt te worden. Deze zee drones zijn officieel aangekondigd een paar dagen geleden, net als de GLSDB. rusland had moeten weten dat er *iets* te gebeuren stond.
Tsjetsjenië is inderdaad een goede les voor de peaceniks. Vrede met rusland is onmogelijk.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, die sloten vrede met de Russen. En toen kwam Rusland een paar jaar later alsnog.
quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:32 schreef bleiblei het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom maken die lui van die idioot lelijke schepen![]()
.
quote:
Ah, hij is weer terug. Vond het wel een goede om een beetje context te krijgen in wat waar gebeurd. Blijkbaar ziek geweestquote:Op donderdag 1 februari 2024 13:31 schreef AgLarrr het volgende:
Deze geeft wel een mooi beeld van de UA campagne die al een tijdje gaande is en die kennelijk vruchten afwerpt:
quote:Diplomats told Reuters that, in exchange for the green light from Hungary for the Ukraine aid, the bloc did not commit to releasing any of the billions of euros of EU funds intended for Hungary but frozen by Brussels over widespread concerns about human rights and the rule of law in the country.
They said the aid deal included a yearly discussion of the package and the option to review it in two years "if needed", but no clear veto right for Budapest.
De Tsjetsjenen krijg je er niet zomaar onder.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en ondanks 0 steun heeft dat rus 2 oorlogen en 15 jaar gekost.
quote:De Verenigde Staten sturen een gloednieuwe raket naar Oekraïne die deze week al kan worden afgevuurd op Russische troepen.
De levering komt op een moment dat de Oekraïense munitievoorraden slinken, de frontlinie zich verhardt en Kyiv overschakelt op een strategie van "actieve verdediging".
De nieuw ontwikkelde Ground Launched Small Diameter Bomb (GLSDB) met een bereik van zo'n 150km is een zweefbom die door een oude M26 booster vanuit een M270 of M142 HIMARS kan worden afgeschoten en zal vervolgens zelf naar het doel zweven.
Het is een vrij wendbaar projectiel dat allerlei bochten kan maken om zo afweer te ontwijken of een doel van achter aan te vallen. .
Het kan worden gebruikt op doelen aan de oppervlakte of met een vertraagde explosie tegen beter beschermde doelen.
De grote range van de GLSDB zorgt dat Oekraïne bijna overal in het door Rusland bezette Oekraïense gebied kunnen toeslaan.
Terwijl de boeg onder water verdween zwierven er nog zeedrones rond.... Ik denk niet dat een reddingsboot vol russen veel kans had gehad om levend weg te komen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:47 schreef Ulx het volgende:
Ik zag geen reddingsboten in de filmpjes. Ik ben benieuwd of deze met man en muis naar de kelder is gejaagd of dat er overlevenden uit het water zijn of worden gevist. Normaal heeft zo'n schip rond de 50 bemanningsleden.
Reddingsboten mag je niet aanvallen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:04 schreef oheng het volgende:
[..]
Terwijl de boeg onder water verdween zwierven er nog zeedrones rond.... Ik denk niet dat een reddingsboot vol russen veel kans had gehad om levend weg te komen.
Er schijnen wel Oekrainsche POW's aan boord te zijn geweest. NCD heeft de scoop.
Omdat ze geen fatsoenlijke apar en kleinere raketten kunnen maken.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:32 schreef bleiblei het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom maken die lui van die idioot lelijke schepen![]()
.
Ja, en inb4:quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:04 schreef oheng het volgende:
[..]
Terwijl de boeg onder water verdween zwierven er nog zeedrones rond.... Ik denk niet dat een reddingsboot vol russen veel kans had gehad om levend weg te komen.
Er schijnen wel Oekrainsche POW's aan boord te zijn geweest. NCD heeft de scoop.
quote:Ja, maar dat zou zomaar kunnen hoor!We moeten het 'onderzoek' afwachten!
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |