abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8496751
Meestal lees ik de Metro in de trein omdat ik deze krant gewoon een stuk beter vind dan de Spits.
Laatst had ik een keer de Spits in handen en Tsjonge! wat viel die tegen zeg! Slechte foto's, niet iedere dag ingezonden brieven, klote-artikelen zoals in de telegraaf en amper strips en flut-columns... ohjah en de horoscoop van de Spits komt nooit uit.

kortom De Metro is mijn krantje in het openbaar vervoer... welke hebben jullie het liefst.

Poll: Metro of spits in de trein?

• De metro is de beste.
  • De spits is mijn krantje

• Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

pi_8496788
    de metro !!

en toch staat elke dag op Tilburg CS zo'n spitstrut waar je niet omheen kunt

ik wil een metro trut, geen spits, spitstrut !!

zaterdag 15 februari 2003 @ 16:47:15 #3
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_8496812
    Ik pak ze eigenlijk altijd beide. De metro is er flink op achteruit gegaan en de spits heeft soms nog wel eens een leuk artikel. het maakt eigenlijk niet zoveel uit, tis toch 2/3 ANP berichten.
    pi_8496818
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 16:44 schreef dethoom het volgende:
    ohjah en de horoscoop van de Spits komt nooit uit
    pi_8496825
    Spits wordt op stations uitgedeeld, en is te vinden in bussen en in bakken op de stations... Metro moet ik voor omlopen als ik naar school ga.

Daarbij geeft de spits wat luchtiger nieuws en zit er iedere dag 'n stukje uit 'n magazine bij (Gamez, PC-geleuter, vrouwengeleuter, mode, etc)

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_8496846
    Ik vind de Metro over het algemeen iets beter, maar echt veel verschil maakt het ook niet aangezien het meeste nieuws bij beiden gewoon van het ANP wordt overgenomen.
    Like a steam locomotive, rollin' down the track
    He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
    pi_8496858
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 16:45 schreef FlyingFox het volgende:
    dan neem je 'm niet aan, doos.

Metro heeft d'r geen geld voor over om z'n blaadjes uit te laten delen.

op station Groningen staat wel iedere morgen een redelijk grote ploeg de spitsen uit te delen

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_8496870
    Metro, Spits is een slecht aftreksel van de Telegraaf.
    pi_8496899
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 16:50 schreef schatje het volgende:
    Metro, Spits is een slecht aftreksel van de Telegraaf.
    Nja... 't komt toch ook van de telegraaf?

maar 't is geen slecht aftreksel, imo. En zeker niet voor die prijs.

pi_8496901
    quote:
    Meestal lees ik de Metro in de trein omdat ik deze krant gewoon een stuk beter vind dan de Spits.
    Laatst had ik een keer de Spits in handen en Tsjonge! wat viel die tegen zeg! Slechte foto's, niet iedere dag ingezonden brieven, klote-artikelen zoals in de telegraaf en amper strips en flut-columns... ohjah en de horoscoop van de Spits komt nooit uit.
    het is maar wat je van een goeie krant verwacht he
    Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
    pi_8496910
    Metro, die ligt in het ziekenhuis en kan ik rustig tijdens mijn boeiende werk lezuh
    .
    pi_8496917
    Metro baby

Die bevat namelijk meer strips Verder is er weinig verschil te vinden tussen die twee volgens mij.

zaterdag 15 februari 2003 @ 16:52:20 #13
    25753 mamamiep
    Godmother of Trivia
    pi_8496921
    Ik neem ze meestal allebei mee. Maar als ik moet kiezen toch de metro, want die stripjes zijn meestal wel leuk .
    There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
    pi_8496937
    Metro, 't rare is alleen dat die dus niet op de Amsterdamse Metro stations te krijgen is, daar ligt alleen de spits (telegraaf krantje bah).
    pi_8496938
    Ik haat die groene kleur van de metro, ik vind die vrolijke rode/blauw kleur veel leuker
    pi_8496943
    De Sptis heeft als voordeel dat er elke dat ook nog een aantal soort magazine-achtig artikelen in staan. Ook staat er meer sport in de Spits. Het is jammer dat bijna alle strips uit de Spits zijn verwdwenen, op Coach na dan, maar die is niet leuk.

In de Metro staan soms wel aardig columns, voor de van Pam van Vliet (ik dacht dat ze zo heet) vind ik wel leuk om te lezen.

Spits wint bij mij.

[Dit bericht is gewijzigd door Maja op 15-02-2003 16:54]

pi_8496953
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 16:51 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nja... 't komt toch ook van de telegraaf?

maar 't is geen slecht aftreksel, imo. En zeker niet voor die prijs.

Idd Telegraaf, maar vindt Metro gewoon beter.
    pi_8496963
    metro heeft hippere strips en vaak betere artikelen
    sp!ts schrijft weer meer over sport, wat ook hip is...
    Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
    pi_8497002
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 16:54 schreef Fixxxer het volgende:
    metro heeft hippere strips en vaak betere artikelen
    pi_8497004
    Schrijft Jack Nouws eigenlijk geen columns meer voor Metro? Die vond ik vaak wel erg leuk, Pam van Vliet vind ik zelf niet geweldig... De strips zijn inderdaad ook beter in de Metro, en om de ingezonden brieven moet ik vaak ook wel lachen (vooral toen er een week lang werd gezeurd over het Chinees-onvriendelijke stripje Peer de Plintkabouter). 'Koots' in de Spits is echt waardeloos...
    Like a steam locomotive, rollin' down the track
    He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
    pi_8497013
    De Sp!ts is vanuit een rechtsere invalshoek geschreven en de Metro vanuit een wat linksere. Sp!ts is immers ook dochter van De Telegraaf...
    Djespuwr
    pi_8497030
    Ik lees altijd de Spits omdat ik die in de bus kan vinden. De metro vindt je zo goed als nooit in de bus.
    pi_8497042
    Sp!ts, gewoon makkelijk te lezen.
    pi_8497058
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 16:57 schreef Bikkelmannetje het volgende:
    De Sp!ts is vanuit een rechtsere invalshoek geschreven en de Metro vanuit een wat linksere. Sp!ts is immers ook dochter van De Telegraaf...
    mwoah... heb'k eigenlijk nooit zo gemerkt, dat de spits zo rechts is.
      Moderator zaterdag 15 februari 2003 @ 16:59:56 #25
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_8497059
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 16:47 schreef Vork het volgende:
    Ik pak ze eigenlijk altijd beide. De metro is er flink op achteruit gegaan en de spits heeft soms nog wel eens een leuk artikel. het maakt eigenlijk niet zoveel uit, tis toch 2/3 ANP berichten.
    ja doe mij de metro van een paar jaar geleden maar die nieuwe is
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_8497066
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 16:47 schreef Nevermind het volgende:

[..]

quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 16:47 schreef Jordy-B het volgende:

Daarbij geeft de spits wat luchtiger nieuws en zit er iedere dag 'n stukje uit 'n magazine bij (Gamez, PC-geleuter, vrouwengeleuter, mode, etc)

die stukjes zijn het ergst! echt van dat Telegraafgeleuter. Maar het allerergst is dat ik in de Spits Peer de Plintkabouter moet missen!
      Moderator zaterdag 15 februari 2003 @ 17:01:01 #27
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_8497071
    De Spits is geen krant, dat is een Telegraaf!

Trouwens de metrostrips zijn ook veel leuker: Scribbly, Eugene en Mw. Heks.

Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_8497090
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:01 schreef belsen het volgende:
    De Spits is geen krant, dat is een Telegraaf!

Trouwens de metrostrips zijn ook veel leuker: Scribbly, Eugene en Mw. Heks.

de spits heeft geen strips. alleen 'n sportstrip... (die'k nooit begrijp, want 'k lees geen sportnieuws)
    pi_8497101
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:00 schreef dethoom het volgende:
    die stukjes zijn het ergst! echt van dat Telegraafgeleuter. Maar het allerergst is dat ik in de Spits Peer de Plintkabouter moet missen!
    lekker leesvoer vin'k 't altijd. Je moet toch wat te doen hebben in de bus, niet?
    pi_8497122
    Het enige dat ik graag lees in de Spits zijn de columns van Rob Oudkerk..
    Voor de rest ben ik een Metrolezer. .
    Maar meestal koop ik het Parool. .
    -
    pi_8497131
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:03 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

lekker leesvoer vin'k 't altijd. Je moet toch wat te doen hebben in de bus, niet?

preciesum! en vooral nu dat stukje van Peer met de Marlboroman is echt wel lache en idd ook die keer dat er allemaal brieven werden geschreven dat Peer zou discrimineren!

Sport sla ik trouwens ook altijd over.... als ik die niet lees dan heb ik mn krantje altijd precies uit als ik in eindhoven aankom.

pi_8497139
    de spits en als ik met de trein a kijk ik ze gewoon beiden lekker door
    Leuk tijd verdrijf ,als je niks anders te doen hebt
      zaterdag 15 februari 2003 @ 17:07:18 #33
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_8497148
    Spits heeft een leuker sport gedeelte. Toch ga ik altijd voor de metro, vanwege de column, ingezonden berichten en de strips.
    Voor de rest zijn ze toch hetzelfde.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_8497184
    ik vind de metro over het algemeen beter, maar in de spits vind ik de sportpagina's beter, meestal lees ik ze dus allebei
      zaterdag 15 februari 2003 @ 17:11:15 #35
    22259 Fogerty
    slapende account
    pi_8497201
    Ik moet om de Spits meestal het hardste lachen
    Hieperdepiep hoera!
    pi_8497215
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:10 schreef Sylvana het volgende:
    ik vind de metro over het algemeen beter, maar in de spits vind ik de sportpagina's beter, meestal lees ik ze dus allebei
    tsja als je lang moet reizen dan zou ik ze ook ff alle 2 doorbalderen... anders is het toch maar vervelen al die tijd.
    pi_8497221
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:11 schreef Fogerty het volgende:
    Ik moet om de Spits meestal het hardste lachen
    omdat die de domste artikelen hebben?
    pi_8497267
    Qua nieuws boeit het niet, dat zijn toch maar ANP-stukken.
    Kwam laatst een berichtje tegen over schansspringen en de stukken waren gewoon identiek, dezelfde voorbeelden en metaforen werden gebruikt.
    Maar ik vind de Metro wat fijner lezen. En de stripjes zijn leuker. Tenminste de wisselstrip. Scribbly snap ik niet en Peer de Plintkabouter blijft een beetje raar. Bielzenblues was veel leuker, maar dan wel voordat het goor werd...
    Maar een Spits is ook prima, al moet ik die dan ergens uit de trein vissen, de Metro ligt gewoon de hele dag in zo'n mooie groene bak.

Trouwens: column (maar Pam van Vliet niet) en interviewtje in de Metro zijn leuk, dus ik hou het op de Metro!

pi_8497299
    KRANTEN???? HAHAHAHAHA, nee hoor, ik beschouw beide niet echt als een krant... Maar dat is mijn mening.
    Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
    pi_8497310
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:15 schreef ChrisJX het volgende:
    [.]

En de stripjes zijn leuker. Tenminste de wisselstrip. Scribbly snap ik niet en...

[.]

Ik ken mensen die Scribbly fantastisch vinden, maar ik snap er ook helemaal niets van.
    pi_8497377
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:18 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
    KRANTEN???? HAHAHAHAHA, nee hoor, ik beschouw beide niet echt als een krant... Maar dat is mijn mening.
    hoe noem jij het dan?
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:18 schreef Maja het volgende:

[..]

Ik ken mensen die Scribbly fantastisch vinden, maar ik snap er ook helemaal niets van.

de laatste tijd is ie weer wel geinig... met dat ie in een film gaat spelen ofzo geloof ik...
    pi_8497532
    Alleen al om Scribbly is de Metro beter
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_8497583
    Waarom staat er geen keus bij: Allebei zijn even goed?

De Metro en de Spits vind ik allebei even goed, niet echt dat ik de een beter vind dan de ander, allebei voor- en nadelen.

Overigs lees ik liever de Telegraaf, maar tegen de prijs van de Metro en/of Spits kan dat weer niet op.

zaterdag 15 februari 2003 @ 17:42:49 #44
    38929 TrenTs
    _O_ Jimi Hendrix _O_
    pi_8497609
    Ik vind die Metro dus echt een waardeloze kutkrant. Ik lees er steeds nieuws in dat 3 dagen geleden al op Fok! stond, dat vind ik echt diepwaardeloos gewoon.
    Overwhelmed as one would be, placed in my position
    Such a heavy burden now to be the one
    Born to bear and read to all
    The details of our ending
      zaterdag 15 februari 2003 @ 18:08:42 #45
    46548 againstthegrain
    Fill in the blanks
    pi_8497984
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 16:57 schreef Bikkelmannetje het volgende:
    De Sp!ts is vanuit een rechtsere invalshoek geschreven en de Metro vanuit een wat linksere.
    Wat een bullshit!!!
    Wat heeft iedereen hier trouwens toch tegen De Telegraaf?

Sp!ts is trouwens stukken beter geworden dankzij Muziekvrijdag!

pi_8498582
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 18:08 schreef againstthegrain het volgende:

[..]

Wat een bullshit!!!

Heb ik gezegt dat ik dan pro-metro ben? Neen! Ik vind de Sp!ts ook beter
    Djespuwr
      zaterdag 15 februari 2003 @ 18:51:31 #47
    38929 TrenTs
    _O_ Jimi Hendrix _O_
    pi_8498723
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 18:08 schreef againstthegrain het volgende:

[..]

Wat een bullshit!!!

Wat heb je niet tegen de Telegraaf... het is een raar uitgevallen strip met een slecht verhaal.
    Overwhelmed as one would be, placed in my position
    Such a heavy burden now to be the one
    Born to bear and read to all
    The details of our ending
    pi_8498762
    Metro
    Spits

In de bus ligt meestal alleen de Spits, heb al heel lang geen Metro meer ingekeken, misschien is het wel beter geworden...

[Dit bericht is gewijzigd door Jummy op 15-02-2003 19:00]

If you obey all the rules, you miss all the fun!
    pi_8498785
    Foutje.... In plaats van wijzigen, deed ik quoten
    If you obey all the rules, you miss all the fun!
      zaterdag 15 februari 2003 @ 19:02:28 #50
    38433 snijder
    snijderdotcom
    pi_8498904
    De spits wordt in mijn handen gedrukt en de metro moet ik zelf pakken.

Sommigen noemen dat luiheid.....

Get a life.....Morgen lig je onder de tram
      zaterdag 15 februari 2003 @ 19:45:49 #51
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_8499826
    Metro natuurlijk! Alleen zwaar irritant dat er Spits uitdelers expres (DH CS) voor die metro bakken staan zodat niemand erbij kan... Zou ze het liefst weg meppen met een gratis krantje.
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
    pi_8499835
    Ondanks dat de metro een stuk slechter is geworden lees ik dat nogsteeds veel liever dan die spits. Als ik roddels wil kan ik de telegraaf wel kopen. Veel van het nieuws is echter totaal hetzelfde en 100% ANP bericht. De nieuwskeuze van de rest moet ik bij de spits altijd van kotsen. Dat er geen strips en veel te veel sport instaat is een extra zetje in de richting van de metro.
    pi_8500071
    De spits is minder objectief en zet allemaal non-informatie in hun artikelen.
    now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
    pi_8500328
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:18 schreef Maja het volgende:

Ik heb Scribbly aan het begin proberen te volgen, maar toen ben ik bijna een jaar lang vrijwel niet meer met de trein geweest en kon ik 't stripje niet meer lezen. En ik ga geen moeite doen om het te snappen, rottig getekend nl.

Mevrouw de heks, pakje bakmeel, eugene, max enz. vind ik trouwens wel super!
    En Peer is af en toe wel grappig, maar meestal vind ik het gewoon vunzig.

pi_8501298
    moet je daarvoor dokken voor die krantjes?
    pi_8501311
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 20:40 schreef Gueston het volgende:
    moet je daarvoor dokken voor die krantjes?
    Nee, gratis af te halen bij het station.
    Van welke planeet kom jij?
      zaterdag 15 februari 2003 @ 20:54:59 #57
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_8501720
    Metro!!! Vind ik veel minder schreewerig, lees meestal de hoofdartikelen, ingezonden brieven, strips en colums. Ja ben wel tevreden over dit gratis krantje.
    klerkje
    pi_8502270
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 20:54 schreef Spiegelei het volgende:
    Metro!!! Vind ik veel minder schreewerig, lees meestal de hoofdartikelen, ingezonden brieven, strips en colums. Ja ben wel tevreden over dit gratis krantje.
    Het is gewoon een handige samenvatting van het nieuws. Maar ik moet er niet aan denken dat ik alleen de Metro of de Spits zou moeten lezen. Een echte krant is toch wel erg handig, omdat daar de boel wat uitgebreider instaat en ook achtergronden e.d.
    Maar het is leuk ter leering ende vermaeck
      zaterdag 15 februari 2003 @ 23:18:50 #59
    47190 MassimO
    æ³o & h³æ
    pi_8505887
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 16:47 schreef Nevermind het volgende:

ohjah en de horoscoop van de Spits komt nooit uit

Die van de Metro wel dan?
    Face, please don't hate me for this palm I am about to bestow upon thee.
    AFCA
    pi_8509076
    Wat lay-out betreft wint de Spits het absoluut van de Metro. Dat gruwelijke groen staat me echt tegen.

Wat journalistieke kwaliteiten betreft (dan heb ik het over de stukjes die niet letterlijk van het ANP enzo overgenomen zijn) wint de Metro het weer. In de Spits wordt af en toe echt bedroevend slecht geschreven.

De Metro heeft vaak redelijk goede achtergrondartikelen, maar de Spits heeft bijvoorbeeld iedere maandag weer zo'n handige pagina met PC-tips. En wat ik echt graag mag lezen zijn de tv-pagina's in de Spits iedere dag met smeuïge nieuwtjes uit de film- en tv-wereld. Call me superficial but I like it.

Strips vind ik alleen leuk als ze echt goed zijn (zoals Sigmund in De Volkskrant). De strips in de Metro vind ik om te huilen zo slecht.

De Spits wint het wat mij betreft. Ik ga in de trein altijd op zoek naar de Spits. De Metro lees ik alleen als ik echt niets anders voorhanden heb (en dan is-ie ook best okee, hoor).

pi_8511431
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 02:04 schreef rooierooie het volgende:
    Strips vind ik alleen leuk als ze echt goed zijn (zoals Sigmund in De Volkskrant). De strips in de Metro vind ik om te huilen zo slecht.
    alleen Peer de Plintkabouter (& af en toe Scribbly) zijn leuk. Pakje Bakmeel & co. zijn diep triest

Mijn voorkeur gaat uit naar de Metro, geen idee waarom (strips zal er wel mee te maken hebben). Maar goed, ik lees ze vrijwel iedere dag allebei, ze hebben allebei voor- en nadelen.

Nee.
      zondag 16 februari 2003 @ 12:49:39 #62
    42123 Manji
    Cursed with Immortality
    pi_8512621
    Scribbly is goed! En die strip met die olifant vaak ook!
    The Horizons Of The Spring
    Glare Of Autumn
    ...And Winter Becomes
    pi_12027028
    Sp!ts is veel beter, actueler, kleurrijker, veel meer eigen artikelen, minder saai. Overigens zij veel artikelen precies hetzelfde als in Metro omdat ze dezelfde persbureaus gebruiken. En dat Spits op de telegraaf lijkt is echt gelul. Dan lees je een van beide kranten gewoon niet. Telegraaf heeft duidelijk een andere redacte.
      zaterdag 26 juli 2003 @ 09:51:59 #64
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_12027061
    Ik lees ze gewoon allebei, zit toch een uur in die trein... De film afdeling van de Spits is betre terwijl de Metro de coolste strips heeft (maar ja, Koots is niet zo moeilijk te verslaan)

Ik vind Eugene en Mevrouw de Heks vaak erg leuk

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
      zaterdag 26 juli 2003 @ 09:52:55 #65
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_12027063
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2003 09:46 schreef hoehetis het volgende:
    Sp!ts is veel beter, actueler, kleurrijker, veel meer eigen artikelen, minder saai. Overigens zij veel artikelen precies hetzelfde als in Metro omdat ze dezelfde persbureaus gebruiken. En dat Spits op de telegraaf lijkt is echt gelul. Dan lees je een van beide kranten gewoon niet. Telegraaf heeft duidelijk een andere redacte.
    ze hebben anders beiden toevallig vorige week als een van de weinige een T3 recensie, en deze week hadden ze toevallig beiden een artikel over Arnold.
    [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
    pi_12028103
    Ik vind de metro over het algemeen wat beter en is lekkerder om te lezen. Het stukje "Wat u zegt" vind ik ook altijd wel grappig. Bovendien heeft de Spits geen strips . De laatste die ze hadden (Distelhoff) hebben ze weggehaald. En die strip was juist leuk

De strips in Metro zijn leuk, vooral om Scribbly kan ik erg lachen, omdat die vaak zo droog zijn
    Leuk is ook om die ingezonden brieven te lezen. Jezus, wat kunnen mensen zeiken zeg, niet normaal !
    En met de columns vermaak ik me ook wel.

Kortom: Metro

pi_12028434
    Absoluut Metro.

Spits is een slap Telegraaf afreksel.

pi_12891914
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 16:45 schreef FlyingFox het volgende:
    de metro !!

en toch staat elke dag op Tilburg CS zo'n spitstrut waar je niet omheen kunt

en bedankt! ik ben ook zo'n "spitstrut"en de mensen die geen spits willen lopen gewoon aan de andere kant naar binnen en hebben dus geen last van mij, gezien het hoge percentage van mensen datop me afgelopen komt om wel een spits te halen weet ik dat het blad graag gelezen wordt!
    en tja, het verdient goed om daar te staan en iedereen een krantje te geven...
    pi_12891974
    Sp!ts... al is het alleen maar omdat je de metro nooit in de lijnbus vindt.
    pi_12892242
    De Metro heeft afschuwelijke columns, echt om te janken. Vooral Pam van Vliet moet tegen de muur. En de strips zijn ook verschrikkelijk. Om nog maar te zwijgen over die proleterige brieven in de brievenrubriek. Doe dan dus maar de Spits.
    It is much easier to be critical than to be correct.
    pi_12892544
    quote:
    (maar ja, Koots is niet zo moeilijk te verslaan)
    nee, dat vult gewoon de witte ruimte op
    pi_12892905
    In het begin ging ik steeds voor de Spits, maar na verloop van tijd heeft toch de Metro het gewonnen!
    Nu lees ik ze niet meer zo vaak omdat ik niet zoveel met de trein/bus ga. Maar als ik ga dan probeer ik een Metro te bemachtigen.
    Fake it till you make it...
    pi_12893000
    De metro natuurlijk, er staat bijna hetzelfde in alleen de metro's strips zijn leuker
    Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
      dinsdag 2 september 2003 @ 14:41:10 #74
    25041 Doopy-X-
    Diener der burgers
    pi_12893003
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2003 12:06 schreef schatje het volgende:
    Absoluut Metro.

Spits is een slap Telegraaf afreksel.

hoe vaak ga je dat nog melden in dit topic?

Telegraaf:
    Spits:

De Volkskrant:
    Metro:

dinsdag 2 september 2003 @ 14:49:18 #75
    65470 Kindred_Spirits
    K i n d r e d _ S p i r i t s
    pi_12893183
    METRO!

leukere strips/brievenrubriek

spits vind ik maar saaitjes

_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
      dinsdag 2 september 2003 @ 14:50:43 #76
    65470 Kindred_Spirits
    K i n d r e d _ S p i r i t s
    pi_12893216
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 19:45 schreef Sharkdoggie het volgende:
    Metro natuurlijk! [img=29,15]i/s/yes.gif[/img] Alleen zwaar irritant dat er Spits uitdelers expres (DH CS) voor die metro bakken staan zodat niemand erbij kan... Zou ze het liefst weg meppen met een gratis krantje.
    ja daar heb ik dus ook al last van.. kijken ze beetje dom als je spits weigert en lekker je metrotje pakt
    _________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
      dinsdag 2 september 2003 @ 15:02:30 #77
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_12893516
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2003 14:41 schreef Doopy-X- het volgende:
    hoe vaak ga je dat nog melden in dit topic?

Telegraaf:
    Spits:

De Volkskrant:
    Metro:

Absoluut Metro.

Spits is een slap Telegraaf aftreksel.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      dinsdag 2 september 2003 @ 15:05:30 #78
    25041 Doopy-X-
    Diener der burgers
    pi_12893603
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2003 15:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Absoluut Metro.

Spits is een slap Telegraaf aftreksel.

Aftreksel van de Telegraaf kan alleen maar slechter zijn aangezien de Telegraaf al ultiem is.
      dinsdag 2 september 2003 @ 15:07:11 #79
    64256 Demol
    Lucid Dreamer
    pi_12893651
    Metro absoluut
    Free Your Mind
    pi_12895034
    Ik pak ze allebei.
    Maar in de spits staan meer boeiendere dingen dan in metro.
    Follow your heart and your dreams won't be far behind
    Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
    pi_12895680
    Ik lees ze in de trein allebei gewoon, maar ik vind de Metro toch fijner en overzichtelijker om te lezen, en interessanter gewoon. Maar allebei redelijke krantjes...

[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 02-09-2003 16:29]

Een auto en een man en een rivier
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_12895865
    Naar K&L trouwens. .
    Een auto en een man en een rivier
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
      dinsdag 2 september 2003 @ 16:32:00 #83
    65434 Parafernalia
    Leuker als je denkt
    pi_12895908
    krant zei je?
    Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
      dinsdag 2 september 2003 @ 18:37:55 #84
    42151 LuQas
    Dum spiro spero
    pi_12898604
    De Metro. Pakje Bakmeel is fantastisch en de ingezonden brieven zijn zeer amusant. De Metro heb ik vaak in 10 minuten uit, de Spits in 2 Heen met de trein is vaak Metro lezen en beetje boek lezen, terug is het NRC lezen.
    Afrika Paprika
    pi_12898650
    Metro het beste ... Nieuws is beter vind ik. En de ingezonden brieven om van te genieten LOL... Spits heeft wel leuke extra topics en veel tv nieuws dat vind ik ook wel leuk
    pi_12898818
    lees ze meestal allebei, maar ik vind de metro toch beter, vooral de ingezonden brieven vind ik
    'T is wat...
    Was het maar wat, kon het misschien nog wat worden!
      dinsdag 2 september 2003 @ 18:50:14 #87
    65134 Pientje1984
    Ik ben niet gek ik ben.... uhm
    pi_12898838
    ik pak meestal de spits in de bus.. maar ik vind vaak de metro hetzelfde.. ik vind de metro soms wat overzichtelijker..
    pi_12898939
    Metro vind ik beter, maar in de Q-liner waarmee ik naar de universiteit reis liggen gratis Spitsen, en voor de Metro moet ik omlopen langs het treinstation. Dus...
    The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
    pi_12968549
    Ik vind het onbegrijpelijk dat er mensen zijn die de strips in de Metro leuk vinden.
    It is much easier to be critical than to be correct.
    pi_31705820
    Leuke discussie
    Ik ga voor de metro!
    pi_31705948
    Spits ----> Sudoku
    pi_31705991
    Alletwee bagger.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_31705998
    Ik lees eigenlijk altijd beide, maar heb toch een lichte voorkeur voor Metro.
    pi_31726777
    Allebei vol taalfouten, feitelijke fouten, foute onderschriften, half nieuws, nieuws zonder achtergrond, hiaten, onduidelijke verslagen, nieuws zonder vragen, gewoon kut. Allebei.

Metro: is er financieel nieuws over Pearle Opticiens, komt er een plaatje van een bril bij het artikeltje te staan. Hallo, ik ben geen kleuter!

Spits: Tanja Jess die elke keer een flutpraatje over haar kut-tv-programma mag doen????

Beide kranten zijn een belediging voor de lezer. Wie dit leest is gek.
    pi_31727088
    Lees ze altijd allebei helemaal, 1 op de heenweg en 1 op de terugweg. Vind ze allebei wel aardig.
      donderdag 27 oktober 2005 @ 19:01:39 #96
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_31732211
    Ik lees ze meestal allebei, spits in de bus en de metro in de trein. Het zijn allebei niet echt journalistieke hoogstandjes, maar goed genoeg voor het nieuws wat door te nemen. Kan niet echt een betere uitkiezen.
    "Atb is lief, groetjes Peri."
    pi_31733733
    NRC Handelsblad.
    pi_31771691
    Allebei niet echt geweldig.
    nuff said.
    pi_31824666
    Ik lees ze allebei in de trein naar mijn werk, Metro op de heenweg en Spits op de terugweg. Spits komt wat gezelliger over, Metro wat zakelijker. Hiermee zeg ik niet dat ze dat ook zijn hoor
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
      maandag 31 oktober 2005 @ 10:04:36 #100
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_31831430
    ik lees ze allebei als ik in de trein zit, thuis lees ik nrc of bij mijn ouders ad groene hart (ook een kutkrant tegenwoordig...).

de spits maakt me bijna even misselijk als de telegraaf, de metro is ook gericht op infantiele lezers sinds de remake...

t is dus puur tjdverdrijf dat ik ze lees.
    Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
    Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
    Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
      donderdag 3 november 2005 @ 01:59:44 #101
    37950 JAM
    Sic transit gloria mundi.
    pi_31918018
    Het zijn beiden echt afschuwelijk pauperige domme kutexcusen voor een krant. .
    "The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
      donderdag 3 november 2005 @ 02:00:07 #102
    37950 JAM
    Sic transit gloria mundi.
    pi_31918023
    NEW YORK TIMES, BABY.

Dát is een krant.
    "The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
    pi_31918571
    FAZ, ook niet mis.
      donderdag 3 november 2005 @ 03:22:20 #104
    6290 Dr_Crouton
    Uw advertentieruimte hier.
    pi_31918636
    De Spits heeft vaak leuke specials in het middenkatern, maar daar is ook alles mee gezegd. De strips zijn matig tot bedroevend (sportstrip) en omdat het van de Telegraaf is zijn de artikelen vaak klakkeloos overgeschreven met precies dezelfde foto's.

De Metro geniet mijn voorkeur over de gratis dagbladen. Betere strips, columns en pretig te lezen.
    The Internets, I needs it..
      zaterdag 5 november 2005 @ 10:38:13 #105
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_31984567
    Sp!ts: Sudoku en filmgedeelte op donderdag

Metro: strips, columns en brievenrubriek.

Combineer het en je hebt een winnaar. Tot die tijd lees ik ze allebei (alleen is de Sp!ts er soms nog niet als ik in de trein stap, dat heeft metro beter voor elkaar)
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
    pi_31984713
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 03:22 schreef Dr_Crouton het volgende:
    De Spits heeft vaak leuke specials in het middenkatern, maar daar is ook alles mee gezegd. De strips zijn matig tot bedroevend (sportstrip) en omdat het van de Telegraaf is zijn de artikelen vaak klakkeloos overgeschreven met precies dezelfde foto's.

De Metro geniet mijn voorkeur over de gratis dagbladen. Betere strips, columns en pretig te lezen.
    Ben ik het aardig mee eens, alleen niet wat wat die suffe extra's betreft in de sp!its. 9/10 Keer interesseert het me geen hol wat in het middenkatern geplaatst is, ik erger me er zelf vaak aan (mode voor diva's.. fuck off ik ben een kerl..!). Kan natuurlijk ook wat over mij zeggen, maar toch houd ik het bij de Metro, mits beschikbaar .
    pi_31984755
    De Spits lees ik in 2 minuten, de Metro in 6. Die laatste is dus duidelijk de winnaar

De meeste artikelen zijn niet zo boeiend, maar de strips zijn ok en de ingezonden brieven zijn vaak wel grappig. Verder is het in de trein voor mij iPod aan en oogjes dicht
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')