kortom De Metro is mijn krantje in het openbaar vervoer... welke hebben jullie het liefst.
Poll: Metro of spits in de trein?
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen
Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
en toch staat elke dag op Tilburg CS zo'n spitstrut waar je niet omheen kunt
ik wil een metro trut, geen spits, spitstrut !!
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 16:44 schreef dethoom het volgende:
ohjah en de horoscoop van de Spits komt nooit uit
Daarbij geeft de spits wat luchtiger nieuws en zit er iedere dag 'n stukje uit 'n magazine bij (Gamez, PC-geleuter, vrouwengeleuter, mode, etc)
quote:dan neem je 'm niet aan, doos.
Op zaterdag 15 februari 2003 16:45 schreef FlyingFox het volgende:
Metro heeft d'r geen geld voor over om z'n blaadjes uit te laten delen.
op station Groningen staat wel iedere morgen een redelijk grote ploeg de spitsen uit te delen
quote:Nja... 't komt toch ook van de telegraaf?
Op zaterdag 15 februari 2003 16:50 schreef schatje het volgende:
Metro, Spits is een slecht aftreksel van de Telegraaf.
maar 't is geen slecht aftreksel, imo. En zeker niet voor die prijs.
quote:het is maar wat je van een goeie krant verwacht he
Op zaterdag 15 februari 2003 16:44 schreef dethoom het volgende:
Meestal lees ik de Metro in de trein omdat ik deze krant gewoon een stuk beter vind dan de Spits.
Laatst had ik een keer de Spits in handen en Tsjonge! wat viel die tegen zeg! Slechte foto's, niet iedere dag ingezonden brieven, klote-artikelen zoals in de telegraaf en amper strips en flut-columns... ohjah en de horoscoop van de Spits komt nooit uit.
Die bevat namelijk meer strips Verder is er weinig verschil te vinden tussen die twee volgens mij.
In de Metro staan soms wel aardig columns, voor de van Pam van Vliet (ik dacht dat ze zo heet) vind ik wel leuk om te lezen.
Spits wint bij mij.
[Dit bericht is gewijzigd door Maja op 15-02-2003 16:54]
quote:Idd Telegraaf, maar vindt Metro gewoon beter.
Op zaterdag 15 februari 2003 16:51 schreef Jordy-B het volgende:[..]
Nja... 't komt toch ook van de telegraaf?
maar 't is geen slecht aftreksel, imo. En zeker niet voor die prijs.
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 16:54 schreef Fixxxer het volgende:
metro heeft hippere strips en vaak betere artikelen
quote:mwoah... heb'k eigenlijk nooit zo gemerkt, dat de spits zo rechts is.
Op zaterdag 15 februari 2003 16:57 schreef Bikkelmannetje het volgende:
De Sp!ts is vanuit een rechtsere invalshoek geschreven en de Metro vanuit een wat linksere. Sp!ts is immers ook dochter van De Telegraaf...
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 16:47 schreef Vork het volgende:
Ik pak ze eigenlijk altijd beide. De metro is er flink op achteruit gegaan en de spits heeft soms nog wel eens een leuk artikel. het maakt eigenlijk niet zoveel uit, tis toch 2/3 ANP berichten.
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 16:47 schreef Nevermind het volgende:[..]
quote:die stukjes zijn het ergst!
Op zaterdag 15 februari 2003 16:47 schreef Jordy-B het volgende:Daarbij geeft de spits wat luchtiger nieuws en zit er iedere dag 'n stukje uit 'n magazine bij (Gamez, PC-geleuter, vrouwengeleuter, mode, etc)
Trouwens de metrostrips zijn ook veel leuker: Scribbly, Eugene en Mw. Heks.
quote:de spits heeft geen strips. alleen 'n sportstrip... (die'k nooit begrijp, want 'k lees geen sportnieuws)
Op zaterdag 15 februari 2003 17:01 schreef belsen het volgende:
De Spits is geen krant, dat is een Telegraaf!Trouwens de metrostrips zijn ook veel leuker: Scribbly, Eugene en Mw. Heks.
quote:lekker leesvoer vin'k 't altijd. Je moet toch wat te doen hebben in de bus, niet?
Op zaterdag 15 februari 2003 17:00 schreef dethoom het volgende:
die stukjes zijn het ergst!echt van dat Telegraafgeleuter. Maar het allerergst is dat ik in de Spits Peer de Plintkabouter moet missen!
quote:preciesum! en vooral nu dat stukje van Peer met de Marlboroman is echt wel lache en idd ook die keer dat er allemaal brieven werden geschreven dat Peer zou discrimineren!
Op zaterdag 15 februari 2003 17:03 schreef Jordy-B het volgende:[..]
lekker leesvoer vin'k 't altijd. Je moet toch wat te doen hebben in de bus, niet?
Sport sla ik trouwens ook altijd over.... als ik die niet lees dan heb ik mn krantje altijd precies uit als ik in eindhoven aankom.
quote:tsja als je lang moet reizen dan zou ik ze ook ff alle 2 doorbalderen... anders is het toch maar vervelen al die tijd.
Op zaterdag 15 februari 2003 17:10 schreef Sylvana het volgende:
ik vind de metro over het algemeen beter, maar in de spits vind ik de sportpagina's beter, meestal lees ik ze dus allebei
quote:omdat die de domste artikelen hebben?
Op zaterdag 15 februari 2003 17:11 schreef Fogerty het volgende:
Ik moet om de Spits meestal het hardste lachen
Trouwens: column (maar Pam van Vliet niet) en interviewtje in de Metro zijn leuk, dus ik hou het op de Metro!
quote:Ik ken mensen die Scribbly fantastisch vinden, maar ik snap er ook helemaal niets van.
Op zaterdag 15 februari 2003 17:15 schreef ChrisJX het volgende:
[.]En de stripjes zijn leuker. Tenminste de wisselstrip. Scribbly snap ik niet en...
[.]
quote:hoe noem jij het dan?
Op zaterdag 15 februari 2003 17:18 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
KRANTEN???? HAHAHAHAHA, nee hoor, ik beschouw beide niet echt als een krant... Maar dat is mijn mening.
quote:de laatste tijd is ie weer wel geinig... met dat ie in een film gaat spelen ofzo geloof ik...
Op zaterdag 15 februari 2003 17:18 schreef Maja het volgende:[..]
Ik ken mensen die Scribbly fantastisch vinden, maar ik snap er ook helemaal niets van.
De Metro en de Spits vind ik allebei even goed, niet echt dat ik de een beter vind dan de ander, allebei voor- en nadelen.
Overigs lees ik liever de Telegraaf, maar tegen de prijs van de Metro en/of Spits kan dat weer niet op.
quote:Wat een bullshit!!!
Op zaterdag 15 februari 2003 16:57 schreef Bikkelmannetje het volgende:
De Sp!ts is vanuit een rechtsere invalshoek geschreven en de Metro vanuit een wat linksere.
Sp!ts is trouwens stukken beter geworden dankzij Muziekvrijdag!
quote:Heb ik gezegt dat ik dan pro-metro ben? Neen! Ik vind de Sp!ts ook beter
Op zaterdag 15 februari 2003 18:08 schreef againstthegrain het volgende:[..]
Wat een bullshit!!!
Wat heeft iedereen hier trouwens toch tegen De Telegraaf?Sp!ts is trouwens stukken beter geworden dankzij Muziekvrijdag!
quote:Wat heb je niet tegen de Telegraaf... het is een raar uitgevallen strip met een slecht verhaal.
Op zaterdag 15 februari 2003 18:08 schreef againstthegrain het volgende:[..]
Wat een bullshit!!!
Wat heeft iedereen hier trouwens toch tegen De Telegraaf?Sp!ts is trouwens stukken beter geworden dankzij Muziekvrijdag!
In de bus ligt meestal alleen de Spits, heb al heel lang geen Metro meer ingekeken, misschien is het wel beter geworden...
[Dit bericht is gewijzigd door Jummy op 15-02-2003 19:00]
Sommigen noemen dat luiheid.....
quote:Ik heb Scribbly aan het begin proberen te volgen, maar toen ben ik bijna een jaar lang vrijwel niet meer met de trein geweest en kon ik 't stripje niet meer lezen. En ik ga geen moeite doen om het te snappen, rottig getekend nl.
Op zaterdag 15 februari 2003 17:18 schreef Maja het volgende:Ik ken mensen die Scribbly fantastisch vinden, maar ik snap er ook helemaal niets van.
Mevrouw de heks, pakje bakmeel, eugene, max enz. vind ik trouwens wel super!
En Peer is af en toe wel grappig, maar meestal vind ik het gewoon vunzig.
quote:Nee, gratis af te halen bij het station.
Op zaterdag 15 februari 2003 20:40 schreef Gueston het volgende:
moet je daarvoor dokken voor die krantjes?
quote:Het is gewoon een handige samenvatting van het nieuws. Maar ik moet er niet aan denken dat ik alleen de Metro of de Spits zou moeten lezen. Een echte krant is toch wel erg handig, omdat daar de boel wat uitgebreider instaat en ook achtergronden e.d.
Op zaterdag 15 februari 2003 20:54 schreef Spiegelei het volgende:
Metro!!! Vind ik veel minder schreewerig, lees meestal de hoofdartikelen, ingezonden brieven, strips en colums. Ja ben wel tevreden over dit gratis krantje.
quote:Die van de Metro wel dan?
Op zaterdag 15 februari 2003 16:47 schreef Nevermind het volgende:Op zaterdag 15 februari 2003 16:44 schreef dethoom het volgende:
ohjah en de horoscoop van de Spits komt nooit uit
Wat journalistieke kwaliteiten betreft (dan heb ik het over de stukjes die niet letterlijk van het ANP enzo overgenomen zijn) wint de Metro het weer. In de Spits wordt af en toe echt bedroevend slecht geschreven.
De Metro heeft vaak redelijk goede achtergrondartikelen, maar de Spits heeft bijvoorbeeld iedere maandag weer zo'n handige pagina met PC-tips. En wat ik echt graag mag lezen zijn de tv-pagina's in de Spits iedere dag met smeuïge nieuwtjes uit de film- en tv-wereld. Call me superficial but I like it.
Strips vind ik alleen leuk als ze echt goed zijn (zoals Sigmund in De Volkskrant). De strips in de Metro vind ik om te huilen zo slecht.
De Spits wint het wat mij betreft. Ik ga in de trein altijd op zoek naar de Spits. De Metro lees ik alleen als ik echt niets anders voorhanden heb (en dan is-ie ook best okee, hoor).
quote:alleen Peer de Plintkabouter (& af en toe Scribbly) zijn leuk. Pakje Bakmeel & co. zijn diep triest
Op zondag 16 februari 2003 02:04 schreef rooierooie het volgende:
Strips vind ik alleen leuk als ze echt goed zijn (zoals Sigmund in De Volkskrant). De strips in de Metro vind ik om te huilen zo slecht.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Metro, geen idee waarom (strips zal er wel mee te maken hebben). Maar goed, ik lees ze vrijwel iedere dag allebei, ze hebben allebei voor- en nadelen.
Ik vind Eugene en Mevrouw de Heks vaak erg leuk
quote:ze hebben anders beiden toevallig vorige week als een van de weinige een T3 recensie, en deze week hadden ze toevallig beiden een artikel over Arnold.
Op zaterdag 26 juli 2003 09:46 schreef hoehetis het volgende:
Sp!ts is veel beter, actueler, kleurrijker, veel meer eigen artikelen, minder saai. Overigens zij veel artikelen precies hetzelfde als in Metro omdat ze dezelfde persbureaus gebruiken. En dat Spits op de telegraaf lijkt is echt gelul. Dan lees je een van beide kranten gewoon niet. Telegraaf heeft duidelijk een andere redacte.
De strips in Metro zijn leuk, vooral om Scribbly kan ik erg lachen, omdat die vaak zo droog zijn
Leuk is ook om die ingezonden brieven te lezen. Jezus, wat kunnen mensen zeiken zeg, niet normaal !
En met de columns vermaak ik me ook wel.
Kortom: Metro
quote:en bedankt! ik ben ook zo'n "spitstrut"en de mensen die geen spits willen lopen gewoon aan de andere kant naar binnen en hebben dus geen last van mij, gezien het hoge percentage van mensen datop me afgelopen komt om wel een spits te halen weet ik dat het blad graag gelezen wordt!
Op zaterdag 15 februari 2003 16:45 schreef FlyingFox het volgende:
de metro !!en toch staat elke dag op Tilburg CS zo'n spitstrut waar je niet omheen kunt
quote:hoe vaak ga je dat nog melden in dit topic?
Op zaterdag 26 juli 2003 12:06 schreef schatje het volgende:
Absoluut Metro.Spits is een slap Telegraaf afreksel.
Telegraaf:
Spits:
De Volkskrant:
Metro:
leukere strips/brievenrubriek
spits vind ik maar saaitjes
quote:ja daar heb ik dus ook al last van.. kijken ze beetje dom als je spits weigert en lekker je metrotje pakt
Op zaterdag 15 februari 2003 19:45 schreef Sharkdoggie het volgende:
Metro natuurlijk! [img=29,15]i/s/yes.gif[/img] Alleen zwaar irritant dat er Spits uitdelers expres (DH CS) voor die metro bakken staan zodat niemand erbij kan...Zou ze het liefst weg meppen met een gratis krantje.
quote:Absoluut Metro.
Op dinsdag 2 september 2003 14:41 schreef Doopy-X- het volgende:
hoe vaak ga je dat nog melden in dit topic?Telegraaf:
Spits:De Volkskrant:
Metro:
Spits is een slap Telegraaf aftreksel.
quote:Aftreksel van de Telegraaf kan alleen maar slechter zijn aangezien de Telegraaf al ultiem is.
Op dinsdag 2 september 2003 15:02 schreef speknek het volgende:[..]
Absoluut Metro.
Spits is een slap Telegraaf aftreksel.
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 02-09-2003 16:29]
Ben ik het aardig mee eens, alleen niet wat wat die suffe extra's betreft in de sp!its. 9/10 Keer interesseert het me geen hol wat in het middenkatern geplaatst is, ik erger me er zelf vaak aan (mode voor diva's.. fuck off ik ben een kerl..!). Kan natuurlijk ook wat over mij zeggen, maar toch houd ik het bij de Metro, mits beschikbaarquote:Op donderdag 3 november 2005 03:22 schreef Dr_Crouton het volgende:
De Spits heeft vaak leuke specials in het middenkatern, maar daar is ook alles mee gezegd. De strips zijn matig tot bedroevend (sportstrip) en omdat het van de Telegraaf is zijn de artikelen vaak klakkeloos overgeschreven met precies dezelfde foto's.
De Metro geniet mijn voorkeur over de gratis dagbladen. Betere strips, columns en pretig te lezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |