abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 januari 2024 @ 11:59:56 #26
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212223047
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 11:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]
high on copium
Hoezo copium? Hij heeft nummer 1 hit gehad in het buitenland, en treed op voor grote volle zalen in het buitenland. Kunnen niet veel Nederlandse artiesten zeggen nu.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 12:16:09 #27
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212223223
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 11:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoezo copium? Hij heeft nummer 1 hit gehad in het buitenland, en treed op voor grote volle zalen in het buitenland. Kunnen niet veel Nederlandse artiesten zeggen nu.
Wanneer je in de odds ziet dat niemand hem ziet zitten en jezelf dan maar krampachtig voorhoudt dat 'er wel echt wat gebeurt als hij op het podium staat!!1!1!!1' kan je dat wel zo betitelen.

Maar goed, hou vooral vast aan de droom dat hij het echt heel goed gaat doen, ik kan me voorstellen dat dit de aanloop een stuk leuker maakt voor de echte songfestivalfans
Laffe huichelaar
pi_212223416
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 11:14 schreef timmmmm het volgende:

[..]
De mensen die voor hem komen gaan wel uit hun plaat ja, maar het overgrote deel wat thuis alleen maar 'wtf' denkt zijn de mensen die moeten gaan stemmen
Dat maakt natuurlijk niet zo veel uit, aangezien je toch niet kan tegenstemmen als je het niets vindt. Als een klein deel het geweldig vindt en er de telefoon voor oppakt, doe je het al snel beter dan de standaard inzendingen die iedereen “wel aardig” vindt van de voorbije jaren.

Wat verder overigens niet betekent dat Joost een enorme kans heeft om te winnen. Zijn type liedjes zijn daar door de jaren heen maar heel zelden in de buurt gekomen, en ik denk ook niet dat er hier heel veel mensen zijn die dat verwachten. Het is alleen een constatering dat de quotering bij de bookmakers nogal laag is voor zo’n soort ongeleid projectiel, waarmee het in het resultaat alle kanten op kan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_212223499
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 11:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]
high on copium
Waar heb je 't over? Ik hoef nergens mee te copen. Ik verwacht niet dat hij Eurovisie wint, ben ook geen fan van hem, maar in de odds staat hij nu gewoon te laag.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 januari 2024 @ 13:19:26 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212223776
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 12:45 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Waar heb je 't over? Ik hoef nergens mee te copen. Ik verwacht niet dat hij Eurovisie wint, ben ook geen fan van hem, maar in de odds staat hij nu gewoon te laag.
De odds zijn voor winst, en zijn niet per definitie representatief voor de meest waarschijnlijke einduitslag.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212223940
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 13:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De odds zijn voor winst, en zijn niet per definitie representatief voor de meest waarschijnlijke einduitslag.
Dat klopt, maar ik dicht Ierland op voorhand nou niet direct een grotere kans toe dan Joost, waar hij dan ook mee gaat komen...
  dinsdag 30 januari 2024 @ 14:46:24 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212224623
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 13:42 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat klopt, maar ik dicht Ierland op voorhand nou niet direct een grotere kans toe dan Joost, waar hij dan ook mee gaat komen...
Wellicht is het een idee je eigen wedkantoor te beginnen, je hebt er overduidelijk meer kijk op dan de bestaande
Laffe huichelaar
pi_212225167
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 14:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Wellicht is het een idee je eigen wedkantoor te beginnen, je hebt er overduidelijk meer kijk op dan de bestaande
Sympathiek, dank voor de tip.
pi_212225279
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 14:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Je vindt zelf niet dat Ierland in de categorie ‘het overgrote deel wat thuis alleen maar 'wtf' denkt zijn de mensen die moeten gaan stemmen’ valt? Grappig om verschillende meningen te zien over een nummer, zelf zou ik denken van wel, maar jij vindt dat dus wel een nummer met potentie. :Y

Zelf kan ik niet stellig zeggen of Joost hoger of lager gaat scoren, ik heb het nummer nog niet gehoord. We moeten sowieso nog even wachten op de laatste 31 nummers. :Y
  dinsdag 30 januari 2024 @ 16:01:14 #35
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212225313
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 15:57 schreef Em31 het volgende:

[..]
Je vindt zelf niet dat Ierland in de categorie ‘het overgrote deel wat thuis alleen maar 'wtf' denkt zijn de mensen die moeten gaan stemmen’ valt? Grappig om verschillende meningen te zien over een nummer, zelf zou ik denken van wel, maar jij vindt dat dus wel een nummer met potentie. :Y

Zelf kan ik niet stellig zeggen of Joost hoger of lager gaat scoren, ik heb het nummer nog niet gehoord. We moeten sowieso nog even wachten op de laatste 31 nummers. :Y
Bijzondere conclusie, daar ik helemaal niks over de kansen van Ierland heb gezegd. 4% lijkt me aan de hoge kant, maar 4% voor Nederland is minstens evenveel te hoog
Laffe huichelaar
pi_212225329
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 16:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Bijzondere conclusie, daar ik helemaal niks over de kansen van Ierland heb gezegd. 4% lijkt me aan de hoge kant, maar 4% voor Nederland is minstens evenveel te hoog
Geen idee, heb het nummer nog niet gehoord. Ik verwacht van niet, maar we hebben vorig jaar ook gezien hoe dichtbij je met zoiets kan komen.
pi_212225970
Ik mag hopen dat het niet een strijd Ijsland - Israel wordt om de verkeerde redenen, ik vrees het wel.
pi_212226875
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 16:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dat heb je wel, aangezien je op mij reageert met dat ik het blijkbaar beter weet dan de wedkantoren omdat ik Ierland niet per se hoger inschat.

Je noemt het wtf-gehalte van Joost als een zwakte, ik denk dat dit juist z'n kracht is. Met een Numidia had je nu vermoedelijk wel hoger gestaan in de odds, maar ik mag er toch vanuit gaan dat ze niet een mogelijk winnend lied passeren om eens een keer gek te doen. Dus wat zeggen die odds dan?
  woensdag 31 januari 2024 @ 22:31:00 #39
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_212243288
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 16:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik mag hopen dat het niet een strijd Ijsland - Israel wordt om de verkeerde redenen, ik vrees het wel.
Ik overweeg het hele festival dit jaar over te slaan. Nog nooit gedaan sinds 1993. Deze politieke shitshow kan alleen maar misgaan. Wat een kutzooi.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 5 februari 2024 @ 21:05:13 #40
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212312050
Wat er sinds de posts van @Fred_B is veranderd in bookie land:
Kroatië is naar plek 7 gegaan (zou dat vanwege rehearsals van Dora zijn voor het nummer van Baby Lasagna?)
Noorwegen is naar plek 8/9 gegaan na kiezen van Gåte
Litouwen is gezakt naar plek 12/13 nadat de nummer van The Roop bekend is gemaakt
Spanje is bij bookies van plek 13 naar plek 18 gegaan na keuze voor Nebulossa.
Kans op winst Oekraïne op plek 1 is alleen maar toegenomen na winst Jerry Heil&Alyona.
pi_212312283
Overzichtje van Betfair nu voor de liefhebber:

1. Oekraïne 3.75
2. UK 8.1
3. Italië 11.8
4. Israël 15.3
5. IJsland 19
6. Zweden 19.3
7. Ierland 26
8. Kroatië 30
9. Georgië 38
10. Finland 42

11. Zwitserland 42
12. Duitsland 44
13. Frankrijk 46
14. Litouwen 50
15. Noorwegen 65
16. Griekenland & Polen 70

23. Nederland 110
pi_212312480
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 21:05 schreef Momo het volgende:
Wat er sinds de posts van @:Fred_B is veranderd in bookie land:
Kroatië is naar plek 7 gegaan (zou dat vanwege rehearsals van Dora zijn voor het nummer van Baby Lasagna?)
Noorwegen is naar plek 8/9 gegaan na kiezen van Gåte
Litouwen is gezakt naar plek 12/13 nadat de nummer van The Roop bekend is gemaakt
Spanje is bij bookies van plek 13 naar plek 18 gegaan na keuze voor Nebulossa.
Kans op winst Oekraïne op plek 1 is alleen maar toegenomen na winst Jerry Heil&Alyona.
Kroatië is sowieso Baby Lasagna, want dat is de topfavoriet. De (bijzonder) bescheiden zanger heeft vandaag nog aangegeven dat hij op het ESF verwacht dat er meer dan alleen Top 10 inzit.

Noorwegen is nog wat verder weggezakt. Ik denk dat zo’n nummer wel wat beweging kan bieden, doordat het een grotere spreiding in mogelijke uitkomst heeft. Winnen zit daar natuurlijk niet bij, dus ik kan me voorstellen dat iedereen die op Noorwegen wilde inzetten dat nu gedaan heeft, en alle anderen die er niet in geloven nu geen haast hebben iets te doen.

IJsland is ook wat weggezakt. Dat is nu even niet hét onderwerp van gesprek, maar dat kan zo weer komen. Misschien morgen al, als Israël een Russische zangeres als deelneemster kiest, en iedereen weer ziedend is.

Morgen ook de liedjes van San Remo, dat wordt interessant, want Italië is een garantie voor kwaliteit op het ESF. Zaterdag (zondag) weten we de winnaar en ook de inzendingen van Letland en Finland, die allebei wel een finalewaardig liedje gaan kiezen waarschijnlijk.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 00:05:19 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212314254
twitter

AD schrijft ook een artikeltje
pi_212397378
Een nieuwe update van de huidige odds.

Oekraïne is nog steeds de koploper. Zij zijn op het moment de enigen die een totaalpakket aanbieden dat voor de overwinning kan meedoen. De concurrenten daarentegen slagen daar geen van allen in, dus die notering is ook wel correct.

Italië heeft met Angelina in elk geval een inzending gekozen die meer kans heeft op een mooie uitslag dan Geolier. Dit heeft alles voor een mooie Top 10-uitslag. Een leuk en radiovriendelijk liedje, een zangeres met een goede uitstraling, diaspora- en burenstemmen. Zeker als de rest achterblijft valt zo'n kwalitatieve inzending op. Mindere punten zijn dat het liedje iets tekortkomt om echt voor de prijzen mee te doen en dat Italië traditioneel wat minder scoort met vrouwelijke deelnemers.

Het Verenigd Koninkrijk staat er iets minder goed voor. De verwachtingen waren misschien ook wel heel hooggespannen. Olly liet een stukje van 20 seconden van zijn inzending horen. Dat klinkt als een redelijk doorsnee liedje. Tenzij de andere 2.40 minuten briljant zijn, lijkt het niet de showstopper die de Britten de eerste overwinning in 27 jaar moet brengen.

Israël en IJsland deden weinig. De Russisch-Israëlische Eden gaat het voor die eerste doen. Bashar is nog steeds de favoriet in IJsland, waar komend weekend de voorrondes van de voorronde beginnen. Het conflict rond de Gazastrook lijkt voorzichtig wat naar de achtergrond te verdwijnen, maar dat kan in de komende drie maanden natuurlijk telkens veranderen.

Finland is wat gestegen rond de keuze van Windows95Man. Een jaar na Cha Cha Cha krijgen we de nodige gekkigheid, en uiteraard doet de aanstichter zelf ook mee. Het liedje zelf is vooral een overdosis lolligheid, en aangezien er meer landen in dezelfde vijver gaan vissen, zou het me enorm verbazen als dit de Top 10 gaat halen.

Ook Letland heeft gekozen, zoals verwacht voor Dons. Zijn optreden in de nationale voorronde was niet zo heel bijzonder, maar hij heeft drie maanden om wat meer indruk te gaan maken, en in een veld vol uptempo kan zoiets best de aandacht trekken, en waarschijnlijk de Letten sowieso weer in de finale brengen.

Nederland is redelijk stabiel. Er is de nodige concurrentie in het genre van Joost, waarbij Baby Lasagna uit Kroatië van wat bekend is nu het beste klinkt en ook kans zou maken op de Top 10.

Vrijdag en zaterdag kiezen Duitsland, Moldavië, Estland, Litouwen en Denemarken. Dat gaat normaliter weinig doen aan de ranking, want alleen Duitsland heeft met Ryk een inzending die op de plaat aardig klinkt en bij een goede uitvoering iets zou kunnen doen. Volgende week dinsdag komt België met hun inzending, waar nog niets van bekend is, dus dat zou de boel kunnen opschudden.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 februari 2024 @ 11:55:15 #45
163650 Greys
pi_212398698
Frankrijk staat veel te laag qua winkansen.

(Ik wil dit hier geschreven hebben).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_212400042
quote:
6s.gif Op maandag 12 februari 2024 11:55 schreef Greys het volgende:
Frankrijk staat veel te laag qua winkansen.

(Ik wil dit hier geschreven hebben).
Het is wel leuk voor de mensen in Parijs dat ze na de Olympische Spelen deze zomer volgend jaar weer een groot evenement in de stad hebben om naar uit te kijken.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 februari 2024 @ 14:52:36 #47
163650 Greys
pi_212400567
quote:
6s.gif Op maandag 12 februari 2024 14:02 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het is wel leuk voor de mensen in Parijs dat ze na de Olympische Spelen deze zomer volgend jaar weer een groot evenement in de stad hebben om naar uit te kijken.
Ja toch! :+

Nee maar zonder gekheid: prachtig topic. Hulde!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_212402189
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 12:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Wanneer je in de odds ziet dat niemand hem ziet zitten en jezelf dan maar krampachtig voorhoudt dat 'er wel echt wat gebeurt als hij op het podium staat!!1!1!!1' kan je dat wel zo betitelen.

Maar goed, hou vooral vast aan de droom dat hij het echt heel goed gaat doen, ik kan me voorstellen dat dit de aanloop een stuk leuker maakt voor de echte songfestivalfans
Wat zeiden de odds ook alweer over The Common Linnets?

Bovendien is het nummer nog niet uit, maar desalniettemin is dit een bewaarpost en een A for effort.
  woensdag 14 februari 2024 @ 21:24:05 #49
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212429337
Kroatië ondertussen naar plek 3 bij betfair.
pi_212435283
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:24 schreef Momo het volgende:
Kroatië ondertussen naar plek 3 bij betfair.
Derde is die nu niet meer, ik denk 6e ofzo, maar Kroatië zit duidelijk in de lift. Het lied van Baby Lasagna is voorlopig de 2024-versie van Cha Cha Cha. Maar goed, wel een minder goede uitvoering, dus een vergelijkbaar resultaat is onwaarschijnlijk. Het is wel een bijzonder catchy deuntje, en hoewel misschien in Scandinavië, Nederland en de Britse Eilanden de Finse inzending de favoriet zal zijn in deze categorie, lijkt me het Kroatische lied toch wel degene die Europa-wijd veel meer kan aanspreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')