Quote van Sporzaquote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:38 schreef DeeBee het volgende:
Larsgod
[..]
https://sporza.be/nl/matc(...)eback~1702380301313/
Knap 4e!
Ha, ha. Lars TOONt blijkbaar te weinig respect .quote:In de sprint voor de 3e plaats gunde Lars van der Haar zijn ex-ploegmaat Toon Aerts geen podiumplaats.
quote:Op zaterdag 17 februari 2024 17:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Quote van Sporza
[..]
Ha, ha. Lars TOONt blijkbaar te weinig respect .
Het was echt bizar. Ik kan eigenlijk nog steeds niet geloven wat ik vandaag en de afgelopen dagen allemaal heb gelezen en gehoord.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 20:47 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat een gênante vertooning. Het was alsof Toon na een paar jaar gevangenisstraf op Robbeneiland weer was vrijgelaten.
Ik heb niet kunnen kijken, geef me een paar highlightsquote:Op zaterdag 17 februari 2024 20:47 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat een gênante vertooning. Het was alsof Toon na een paar jaar gevangenisstraf op Robbeneiland weer was vrijgelaten.
90% van de tijd hadden ze het over Toon. Ook op Sporza.be wordt hij bijna in ieder artikel genoemd:quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:24 schreef Aguero het volgende:
[..]
Ik heb niet kunnen kijken, geef me een paar highlights
quote:De dag van Toon Aerts, na twee moeilijke jaren weer crosser: “Discussiëren met onze pa in de camper, helemaal zoals vroeger”
Vierde, op een paar meter na het podium gemist. En toch sprak Toon Aerts (30) van “een feestje” bij zijn rentree in Sint-Niklaas. “Na twee sombere jaren hoor ik terug bij de crossers: dat doet iets met mij.”
Als er na de cross 200 man aan je camper staat te zingen terwijl je aan het uitrijden bent op de rollen, dan weet je dat het een mooie dag is geweest. Toon Aerts arriveerde en vertrok in Sint-Niklaas met een grote glimlach. “Het doet deugd om terug te zijn”, zei hij na zijn rentree in het veld. Aerts zat een dopingschorsing uit van twee jaar, maar werd bij zijn terugkeer verwelkomd als een held - Vlaamse wielerfans veroordelen duidelijk niet snel. “Als er negatieve reacties zijn geweest, heb ik die niet gehoord”, zei Aerts. “Dan kwamen ze niet boven het gebrul van mijn supporters uit.”
Eén momentje zagen we een vieze lip: toen hij vlak na de finish achter het podium binnenbolde. Die vierde plaats, op een haar van het podium, was niet fijn. “Een beetje zuur”, noemde Aerts het. Vooraf had hij ervoor getekend - top vijf was wat hij en zijn entourage voor de cross als hoogst haalbare hadden uitgesproken - maar als je zo dicht bij het podium komt, wil je er natuurlijk ook op. Aerts klonk kalm voor de camera’s: “De kers ontbreekt, maar de taart heeft gesmaakt.”
Even later liet hij zijn teleurstelling duidelijker merken. Toen Aerts in extremis Joran Wyseure remonteerde, dacht hij dat de derde plaats binnen was. Hij had niet gedacht dat Lars van der Haar op zijn beurt nog zou passeren. “Dat had ik niet verwacht. Op een bepaald moment had Lars op mij gewacht in de cross. Ik dacht dat hij mij het gunde. Toen ik op het einde naar Joran kon toefietsen, dacht ik: ‘Podium, zalig!’ Niet dus.”
Van der Haar maakte zich met zijn felle eindspurt niet populair bij de fans van Aerts, maar waarom zou de Nederlander zijn ex-ploegmaat moeten laten voorgaan? In topsport gaat het om de resultaten, niet om cadeau’s. Van der Haar: “Een vierde plaats gunde ik hem, maar niet de derde. Ik heb lang genoeg zelf niet op het podium gestaan. Het is heel zuur voor Toon, dat snap ik. Ik heb hem in de koers een paar keer op sleeptouw genomen, ik denk dat dat genoeg was. Als ploegmaat had ik het hem gegund, maar hij is nu ex-ploegmaat.”
Aerts: “Ik ga er verder niet veel woorden aan vuilmaken. Dit komt wel eens terug.”
Om maar te zeggen: Aerts zat bij zijn rentree al snel weer heel diep in crossmodus. Maar dat was ook de bedoeling. Zijn hoofd staat op het nu en de toekomst - het verleden is een hoofdstuk dat hij zo snel mogelijk wil afsluiten. “Ik heb er heel even aan gedacht tijdens de wedstrijd. Op het einde deden mijn longen en benen pijn, maar ik putte er kracht uit: wat is een uurtje afzien in vergelijking met de voorbije twee jaar? Ik heb nog een keer alles op alles gezet om naar Wyseure te rijden.”
Aerts vertrok uiteindelijk met een voldaan gevoel uit Sint-Niklaas. Een mix van “genieten, stress en afzien”, zei hij. Maar het positieve blijft het meest hangen. “Dit was een klein beetje feest. Na twee sombere jaren hoor ik terug bij de crossers. Dat doet iets met mij.”
Aerts was vooraf zenuwachtig geweest - hij had ‘s nachts een paar uur wakker gelegen, bang dat hij zijn rollen of de veiligheidsspelden om zijn nummer vast te maken, zou vergeten. “Uiteindelijk was het de rugzak om mijn kleren in te steken die ik ben vergeten”, lachte hij. Hij genoot van de trip met de camper richting cross. “Discussiëren met onze pa omdat hij te snel of te traag reed - helemaal zoals vroeger.” Hij genoot van de handtekeningen die hij moest uitdelen. “Er waren echt jonge gastjes bij. Twee jaar geleden waren dat nog kleutertjes, die kennen me niet: daar gaan we verandering in brengen.”
Ook de concurrentie heette hem hartelijk welkom. “Ik ben blij voor Toon”, zei Eli Iserbyt. “We zijn concullega’s, en daar zit ook nog altijd het woord collega’s in. Chapeau voor hoe Toon de voorbije twee jaar overbrugd heeft. Ik ken de situatie niet exact, maar ik probeer me in te beelden wat het moet zijn als je geschorst wordt voor een product dat onbewust in je lijf is terecht gekomen. ik ga het cru zeggen, maar er zijn mensen die een touw nemen als ze zoiets meemaken. Knap hoe Toon is blijven vechten.”
Aerts: “Ik heb het enorm gemist. Dit was een mooie dag.”
Roglicquote:Op zondag 18 februari 2024 13:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Björn Verstraete
1 dag geleden
Hopelijk dopingvrij deze keer !! Maar commentaar zou achterwege blijven daar je je straf hebt uitgevoerd !! Absoluut geen fan van Toon maar iedereen verdient een 2de kans !!
Oei, een kritische Belg gevonden. Het paspoort van Björn is inmiddels ingenomen neem ik aan?
Dit is wel een parcours voor hem dus sporza kan er nog een dagje schaamteloos toon-eren aan vastknopenquote:
"Had deze Toon Mathieu van der Poel van de wereldtitel kunnen houden"quote:Op zondag 18 februari 2024 14:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dit is wel een parcours voor hem dus sporza kan er nog een dagje schaamteloos toon-eren aan vastknopen
Deze EN de vorigequote:Op zondag 18 februari 2024 14:53 schreef franklop het volgende:
[..]
"Had deze Toon Mathieu van der Poel van de wereldtitel kunnen houden"
De vrede lijkt nog niet getekend daarquote:Op zondag 18 februari 2024 15:48 schreef Szura het volgende:
VTH moet nu op zijn beurt roepen dat de gnoom niet mag rijden
quote:Op zaterdag 17 februari 2024 22:49 schreef DiegoFuser het volgende:
Aerts: “Ik ga er verder niet veel woorden aan vuilmaken. Dit komt wel eens terug.”
Gezien de laatste dagen hebben ze een zwak voor erkende dopeurs daarquote:Op zondag 18 februari 2024 13:52 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik blijf het altijd heel bijzonder vinden dat ze bij Sporza zo fan van haar zijn
Als je dingen fout doet blijft karma je achtervolgenquote:
Deze zin is wat onduidelijk. Bedoeld wordt waarschijnlijk de nationale crossen in hetzelfde weekeinde.quote:De top 20 van de UCI-ranking bij de mannen en vrouwen elite mag voortaan ook niet meer deelnemen aan nationale crossen.
Matje, Wout en Piddles slaan volgend jaar een jaartje over.quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:08 schreef franklop het volgende:
Internationale Wielerunie (UCI) heeft enkele dagen na het einde van het veldritseizoen een reeks maatregelen voorgesteld om volgend seizoen meer toppers aan de start van Wereldbekercrossen te krijgen. Daarbij springt onder meer in het oog dat enkele WB-crossen een "beschermde status" zullen krijgen.
De vele afmeldingen van toprenners voor de Wereldbekermanches van dit seizoen waren al langer een doorn in het oog van de UCI.
Begin deze maand werden de koppen bij elkaar gestoken om hier wat aan te doen. Dat heeft geleid tot enkele nieuwe maatregelen die vanaf volgende week van kracht zijn.
Het meest opvallend daarbij is dat sommige WB-crossen een status van "beschermde cross" zullen krijgen. "Die status wordt toegekend aan maximaal 50 procent van de WB-crossen en enkel wanneer het evenement van een bijzonder belang is voor de internationale ontwikkeling van het veldrijden", klinkt het.
Weekends met een internationale cross in België en een dag later een WB-wedstrijd in het buitenland, zoals afgelopen seizoen bijvoorbeeld het geval was met de dubbel Kortrijk-Dublin, lijken zo vanaf volgend seizoen uitgesloten.
De UCI versterkt ook de plicht om deel te nemen aan Wereldbekermanches. Vanaf volgend seizoen zullen profteams verplicht zijn om met minstens 3 renners, bij de mannen of vrouwen elite, deel te nemen aan alle WB-crossen.
De top 20 van de UCI-ranking bij de mannen en vrouwen elite mag voortaan ook niet meer deelnemen aan nationale crossen.
"De UCI wil hiermee een duidelijke scheiding aanbrengen tussen de internationale en nationale veldritkalender en wil toprenners aanmoedigen zich op het internationale niveau te concentreren", zo klinkt het.
Tot slot zullen tijdens Wereldbekercrossen de eerste twee startrijen, bij alle categorieën, voorbehouden worden voor de hoogst gerangschikte renners in de tussenstand van de Wereldbeker. Zo wil de UCI renners belonen die het best presteerden in de vorige manches.
Wij, als Toon fanatici, betreuren dat ten zeerste.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:34 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Matje, Wout en Piddles slaan volgend jaar een jaartje over.
Lijkt me wel. Anders draai je de nationale circuits de nek om. Voor Pidlul maakt het niet veel uit trouwens. Die staat 30e. Wout 19e, dus valt er net binnen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:28 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Deze zin is wat onduidelijk. Bedoeld wordt waarschijnlijk de nationale crossen in hetzelfde weekeinde.
quote:September
15-09-2024:Kleeberg
Oktober
12-10-2024: Beringen
17-10-2024 Ardooie
19-10-2024: Essen/Heerderstrand
20-10-2024:Ruddervoorde
22-10-2024: Woerden
27-10-2024: Overijse
November
01-11-2024: Koppenberg
01/02/03-11-2024 EK Pontevedra
09-11-2024: Rucphen
10-11-2024: Lokeren/Huijbergen
11-11-2024: Niel
16-11-2024: Merksplas
17-11-2024: Hamme
23-11-2024: Kortrijk
24-11-2024: Antwerpen (WB)
December
01-12-2024: Dublin (WB)
08-12-2024:Oristano (WB)
14-12-2024: Herentals
15-12-2024: Namen (WB)
21-12-2024: Hulst (WB)
22-12-2024: Zonhoven (WB)
23-12-2024: Mol
26-12-2024: Gavere (WB)
27-12-2024: Loenhout
29-12-2024: Besançon (WB)
30-12-2024: Diegem
Januari
01-01-2025: Baal
03-01-2025: Koksijde
04-01-2025: Gullegem
05-01-2025: Dendermonde (WB)
11/12-01-2025 BK Heusden Zolder
13-01-2025: Otegem
19-01-2025: Benidorm (WB)
25-01-2025: Maasmechelen (WB)
26-01-2025: Hoogerheide (WB)
Februari
31-01/02/03-02-2025: WK veldrijden Liévin
05-02-2025: Maldegem
08-02-2025: Middelkerke
09-02-2025: Lille
15-02-2025: Sint-Niklaas
16-02-2025: Brussel
23-02-2025: Oostmalle
Eerst zien dan geloven.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 23:11 schreef wimderon het volgende:
Olympisch dus, over 6 jaar. Aldus Karrel.
Ze zijn dan 35 jaar, maar ze zijn ook al hun leven bijna renner.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:40 schreef Van_Poppel het volgende:
Nog net op tijd voor Wout en Mathieu dus
Zie Mathieu er wel voor aan om over een paar jaar weer volledig terug naar het veldrijden te switchen als dit doorgaat.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze zijn dan 35 jaar, maar ze zijn ook al hun leven bijna renner.
Net als papa Adriequote:Op zondag 28 juli 2024 17:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Zie Mathieu er wel voor aan om over een paar jaar weer volledig terug naar het veldrijden te switchen als dit doorgaat.
En veldlopen?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 23:11 schreef wimderon het volgende:
Olympisch dus, over 6 jaar. Aldus Karrel.
Is dat nodig dan? Zoals hij het nu doet gaat toch prima.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Zie Mathieu er wel voor aan om over een paar jaar weer volledig terug naar het veldrijden te switchen als dit doorgaat.
Ik zie hem eigenlijk niet meer zoveel wegseizoenen doen, hij heeft Roubaix, Vlaanderen en WK gewonnen.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is dat nodig dan? Zoals hij het nu doet gaat toch prima.
Nog los van dit nieuws heb ik sowieso al wel het idee dat hij over een paar jaar weer meer de switch richting mountainbike/veldrijden gaat maken. Mocht veldrijden Olympisch worden, dan lijkt het mij helemaal een zekerheid.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is dat nodig dan? Zoals hij het nu doet gaat toch prima.
quote:
quote:The official Cyclingmews – the world centre of cycling - PARODY Account. NOT Affiliated with
@Cyclingnewsfeed
Geen Koppenberg?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:01 schreef franklop het volgende:
KALENDER 2024/2025
(bron: http://www.veldritkalender.nl)
Veldritkalender 2024-2025
Oktober 2024
22-10-2024 Nacht van Woerden (Ned) Losse cross
27-10-2024 Vlaamse Druivencross Overijse (Bel) Superprestige
November 2024
02-11-2024 Europese kampioenschappen Pontevedra (Spa)
03-11-2024 Europese kampioenschappen Pontevedra (Spa)
---
@:rellende_rotscholier kan jij de OP aanpassen? Als er tenminste consensus is vanuit WLR over dat dit de veldritkalender is.
veldritkalender.nl heeft die compleet gemist. Dagje voor het EK wel (zal hem toevoegen)quote:
Volgens onze vrienden van veldritkalender.nl lagen Maasmechelen en Huijbergen in Nederland en niet in Belgiëquote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Koppenbergcross is op 1 november. Die mist in kalender ja
Huijbergen is wel in Nederland maar het is niet erg goed in elkaar gezet neequote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:14 schreef franklop het volgende:
[..]
Volgens onze vrienden van veldritkalender.nl lagen Maasmechelen en Huijbergen in Nederland en niet in België
Misschien dat er met een aantal teams een charter wordt geregeld.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wel benieuwd hoeveel vrouwen dubbel Koppenberg en EK gaan doen want dat lijkt me praktisch zeer lastig haalbaar. Er gaan volgens mij geen rechtstreekse vluchten vanuit België naar Santiago de Compostela. Dan moet je met een privejet, al dan niet samen met de mannen.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 14:23 schreef Steven184 het volgende:
Boeiend, ze gaan toch nauwelijks vooraan rijden
Op zich best mooi maar als trui voor de Nederlandse kampioen...quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 13:27 schreef franklop het volgende:
[ x ]
Op het randje, of nee er eigenlijk net over
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |