abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212467807
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 16:16 schreef Jason22 het volgende:
Heeft Toon jullie verbaasd?
Prima rentree maar ik vind het lastig om dit in te schatten.
pi_212467959
Larsgod _O_

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 16:16 schreef Jason22 het volgende:
Heeft Toon jullie verbaasd?
https://sporza.be/nl/matc(...)eback~1702380301313/

Knap 4e!
Jack does it in real time...
pi_212468365
quote:
Quote van Sporza
quote:
In de sprint voor de 3e plaats gunde Lars van der Haar zijn ex-ploegmaat Toon Aerts geen podiumplaats.
Ha, ha. Lars TOONt blijkbaar te weinig respect .
pi_212468596
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 17:16 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Quote van Sporza
[..]
Ha, ha. Lars TOONt blijkbaar te weinig respect .
:D
pi_212469673
Vanavond nog urenlange nabeschouwingen over de cumbek van Toon? Ik verwacht over een half jaar een eigen Netflix special: the road to Sint-Niklaas.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 20:47:50 #206
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_212471786
Wat een gênante vertooning. Het was alsof Toon na een paar jaar gevangenisstraf op Robbeneiland weer was vrijgelaten.
  Moderator zaterdag 17 februari 2024 @ 21:06:12 #207
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_212472370
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 20:47 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat een gênante vertooning. Het was alsof Toon na een paar jaar gevangenisstraf op Robbeneiland weer was vrijgelaten.
Het was echt bizar. Ik kan eigenlijk nog steeds niet geloven wat ik vandaag en de afgelopen dagen allemaal heb gelezen en gehoord.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_212472977
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 20:47 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik heb niet kunnen kijken, geef me een paar highlights
Citius, Altius, Fortius.
pi_212473131
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 21:24 schreef Aguero het volgende:

[..]
Ik heb niet kunnen kijken, geef me een paar highlights
90% van de tijd hadden ze het over Toon. Ook op Sporza.be wordt hij bijna in ieder artikel genoemd:
https://sporza.be/nl/categorie/wielrennen/veldrijden/
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_212475261
Ik heb zojuist heel hard gelachen om de TOON-reportage van HLN. Tweehonderd zingende Belgen voor een mobilhome. En TOON die dus toch ziedend is op Lars dat hij hem het podium niet gunde.

quote:
De dag van Toon Aerts, na twee moeilijke jaren weer crosser: “Discussiëren met onze pa in de camper, helemaal zoals vroeger”
Vierde, op een paar meter na het podium gemist. En toch sprak Toon Aerts (30) van “een feestje” bij zijn rentree in Sint-Niklaas. “Na twee sombere jaren hoor ik terug bij de crossers: dat doet iets met mij.”

Als er na de cross 200 man aan je camper staat te zingen terwijl je aan het uitrijden bent op de rollen, dan weet je dat het een mooie dag is geweest. Toon Aerts arriveerde en vertrok in Sint-Niklaas met een grote glimlach. “Het doet deugd om terug te zijn”, zei hij na zijn rentree in het veld. Aerts zat een dopingschorsing uit van twee jaar, maar werd bij zijn terugkeer verwelkomd als een held - Vlaamse wielerfans veroordelen duidelijk niet snel. “Als er negatieve reacties zijn geweest, heb ik die niet gehoord”, zei Aerts. “Dan kwamen ze niet boven het gebrul van mijn supporters uit.”

Eén momentje zagen we een vieze lip: toen hij vlak na de finish achter het podium binnenbolde. Die vierde plaats, op een haar van het podium, was niet fijn. “Een beetje zuur”, noemde Aerts het. Vooraf had hij ervoor getekend - top vijf was wat hij en zijn entourage voor de cross als hoogst haalbare hadden uitgesproken - maar als je zo dicht bij het podium komt, wil je er natuurlijk ook op. Aerts klonk kalm voor de camera’s: “De kers ontbreekt, maar de taart heeft gesmaakt.”
Even later liet hij zijn teleurstelling duidelijker merken. Toen Aerts in extremis Joran Wyseure remonteerde, dacht hij dat de derde plaats binnen was. Hij had niet gedacht dat Lars van der Haar op zijn beurt nog zou passeren. “Dat had ik niet verwacht. Op een bepaald moment had Lars op mij gewacht in de cross. Ik dacht dat hij mij het gunde. Toen ik op het einde naar Joran kon toefietsen, dacht ik: ‘Podium, zalig!’ Niet dus.”

Van der Haar maakte zich met zijn felle eindspurt niet populair bij de fans van Aerts, maar waarom zou de Nederlander zijn ex-ploegmaat moeten laten voorgaan? In topsport gaat het om de resultaten, niet om cadeau’s. Van der Haar: “Een vierde plaats gunde ik hem, maar niet de derde. Ik heb lang genoeg zelf niet op het podium gestaan. Het is heel zuur voor Toon, dat snap ik. Ik heb hem in de koers een paar keer op sleeptouw genomen, ik denk dat dat genoeg was. Als ploegmaat had ik het hem gegund, maar hij is nu ex-ploegmaat.”

Aerts: “Ik ga er verder niet veel woorden aan vuilmaken. Dit komt wel eens terug.”

Om maar te zeggen: Aerts zat bij zijn rentree al snel weer heel diep in crossmodus. Maar dat was ook de bedoeling. Zijn hoofd staat op het nu en de toekomst - het verleden is een hoofdstuk dat hij zo snel mogelijk wil afsluiten. “Ik heb er heel even aan gedacht tijdens de wedstrijd. Op het einde deden mijn longen en benen pijn, maar ik putte er kracht uit: wat is een uurtje afzien in vergelijking met de voorbije twee jaar? Ik heb nog een keer alles op alles gezet om naar Wyseure te rijden.”
Aerts vertrok uiteindelijk met een voldaan gevoel uit Sint-Niklaas. Een mix van “genieten, stress en afzien”, zei hij. Maar het positieve blijft het meest hangen. “Dit was een klein beetje feest. Na twee sombere jaren hoor ik terug bij de crossers. Dat doet iets met mij.”

Aerts was vooraf zenuwachtig geweest - hij had ‘s nachts een paar uur wakker gelegen, bang dat hij zijn rollen of de veiligheidsspelden om zijn nummer vast te maken, zou vergeten. “Uiteindelijk was het de rugzak om mijn kleren in te steken die ik ben vergeten”, lachte hij. Hij genoot van de trip met de camper richting cross. “Discussiëren met onze pa omdat hij te snel of te traag reed - helemaal zoals vroeger.” Hij genoot van de handtekeningen die hij moest uitdelen. “Er waren echt jonge gastjes bij. Twee jaar geleden waren dat nog kleutertjes, die kennen me niet: daar gaan we verandering in brengen.”
Ook de concurrentie heette hem hartelijk welkom. “Ik ben blij voor Toon”, zei Eli Iserbyt. “We zijn concullega’s, en daar zit ook nog altijd het woord collega’s in. Chapeau voor hoe Toon de voorbije twee jaar overbrugd heeft. Ik ken de situatie niet exact, maar ik probeer me in te beelden wat het moet zijn als je geschorst wordt voor een product dat onbewust in je lijf is terecht gekomen. ik ga het cru zeggen, maar er zijn mensen die een touw nemen als ze zoiets meemaken. Knap hoe Toon is blijven vechten.”

Aerts: “Ik heb het enorm gemist. Dit was een mooie dag.”
The owls are not what they seem
pi_212481226
Aerts: “Ik ga er verder niet veel woorden aan vuilmaken. Dit komt wel eens terug.”

_O- :')
  Moderator zondag 18 februari 2024 @ 13:28:16 #212
pi_212481828
Gelezen op wielerflits:

triple double
17 FEBRUARI 2024 18:22
LvdH snapt niet hoe dingen op een bepaald moment werken, het lijkt of hij hierin een vorm van autisme heeft.
  zondag 18 februari 2024 @ 13:30:30 #213
14505 OProg
A Life in Music
pi_212481859
Eigenlijk had iedereen die voor TOON reed voor de finishlijn in de remmen moeten knijpen en een eregalerij moeten vormen om TOON als winnaar over de finish te laten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 18 februari 2024 @ 13:33:05 #214
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_212481896
Blijft toch een idioot klassement qua regels
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator zondag 18 februari 2024 @ 13:35:00 #215
pi_212481926
Rene Malomgre
6 uur geleden
Toon hoort er gewoon bij. Ik zou zeggen dat volgende keer naar Frankrijk zelf zijn bokes mee neemt. Eet of drink daar niks meer.

Guy Liekens
15 uur geleden
Wij waren enkele dagen in Calpe midden Januari toen we Toon op zijn eentje op de dijk in een locale Taverne zagen zitten,de eenvoud zelf,wat deed het deugd om hem vandaag te zien schitteren.Op de eerste plaats proficiat Toon,je hebt vandaag vele mensen gelukkig gemaakt...Zo ben jij,,een mens met het hart op de juiste plaats.Nog veel succes gewenst in je carriere.

armand verschueren
17 uur geleden
top renner en mens volgend seizoen een aanwinst bij in de cross respect hoe mentaal sterk hij zijn onterechte straf gedragen heeft

Hans Torbeyns
17 uur geleden
Schitterend resultaat en wat een karaktermens. Heeft nog enkele jaren te gaan. Waar zitten ze, de bonzen.
Ik zie niemand die hem dit nadoet.

viviane sergeant
18 uur geleden
Zo blij voor jou Toon …
Na onterechte uitspraken na 2 jaar afwezigheid sta je der plots weer en hoe sterk was je wel 4de plaats
We gaan nog van je horen lieve mens 🍀🍀🍀

Toon van Nazareth.
  Moderator zondag 18 februari 2024 @ 13:35:59 #216
pi_212481938
Björn Verstraete
1 dag geleden
Hopelijk dopingvrij deze keer !! Maar commentaar zou achterwege blijven daar je je straf hebt uitgevoerd !! Absoluut geen fan van Toon maar iedereen verdient een 2de kans !!

Oei, een kritische Belg gevonden. Het paspoort van Björn is inmiddels ingenomen neem ik aan?
  zondag 18 februari 2024 @ 13:37:35 #217
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_212481957
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 13:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Björn Verstraete
1 dag geleden
Hopelijk dopingvrij deze keer !! Maar commentaar zou achterwege blijven daar je je straf hebt uitgevoerd !! Absoluut geen fan van Toon maar iedereen verdient een 2de kans !!

Oei, een kritische Belg gevonden. Het paspoort van Björn is inmiddels ingenomen neem ik aan?
Roglic
Vingegaard
Van der Haar
Björn
  zondag 18 februari 2024 @ 13:46:10 #218
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_212482069
Poepstart Brand
pi_212482105
Is techniciteit een woord?
  zondag 18 februari 2024 @ 13:50:05 #220
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_212482115
Betsema op kop, welk universum is dit
pi_212482130
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 13:50 schreef Szura het volgende:
Nu Toon er weer bij is mag zij ook weer doortrappen.
  zondag 18 februari 2024 @ 13:52:15 #222
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_212482152
Cant heeft een redelijk goeie dag!!!!
pi_212482158
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 13:50 schreef Szura het volgende:
Ik blijf het altijd heel bijzonder vinden dat ze bij Sporza zo fan van haar zijn
  zondag 18 februari 2024 @ 14:01:30 #224
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_212482283
Blijft langer bijeen dan gedacht
pi_212482293
Leuke cross zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')