Voor dit punt ligt er echt aan aan wie je het vraagt - maar de aanbevelingen binnen de Verenigingde Naties kunnen we helaas geen uitspraak over doen aangezien dat gesloten aanbevelingen zijn.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat komt omdat Kaag juist wel goed bekend staat. Althans, als diplomaat.
Als ze in dat gebied niet welkom was/is, ga ik er vanuit dat het wel wat harder was tegengewerkt.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:08 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Voor dit punt ligt er echt aan aan wie je het vraagt - maar de aanbevelingen binnen de Verenigingde Naties kunnen we helaas geen uitspraak over doen aangezien dat gesloten aanbevelingen zijn.
Transparantie is er in iedergeval niet.
Het is al eens gezegd maar misschien moet je dan niet een militaire macht met F35's uitdagen terwijl jezelf alleen een katapult hebt.quote:Op maandag 29 januari 2024 23:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Vergelijk de aantallen eens aan beide kanten en zie het verschil. Tuurlijk is elk slachtoffer er één teveel maar het gigantische verschil is gewoon niet te rechtvaardigen, ook niet onder de noemer "we hebben geen tijd".
Oh, maar dat betwijfel ik eigenlijk ook helemaal niet - hoe het proces ook verlopen is. Maar of ze geschikt is voor deze functie - daar zet ik in alle gevallen mijn twijfels bij. Diplomatiek gaat je niet alleen redden op de positie die ze nu (weer) bekleed, ik vind haar op het punt van betrouwbaarheid twijfelachtig en op het punt van belangenverstrengeling totaal ongeschikt. Maar dat vind ik, het maakt mijn positie wel lastiger waarschijnlijk - maar we zullen doen wat zij gaat voordragen aan maatregelen voor wederopbouw en of dat echt (socio-) democratisch kan dit keer.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als ze in dat gebied niet welkom was/is, ga ik er vanuit dat het wel wat harder was tegengewerkt.
Ze heeft de baan gekregen, alsof het niets was. Dus blijkbaar is ze welkom.
Het is al eens gezegd maar een groot deel van de Gazanen hebben niemand uitgedaagd. Waarom zou je dit gegeven buiten schot laten in je analyse?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is al eens gezegd maar misschien moet je dan niet een militaire macht met F35's uitdagen terwijl jezelf alleen een katapult hebt.
Ik zou niet weten waarom. Ze is daar voor de wederopbouw van Gaza.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:16 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Oh, maar dat betwijfel ik eigenlijk ook helemaal niet - hoe het proces ook verlopen is. Maar of ze geschikt is voor deze functie - daar zet ik in alle gevallen mijn twijfels bij. Diplomatiek gaat je niet alleen redden op de positie die ze nu (weer) bekleed, ik vind haar op het punt van betrouwbaarheid twijfelachtig en op het punt van belangenverstrengeling totaal ongeschikt. Maar dat vind ik, het maakt mijn positie wel lastiger waarschijnlijk - maar we zullen doen wat zij gaat voordragen aan maatregelen voor wederopbouw en of dat echt (socio-) democratisch kan dit keer.
Wellicht dat het zo zou kunnen zijn dat je niet weet dat haar man (zoals eerder aangehaald in dit topic) zelf van Palestijnse komaf is en dat dit dus in de positie waar zij zich bevind haar belangen kan laten verstrengelen. Haar eerdere werkzaamheden maakten dat in deze regio duidelijk, dat zij om die reden ontslag kreeg.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom. Ze is daar voor de wederopbouw van Gaza.
Wat ik vooral niet begrijp, is dat ze zoiets wil doen. Lekker een grondgebied weer opbouwen, waar Hamas de dienst wil blijven uitmaken en een deel van de Israeli's het liefst settlements wil creëren.
Dan ga je dus weg uit de Nederlandse politiek wegens dreigementen, om je vervolgens te bemoeien met dat wespennest...
Wat Lenin noemde, nuttige idioten.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:13 schreef ExTec het volgende:
Weer heerlijk lachen om hoe dom de pro-palies in de VS zijn.
[ twitter ]
1: Dat weet ik perfect. Maar komaf van je partner is irrelevant. We moeten mensen beoordelen op hun individuele schandvlekken en/of prestaties.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:25 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Wellicht dat het zo zou kunnen zijn dat je niet weet dat haar man (zoals eerder aangehaald in dit topic) zelf van Palestijnse komaf is en dat dit dus in de positie waar zij zich bevind haar belangen kan laten verstrengelen. Haar eerdere werkzaamheden maakten dat in deze regio duidelijk, dat zij om die reden ontslag kreeg.
Het is de reden waarom andere Nederlandse politici eerder ook werden aangesproken en gerouleerd zoals Edith Schippers of andere Kamerleden zelfs werd gesommeerd om een minder prominente rol aan te nemen (meermaals VVD/CDA)
Nu zijn dit keuzes geweest vanuit een kabinet of partij, nu is het een keuze van de Verenigde Naties en die is niet openbaar (al waren de rest van de voorbeelden dat eigenlijk ook maar half, maar zeg: WOBv verschilletje.)
Enfin, nogmaals: mijn mening en hoe ik denk over de situatie - kennelijk zie jij het anders.
Tja, start een oorlog, verlies hem. Traditie zegt dan dat je land kwijtraakt. Hoor je de Duitsers ook niet meer over.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:08 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/hod_barel/status/1751673212730057010
Terwijl er nog Israelische burgers gegijzeld zijn door het Hamas-tuig, vieren kolonisten en hun supporters een klein feestje over het steeds meer lege Gaza. Zodat ze daar misschien settlement kunnen creëren.
In al je emotie, krijg je moeite met lezen. Hoe komt het dat je zo emotioneel betrokken bent bij dit conflict?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:31 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Tja, start een oorlog, verlies hem. Traditie zegt dan dat je land kwijtraakt. Hoor je de Duitsers ook niet meer over.
Beetje fuck around and find out he![]()
![]()
![]()
Voor verschillende vertrouwensfuncties bij de overheid is de afkomst van je partner zeer relevant. Speelde een paar jaar geleden ook bij defensie, zal zo even bron zoeken. Kwestie was dat er geen veiligheid en antecedenten onderzoek kon plaatsvinden bij sommige partners omdat er geen medewerking was uit land van herkomst of dergelijke. Zijn een aantal mensen hun functie door verloren en natuurlijk invloed op hun carrière ontwikkeling. Voor een minister en vice premier zou ik niet minder verwachten.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Dat weet ik perfect. Maar komaf van je partner is irrelevant. We moeten mensen beoordelen op hun individuele schandvlekken en/of prestaties.
2: Er komen wel vaker zaken waar ik het niet mee eens ben.
3: Begrijp vooral de relevantie niet.
Klopt. Afkomst van je partner is irrelevant, tenzij.......quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:39 schreef nixxx het volgende:
[..]
Voor verschillende vertrouwensfuncties bij de overheid is de afkomst van je partner zeer relevant. Speelde een paar jaar geleden ook bij defensie, zal zo even bron zoeken. Kwestie was dat er geen veiligheid en antecedenten onderzoek kon plaatsvinden bij sommige partners omdat er geen medewerking was uit land van herkomst of dergelijke. Zijn een aantal mensen hun functie door verloren en natuurlijk invloed op hun carrière ontwikkeling. Voor een minister en vice premier zou ik niet minder verwachten.
Vanuit mijn perspectief kan ik wel uitleggen waarom ik haar ongeschikt zou vinden:quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Dat weet ik perfect. Maar komaf van je partner is irrelevant. We moeten mensen beoordelen op hun individuele schandvlekken en/of prestaties.
2: Er komen wel vaker zaken waar ik het niet mee eens ben.
3: Begrijp vooral de relevantie niet.
Ik kan dit echt best goed volgen. Maar, zou dit ook op gaan als Kaag met een Joodse man had?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:43 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Vanuit mijn perspectief kan ik wel uitleggen waarom ik haar ongeschikt zou vinden:
Kaag heeft in een eerdere gazant-functie verzuimd haar huwelijk met een Palestijnse man op te geven en kreeg er ontslag voor - niet omdat het nou verboden is om een Palestijnse man te trouwen in haar functie, maar omdat bevooroordeling op de loer ligt. Had zij haar eerder voornemen gedeeld dan had zij waarschijnlijk eerder haar functie verloren.
Niet omdat niemand iets te zeggen heeft of met wie Kaag wil en mag trouwen, daar gaat alleen zijzelf en haar partner over. Maar het is (als je in dit gebied woont en werkt en zéker in zo een functie als zij (weer) gaat bekleden) enorm handig om onbevooroordeeld te kunnen kijken naar een situatie om niet dezelfde fouten te maken - dat is mijn overtuiging.
Je kan niet iets nieuws creëren met dezelfde materialen, zo te zeggen.
Eerder is een 'VN-vredespositie' lastig gebleken in haar rol en positie - ik denk dat dit nu niet veranderd is.
Ik zou het goed vinden dat, als we echt verandering willen in de regio en goede begeleiding (voor heropbouw) daarvoor er uiteindelijk gekeken moet worden naar iemand die nieuwe kennis, ideeën en stelling kan overdragen. Dat is nou nét wat deze regio nodig heeft!
Ik mis dat in haar competenties, kennelijk denkt de Verenigde Naties daar juist anders over. Wellicht zochten zij iemand met juist al ervaring? Maar dat zou ook allemaal speculatie zijn.
Ik verlang ik alle gevallen naar iemand met een doel en visie die vrede als optie aandraagt voor één ieder en ik hoop dat zij (Kaag en Al-Qaq) dan thuis hebben uitgevochten dat zij diegene kan en mag zijn die de onderhandelingen met Israël ook goed begeleid zonder 'handvestmateriaal' / Fatah-gedachtengoed. (Laten we dat hopen...)
Voor haar nieuwe functie als coördinator voor heropbouw in Gaza is het wat mij betreft niet handig om met een palestijn getrouwd te zijn die ook nog eens een functie heeft bekleed bij plo/fatah. Dat brengt meteen je onafhankelijkheid en onpartijdigheid in het geding. Niet alleen bij samenwerking met Israëli’s, maar ook met Hamas mogelijk.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt. Afkomst van je partner is irrelevant, tenzij.......
Nu moet jij bewijzen waarom de afkomst van Kaag haar partner relevant zou zijn in deze.
Wat mij betreft met een Israëlische man precies hetzelfde. Met een man met Nederlandse nationaliteit die joods gelovig is waarschijnlijk niet. Tenzij deze man bijv erg activistisch zou zijn of iets voor de Israëlische overheid zou doen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik kan dit echt best goed volgen. Maar, zou dit ook op gaan als Kaag met een Joodse man had?
Als je beetje consequent bent wel, maar ik gok dat je je dan verbaal moet wapenen tegen de antisemitisme laster.
Je bedoeld als ze een israelische man zou hebben?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:46 schreef theunderdog het volgende:
Maar, zou dit ook op gaan als Kaag met een Joodse man had?
Complimenten voor je consequent denken.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:52 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wat mij betreft met een Israëlische man precies hetzelfde. Met een man met Nederlandse nationaliteit die joods gelovig is waarschijnlijk niet. Tenzij deze man bijv erg activistisch zou zijn of iets voor de Israëlische overheid zou doen.
Anis Al-Qaq, de man van Kaag, was (in alle gevallen zeker) woordvoerder (dan dus niet) minister van voor Planning (notabene..) de Palestijnse Autoriteit / Fatah. De geschiedenis heeft geleerd dat in de regio toen hij actief was voor Fatah, dat nu niet echt kon rekenen op een onbesmet blazoen voor Anis en kon Kaag als zodanig dus in een lastige positie brengen als 'VN-vredesgazant' en nu zeker als diezelfde rol ook inhoud dat het de wederopbouw moet faciliteren.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt. Afkomst van je partner is irrelevant, tenzij.......
Nu moet jij bewijzen waarom de afkomst van Kaag haar partner relevant zou zijn in deze.
Ja, ik zit er over te denken. Ik gok dat je wel een punt hebt.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:49 schreef nixxx het volgende:
[..]
Voor haar nieuwe functie als coördinator voor heropbouw in Gaza is het wat mij betreft niet handig om met een palestijn getrouwd te zijn die ook nog eens een functie heeft bekleed bij plo/fatah. Dat brengt meteen je onafhankelijkheid en onpartijdigheid in het geding. Niet alleen bij samenwerking met Israëli’s, maar ook met Hamas mogelijk.
Voor haar functie als minister in Nederland lijkt het me ook wel duidelijk. Denk niet dat de aivd samenwerkt met de veiligheidsdienst van de palestijnse autoriteiten, en als ze dat wel zouden doen, waarom zou je enige waarde hechten aan wat een bende terroristen/ex terroristen je vertelt?
Ja, dit zou ook opgaan voor Kaag die een Israëlische man had gehad - inderdaad. Dan had ik het ook niet verstandig gevonden als zij deze functie ging bekleden. (Joods zijn is een twijfel geval, ik heb het bij Anis ook niet over zijn geloof of afkomst maar zijn werkzaamheden als Palestijnse-burger/minister in een tijd van oorlog bij en voor PlO/Fatah)quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik kan dit echt best goed volgen. Maar, zou dit ook op gaan als Kaag met een Joodse man had?
Als je beetje consequent bent wel, maar ik gok dat je je dan verbaal moet wapenen tegen de antisemitisme laster.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |