misschien moet je ook eens schoonmaakster inhuren zoals ik gedaan hebquote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Vandaag verder met schoonmaken en opruimen en was opvouwen en hopelijk verder met een trui. Handen doen het niet fijn momenteel, zelfs stofzuiger vasthouden is al een uitdaging
Lekkerquote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:56 schreef MadMaster het volgende:
vanavond naar Black Smoke voor wat BBQ'en… 🍽🍗🍖🥩
Die had ik, maar het geld dat ik uitspaar heb ik echt wel nodigquote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:38 schreef Karzai het volgende:
[..]
misschien moet je ook eens schoonmaakster inhuren zoals ik gedaan heb
eens in de 2 weken komt ze 3 uurtjes schoonmaken voor 5 tientjes, ben er erg content mee
aj dat is dan wel vervelend, niemand die je kan helpen met het huishouden, vrienden of familie?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die had ik, maar het geld dat ik uitspaar heb ik echt wel nodig
Deze pijn springt (geen idee hoe ik het anders moet noemen) steeds ergens anders heen. De afgelopen tijd zat het in mijn rechterschouder (was even bang voor weer een slijmbeursontsteking, maar deze pijn is doffer dus beter te houden).quote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat vervelend van je handen, @:Kaatje1! Wisselt het erg hoeveel last je ervan hebt of is het eigenlijk meestal zoals nu?
Da’s nog even een stapje te ver. Ik ga denk ik wel mijn hulp van eerder vragen of ze 1x per maand wil komen voor het stevige poetswerkquote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:22 schreef Karzai het volgende:
misschien via de zorg
https://www.ikwoonleefzor(...)hulp-via-de-gemeente
Dat lijkt mij een goed idee! als het eruit kan.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s nog even een stapje te ver. Ik ga denk ik wel mijn hulp van eerder vragen of ze 1x per maand wil komen voor het stevige poetswerk
Artrose en een vorm van fibromyalgie volgens reumatoloog. En snel geïrriteerde pezen. Maar waar ik voorheen langdurig op een plek last had is het nu veel vaker op wisselende plekken.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een goed idee! als het eruit kan.
Heb jij of huisarts enig idee wat het kan zijn?
Vanmiddag bakken en heb nog niet kunnen beslissen wat.
Even verder googelen. Of neuzen in het baktopic naar de foto van een vorige keer.
Meestal zet ik daar het recept erbij.
Ik heb drie fruitbomen geplant en ben begonnen met de perenboom snoeien. Moet alleen de dikste takken helemaal bovenin nog even wat terugsnoeien.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Ik heb een paar kleine tuinklusjes op de planning staan. Heb er helemaal zin in![]()
Ga je je toffe regionale fruit planten of nog wat nieuws?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb drie fruitbomen geplant en ben begonnen met de perenboom snoeien. Moet alleen de dikste takken helemaal bovenin nog even wat terugsnoeien.
De appelbomen hoeven eigenlijk helemaal niet gesnoeid te worden. Straks nog even wat kopersulfaat spuiten, zodat schimmels ook minder kans hebben.
Pijnlijk, vervelend en beperkend.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Artrose en een vorm van fibromyalgie volgens reumatoloog. En snel geïrriteerde pezen. Maar waar ik voorheen langdurig op een plek last had is het nu veel vaker op wisselende plekken.
Ik ken het, maar zie ook giga op tegen het traject waar je door moet. Dan vraag ik liever mijn vertrouwde hulp. Heb ook niet met alles hulp nodig, doordat ik minder werk heb ik meer tijd om te verdelen. Maar echt om de vloer met meer kracht dweilen, de badkamer en de keuken eens heel goed ipv zachtjesquote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:44 schreef Blues het volgende:
[..]
Pijnlijk, vervelend en beperkend.
Ik vond dit (al weet je dit zelf ook al wel?) https://www.arnhem.nl/Inw(...)ersteuning_aanvragen
Oké danquote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ken het, maar zie ook giga op tegen het traject waar je door moet. Dan vraag ik liever mijn vertrouwde hulp. Heb ook niet met alles hulp nodig, doordat ik minder werk heb ik meer tijd om te verdelen. Maar echt om de vloer met meer kracht dweilen, de badkamer en de keuken eens heel goed ipv zachtjes
Pijnlijk hoor. Voor fm is het typerend ja, dat het ‘verspringt’.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Artrose en een vorm van fibromyalgie volgens reumatoloog. En snel geïrriteerde pezen. Maar waar ik voorheen langdurig op een plek last had is het nu veel vaker op wisselende plekken.
Ohhh die had een collega laatst gemaakt. Salted caramel limon shortbread noemde ze het. Die waren toch lekkerquote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
Pijnlijk hoor. Voor fm is het typerend ja, dat het ‘verspringt’.
En ( over)belasting zal een rol spelen. Wat een onbetrouwbaar gedoe.
Het baksel wordt lemon bars vanwege ongebruikte citroenen in de groentenla.
Inderdaad de bomen die ik drie weken terug heb gekocht. Dit is heerlijk weer om dat te doen, ook om te snoeien is het goed weer. Droog dus minder kans op ziekten.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ga je je toffe regionale fruit planten of nog wat nieuws?
Ik moet appel, peer, kruisbes en aalbes snoeien. Verder compost verspreiden, compostvat wisselen, vogels voeren en wat dingen opmeten. Ik ga maar eens opstaan.
Hier 3x per week 5 uur, ze gaat haar eigen gang, we hoeven niets meer uit te leggen. En dat voor omgerekend nog geen 2 euro per uurquote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:38 schreef Karzai het volgende:
[..]
misschien moet je ook eens schoonmaakster inhuren zoals ik gedaan heb
eens in de 2 weken komt ze 3 uurtjes schoonmaken voor 5 tientjes, ben er erg content mee
goud waardquote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hier 3x per week 5 uur, ze gaat haar eigen gang, we hoeven niets meer uit te leggen. En dat voor omgerekend nog geen 2 euro per uur
Maar echt, scheelt vooral een heleboel gezeik en geruzie in huize flipsen
Zijn het schietwilgen?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 16:47 schreef AnneX het volgende:
Prettig om zulke buren te hebben.
Hier heeft buurman de twee jaarlijkse knot gedaan van de wilg vlak achter het huis.
Dat scheelt een partij licht in ons huis. ☀
quote:Op zaterdag 27 januari 2024 16:59 schreef Blues het volgende:
Bedankt voor het insturen van jouw tuinvogeltelling!
De resultaten van jouw telling
Boomkruiper: 1
Ekster: 2
Gaai: 2
Grote bonte specht: 1 Halsbandparkiet: 2
Heggenmus: 3
Houtduif: 2
Huismus: 2
Kauw: 4
Koolmees: 4
Merel: 2
Pimpelmees: 2
Roodborst: 1
Stadsduif: 1
Vink: 2
Winterkoning: 1
Ik heb tijdens het tellen ook m'n vogelgeluidenapp buiten in de tuin aan gezet en een half uur door laten lopen, dat was ook zo leuk om terug te luisteren!
#vogelgekkie
Zeker. In de zomer zet ik regelmatig heel vroeg mijn slaapkamerraam open (op zondag vaak) om te genieten van alle vogeltjes buitenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 17:14 schreef Blues het volgende:
Gelukkig zijn dit allemaal vogels die nou juist niet in eenvolière
leven
We wonen met veel bos om ons heen. Dus veel vogels![]()
![]()
Nu, tegen de schemer, zijn de merels ook lekker bezig!quote:Op zaterdag 27 januari 2024 17:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zeker. In de zomer zet ik regelmatig heel vroeg mijn slaapkamerraam open (op zondag vaak) om te genieten van alle vogeltjes buiten
Welke app gebruik je?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 16:59 schreef Blues het volgende:
Ik heb tijdens het tellen ook m'n vogelgeluidenapp buiten in de tuin aan gezet en een half uur door laten lopen, dat was ook zo leuk om terug te luisteren!
#vogelgekkie
Schietwilgen? Huh 😳quote:Op zaterdag 27 januari 2024 17:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Zijn het schietwilgen?
Hierachter hebben ze ze om en om geknot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |