Erg relaxed, broeierig sfeertje. Mooie composities. Een absolute aanrader voor de liefhebber van gevarieerde Americana.
En ja, ze komen binnenkort in Amsterdam, in Paradiso meen ik. Of ze zijn net weg. Dat zou ik effe moeten nazoeken.
Gaaf! waar was dat dan?quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:35 schreef p_iglet het volgende:
Ik heb ze gisteravond gezien op het Folfestival Dranouter en vond het wel lekker klinken. Ik had toen alleen een inzakmoment dus was er niet helemaal bij maar desondanks was het wel lekker.
Geen wonder dat ik het niet ken. Het lijkt me wel een gave band om live te zien.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:40 schreef p_iglet het volgende:
Folkfestival Dranouter, Dranouter, Vlaanderen, Belgie net op een steenworp afstand van de Franse grens.
Ik heb ze daar in topvormquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:35 schreef p_iglet het volgende:
Ik heb ze gisteravond gezien op het Folfestival Dranouter en vond het wel lekker klinken. Ik had toen alleen een inzakmoment dus was er niet helemaal bij maar desondanks was het wel lekker.
En ook erg overbodig als je het origineel van Love kent, als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 16:15 schreef methodmich het volgende:
Alone Again Or is volgens mij een cover van Love.
26 apr. - Tivoliquote:Op woensdag 8 maart 2006 19:21 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ze (Calexico/Iron&Wine) spelen ook live de komende tijd (April/Mei geloof ik) in Nederland. Weet zo de details niet uit mijn hoofd. In ieder geval in Utrecht.
Dat optreden van 26 april is verplaatst naar de 27ste. Ik ga er naar toe, ik ben zeer benieuwd.quote:
en?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:55 schreef methodmich het volgende:
Hee, mijn oude topic. Binnenkort de nieuwe maar eens gaan beluisteren.
Ja, precies!quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:53 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik vond vooral de blazers erg tof. Net dat beetje latin zonder dat het zo cheesy wordt.
Jep, dat wordt me weer wat te gortig, but thnx anywayquote:Op vrijdag 28 april 2006 15:13 schreef cafca het volgende:
16 mei staan ze in de Effenaar. Maar da's zeker te ver weg voor je?
Ja, ik ken ze al een tijdje en vaker gezien, 35 eu kan ik ook wel opbrengen hoor, maar kan voor die prijs weer niemand anders zo gek krijgen om mee te gaanquote:Op vrijdag 28 april 2006 15:34 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik ga ook naar dat festival in Haarlem. Calexico is wel de moeite waard, Newbiedobiedoo!En voor een festival met zoveel leuke artiesten vind ik 35 euro nog relatief voordelig. Tegenwoordig betaal je dit vaak al om één artiest te zien.
Ja klopt, ze kenden dat meisje persoonlijk, vandaar.quote:Op vrijdag 28 april 2006 21:20 schreef sigme het volgende:
Een van de allersympathiekste bands ter wereld - denk aan hun inzet voor de verdronken Nederlanders bij de ramp met de Joola..
Het heeft niet mogen baten, nog altijd ongeborgen![]()
Ik ook. Zij kenden haar persoonlijk - maar puur vanuit muziek.quote:Op vrijdag 28 april 2006 23:59 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Ja klopt, ze kenden dat meisje persoonlijk, vandaar.
Hoe kun je nu zeggen dat je Iron and Wine veel beter vond als je na hun optreden weg bent gegaan?quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:15 schreef beautiful_world het volgende:
ben gister naar het concert van Iron and Wine/Calexico geweest. Moet zeggen dat ik Iron and Wine veel beter vond. Ben zelf weg gegaan na hun optreden! maar het zal vast wel een goede band wezen... er kwamen een hoop mensen op af.
Kloptquote:Op vrijdag 26 december 2008 12:17 schreef pfaf het volgende:
Meteen mee beginnen!'t Is wel echt anders dan de laatste twee albums hoor. Maar volgens mij ben jij nogal een jazz-liefhebber ( meen ik me te herinneren ), dan is FoW echt een aanrader.
![]()
![]()
Hmm, mijn link was verwijderd? Je mag toch gewoon naar bootlegs linken of mag dat niet? Volgens mij is deze site nog officieel ook, alle artiesten hebben hier toestemming gegeven....quote:Op zondag 26 september 2010 05:27 schreef Norrage het volgende:
Ik moest maar even het kwartet posts achter elkaar verspreid over bijna 2 jaar volmaken:
Volgende week ga ik Calexico zien in het voorprogramma van Arcade Fire! Nou ben benieuwd!Calexico blijft erg fijn.
Voor de liefhebbers: hun concert in de China theater (Stockholm)
Het is echt een erg vermakelijke concert!
Dat vind je wel leuk? (Ja ok, je hebt een hele brede smaak maar het is geen Boards of Canadaquote:
.... dan raad ik In The Reins aan, de EP samen met Iron & Wine. Met één van de meest prachtige liedjes van de laatste pakkumbeet tien jaar, He Lays In The Reinsquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:22 schreef Felagund het volgende:
Toffe band, maar ik ken alleen Black Light, Circo, Feast & Wire en hun laatste album. Welke van de rest van hun album is het meest met Feast & Wire te vergelijken? Die vind ik namelijk het beste.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:10 schreef schaap001 het volgende:
[..]
.... dan raad ik In The Reins aan, de EP samen met Iron & Wine. Met één van de meest prachtige liedjes van de laatste pakkumbeet tien jaar, He Lays In The Reins
Let vooral op die 'opera-stem', van de mexicaanse zanger Salvador Duran (op zo'n 01.45 min.)
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:08 schreef Felagund het volgende:
Nieuw album "Algiers" komt uit begin september.
Eerste nummer van het album dat ze uitbrengen:
Klinkt weer goed vind ik.
Black Light wel mijn favoriet hoorquote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:43 schreef Felagund het volgende:
Bij mij haalt eigenlijk geen enkel album het bij Feast of Wire. Die vind ik er ver boven uit steken.
Edit: niet helemaal waar, The Black Light is ook heel goed.
Maar eens luisteren, wat ik er tot nu toe van heb gehoord klonk erg goed.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:04 schreef Norrage het volgende:
De nieuwe op de luisterpaal! Klinkt goed
Para vind ik ook goed, en het gedeelte dat daarna komt.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:38 schreef Norrage het volgende:
Ik vind de nieuwe Calexico voor hun doen een erg saai album trouwens....heel erg eentonige sound het hele album lang...normaal zijn ze zo veelzijdig...maar goed...
Eerste nummers zijn wel erg fijn, dat wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |