abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8495949
Iemand die de muziek van dit Amerikaanse duo kent?

Erg relaxed, broeierig sfeertje. Mooie composities. Een absolute aanrader voor de liefhebber van gevarieerde Americana.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_8495981
Ik hou dus helemaal niet van Americana over het algemeen, maar nadat ik Calexico een keer live gezien heb, ben ik om Ge-wel-dig-e band!
yankee charlie dinges
pi_8496172
Zat er net aan te denken om een topic te openen over Calexico. Echt een geweldige band en ook hun nieuwste cd 'Feast of Wire' is weer erg goed! Ik hoop dat ik ze binnenkort ergens live kan zien. Wie deze band nog niet kent moet er zeker eens iets van luisteren.
Experimenting technological differences
pi_8496173
Calexico is inderdaad wel gaaf. Ik vind het ook niet echt 'Americana' zoals Wilco en dergelijke bands, het klinkt vaak meer als een soundtrack voor een oude western of zo. Er is toch ook net weer een nieuwe cd van ze uit?
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zaterdag 15 februari 2003 @ 16:16:42 #5
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_8496215
Heb ze laatst live gezien. Was echt perfect. Superband
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_8496347
Ik krijg volgende week de nieuwe LP binnen.
pi_8496508
Ja de nieuwe plaat is onlangs uitgekomen en heet Feast Of Wire.

En ja, ze komen binnenkort in Amsterdam, in Paradiso meen ik. Of ze zijn net weg. Dat zou ik effe moeten nazoeken.

www.thuisuiteten.nl
pi_8496724
7 april in Paradiso.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 15 februari 2003 @ 17:24:21 #9
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_8497384
Ik ken. Ballad of cable hogue is master. smilie
de mazzel en tot fok! webtip= http://www.xs4all.nl/~stefanjh
  woensdag 4 augustus 2004 @ 19:37:02 #10
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_21058731
"World Drifts In" is een erg fijn DVD'tje dacht ik zo......
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_21058779
Ja. Heerlijke muziek. Ik heb het leren kennen via Laatst gekochte cd/dvd waar iemand Hot Rail postte. Ben het zelf wat gaan downloaden, en heb toen het album ook gekocht. Heeeeerlijke muziek, helemaal met dit weer.
Ook regelmatig in de auto aanstaan tijdens het werk. Genieten tijdens de ritjes.

Goed topic Methodmich! En best oud trouwens
pi_21078224
De DVD is erg leuk ja. Inderdaad, oud topic.
www.thuisuiteten.nl
pi_21078257
Ik heb de dvd ook, mooi werk.
Oud topic? Naja, goeie ouwe.
pi_21123872
Ik heb ze gisteravond gezien op het Folfestival Dranouter en vond het wel lekker klinken. Ik had toen alleen een inzakmoment dus was er niet helemaal bij maar desondanks was het wel lekker.
pi_21124612
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 18:35 schreef p_iglet het volgende:
Ik heb ze gisteravond gezien op het Folfestival Dranouter en vond het wel lekker klinken. Ik had toen alleen een inzakmoment dus was er niet helemaal bij maar desondanks was het wel lekker.
Gaaf! waar was dat dan?
pi_21140551
Folkfestival Dranouter, Dranouter, Vlaanderen, Belgie net op een steenworp afstand van de Franse grens.
pi_21148737
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 21:40 schreef p_iglet het volgende:
Folkfestival Dranouter, Dranouter, Vlaanderen, Belgie net op een steenworp afstand van de Franse grens.
Geen wonder dat ik het niet ken. Het lijkt me wel een gave band om live te zien.
pi_21167817
Giant Sands, staat binnenkort in de Paradiso. Convertino speelde daar ooit in. Apartig bandje, Ik heb wel eens gehoord dat zij een concert van ongeveer 3 uur gaven, met een pauze, en in de pauze speelde de Toetsenist en drummer 'pauzemuziek'. Telkens hetzelfde deuntje, en dat 20 minuten lang...
Aldus.
pi_21290839
Ik heb Calexico in 2000 live in Tivoli gezien in Utrecht. Wat was dat geweldig, er speelden zo'n heel zootje Mexicanen mee, echt fantastisch!
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 13:52:54 #20
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_21443805
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 18:35 schreef p_iglet het volgende:
Ik heb ze daar in topvorm kunnen bewonderen.
Inderdaad een fantastisch sfeervolle band.
heb ze in feite maar leren kennen door buscemi's remix van Crystal Frontier (ook een lekkere plaat) en hun single Alone Again or... dit stond op 1 in de chart "keuze vd luisteraar" van 2003 op het Belgische radio 1.

misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_21445850
Alone Again Or is volgens mij een cover van Love.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 10:41:21 #22
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22415050
Tip voor Calexico liefhebbers: Thomas Belhom - Remedios
Erg fijne plaat!
pi_22417964
Ik vind de ceedees van Calexico nogal matig.
Er zitten teveel saaie en nietszeggende tracks tussen.
Dat is jammer, want ze hebben ook ijzersterke songs! Ze weten die sterkere momenten gewoon niet vast te houden.
Voor wie een leuke sfeer wil, is Calexico afdoende.
Wie een steengoed album wil, helaas imo
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 14:47:27 #24
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_22420167
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 16:15 schreef methodmich het volgende:
Alone Again Or is volgens mij een cover van Love.
En ook erg overbodig als je het origineel van Love kent, als je het mij vraagt.
Maar afgezien van die misstap is Calexico wel een goede band inderdaad; lijkt me vooral een geweldige band om een keer live te aanschouwen.
pi_22423336
Ja, ik zou ze ook wel eens willen zien! Net zoals een hele hoop andere bands trouwens...
Aldus.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 17:53:03 #26
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_22423876
Ik weet niet hoe vaak ik ze nu live heb gezien maar 2x is me bijgebleven. De eerste keer in een klein kroegje in Rotterdam, een jaar of 5, 6 geleden. En een keer in Austin, Texas bij een BBQ Geweldig!

Maar, hoewel ik het niet helemaal eens ben met uhqmby moet ik hem wel gelijk geven dat ze niet altijd even spannend blijven. Zowel op cd als live. Als je echt je best doet begrijp je wel waar ze heen gaan, maar als gewoon lekker luisteraar (zowel live als op plaat) zakt het behoorlijk weg af en toe.
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:12:47 #27
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_35850004
Nieuwe CD is ondertussen gelekt en zal in april ook in de winkels liggen. Eerste indruk is positief, alhoewel het niet echt een verrassende wending is qua stijl of zo. Gewoon een degelijke plaat, met wederom ook veel instrumentale stukken.
pi_35850513
Ja, dat vind ik altijd toch wat minder. Twee of drie vind ik vaak genoeg.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:34:26 #29
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_35850614
Ah, ik ben benieuwd of de samenwerking met Iron & Wine, één van de beste collaboraties van de laatste jaren als je het mij vraagt, z'n vruchten heeft afgeworpen..
pi_35853865
Ze (Calexico/Iron&Wine) spelen ook live de komende tijd (April/Mei geloof ik) in Nederland. Weet zo de details niet uit mijn hoofd. In ieder geval in Utrecht.
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:14:59 #31
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_35872020
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:21 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ze (Calexico/Iron&Wine) spelen ook live de komende tijd (April/Mei geloof ik) in Nederland. Weet zo de details niet uit mijn hoofd. In ieder geval in Utrecht.
26 apr. - Tivoli
16 mei - Effenaar
  maandag 27 maart 2006 @ 18:10:59 #33
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36411170
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:14 schreef DaisyDuke het volgende:
26 27 apr. - Tivoli
16 mei - Effenaar
Dat optreden van 26 april is verplaatst naar de 27ste. Ik ga er naar toe, ik ben zeer benieuwd.
pi_36437170
Toffe nieuwe plaat
pi_36441963
Hee, mijn oude topic. Binnenkort de nieuwe maar eens gaan beluisteren.
www.thuisuiteten.nl
pi_37197230
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 18:55 schreef methodmich het volgende:
Hee, mijn oude topic. Binnenkort de nieuwe maar eens gaan beluisteren.
en?
pi_37215426
Klinkt anders dan je van de mannen gewend bent, bij tijd en wijle. Zelfs af en toe een beetje rocken. Ben er nog niet echt uit of ik dat nu wel of niet een verrijking vind.
www.thuisuiteten.nl
pi_37215490
Ik moet in Tivoli werken tijdens Calexico. Ben benieuwd. We gaan het allemaal horen.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_37364621
Het optreden van vanavond moest een beetje op gang komen, vond ik, maar in de loop van de avond werd het steeds leuker. Vooral Iron and Wine vond ik in het begin wel erg voortkabbelen, echt op het saaie af. Het werd al leuker toen Calexico ging meespelen en toen Calexico alleen verder ging werd het pas echt goed. Alhoewel ik het nummer 'He lays in the reins' dat ze samen met Iron and Wine als toegift speelden juist wel weer één van de mooiste nummers van de avond vond. Al met al een leuk optreden.
pi_37375486
Ik vond het erg tof. Ben het wel met je eens, Floddertje. Iron & Wine was lichtelijk suf in het begin. Ik vond vooral de blazers erg tof. Net dat beetje latin zonder dat het zo cheesy wordt. En wat speelden ze lekker lang ! Echt vol van 20.00 uur door tot 23.05 met korte pauzes. Da's nog eens wat anders dan sommige bands die een krap uurtje net genoeg vinden.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_37377413
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:53 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik vond vooral de blazers erg tof. Net dat beetje latin zonder dat het zo cheesy wordt.
Ja, precies! Ik heb Calexico ook in 2000 in Tivoli gezien, toen hadden ze heel stel van die Mexicanen bij zich. Dat was nog eens een geweldig concert! Echt feest was het toen.
pi_37377578
Over 2 weken komt Calexico, samen met o.a. Iron & Wine, The Gourds, Tracy Bonham, Stuart A. Staples en Kevn Kinney in Patronaat in Haarlem. Wil eigenlijk best heen, maar door al die extra acts wordt het gelijk wel 35 eurosjonnies
pi_37377978
16 mei staan ze in de Effenaar. Maar da's zeker te ver weg voor je?
pi_37378055
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:13 schreef cafca het volgende:
16 mei staan ze in de Effenaar. Maar da's zeker te ver weg voor je?
Jep, dat wordt me weer wat te gortig, but thnx anyway
pi_37378618
Ik ga ook naar dat festival in Haarlem. Calexico is wel de moeite waard, Newbiedobiedoo! En voor een festival met zoveel leuke artiesten vind ik 35 euro nog relatief voordelig. Tegenwoordig betaal je dit vaak al om één artiest te zien.
pi_37379113
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:34 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik ga ook naar dat festival in Haarlem. Calexico is wel de moeite waard, Newbiedobiedoo! En voor een festival met zoveel leuke artiesten vind ik 35 euro nog relatief voordelig. Tegenwoordig betaal je dit vaak al om één artiest te zien.
Ja, ik ken ze al een tijdje en vaker gezien, 35 eu kan ik ook wel opbrengen hoor, maar kan voor die prijs weer niemand anders zo gek krijgen om mee te gaan
pi_37387153
ben gister naar het concert van Iron and Wine/Calexico geweest. Moet zeggen dat ik Iron and Wine veel beter vond. Ben zelf weg gegaan na hun optreden! maar het zal vast wel een goede band wezen... er kwamen een hoop mensen op af.
~if they only knew love, true love, to love, like this before~
pi_37388939
Een van de allersympathiekste bands ter wereld - denk aan hun inzet voor de verdronken Nederlanders bij de ramp met de Joola..

Het heeft niet mogen baten, nog altijd ongeborgen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_37393038
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 21:20 schreef sigme het volgende:
Een van de allersympathiekste bands ter wereld - denk aan hun inzet voor de verdronken Nederlanders bij de ramp met de Joola..

Het heeft niet mogen baten, nog altijd ongeborgen
Ja klopt, ze kenden dat meisje persoonlijk, vandaar.
pi_37396234
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 23:59 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Ja klopt, ze kenden dat meisje persoonlijk, vandaar.
Ik ook. Zij kenden haar persoonlijk - maar puur vanuit muziek.

Daarom is het ook zo aardig, ze zijn echt met hart en ziel en liefde met muziek bezig, zozeer dat ze mensen waarmee ze muzikaal klikken een vriendschap bieden die soms verder gaat dan veel persoonlijke vriendschappen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_37396678
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 20:15 schreef beautiful_world het volgende:
ben gister naar het concert van Iron and Wine/Calexico geweest. Moet zeggen dat ik Iron and Wine veel beter vond. Ben zelf weg gegaan na hun optreden! maar het zal vast wel een goede band wezen... er kwamen een hoop mensen op af.
Hoe kun je nu zeggen dat je Iron and Wine veel beter vond als je na hun optreden weg bent gegaan?
pi_64373120
Even een bumpje van dit topic...
Was ze, naar aanleiding van de 2008 lijstjes topic, eens gaan luisteren en ik ben verkocht..Ik ben niet zo'n Americana fan ofzo (leuk voor de sfeer etc maar dan zet je het eens per jaar op) maar er zit zoveel afwisseling op hun laatste album! Geweldig. Veel meer dan een makkelijk sfeerbandje...Ben meteen op zoek gegaan naar andere albums van ze, vooral Black Light schijnt heel goed te zijn?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 26 december 2008 @ 12:04:55 #54
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64373221
Feast of Wire is de beste, meteen een van de beste albums ooit. Erg gevarieerd, met veel jazzinvloeden, veel 'mexicano', instrumentale nummers, pakkende waltzen. Fenomenale plaat!
pi_64373278
Dan ga ik die ook maar zoeken dan
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 26 december 2008 @ 12:17:23 #56
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64373530
Meteen mee beginnen! 't Is wel echt anders dan de laatste twee albums hoor. Maar volgens mij ben jij nogal een jazz-liefhebber ( meen ik me te herinneren ), dan is FoW echt een aanrader.
pi_64373638
Nou, ik vind Hot Rail de leukste en beste plaat van Calexico, maar goed. Vooral door de aanwezigheid van The Ballad Of Cable Hogue natuurlijk!
www.thuisuiteten.nl
pi_64373754
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 12:17 schreef pfaf het volgende:
Meteen mee beginnen! 't Is wel echt anders dan de laatste twee albums hoor. Maar volgens mij ben jij nogal een jazz-liefhebber ( meen ik me te herinneren ), dan is FoW echt een aanrader.
Klopt
Dat is ook een van de redenen dat ik ze wel cool vindt!

Maar ze hebben al veel albums zeg, moet ik wel veel gaan luisteren
pi_64498129
Kan voorlopig Black Light meer waarderen dan Feast of Wire, maar het zijn twee zeer relaxte albums! ik ben officieel Calexico fan

Kwam ook daardoor in aanraking met Giant Sand, en dat klinkt ook wel aardig...Ga ik ook eens wat van zoeken.
pi_64595232
ja, ze zijn best tof! hoorde via een vriend van ze... die is helemaal leip ervan, vet cool!
pi_64792132
Om over Giant Sand nog maar te zwijgen, ik heb nu OP8 bemachtigd...Dat vind ik gewoonweg zelfs het beste van allemaal Vooral instrumentaal geweldig, en net wat minder meer van het zelfde, minder eentonig.
pi_65793667
Sowieso al die side projects van Calexico, geniaal. Met Iron & Wine ook, In The Reins, geweldig

Zijn er nog meer mooie samenwerkingen van ze met andere artiesten? Hun sound gecombineerd met goede singer-songwriters, kan bijna niet mis
pi_72298591
Hey mensen, post eens in dit topic! 8 maanden later moet ik zeggen dat OP8 toch is gaan vervelen. Ik de Calexico platen nog steeds geweldig vindt maar dat de echte absolute kraker toch de Calexico/Iron&Wine combinatie is...Jezus, wat heb ik dat album vaak geluisterd de laatste tijd...Geweldig. Zeker die live-versies er nog bij...

History Of Lovers is echt een briljant nummer en ook 16 Maybe Less is fenomenaal!!

En het lowlands optreden van Calexico staat natuurlijk integraal (als audio) op 3voor12...Het klonk niet zo indrukwekkend als ze zouden kunnen maar desalniettemin supervet!
pi_86852292
Ik moest maar even het kwartet posts achter elkaar verspreid over bijna 2 jaar volmaken:

Volgende week ga ik Calexico zien in het voorprogramma van Arcade Fire! Nou ben benieuwd! :) Calexico blijft erg fijn.
Voor de liefhebbers: hun concert in de China theater (Stockholm)

Het is echt een erg vermakelijke concert!

[ Bericht 9% gewijzigd door krioro op 27-09-2010 01:55:00 (geen downloadlinks op FOK!) ]
pi_86852530
Goeie shizz :)
pi_88424802
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2010 05:27 schreef Norrage het volgende:
Ik moest maar even het kwartet posts achter elkaar verspreid over bijna 2 jaar volmaken:

Volgende week ga ik Calexico zien in het voorprogramma van Arcade Fire! Nou ben benieuwd! :) Calexico blijft erg fijn.
Voor de liefhebbers: hun concert in de China theater (Stockholm)

Het is echt een erg vermakelijke concert!
Hmm, mijn link was verwijderd? Je mag toch gewoon naar bootlegs linken of mag dat niet? Volgens mij is deze site nog officieel ook, alle artiesten hebben hier toestemming gegeven....

maar ohja, nog even als reactie op deze post: Als voorprogramma vielen ze tegen :( Geluid nog niet goed afgesteld en zo en we waren ietsje te laat (ze begonnen stipt! :o)

Enne.......

ik had Hot Rail nog niet :o :o
pi_88425187
:9~ Calexico O+
pi_88439075
quote:
14s.gif Op zondag 7 november 2010 09:16 schreef friekin_ het volgende:
:9~ Calexico O+
Dat vind je wel leuk? (Ja ok, je hebt een hele brede smaak maar het is geen Boards of Canada ;) )
pi_100932319
Calexico! *O*
pi_100933967
Toffe band, maar ik ken alleen Black Light, Circo, Feast & Wire en hun laatste album. Welke van de rest van hun album is het meest met Feast & Wire te vergelijken? Die vind ik namelijk het beste.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_100937562
Dan toch Hot Rail denk ik, maar FoW is wel de meest instrumentale jazz geinspireerde en meeste afwisselende van al hun albums als je het mij vraagt :)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:10:16 #72
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_100937833
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:22 schreef Felagund het volgende:
Toffe band, maar ik ken alleen Black Light, Circo, Feast & Wire en hun laatste album. Welke van de rest van hun album is het meest met Feast & Wire te vergelijken? Die vind ik namelijk het beste.
.... dan raad ik In The Reins aan, de EP samen met Iron & Wine. Met één van de meest prachtige liedjes van de laatste pakkumbeet tien jaar, He Lays In The Reins

Let vooral op die 'opera-stem', van de mexicaanse zanger Salvador Duran (op zo'n 01.45 min.)
pi_100938260
Die ken ik al, maar ben toch meer fan van Calexico alleen.

Vanavond Hot Rail maar eens luisteren.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_100939581
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:10 schreef schaap001 het volgende:

[..]

.... dan raad ik In The Reins aan, de EP samen met Iron & Wine. Met één van de meest prachtige liedjes van de laatste pakkumbeet tien jaar, He Lays In The Reins

Let vooral op die 'opera-stem', van de mexicaanse zanger Salvador Duran (op zo'n 01.45 min.)
_O_
Een van de beste EPs/Albums ooit...Zeker de live versies _O_ Staat #2 in mijn top 100 :)
pi_108969367
Wanneer komen ze weer eens met een album? Het is al weer 2008 :o En ik wil ze nog eens op een goede manier live zien, en niet als voorprogramma dat heel slecht is. :Y
pi_110265655
Alleen maar op Take Root :(

September Tour Dates in Europe
14.09.12 Köln, E-Werk
15.09.12 NL-Groningen, TakeRoot (Festival)
16.09.12 F-Paris, Le Trianon

18.09.12 UK-London, The Forum
19.09.12 B-Brussels, Ancienne Belgique
20.09.12 Darmstadt, Centralstation
21.09.12 CH-Zürich, Volkshaus
22.09.12 A-Wien, Konzerthaus
23.09.12 Berlin, Huxley's

25.09.12 Hamburg, Große Freiheit
26.09.12 DK-Copenhagen, Vega
27.09.12 N-Oslo, Rockefeller
28.09.12 S-Stockholm, Berns
29.09.12 S-Gothenborg, Pustervik

Volgens mij vinden ze Duitsland veel leuker dan Nederland :(
pi_110265777
Op mijn verjaardag, :o, maar even zien of ik dan er heen ga.
Album top 100 2024
pi_111078291
21 November Paradiso *O*
pi_112497182
Nieuw album "Algiers" komt uit begin september.

Eerste nummer van het album dat ze uitbrengen:

Klinkt weer goed vind ik.
Album top 100 2024
pi_112497860
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:08 schreef Felagund het volgende:
Nieuw album "Algiers" komt uit begin september.

Eerste nummer van het album dat ze uitbrengen:

Klinkt weer goed vind ik.
*O*
Leuk :)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:42:02 #81
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_112499297
Ah, nieuw album ga ik wel kopen. Lang geleden dat ik wat Calexico heb geluisterd.
pi_112499396
Bij mij haalt eigenlijk geen enkel album het bij Feast of Wire. Die vind ik er ver boven uit steken.
Edit: niet helemaal waar, The Black Light is ook heel goed.
Album top 100 2024
pi_112499614
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:43 schreef Felagund het volgende:
Bij mij haalt eigenlijk geen enkel album het bij Feast of Wire. Die vind ik er ver boven uit steken.
Edit: niet helemaal waar, The Black Light is ook heel goed.
Black Light wel mijn favoriet hoor :) Maar FoW en Carried to Dust vind ik ook erg fijn. Allen ook vrij verschillend (binnen hun geluid) dus moeilijk te rangschikken :)
pi_116224306
Ben ondertussen toch wel benieuwd naar het nieuwe album . Heb nog niks gehoord dus wordt verassing :p

Bovendien zijn ze net bevestigd voor Tivoli 22 februari! Ik ga ze al zien 21 november maar een 2e keer om de hoek, niet verkeerd :D
pi_116235959
Gotye is klaarblijkelijk geinspireerd door dit nummer:

I feel kinda Locrian today
pi_116424030
De nieuwe op de luisterpaal! Klinkt goed ^O^
pi_116425541
Heeft er iemand interesse in 2 kaartjes voor het concert in de Paradiso? Voor een mooie prijs kunnen ze weg. (Het zijn 'echte' kaarten, geen 'zelfgeprinte')
(Ivm andere concerten die dag ga ik liever naar het concert in Tivoli in maart...)
pi_116442608
Hij heeft even twee keer nodig, maar goeie cd zeg. En precies uit op het juiste moment, met een fikse vliegtrip voor de boeg zondag. Want zo heb ik Calexico ook ontdekt: het was het enige degelijke album op de vliegtuid playlist.

Nog betere planning: Concert in Hamburg komt er aan! Zin an! *O*
pi_116442655
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:04 schreef Norrage het volgende:
De nieuwe op de luisterpaal! Klinkt goed ^O^
Maar eens luisteren, wat ik er tot nu toe van heb gehoord klonk erg goed. ^O^
Album top 100 2024
pi_116749216
Ik vind de nieuwe Calexico voor hun doen een erg saai album trouwens....heel erg eentonige sound het hele album lang...normaal zijn ze zo veelzijdig...maar goed...

Eerste nummers zijn wel erg fijn, dat wel :)
pi_117000458
http://www.abconcerts.be/en/abtv/p/detail/calexico-2

Streampje van concert in Brussel. *O*
Album top 100 2024
pi_117000487
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:38 schreef Norrage het volgende:
Ik vind de nieuwe Calexico voor hun doen een erg saai album trouwens....heel erg eentonige sound het hele album lang...normaal zijn ze zo veelzijdig...maar goed...

Eerste nummers zijn wel erg fijn, dat wel :)
Para vind ik ook goed, en het gedeelte dat daarna komt.
Album top 100 2024
pi_117001151
Ik vind het jammergenoeg maar een tegenvaller, het hele album. Verheug me wel op het concert :)
pi_119324658
Woensdag Paradiso,wie gaan er nog meer? :D
pi_119488760
WAT WAS DAT GOED ZEG _O_ concert van het jaar. 1 groot feest _O_ natuurlijk niet te vergelijken met veel andere muziek als Radiohead ofzo maar het was echt fantastisch _O_

Waar is iedereen hier trouwens?
pi_151333959
Nieuwe plaat gelekt!
  vrijdag 3 april 2015 @ 19:44:01 #97
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_151337426
Ik ken dit totaal niet maar zag net dit topic voorbij komen. Toen ging ik op facebook kijken en zag dat een vriend uit Seattle een link naar een televisieoptreden van Calexico postte :D Ik ga het straks eens luisteren als het album wat ik nu luister is afgelopen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_151398151
Lekker hoor de nieuwe! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')