quote:
knettergekquote:0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 08:48 schreef michaelmoore het volgende:
en wat heeft het babyvoeding monopolie hiermee te maken ?
Ik zie de link niet helemaal tussen het plaatsen van Nucleaire wapens door Amerika op het grondgebied van de UK. En veiligheidslekken van de opslag van Nucleaire afval. Wat zich ook nog eens bijna 10 jaar geleden afspeelde. En nu dus ongetwijfeld beter beveiligd is.quote:
De grondstoffen voor kernwapens zijn oneindig in Sellafield.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:03 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ik zie de link niet helemaal tussen het plaatsen van Nucleaire wapens door Amerika op het grondgebied van de UK. En veiligheidslekken van de opslag van Nucleaire afval. Wat zich ook nog eens bijna 10 jaar geleden afspeelde. En nu dus ongetwijfeld beter beveiligd is.
Op 16 maart 2022 werden de elektriciteitsnetten van Oekraïne en Moldavië met succes met het continentaal Europees net gesynchroniseerd. Op 30 juni kon de handel in elektriciteit van start gaan tussen Oekraïne en de EU.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:54 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het vermoeden dat u knettergek bent had ik inderdaad al ja.
Zo werkt het natuurlijk niet. Je kunt niet wat Nucleaire afval bij elk kaar rapen en daar zomaar kernwapens van maken. Vooral niet de wapens waar het om gaat. En de UK heeft sowieso al zijn eigen kernwapens tenslotte. Die van Amerika zijn gewoon een extra afschrikking.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:09 schreef Klik het volgende:
[..]
De grondstoffen voor kernwapens zijn oneindig in Sellafield.
Dat Rusland de oorlog begonnen is met Oekraïne omdat zij zich aansloten bij het netwerk van Europe is wel de minst aannemelijke reden die ik gehoord heb voor het starten van de oorlog. Een reden die Rusland zelf niet eens gebruikt heeft.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:11 schreef Klik het volgende:
[..]
Op 16 maart 2022 werden de elektriciteitsnetten van Oekraïne en Moldavië met succes met het continentaal Europees net gesynchroniseerd. Op 30 juni kon de handel in elektriciteit van start gaan tussen Oekraïne en de EU.
Dit volgde op de Raad Energie van 28 februari 2022, waar de EU-ministers hun steun uitspraken voor een snelle aansluiting van het Oekraïense elektriciteitsnet, en vroegen om daar op alle niveaus verder werk van te maken.
In december 2021 hadden de leiders tijdens de top van het Oostelijk Partnerschap gewezen op het belang van energiebestendigheid. Ze kwamen overeen het functioneren van de energiemarkten te verbeteren, de wet- en regelgevingskaders te versterken, en capaciteit voor duurzame regionale energie-infrastructuur te ontwikkelen.
Ja, hij snapt er niet gek veel van hé. It's all very illogical, Jim.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:57 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat Rusland de oorlog begonnen is met Oekraïne omdat zij zich aansloten bij het netwerk van Europe is wel de minst aannemelijke reden die ik gehoord heb voor het starten van de oorlog. Een reden die Rusland zelf niet eens gebruikt heeft.
Kernafval en verlopen kernen wapens gaan daar (sellafield) naar toe, logisch om die dan te delen met USA en te richten op het verderfelijke Oostblok legerquote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:52 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet. Je kunt niet wat Nucleaire afval bij elk kaar rapen en daar zomaar kernwapens van maken. Vooral niet de wapens waar het om gaat. En de UK heeft sowieso al zijn eigen kernwapens tenslotte. Die van Amerika zijn gewoon een extra afschrikking.
Alle oorlogshandelingen van Rusland waren gericht enquote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:57 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat Rusland de oorlog begonnen is met Oekraïne omdat zij zich aansloten bij het netwerk van Europe is wel de minst aannemelijke reden die ik gehoord heb voor het starten van de oorlog. Een reden die Rusland zelf niet eens gebruikt heeft.
Oh, en de oorlog begon in 2014 al. Toen was er daar nog niet eens sprake van.
Er zijn geen andere redenen, tenzij je oorlog zonder oorzaak een logisch concept vind, kan gewoon.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, hij snapt er niet gek veel van hé. It's all very illogical, Jim.
Er zijn redenen. Een kerncentrale over willen nemen, waarvan rus er zelf ongeveer 40 heeft, is er niet 1.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:11 schreef Klik het volgende:
[..]
Er zijn geen andere redenen, tenzij je oorlog zonder oorzaak een logisch concept vind, kan gewoon.
Heh, foutje. Ik had haast.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit zijn beelden van de Tatarstan Airlines Flight 363 crash, daterend 17 November 2013?
Rusland heeft Oekraïense Elektriciteitsvoorzieningen aangevallen om te proberen om Oekraïne tot de knieën te dwingen. Om te proberen om het volk in opstand te laten komen. Het innemen van de kerncentrale en het afsluiten van de aansluiting hiervan naar Oekraïne toe was een middel, niet het doel.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:10 schreef Klik het volgende:
[..]
Alle oorlogshandelingen van Rusland waren gericht en
efficiënt op het overnemen van alle kerncentrales. Stroom van ukraine viel weg uit de Russische federatie (stroomnet) en kwam bij ons terecht. Rusland heeft zaporizja afgekoppeld en terug op Russisch netwerk aangesloten.
De oorlog is veel meer revanchistisch van aard. Poetin heeft het niet kunnen verkroppen dat de Sovjet-Unie uit elkaar gevallen is, en wil nu alle Russen in één groot rijk, waarbij hij de Oekraïense identiteit ontkent en hen ook gewoon als Russen ziet.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er zijn redenen. Een kerncentrale over willen nemen, waarvan rus er zelf ongeveer 40 heeft, is er niet 1.
Daarbij is rus natuurlijk vergeven van olie/gas. En daar kun je ook stroom mee genereren.
Je vergeet plutonium. Goed voor Russisch wapenarsenaal, slecht voor europa kwijt te raken.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er zijn redenen. Een kerncentrale over willen nemen, waarvan rus er zelf ongeveer 40 heeft, is er niet 1.
Daarbij is rus natuurlijk vergeven van olie/gas. En daar kun je ook stroom mee genereren.
Ow, maar eerst ging het nog om stroom en aansluiting op het net, blah.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:35 schreef Klik het volgende:
[..]
Je vergeet plutonium. Goed voor Russisch wapenarsenaal, slecht voor europa kwijt te raken.
Sellafield, Europe’s most hazardous nuclear site, has a worsening leak from a huge silo of radioactive waste that could pose a risk to the public, the Guardian can reveal.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:03 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ik zie de link niet helemaal tussen het plaatsen van Nucleaire wapens door Amerika op het grondgebied van de UK. En veiligheidslekken van de opslag van Nucleaire afval.
nog steeds actuele slechte beveiliging dec2023quote:Wat zich ook nog eens bijna 10 jaar geleden afspeelde. En nu dus ongetwijfeld beter beveiligd is.
Het perspectief isquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, maar eerst ging het nog om stroom en aansluiting op het net, blah.
[ afbeelding ]
Je krijgt wel kudo's voor je originaliteit, tho.
"Eigen inzichten" die voor de verandering niet linea recta uit moskou komen, is wel verfrissend.
Het is opzich interessante materie, maar deze oorlog terugbrengen naar dat het daar om ging...quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:48 schreef Klik het volgende:
[..]
Het perspectief is
wel beeldbepalend: is ukraine overgestapt op Europees netwerk of heeft Europa het zielige ukraine geholpen. Dat kan 2 kanten op, maar voor mijn smaak is het onderliggende probleem strict genegeerd in nieuws media en artikelen over onze stroomprijzen. Nederland vaart er goed bij, kernenergie wordt sindsdien gelabeld als groene energie en onze centrale borsselen draait 4000% rendement (echt!)
Zoals ik al zei, ik zie de link niet met de nucleaire wapens die Amerika gaat plaatsen op grondgebied van het VK.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:41 schreef Klik het volgende:
[..]
Sellafield, Europe’s most hazardous nuclear site, has a worsening leak from a huge silo of radioactive waste that could pose a risk to the public, the Guardian can reveal.
Concerns over safety at the crumbling building, as well as cracks in a reservoir of toxic sludge known as B30, have caused diplomatic tensions with countries including the US, Norway and Ireland, which fear Sellafield has failed to get a grip of the problems.
The leak of radioactive liquid from one of the “highest nuclear hazards in the UK” – a decaying building at the vast Cumbrian site known as the Magnox swarf storage Silo (MSSS) – is likely to continue to 2050. That could have “potentially significant consequences” if it gathers pace, risking contaminating groundwater, according to an official document.
[..]
nog steeds actuele slechte beveiliging dec2023
Guarded by armed police, it also holds emergency planning documents to be used should the UK come under foreign attack or face disaster. Built more than 70 years ago and formerly known as Windscale, it made plutonium for nuclear weapons during the cold war and has taken in radioactive waste from other countries, including Italy and Sweden.
The Guardian can also disclose that Sellafield, which has more than 11,000 staff, was last year placed into a form of “special measures” for consistent failings on cybersecurity, according to sources at the Office for Nuclear Regulation (ONR) and the security services.
Je wilt het niet snappen dus ik houd ermee op. Wel grappig topic verder
Finland is het tegenstelde probleem, dat land draait op het Russisch stroom netwerk. Rusland wilt koste wat kost Finland behouden als bron.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is opzich interessante materie, maar deze oorlog terugbrengen naar dat het daar om ging...
PLUTONIUM watsnap je niet aan kernwapens+plutonium?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:53 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik zie de link niet met de nucleaire wapens die Amerika gaat plaatsen op grondgebied van het VK.
Wat heeft dat te maken met een (onveilige) opslagplaats van nucleaire afval. Afval waarmee volgens jou het VK zelf nucleaire wapens kan maken, en maakt (welke het VK sowieso al heeft/kan produceren)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |