Is de topic titel misleidend? Nee, dus je wist waar het over ging en toch ging je kijken. En je vond nodig dit aan ons te laten weten.quote:Op maandag 26 februari 2024 19:02 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Dit topic is gewoon een wedstrijdje ver pissen en slaat nergens op.
Een hobby mss iets voor jou?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 07:33 schreef Seven. het volgende:
Ik persoonlijk wordt echt ramgek als ik mijn hersens niet aan het werk kan zetten. Zonder inhoudelijke uitdaging ga ik me vervelen en daar word ik echt heel erg vervelend van. Ik heb dan teveel tijd om na te denken over kleine irritaties en vervolgens word ik ongelukkig omdat ik dan heel veel negatieve gedachten heb. Daarom heb ik ook echt een teringhekel aan zaken als schoonmaken of een lange autorit in mijn eentje. Het enige fysieke werk waar ik van kan genieten is tuinieren.
Oja vergeten dat we binnen 2,5 jaar 23% loonsverhoging via Cao hebben afgesprokenquote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
01: Bedrijfstak: Personenvervoer
02: Functie: Railbestuurder tram
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 42
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 32
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 4270
09: Netto maand salaris: 3040
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 15 jaar
12: Goodies: Telefoon of 30 euro vergoeding, Sportabonnement tot 50 euro vergoed, gratis OV Haaglanden, fietsplan,
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: intern genoeg mogelijkheden
Zo dan, dat is nogal watquote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Oja vergeten dat we binnen 2,5 jaar 23% loonsverhoging via Cao hebben afgesproken
Loonstijging van 23 procent voor Haags tram- en buspersoneel https://www.nu.nl/economi(...)en-buspersoneel.htmlquote:
Was die eerste 15% nu al geweest of zie ik dit fout? Of kregen starters 38 procentquote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Loonstijging van 23 procent voor Haags tram- en buspersoneel https://www.nu.nl/economi(...)en-buspersoneel.html
2.1 In januari 2024 wordt er een eenmalige uitkering ter hoogte van maximaal ¤ 1.390,- bruto, uitgekeerd aan de werknemers. Werknemers met een afwijkende arbeidstijd krijgen een bedrag naar rato.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:34 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Was die eerste 15% nu al geweest of zie ik dit fout? Of kregen starters 38 procent
Kan niet anders zeggen dan dat de bonden dat lekker gedaan hebben.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
2.1 In januari 2024 wordt er een eenmalige uitkering ter hoogte van maximaal ¤ 1.390,- bruto, uitgekeerd aan de werknemers. Werknemers met een afwijkende arbeidstijd krijgen een bedrag naar rato.
2.2 De loonschalen van werknemers worden per 1 januari 2024 structureel verhoogd met een nominaal bedrag op de loonschaal van ¤ 300,- bruto. De in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 januari 2024 structureel verhoogd. De verhoging van de hoogste trede van salarisschaal 55 wordt gebruikt voor het omrekenen naar de procentuele verhoging van medewerkers zonder ingebouwde onregelmatigheidstoeslag. 2.3 De feitelijke lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 januari 2024 structureel verhoogd met 2%.
2.4 De (feitelijke) lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 juli 2024 verhoogd met 3%.
2.5 De (feitelijke) lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 januari 2025 verhoogd met 3%.
2.6 De (feitelijke) lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden, per 1 juli 2025 verhoogd met 2,5%.
2.7 De (feitelijke) lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 januari 2026 verhoogd met 4%.
2.8 De eindejaarsuitkering wordt in 2025 structureel verhoogd met ¤ 500,- bruto. Dit betekent in 2025 een eindejaarsuitkering van ¤ 4.675,-.
2.9 HTM hanteert per 1 januari 2024 een minimum uurloon van 16 euro bruto per uur. Dit met uitzondering van stagiairs en de leeftijdtredes die van toepassing zijn op collega’s die in een opleiding zitten.
2.10 De stagevergoeding wordt per 1 januari 2024 verhoogd naar ¤ 744.- bruto per maand op fulltime basis, voor alle stagiaires met uitzondering van de zogenoemde “snuffelstages”. 2.11 Partijen spreken af gedurende de looptijd van de CAO te onderzoeken óf en zo ja hoe inflatie compensatie een rol zou kunnen spelen of zou kunnen bijdragen aan het komen tot een langlopende CAO periode vanaf 1 juli 2026.
Een ja of nee was duidelijker geweestquote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
2.1 In januari 2024 wordt er een eenmalige uitkering ter hoogte van maximaal ¤ 1.390,- bruto, uitgekeerd aan de werknemers. Werknemers met een afwijkende arbeidstijd krijgen een bedrag naar rato.
2.2 De loonschalen van werknemers worden per 1 januari 2024 structureel verhoogd met een nominaal bedrag op de loonschaal van ¤ 300,- bruto. De in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 januari 2024 structureel verhoogd. De verhoging van de hoogste trede van salarisschaal 55 wordt gebruikt voor het omrekenen naar de procentuele verhoging van medewerkers zonder ingebouwde onregelmatigheidstoeslag. 2.3 De feitelijke lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 januari 2024 structureel verhoogd met 2%.
2.4 De (feitelijke) lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 juli 2024 verhoogd met 3%.
2.5 De (feitelijke) lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 januari 2025 verhoogd met 3%.
2.6 De (feitelijke) lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden, per 1 juli 2025 verhoogd met 2,5%.
2.7 De (feitelijke) lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 januari 2026 verhoogd met 4%.
2.8 De eindejaarsuitkering wordt in 2025 structureel verhoogd met ¤ 500,- bruto. Dit betekent in 2025 een eindejaarsuitkering van ¤ 4.675,-.
2.9 HTM hanteert per 1 januari 2024 een minimum uurloon van 16 euro bruto per uur. Dit met uitzondering van stagiairs en de leeftijdtredes die van toepassing zijn op collega’s die in een opleiding zitten.
2.10 De stagevergoeding wordt per 1 januari 2024 verhoogd naar ¤ 744.- bruto per maand op fulltime basis, voor alle stagiaires met uitzondering van de zogenoemde “snuffelstages”. 2.11 Partijen spreken af gedurende de looptijd van de CAO te onderzoeken óf en zo ja hoe inflatie compensatie een rol zou kunnen spelen of zou kunnen bijdragen aan het komen tot een langlopende CAO periode vanaf 1 juli 2026.
Oké, overal nee op danquote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:06 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Een ja of nee was duidelijker geweest
Ik heb wel hobby's (zingen, tuinieren) maar geen zeeën van tijd met jong kind en fulltime baan. Hoewel, dat zingen doe ik elke dag met onze zoon.quote:
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Loonstijging van 23 procent voor Haags tram- en buspersoneel https://www.nu.nl/economi(...)en-buspersoneel.html
Tof dat je opleiding kunt doen, en prima arbeidsvoorwaarden zo te zien. Leuk te lezen dit.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:04 schreef Charged het volgende:
01: Bedrijfstak:Schoonmaak (graffitiverwijdering en coating,gevelreiniging en infrawerkzaamheden)
02: Functie:Uitvoerend medewerker
03: Opleiding:LTS Elektro
04: Leeftijd:49
05: Aantal uren per week dat je werkt:36
06: Aantal vakantiedagen:32
07: 13e maand:nee (wel een elk jaar een niet verplichte dikke enveloppe)
08: Bruto maand salaris:2745
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald:ja
11: Werkervaring:17 jaar
12: Goodies:telefoon
13: Tevreden?:ja
14: (Door)Groei mogelijkheden:ja,maar beperkt. (opleiding projectleider gaat beginnen komende maand maar daar is wel zo'n beetje de grens)
Dik betaald man jouw werk, dat is echt dikke prima!quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Werkervaring is bij deze werkgever. Ik ben zelf al werkzaam in het bedrijfsleven toen ik niet meer leerplichtig was. Rond mijn 17-de levensjaar ongeveer. Mijn vooropleiding LTS elektro was omdat vaders dat toen wilde en je er in die tijd niet echt tegenin ging ondanks mijn weerwoord. Zodoende mijn eigen weg moeten zoeken.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Tof dat je opleiding kunt doen, en prima arbeidsvoorwaarden zo te zien. Leuk te lezen dit.
Vraagje, hoe komt het dat jij nog zo weinig werkervaring hebt op jouw leeftijd?
Ah op die manier!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:46 schreef Charged het volgende:
[..]
Werkervaring is bij deze werkgever. Ik ben zelf al werkzaam in het bedrijfsleven toen ik niet meer leerplichtig was. Rond mijn 17-de levensjaar ongeveer. Mijn vooropleiding LTS elektro was omdat vaders dat toen wilde en je er in die tijd niet echt tegenin ging ondanks mijn weerwoord. Zodoende mijn eigen weg moeten zoeken.
Afijn,ik ben happy nou,veel vrijheid,kan mijn ei kwijt qua werk en ben behoorlijk goed in mijn vakgebied.
En heel belangrijk,een zeer fijne werkgever.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah op die manier!
En heel fijn, klinkt als prima manier van fijn werken
Frappant, zoiets heb ik met het analyseren en onderzoeken van technische problemen. Als ik niet bezig kan zijn met het analyseren van signalen en doorrekenen van procesverbeteringen, word ik ongelukkig.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 07:33 schreef Seven. het volgende:
Ik persoonlijk wordt echt ramgek als ik mijn hersens niet aan het werk kan zetten. Zonder inhoudelijke uitdaging ga ik me vervelen en daar word ik echt heel erg vervelend van.
Pas gesolliciteerd op functie bij decentrale overheid schaal 13. Zojuist arbeidsvoorwaardengesprek gehad, bieden me 12 max van de schaal (6777 versus 5974 nu).quote:Op woensdag 29 november 2023 07:56 schreef erniee het volgende:
[..]
Weer stapje gemaakt vanaf januari 2024 + stijging CAO
01: Bedrijfstak: lokale overheid
02: Functie: strategisch adviseur
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 26 (dacht ik)
07: 13e maand: ja, IKB
08: Bruto maand salaris: ~5974 ex IKB
09: Netto maand salaris: ~3830 ex IKB (is de verwachting)
10: Overuren betaald: nee, uren voor uren
11: Werkervaring: 9
12: Goodies: laptop, telefoon, Ipad van het werk
13: Tevreden?: overall tevreden in huidige levensfase (2 jonge kids, paar maanden geleden verhuisd. Kan vier dagen werken (4*9), thuis werken wanneer ik wil, afstand is 20km dus prima.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Binnen de schaal zit nog wat groei.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |