quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
[..]
Die integratie is er nooit van gekomen. Maar wat er wel van gekomen is, is een andere functie en een flinke CAO verhoging. Voor de opdracht rapporteerde ik eerst een jaar in mijn oude afdeling, maar was ik bezig met een opdracht als consultant/portfolio werk. Zonder salarisverhoging maar wel een mooi aandelenpakket gekregen die sindsdien ook serieus in waarde gestegen is. Vanuit die opdracht onlangs in een permanente PMO achtige rol gerold. Mijn nieuwe leidinggevende heeft een hele mooie salarisverhoging geregeld voor me. En ik heb nu al twee jaar uitmuntende beoordeling gehad. Dat tikt allemaal heel lekker aan.
De stand van zaken nu:Ik zie je opleiding en ik denk.. je kan altijd nog minister worden!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha!quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:16 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik zie je opleiding en ik denk.. je kan altijd nog minister worden!
Was een iPhone SEquote:Op vrijdag 6 september 2024 20:20 schreef investeerdertje het volgende:
@:seven. Hoezo heb je je telefoon ingeleverd
Deze opleiding heeft al een minister opgeleverd. Kan ik van mijn havo niet zeggenquote:Op vrijdag 6 september 2024 20:22 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haha!![]()
Ik was op school geen hoogvlieger, het werd niet gestimuleerd van huis uit en voor een dom papiertje en in de banken zitten loop ik ook niet warm. Zo zie je maar dat je met de juiste mindset en hard werken een heel eind kunt komen.
Schoevers staat wel hoog aangeschrevenquote:Op vrijdag 6 september 2024 20:23 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Deze opleiding heeft al een minister opgeleverd. Kan ik van mijn havo niet zeggen
Hoe kan het dat je netto zo weinig overhoudt, zou minimaal 500 meer moeten zijn? Of is dat de maandelijkse bijtelling die je betaalt voor je auto?quote:
Ja, denk ik wel. Ik heb deze vraag eerder gehad. Eigen bijdrage is laag, voor de huidige diesel 70 euro per maand en met electrisch is dat 25 euro.quote:Op vrijdag 6 september 2024 21:46 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hoe kan het dat je netto zo weinig overhoudt, zou minimaal 500 meer moeten zijn? Of is dat de maandelijkse bijtelling die je betaalt voor je auto?
Hoe zit je qua pensioenbijdrage?quote:Op vrijdag 6 september 2024 21:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, denk ik wel. Ik heb deze vraag eerder gehad. Eigen bijdrage is laag, voor de huidige diesel 70 euro per maand en met electrisch is dat 25 euro.
Weet ik eigenlijk nietquote:Op vrijdag 6 september 2024 22:02 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Hoe zit je qua pensioenbijdrage?
Moet haast wel, anders zit het ergens anders scheef. Toen ik op vergelijkbaar salaris zat als jou, kreeg ik ~300 meer netto, daar zat dan al wel ruim 700 euro aan pensioenbijdrage in verekend.quote:Op vrijdag 6 september 2024 22:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk nietzal van de week eens kijken.
Zal ongetwijfeld bijtelling zijn ja, de verhoudingen zijn gelijk aan die van mij zonder dat ik verder rare fratsen heb. Leasebak is wel erg lekker, alleen een beetje te verleidelijk.quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:26 schreef ETA het volgende:
[..]
Moet haast wel, anders zit het ergens anders scheef. Toen ik op vergelijkbaar salaris zat als jou, kreeg ik ~300 meer netto, daar zat dan al wel ruim 700 euro aan pensioenbijdrage in verekend.
Overigens is eigen bijdrage voor je zakelijke auto niet hetzelfde als de bijtelling van je auto. Dat zou de reden kunnen zijn voor de "lage" netto.
[..]quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/quote]
Nice, en ook lekker qua vooruitzichten! Die iPhone weg snap ik volkomen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
Eigen bijdrage is 70 euro. Dat weet ik dan weer welquote:Op zaterdag 7 september 2024 09:26 schreef ETA het volgende:
[..]
Moet haast wel, anders zit het ergens anders scheef. Toen ik op vergelijkbaar salaris zat als jou, kreeg ik ~300 meer netto, daar zat dan al wel ruim 700 euro aan pensioenbijdrage in verekend.
Overigens is eigen bijdrage voor je zakelijke auto niet hetzelfde als de bijtelling van je auto. Dat zou de reden kunnen zijn voor de "lage" netto.
Opleiding aan de hogeschool wel gevolgd maar nooit afgerond?quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Schoevers staat wel hoog aangeschreven
Yes. Grote studieschuld ook, prestatiebeurs en als een malle bijgeleendquote:Op zondag 8 september 2024 18:27 schreef baskick het volgende:
[..]
Opleiding aan de hogeschool wel gevolgd maar nooit afgerond?
Waarom ga je niet wat anders doen als je zo ontevreden bent?quote:Op maandag 9 september 2024 13:38 schreef benjamin15 het volgende:
01: Bedrijfstak: Zorg en Welzjn
02: Functie: Begeleider Gehandicaptenzorg
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36 (Voor zoveel uur, heb ik mij verschrikkelijk flexibel moeten opstellen.
06: Aantal vakantiedagen: 21 (+-144 uur) wel krijg ik elk jaar 55 uur extra Balansverlof
07: 13e maand: Ja!
08: Bruto maand salaris: ¤2.888
09: Netto maand salaris: ¤2.391,54
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: Niks.
13: Tevreden?: Nee. maar het schijnt dat ik word in betaald in Waardering!
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ik moet zeggen dat ik via mijn werk een Opleiding vergoed kan krijgen! Dit betreft een één jarige opleiding (MBO 4 Persoonlijk begeleider) Hierbij word op één schooldag de helft van mijn aanwezigheid betaald krijg. En mijn boeken worden betaald.
Ik ben misschien niet politiek correct maar het valt mij vaker op dat uitoefenlaars van middelbare beroepen bij dikwijls de overheid schier ontevreden zijn. Als het nu gaat om zorgpersoneel, agenten, of leraren. Ze verdienen allemaal te weinig.quote:Op maandag 9 september 2024 15:24 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Waarom ga je niet wat anders doen als je zo ontevreden bent?
Ben je tevreden over je werkgever? Want dan kun je zelf ook kansen creëren.quote:Op maandag 9 september 2024 19:19 schreef phpmystyle het volgende:
01: Bedrijfstak: logistiek/industrie
02: Functie: controller
03: Opleiding: HBO + aanvullingen
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 27,5
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: ¤5.500
09: Netto maand salaris: ¤3.700
10: Overuren betaald: nvt
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: elke vrijdag vrij
13: Tevreden?: Minder. Het werk ken ik wel, salaris vind ik mwah
14: (Door)Groei mogelijkheden: Kan, als ik het geluk heb dat collega's vertrekken, dan komen er kansen vrij. Ik heb geen zin om te gaan jobhoppen, werk er ook nog maar 3 jaar. Een andere functie die meer op het externe gericht is lijkt mij leuker. Anderzijds denk ik er ook over om te gaan interimmen op zzp-basis. Variëteit aan werk, meer dynamiek, meer ¤
Heeft iemand tips of daar een visie op de markt voor financials met slechts HBO?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
En zie je het zitten om een opleiding te doen? Of iets anders?quote:Op maandag 9 september 2024 13:38 schreef benjamin15 het volgende:
01: Bedrijfstak: Zorg en Welzjn
02: Functie: Begeleider Gehandicaptenzorg
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36 (Voor zoveel uur, heb ik mij verschrikkelijk flexibel moeten opstellen.
06: Aantal vakantiedagen: 21 (+-144 uur) wel krijg ik elk jaar 55 uur extra Balansverlof
07: 13e maand: Ja!
08: Bruto maand salaris: ¤2.888
09: Netto maand salaris: ¤2.391,54
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: Niks.
13: Tevreden?: Nee. maar het schijnt dat ik word in betaald in Waardering!
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ik moet zeggen dat ik via mijn werk een Opleiding vergoed kan krijgen! Dit betreft een één jarige opleiding (MBO 4 Persoonlijk begeleider) Hierbij word op één schooldag de helft van mijn aanwezigheid betaald krijg. En mijn boeken worden betaald.
quote:01: Bedrijfstak: Productie
02: Functie: Manager planning
03: Opleiding: Hbo Bedrijfskunde
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36 (0,9fte)
06: Aantal vakantiedagen: 25. Kleine vraagteken, ivm adv dagen en nog niet helemaal duidelijk hoe die verrekend worden.
08: Bruto maand salaris: ¤5400
09: Netto maand salaris: ¤3650
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 8 jaar
12: Goodies: Fietsplan, sportvergoeding, kerst uitkering (ca 200 euro netto), winstuitkering
13: Tevreden?: Nee, doe dit nu een jaar en ken het kunstje en verveel me. Mijn afdeling gereorganiseerd, opnieuw opgebouwd en de grote lijnen staan. Nu finetunen, maar sta naar mijn mening teveel aan de zijlijn om daar zelf in deel te nemen. Dat is precies hoe mijn eigen manager het graag ziet, dus ik krijg niet de ruimte die ik nodig ben. Nu via een loopbaantraject aan het oriënteren op de toekomst.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Plenty, supply chain manager is de dichtsbijzijnde. Echter door de bedrijfscultuur niet direct interesse in.
Ik vind het salaris niet verkeerd op zich. Daarvoor moet je bij mijn werkgever de Finance manager zijn (en dan krijg je er overigens ook een auto bij). Zelf verdien ik zo'n 4k als controller (al is mijn functietitel Assistent Finance manager, maar mijn werkzaamheden zijn puur controlling) maar ik heb mijn hbo niet afgemaakt. Wel al bijna 10 jaar werkervaring (waarvan overigens ruim 6 jaar ervaring is als crediteurenadministrateur).quote:Op maandag 9 september 2024 19:19 schreef phpmystyle het volgende:
01: Bedrijfstak: logistiek/industrie
02: Functie: controller
03: Opleiding: HBO + aanvullingen
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 27,5
08: Bruto maand salaris: ¤5.500
09: Netto maand salaris: ¤3.700
10: Overuren betaald: nvt
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: elke vrijdag vrij
13: Tevreden?: Minder. Het werk ken ik wel, salaris vind ik mwah
14: (Door)Groei mogelijkheden: Kan, als ik het geluk heb dat collega's vertrekken, dan komen er kansen vrij. Ik heb geen zin om te gaan jobhoppen, werk er ook nog maar 3 jaar. Een andere functie die meer op het externe gericht is lijkt mij leuker. Anderzijds denk ik er ook over om te gaan interimmen op zzp-basis. Variëteit aan werk, meer dynamiek, meer ¤
Heeft iemand tips of daar een visie op de markt voor financials met slechts HBO?
De markt voor financials is nog steeds uitermate goed, ook voor hbo'ers, en met de handhavingsvoornemens van de belastingdienst heb je ook niet zo snel te maken. Je moet wel goed je netwerk opbouwen aan tussenpersonen die de mooie klussen hebben, dat kan per organisatie al enorm verschillen: de één wil een halve financieel directeur voor 60 euro per uur, de ander zet je weg voor een omkaderde klus bij NN voor 120. De tweedelijns recruiters hebben geen idee waarin ze bemiddelen, als ze hun fee (en dus bonus) maar pakken. Schrijf jezelf gewoon eens in bij een Robert Half, ga een gesprekje aan, kijk op freelance.nl (vaak kom je dan niet aan de functie waarop je reageert, maar hebben ze ergens anders in een la iets liggen).quote:Op maandag 9 september 2024 19:19 schreef phpmystyle het volgende:
Anderzijds denk ik er ook over om te gaan interimmen op zzp-basis. Variëteit aan werk, meer dynamiek, meer ¤
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |