ja wel 'n beetje, vooral om 't feit dat er door de oekrainse president onder russische invloed rond de pot werd gedraaid als ik 't goed begrijp mbt lid worden van EU.quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat Oekraine in 2013 gekozen heeft voor Europa is juist een van de redenen van Poetin om een oorlog te starten.
Dan is dit een interessante serie voor je. De maker is ook nog eens zo vervelend om werkelijk voor alles wat langskomt betrouwbare bronnen te leveren.quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:05 schreef sturmpie het volgende:
[..]
oja sorry, dat is niet iets wat mij vers in 't geheugen ligt.
die is te zien op Youtube met Dennis Schoutenquote:
Welk EU lidmaatschap? Daar ging het helemaal niet omquote:Op donderdag 25 januari 2024 23:14 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja wel 'n beetje, vooral om 't feit dat er door de oekrainse president onder russische invloed rond de pot werd gedraaid als ik 't goed begrijp mbt lid worden van EU.
als de president destijds zonder twijfel de gang naar 't EU lidmaatschap had doorgezet had Rusland minder voedingsbodem tot binnenvallen. de regering en 't oekrainse volk waren in verdeeldheid geraakt en zodoende makkelijk slachtoffer. als ik 't goed begrijp.
Googel eens wat, voordat je een mening neerplompt.quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:16 schreef sturmpie het volgende:
[..]
die is te zien op Youtube met Dennis Schouten
https://npokennis.nl/long(...)-oekraine-referendumquote:Nog even kort, waar gaat het verdrag eigenlijk over? Meer dan driehonderd van de 323 pagina’s waaruit het bestaat moeten de zakelijke kant van de relatie tussen de Europese Unie en Oekraïne bevorderen. Het verdrag staat dan ook vol met afspraken over de afschaffing van invoerrechten, bescherming van investeerders en belastingmaatregelen. Verder gaat het om goede voornemens en afspraken aangaande het tegengaan van corruptie, bescherming van minderheden in Oekraïne en de versterking van de rechtsstaat. Samenwerking op het gebied van buitenlands veiligheidsbeleid is er in meegenomen, evenals het tegengaan van de verspreiding van massavernietigingswapens en de bevordering van duurzame productie. Het voornaamste thema is dus handel. Er zit een component wereldverbetering in en het oogmerk een stabiele situatie aan de oostelijke buitengrenzen van Europa te bevorderen. Dat is iets waar de Europese Unie de laatste jaren behoorlijk werk van maakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja ok, handelsverdrag en natuurlijk verderop in de rit lid worden van EU.quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Welk EU lidmaatschap? Daar ging het helemaal niet omHet ging om een handelsverdrag.
Je snapt er echt niets van. Lees je eerst eens goed in.
Nope.quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:24 schreef sturmpie het volgende:
maar maar maar Oekraine heeft russische banden, 80% spreekt russisch, ze neigen op dat gebied meer naar Rusland dan EU.
't was op dat moment 'n land in verdeeldheid, de bevolking wil toenadering tot EU en de politiek twijfelt.quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:27 schreef ExTec het volgende:
Die revolutie die je niet wist, al was het niet eens een revolutie, maakt duidelijk dat ze klaar waren met rus.
En net als dat wij geen claim hebben op vlaanderen, heeft rus dat ook niet op oekraine, ongeacht welke arbitraire redenen daarvoor je uit je hoge hoed trekt.
De politiek twijfelde niet, het werd met ruime meerderheid aangenomen in het parlement, alleen Janoekovitsj, die bij Poetin onder de duim zat, ging er niet in mee.quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:31 schreef sturmpie het volgende:
[..]
't was op dat moment 'n land in verdeeldheid, de bevolking wil toenadering tot EU en de politiek twijfelt.
dat maakt Oekraïne ontzettend zwak en makkelijk slachtoffer voor Rusland.
Ja, en omdat alle neuzen in welk land dan ook, nooit allemaal dezelfde kant op staan, hebben nette landen een representatieve vertegenwoordiging, in de vorm van een parlement.quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:31 schreef sturmpie het volgende:
't was op dat moment 'n land in verdeeldheid, de bevolking wil toenadering tot EU en de politiek twijfelt.
Noemen we camping duitsquote:Op donderdag 25 januari 2024 23:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
Jongens even terug naar het punt !
Starhopper heeft gewoon gelijk.
Inderdaad, 71% van NL spreekt gewoon een redelijk woordje Duits. Ik verbaast en vraag me af of ik niet ietwat mijn Duits bij moet spijkeren.
dat bedoel ik, de president neigde naar Rusland.quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:33 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De politiek twijfelde niet, het werd met ruime meerderheid aangenomen in het parlement, alleen Janoekovitsj, die bij Poetin onder de duim zat, ging er niet in mee.
Het is eigenlijk een poging tot revolutie door Janoekovitsjquote:Op donderdag 25 januari 2024 23:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope.
Jezelf informeren, alvorens hier mee te willen praten, moet je echt doen.
Die revolutie die je niet wist, al was het niet eens een revolutie, maakt duidelijk dat ze klaar waren met rus.
En net als dat wij geen claim hebben op vlaanderen, heeft rus dat ook niet op oekraine, ongeacht welke arbitraire redenen daarvoor je uit je hoge hoed trekt.
dan waren ze politiek niet stabiel, als de president niet naar de wil van 't volk luistert.quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en omdat alle neuzen in welk land dan ook, nooit allemaal dezelfde kant op staan, hebben nette landen een representatieve vertegenwoordiging, in de vorm van een parlement.
En die kozen voor europa, en niet voor rus.
Ik ga toch altijd rap over op Engels. Maar maak dan ook niet veel Duitsers mee.quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Noemen we camping duitsDat kan ik, die echt niks van duits moet hebben, zelfs
Ik heb altijd gelijkquote:Op donderdag 25 januari 2024 23:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
Jongens even terug naar het punt !
Starhopper heeft gewoon gelijk.
Inderdaad, 71% van NL spreekt gewoon een redelijk woordje Duits. Ik verbaast en vraag me af of ik niet ietwat mijn Duits bij moet spijkeren.
Maar wat is je punt?quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:38 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dan waren ze politiek niet stabiel, als de president niet naar de wil van 't volk luistert.
dat Oekraine 'n land in verdeeldheid was/is en zodoende makkelijk slachtofferquote:
quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:43 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat Oekraine 'n land in verdeeldheid was/is en zodoende makkelijk slachtoffer
Een land zonder ruggegraat. Gooi jezelf weg aub.quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:51 schreef sturmpie het volgende:
goed filmpje, op 'n gegeven moment zie je dat rusland troepen stuurt naar Oekraine vlak na de 'revolutie'
die russische troepen zijn aanwezig, zonder embleem, zonder geweld. je kan niet zien dat 't russen zijn, dat maakt wel duidelijk dat er 'n hele sterke band met Rusland is. als de bevolking dat toelaat.
Oekraine bevond zich in 'existentiële crisis'
oftewel, ze kunnen niet kiezen en gaan van kastje naar de muur tussen EU en Rusland. dat kan nooit lang goed gaan, dat hebben we wel gezien ondertussen, 'n land zonder ruggegraat, mak lammetje voor Rusland.
Dan zit hij lekker op het strand op de Krim.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:24 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel benieuwd of we Zelensky nog een keer vermoord of vergiftigd zien worden. Hij zal nu wel veilig zijn, maar hoe ziet zijn wereld er over vijftien jaar uit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |