abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212170831
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:25 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik denk dat dit de rechtvaardiging is:

google:
Is Russian widely spoken in Ukraine?
Russian is the most common first language in the Donbas and Crimea regions of Ukraine and the city of Kharkiv, and the predominant language in large cities in the eastern and southern portions of the country.

toevallig is rusland die gebieden ingevallen, heeft voornamelijk met taal te maken imo.
rusland wil grondgebied toeëigenen waar voornamelijk russisch gesproken wordt.
Rusland wil die gebieden om wat er in de grond zit.
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:33:28 #252
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212170837
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:30 schreef Elizium het volgende:

[..]
Ik snap niet dat je steeds met taal komt aanzetten. Geen enkele geldige reden om een land aan te vallen. Dan kan spanje mexico en argentinie aanvallen en zou ook een goede reden zijn?
dat is subjectief, als je 't objectief bekijkt, is de reden tot aanvallen, 't innemen van russisch sprekend gebied, dat is kant&klaar de werkelijkheid imo.
je mag er van vinden wat jij wil maar dat is volgens mij de enige reden dat rusland oekraine is binnengevallen.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:35:10 #253
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212170854
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:33 schreef sturmpie het volgende:

[..]
dat is subjectief, als je 't objectief bekijkt, is de reden tot aanvallen, 't innemen van russisch sprekend gebied, dat is kant&klaar de werkelijkheid imo.
je mag er van vinden wat jij wil maar dat is volgens mij de enige reden dat rusland oekraine is binnengevallen.
In 2022 wilde Poetin in 3 dagen HEEL Oekraine inlijven. Het gaat dus niet alleen om De Krim en de gebieden in het oosten van Oekraïne.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:38:48 #254
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212170900
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:32 schreef Delenlill het volgende:
Denk je dat daar verandering in komt als de oorlog stopt en wij Rusland zijn zin geven? Denk je dat Rusland zal stoppen met oorlog voeren? Of zullen zij gewoon het volgend land gaan bezetten. Bij elke oorlog die ze winnen wordt hun leger groter, krijgen ze meer materieel en middelen. En gaan ze steeds groter denken. Want de EU/NAVO stellen toch niks voor.
EU/NAVO stelt wel iets voor.

rusland is oekraine binnengevallen en wil 't russisch sprekende deel inlijven, meer is er niet aan de hand.
je hebt gelijk dat zonder steun Oekraine al lang was gevallen, door Oekraine te steunen blijft men vrij en dat is belangrijk.
ik zie rusland EU niet aanvallen. EU kan en zal zich nooit onder de voet laten lopen. daar is EU veel te rijk voor.
ik zie rusland daarom niet als bedreiging voor EU.
ben je geen lid van EU, dan is er wel dreiging als rusland je buurland is.
pi_212170908
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 21:43 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ja juist ja
ik zou er wel mee kunnen leven als oekraine de handdoek in de ring gooit en 'n nieuwe grens gaat hanteren.
ze kunnen niet tegen rusland op

ik vind 't ook 'n vuile situatie, oekraine krijgt steun maar door die steun houd je de oorlog in stand.

ik zou zeggen tegen rusland, we maken 'n nieuwe grens, jij krijgt 't russisch sprekende deel. en oekraine snel lid worden van EU en NAVO zodat ze niet nog eens binnen gevallen worden.
Als Oekraïne de handdoek in de ring gooit, wat weerhoudt Rusland er dan van om ook Charkiv, Dnipro, Odessa en weet ik veel wat nog meer in te pikken?
Цой жив
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:40:04 #256
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212170914
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:32 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:41:02 #257
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_212170921
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:38 schreef sturmpie het volgende:
rusland is oekraine binnengevallen en wil 't russisch sprekende deel inlijven, meer is er niet aan de hand.
Wel. Ze willen Europa tot aan Lissabon veroveren. Dat zeggen ze zelf dus dat is zo.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_212170924
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:24 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel benieuwd of we Zelensky nog een keer vermoord of vergiftigd zien worden. Hij zal nu wel veilig zijn, maar hoe ziet zijn wereld er over vijftien jaar uit? Die man moet sowieso altijd om z'n schouder kijken.

Poetin is het wel gewend al die jaren, die man is zo goed beveiligd.
Hij moet inderdaad over zijn schouder blijven kijken. Maar tegen die tijd is hij ook geen president meer tenslotte. Daar Oekraïne een democratie is, en iemand maximaal 2 termijnen van 5 jaar president mag zijn volgens de wet daar. (al is hier technisch gezien van af te wijken in tijden van oorlog)

Ook is de kans zo veel groter dat Putin dan al lang dood is. Hij is nu 71 jaar en Zelenski 46.

[ Bericht 3% gewijzigd door Delenlill op 25-01-2024 22:52:16 ]
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:41:50 #259
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212170932
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:39 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Als Oekraïne de handdoek in de ring gooit, wat weerhoudt Rusland er dan van om ook Charkiv, Dnipro, Odessa en weet ik veel wat nog meer in te pikken?
't moment dat Oekraine lid wordt van EU en NAVO is 't signaal voor Rusland om te stoppen met oorlog voeren.
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:42:45 #260
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212170944
quote:
7s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Wel. Ze willen Europa tot aan Lissabon veroveren. Dat zeggen ze zelf dus dat is zo.
dat is grootspraak van de gemiddelde russische tokkie, putin heeft dat nooit gezegd, ik heb 't hem iig nooit horen zeggen op tv of elders in de media.
pi_212170955
quote:

[..]
Juist ja. Het gaat om lithium (grootste vooraad van europa) en grondgebied uitbreiden. Niet veel meer.
pi_212170960
quote:

[..]
Volgens de Russen vielen ze aan omdat er allemaal nazi’s zaten. En daarna hebben ze de doelpalen nog een aantal malen verschoven.
In feite vielen ze aan vanwege de lauwe reactie van de rest van de wereld op de annexatie van de Krim en vanwege overschatting van hun eigen leger (geen rekening gehouden met corruptie en diefstal, waardoor wat op papier stond niet in de kazernes stond) en onderschatting van het Oekraïense leger, onderschatting van Zelenskyy (die niet vluchtte, (ya tut)) en onderschatting van de reactie van de rest van de wereld.
En ze hebben geen recht op dat gebied, net zo min als Duitsland, Frankrijk en Nederland België mogen verdelen, de Russisch sprekende Oekraïners willen ook niet Russisch worden, kijk naar Zelenskyy, die heeft als president Oekraïens geleerd, die serie waarin hij president speelde (Слуга народу, sluha narodu) is in het Russisch.
pi_212170975
quote:

[..]
Putin heeft, ten tijde van de revolutie in Oekraïne, heel Rusland wijsgemaakt dat er helemaal geen revolutie was tegen een corrupte pro-Russische regering, maar dat "nazi's en criminelen het land hebben overgenomen".

In de Krim en Donbass wonen veel Oekraïners die Russisch spreken. En dus alleen naar het Russische (staats) tv/kranten/media kijken, en dus diezelfde propaganda/leugens hebben meegekregen.

En dat is nogal een probleem, want die revolutie heeft het Kremlin niet kunnen stoppen. Als de mensen in oostelijk Oekraïne (die nogal wat familiebanden en roots in Rusland hebben) erachter waren gekomen dat ze voor worden gelogen, en er helemaal geen nazisme en bandieten zijn, hadden ze dat meteen doorgeluld naar familie/vrienden vlak over de grens in Moskou.

Vandaar die "seperatisten". Doen we gewoon alsof ze zich af willen scheiden, de VN trapt daar wel in, en de rest van de wereld wil geen oorlog, dus ga maar knallen en je wordt als eigen land erkend. Niet dus.

Vervolgens kun je niet terugtrekken want je raakt al je geloofwaardigheid in Moskou kwijt.

Pleur daar nog wat misplaatste trots bij en voila, "wij hebben het sterkste leger en nemen Oekraïne in 3 dagen over"
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:50:08 #264
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212171050
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:45 schreef havanagila het volgende:
En dat is nogal een probleem, want die revolutie heeft het Kremlin niet kunnen stoppen
welke revolutie ?
pi_212171065
quote:

[..]
- Nazi's
- discriminatie/genocide op Russische burgers
- Het stoppen van de expansie van NAVO
- Luhansk/Donbass willen graag bij Rusland horen
- De Krim is belangrijk voor ons/voor onze militaire controle over de zwarte zee/zee van azov
- grondstoffen
- Oekraïne is historisch gezien Rusland
- Ze zijn bezig met het ontwikkelen van nucleaire en biologische wapens
- Satanism

Dit zijn een aantal van de redenen die we vanuit Rusland tot nu toe gehoord hebben voor deze oorlog. Er zijn vast nog wel meer redenen te noemen die Rusland/Putin/Het Kremlin/hun propaganda machine gegeven hebben voor de invasie van Oekraine.
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:52:31 #266
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_212171084
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:42 schreef sturmpie het volgende:

[..]
dat is grootspraak van de gemiddelde russische tokkie, putin heeft dat nooit gezegd, ik heb 't hem iig nooit horen zeggen op tv of elders in de media.
De rest van de Duma wel. Het is gewoon beleid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_212171112
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:38 schreef sturmpie het volgende:

[..]
EU/NAVO stelt wel iets voor.

Ik zeg het niet gauw, en ik zal het nu ook niet zeggen, :X :X :X :X , want dan speel ik op de man.
Maar « meer is er niet aan de hand » gaat volledig voorbij aan het schrikbewind van moorden, martelen en verkrachten wat de Russen in de bezette gebieden doen. Daarom alleen al kunnen we Rusland niet zijn gang laten gaan en carte blanche geven om hier mee door te gaan. De Russische leiding behandelt Russen die niet tot de elite behoren of die protesteren al niet lekker, daar is weinig aan te doen, maar we moeten verhinderen dat ze willekeurig op basis van iets trivaals als taal of historie andere stukken land inpikken.
  donderdag 25 januari 2024 @ 22:55:08 #268
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_212171118
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:50 schreef sturmpie het volgende:

[..]
welke revolutie ?
Ah,

Gaan we nu zien how deep the rabbit hole really goes?
pi_212171153
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:41 schreef sturmpie het volgende:

[..]
't moment dat Oekraine lid wordt van EU en NAVO is 't signaal voor Rusland om te stoppen met oorlog voeren.
Rusland laat het niet zover komen als ze de kans proeven om meer van Oekraïne af te pakken. Als onze steun wegvalt stopt de oorlog niet, dan zien de Russen hun kans schoon om opnieuw te proberen wat ze in 2022 niet lukten.
Цой жив
pi_212171156
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:50 schreef sturmpie het volgende:

[..]
welke revolutie ?
Zucht, diepe zucht. De revolutie die in Oekraïne uitbrak toen de toenmalige president na een gesprekje met Poetin terug kwam op het voornemen en democratisch genomen besluit toenadering tot de EU te zoeken. De Revolutie van de Waardigheid (Oekraïens: Революція гідності, geromaniseerd: Revoljoetsija hidnosti), ook bekend als de Maidan-revolutie, vond aansluitend op de Euromaidan-protesten plaats, in februari 2014, toen dodelijke confrontaties tussen demonstranten en binnenlandse troepen in de Oekraïense hoofdstad Kiev resulteerden in de afzetting van de gekozen president Viktor Janoekovytsj en de omverwerping van de Oekraïense regering.

In november 2013 brak er een golf van grootschalige protesten uit als reactie op het plotselinge besluit van president Janoekovytsj om de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne in heroverweging te nemen, terwijl in februari van dat jaar de Verchovna Rada (het Oekraïense parlement) met een overweldigende meerderheid voor een overeenkomst met de Europese Unie (EU) had gestemd.
  donderdag 25 januari 2024 @ 23:05:41 #271
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212171189
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 23:01 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Zucht, diepe zucht. De revolutie die in Oekraïne uitbrak toen de toenmalige president na een gesprekje met Poetin terug kwam op het voornemen en democratisch genomen besluit toenadering tot de EU te zoeken. De Revolutie van de Waardigheid (Oekraïens: Революція гідності, geromaniseerd: Revoljoetsija hidnosti), ook bekend als de Maidan-revolutie, vond aansluitend op de Euromaidan-protesten plaats, in februari 2014, toen dodelijke confrontaties tussen demonstranten en binnenlandse troepen in de Oekraïense hoofdstad Kiev resulteerden in de afzetting van de gekozen president Viktor Janoekovytsj en de omverwerping van de Oekraïense regering.

In november 2013 brak er een golf van grootschalige protesten uit als reactie op het plotselinge besluit van president Janoekovytsj om de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne in heroverweging te nemen, terwijl in februari van dat jaar de Verchovna Rada (het Oekraïense parlement) met een overweldigende meerderheid voor een overeenkomst met de Europese Unie (EU) had gestemd.
oja sorry, dat is niet iets wat mij vers in 't geheugen ligt.
daaruit maak ik op dat Oekraine labiel was en makkelijk slachtoffer.
ja, zo zie je maar, democratie en politiek gaan niet altijd hand in hand.
is natuurlijk compleet fout wat er destijds gebeurt is, als Oekraine voor EU had gekozen was er nooit oorlog geweest met Rusland. Maar vanwege de russische invloed, etc... is 't op oorlog uitgelopen.
  donderdag 25 januari 2024 @ 23:08:32 #272
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212171206
quote:
7s.gif Op donderdag 25 januari 2024 22:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De rest van de Duma wel. Het is gewoon beleid.
shit zeg, die leven in 'n psychose oid.
hebben ze nog nooit van NATO gehoord.
  donderdag 25 januari 2024 @ 23:10:01 #273
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212171217
UN is ook 'n mooie organisatie, schijnt dat ze heel veel koffie drinken en politiek bedrijven maar echt bemiddelen kunnen ze blijkbaar niet, jammer, 't klinkt zo mooi: United Nations ( ze zouden 'n wereldregering kunnen vormen)
  donderdag 25 januari 2024 @ 23:11:05 #274
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212171224
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 23:05 schreef sturmpie het volgende:

[..]
is natuurlijk compleet fout wat er destijds gebeurt is, als Oekraine voor EU had gekozen was er nooit oorlog geweest met Rusland. Maar vanwege de russische invloed, etc... is 't op oorlog uitgelopen.
Dat Oekraine in 2013 gekozen heeft voor Europa is juist een van de redenen van Poetin om een oorlog te starten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212171238
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 23:05 schreef sturmpie het volgende:

[..]
Wanneer ben jij geboren? Weet je wie Jan Roos is? Heb je wel eens van het Oekraïne-referendum gehoord?

En imo , volgens mij, maak ik hieruit op, dat je een heel beperkt zicht op de recente geschiedenis hebt en zonder veel moeite te hebben gedaan je in de zaak te verdiepen met een tamelijk simplistische beperkte, krom beredeneerde stellingname komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')