Rusland wil die gebieden om wat er in de grond zit.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:25 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik denk dat dit de rechtvaardiging is:
google:
Is Russian widely spoken in Ukraine?
Russian is the most common first language in the Donbas and Crimea regions of Ukraine and the city of Kharkiv, and the predominant language in large cities in the eastern and southern portions of the country.
toevallig is rusland die gebieden ingevallen, heeft voornamelijk met taal te maken imo.
rusland wil grondgebied toeëigenen waar voornamelijk russisch gesproken wordt.
dat is subjectief, als je 't objectief bekijkt, is de reden tot aanvallen, 't innemen van russisch sprekend gebied, dat is kant&klaar de werkelijkheid imo.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:30 schreef Elizium het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je steeds met taal komt aanzetten. Geen enkele geldige reden om een land aan te vallen. Dan kan spanje mexico en argentinie aanvallen en zou ook een goede reden zijn?
In 2022 wilde Poetin in 3 dagen HEEL Oekraine inlijven. Het gaat dus niet alleen om De Krim en de gebieden in het oosten van Oekraïne.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:33 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat is subjectief, als je 't objectief bekijkt, is de reden tot aanvallen, 't innemen van russisch sprekend gebied, dat is kant&klaar de werkelijkheid imo.
je mag er van vinden wat jij wil maar dat is volgens mij de enige reden dat rusland oekraine is binnengevallen.
EU/NAVO stelt wel iets voor.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:32 schreef Delenlill het volgende:
Denk je dat daar verandering in komt als de oorlog stopt en wij Rusland zijn zin geven? Denk je dat Rusland zal stoppen met oorlog voeren? Of zullen zij gewoon het volgend land gaan bezetten. Bij elke oorlog die ze winnen wordt hun leger groter, krijgen ze meer materieel en middelen. En gaan ze steeds groter denken. Want de EU/NAVO stellen toch niks voor.
Als Oekraïne de handdoek in de ring gooit, wat weerhoudt Rusland er dan van om ook Charkiv, Dnipro, Odessa en weet ik veel wat nog meer in te pikken?quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:43 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja juist ja
ik zou er wel mee kunnen leven als oekraine de handdoek in de ring gooit en 'n nieuwe grens gaat hanteren.
ze kunnen niet tegen rusland op
ik vind 't ook 'n vuile situatie, oekraine krijgt steun maar door die steun houd je de oorlog in stand.
ik zou zeggen tegen rusland, we maken 'n nieuwe grens, jij krijgt 't russisch sprekende deel. en oekraine snel lid worden van EU en NAVO zodat ze niet nog eens binnen gevallen worden.
daar kan ik me wel iets bij voorstellen.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Rusland wil die gebieden om wat er in de grond zit.
Wel. Ze willen Europa tot aan Lissabon veroveren. Dat zeggen ze zelf dus dat is zo.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:38 schreef sturmpie het volgende:
rusland is oekraine binnengevallen en wil 't russisch sprekende deel inlijven, meer is er niet aan de hand.
Hij moet inderdaad over zijn schouder blijven kijken. Maar tegen die tijd is hij ook geen president meer tenslotte. Daar Oekraïne een democratie is, en iemand maximaal 2 termijnen van 5 jaar president mag zijn volgens de wet daar. (al is hier technisch gezien van af te wijken in tijden van oorlog)quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:24 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel benieuwd of we Zelensky nog een keer vermoord of vergiftigd zien worden. Hij zal nu wel veilig zijn, maar hoe ziet zijn wereld er over vijftien jaar uit? Die man moet sowieso altijd om z'n schouder kijken.
Poetin is het wel gewend al die jaren, die man is zo goed beveiligd.
't moment dat Oekraine lid wordt van EU en NAVO is 't signaal voor Rusland om te stoppen met oorlog voeren.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:39 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als Oekraïne de handdoek in de ring gooit, wat weerhoudt Rusland er dan van om ook Charkiv, Dnipro, Odessa en weet ik veel wat nog meer in te pikken?
dat is grootspraak van de gemiddelde russische tokkie, putin heeft dat nooit gezegd, ik heb 't hem iig nooit horen zeggen op tv of elders in de media.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wel. Ze willen Europa tot aan Lissabon veroveren. Dat zeggen ze zelf dus dat is zo.
Juist ja. Het gaat om lithium (grootste vooraad van europa) en grondgebied uitbreiden. Niet veel meer.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Volgens de Russen vielen ze aan omdat er allemaal nazi’s zaten. En daarna hebben ze de doelpalen nog een aantal malen verschoven.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:33 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat is subjectief, als je 't objectief bekijkt, is de reden tot aanvallen, 't innemen van russisch sprekend gebied, dat is kant&klaar de werkelijkheid imo.
je mag er van vinden wat jij wil maar dat is volgens mij de enige reden dat rusland oekraine is binnengevallen.
Putin heeft, ten tijde van de revolutie in Oekraïne, heel Rusland wijsgemaakt dat er helemaal geen revolutie was tegen een corrupte pro-Russische regering, maar dat "nazi's en criminelen het land hebben overgenomen".quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
welke revolutie ?quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:45 schreef havanagila het volgende:
En dat is nogal een probleem, want die revolutie heeft het Kremlin niet kunnen stoppen
- Nazi'squote:Op donderdag 25 januari 2024 22:33 schreef sturmpie het volgende:
[..]
De rest van de Duma wel. Het is gewoon beleid.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:42 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat is grootspraak van de gemiddelde russische tokkie, putin heeft dat nooit gezegd, ik heb 't hem iig nooit horen zeggen op tv of elders in de media.
Ik zeg het niet gauw, en ik zal het nu ook niet zeggen,quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:38 schreef sturmpie het volgende:
[..]
EU/NAVO stelt wel iets voor.
rusland is oekraine binnengevallen en wil 't russisch sprekende deel inlijven, meer is er niet aan de hand.
Rusland laat het niet zover komen als ze de kans proeven om meer van Oekraïne af te pakken. Als onze steun wegvalt stopt de oorlog niet, dan zien de Russen hun kans schoon om opnieuw te proberen wat ze in 2022 niet lukten.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:41 schreef sturmpie het volgende:
[..]
't moment dat Oekraine lid wordt van EU en NAVO is 't signaal voor Rusland om te stoppen met oorlog voeren.
Zucht, diepe zucht. De revolutie die in Oekraïne uitbrak toen de toenmalige president na een gesprekje met Poetin terug kwam op het voornemen en democratisch genomen besluit toenadering tot de EU te zoeken. De Revolutie van de Waardigheid (Oekraïens: Революція гідності, geromaniseerd: Revoljoetsija hidnosti), ook bekend als de Maidan-revolutie, vond aansluitend op de Euromaidan-protesten plaats, in februari 2014, toen dodelijke confrontaties tussen demonstranten en binnenlandse troepen in de Oekraïense hoofdstad Kiev resulteerden in de afzetting van de gekozen president Viktor Janoekovytsj en de omverwerping van de Oekraïense regering.quote:
oja sorry, dat is niet iets wat mij vers in 't geheugen ligt.quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zucht, diepe zucht. De revolutie die in Oekraïne uitbrak toen de toenmalige president na een gesprekje met Poetin terug kwam op het voornemen en democratisch genomen besluit toenadering tot de EU te zoeken. De Revolutie van de Waardigheid (Oekraïens: Революція гідності, geromaniseerd: Revoljoetsija hidnosti), ook bekend als de Maidan-revolutie, vond aansluitend op de Euromaidan-protesten plaats, in februari 2014, toen dodelijke confrontaties tussen demonstranten en binnenlandse troepen in de Oekraïense hoofdstad Kiev resulteerden in de afzetting van de gekozen president Viktor Janoekovytsj en de omverwerping van de Oekraïense regering.
In november 2013 brak er een golf van grootschalige protesten uit als reactie op het plotselinge besluit van president Janoekovytsj om de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne in heroverweging te nemen, terwijl in februari van dat jaar de Verchovna Rada (het Oekraïense parlement) met een overweldigende meerderheid voor een overeenkomst met de Europese Unie (EU) had gestemd.
shit zeg, die leven in 'n psychose oid.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De rest van de Duma wel. Het is gewoon beleid.
Dat Oekraine in 2013 gekozen heeft voor Europa is juist een van de redenen van Poetin om een oorlog te starten.quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:05 schreef sturmpie het volgende:
[..]
oja sorry, dat is niet iets wat mij vers in 't geheugen ligt.
daaruit maak ik op dat Oekraine labiel was en makkelijk slachtoffer.
ja, zo zie je maar, democratie en politiek gaan niet altijd hand in hand.
is natuurlijk compleet fout wat er destijds gebeurt is, als Oekraine voor EU had gekozen was er nooit oorlog geweest met Rusland. Maar vanwege de russische invloed, etc... is 't op oorlog uitgelopen.
Wanneer ben jij geboren? Weet je wie Jan Roos is? Heb je wel eens van het Oekraïne-referendum gehoord?quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:05 schreef sturmpie het volgende:
[..]
oja sorry, dat is niet iets wat mij vers in 't geheugen ligt.
daaruit maak ik op dat Oekraine labiel was en makkelijk slachtoffer.
ja, zo zie je maar, democratie en politiek gaan niet altijd hand in hand.
is natuurlijk compleet fout wat er destijds gebeurt is, als Oekraine voor EU had gekozen was er nooit oorlog geweest met Rusland. Maar vanwege de russische invloed, etc... is 't op oorlog uitgelopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |