Oeh, geloven in het feit dat er slechts twee genders bestaan. Jij vuige rechts-extremistische klootzak.quote:De tradwifebeweging wordt in verband gebracht met extreemrechts. Ze zijn bijvoorbeeld anti-woke en geloven dat er maar twee genders zijn."
Lees gewoon wat er staat, over gebruik van hashtags door sommige tradwives met nazi-leuzen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 00:29 schreef dudewhereismycar het volgende:
Wacht even.. hold my beer!
Mannen mogen vrouw zijn
Vrouwen mogen man zijn
Mannen en vrouwen mogen nonbinair zijn.
Mannen mogen op mannen vallen
Vrouwen mogen op vrouwen vallen
En het hele rattenplan van LGBT++++
Maar vrouwen mogen dus van mevrouw de socioloog niet een tradvrouw zijn? Want dat is dan extreem rechts?
Uhuh...
Quote even waar dat zo gesteld wordt.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 00:37 schreef bozewitteman het volgende:
[..]
Oeh, geloven in het feit dat er slechts twee genders bestaan. Jij vuige rechts-extremistische klootzak.
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 00:47 schreef inslagenreuring het volgende:
Nella Geurts, socioloog aan de Radbouduniversiteit Nijmegen.
Socioloog aan de universiteit van Havana aan de Waal. Epitoom van radicaal linksisme.
In hoeverre word je als kijker onbewust in zulke denkbeelden getrokken als je gewoon op zoek bent naar een recept voor zuurdesembrood?"
Ohja? Wat te denken van al die genderbagger?
FTFY.quote:"Bij sommige tradwives komt dat naar voren in de hashtags die ze gebruiken. Dan kijk je naar een onschuldig ogend filmpje over hoe je zuurdesembrood bakt, maar staat daaronder #whitelivesmatter of een nazi-leus.
Op zich.. het feminisme is er ook in geslaagd om de wereld ervan te overtuigen dat het beter is als moeders werken. Ik persoonlijk geloof daarin voor mijzelf maar dat de meerderheid het gelooft, maakt het niet persé waar.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 01:21 schreef Bill_Hillie het volgende:
Zelfverklaarde tradwivesze bedenken wat hokjes tegenwoordig zeg. Is opzich niks mis mee om dat ideaal te hebben, maar dat zal de wereld wel weer willen overtuigen dat men overal op die manier moet leven en dat is het vervelende eraan.
Goed punt ja.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 00:49 schreef Seven. het volgende:
Ik vind 'tradwife' een doorzichtige benaming voor huisvrouw. Helaas kan maar een klein percentage van de mannen zich een huisvrouw permitteren, dus ik vind het eigenlijk een rechtstreekse aanval op de man. Je moet namelijk 2x modaal verdienen en dat is nu eenmaal niet de realiteit van Jan Modaal. Waarom zou je in godsnaam staan op het feit dat jouw man dus zoveel moet verdienen? Alleen de lucky few worden dus bevestigd in de zogenaamde mannelijkheid.
Je zegt het zelf al, sommige.....er zijn dus enkele van deze figuren die er nazi sympathien op nahouden. Dus dan moet elk tradwife wel zo zijn, toch?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 00:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Lees gewoon wat er staat, over gebruik van hashtags door sommige tradwives met nazi-leuzen bijvoorbeeld.
Tja zo werkt het toch in de domme zwart wit wereld die de conservatieven het publiek voorschotelen. Alle linksen zijn toch ook woke heb ik hier op fok geleerd. Of moet er nu bij tradwifes opeens wel nuance aangebracht worden.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 06:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, sommige.....er zijn dus enkele van deze figuren die er nazi sympathien op nahouden. Dus dan moet elk tradwife wel zo zijn, toch?
quote:De tradwifebeweging wordt in verband gebracht met extreemrechts. Ze zijn bijvoorbeeld anti-woke en geloven dat er maar twee genders zijn.
Wat een onzinquote:Op dinsdag 23 januari 2024 00:25 schreef britneycheers het volgende:
om maar onder “het nom van feminisme” met iedereen het bed in te duiken en maar ‘gewoon’ abortus te plegen als het even niet uitkomt. Normen en waarden mogen weer bijgebracht worden.
Hoeveel van die koekjes bakkende nazi-huisvrouwen zijn er eigenlijk? In ieder artikel over dit onderwerp zie ik eigenlijk alleen maar bovenstaande blonde Amerikaanse met haar jetsers voorbij komen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 00:25 schreef britneycheers het volgende:
[..]
zoals de Amerikaanse Estee Williams (zie onderstaand TikTok-filmpje)
[..]
Een huisvrouw met een Instagram account dus. Ja dat is echt iets heel anders en duidelijk extreemrechtsquote:Op dinsdag 23 januari 2024 07:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Een huisvrouw en een tradwife is niet hetzelfde hè. Tradwifes zijn influencers die die leefstijl propageren.
En ze geloven dat er maar twee genders zijn...hoe durven ze.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 07:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Een huisvrouw met een Instagram account dus. Ja dat is echt iets heel anders en duidelijk extreemrechts
Ten eerste; een belachelijke frame om anti-woke al direct extreem rechts te noemen. Maar ja, wat is de beschuldiging “extreem rechts” tegenwoordig nog waard? Niks.quote:"De tradwifebeweging wordt in verband gebracht met extreemrechts. Ze zijn bijvoorbeeld anti-woke en geloven dat er maar twee genders zijn."
"Bij sommige tradwives komt dat naar voren in de hashtags die ze gebruiken. Dan kijk je naar een onschuldig ogend filmpje over hoe je zuurdesembrood bakt, maar staat daaronder #whitelivesmatter of een nazi-leus. Dat is zorgwekkend. In hoeverre word je als kijker onbewust in zulke denkbeelden getrokken als je gewoon op zoek bent naar een recept voor zuurdesembrood?"
Denk dat je nu ook wel twee dingen door elkaar zit te halen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 07:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Een huisvrouw en een tradwife is niet hetzelfde hè. Tradwifes zijn influencers die die leefstijl propageren.
Zodat dat monopolie weer veilig bij de staatstv en traditionele media komt te liggen?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 07:47 schreef Rostrup het volgende:
Ik roep het al langer: verbied het geldverdienen met beïnvloeden op "sociale" media.
Dit inderdaad, er zullen nu een hoop eeuwige maagden denken dat ze eindelijk aan de bak gaan komen terwijl de lat nu juist nog hoger voor ze komt te liggen. Dat gaat ze een hoop nieuwe frustratie opleveren.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 00:49 schreef Seven. het volgende:
Ik vind 'tradwife' een doorzichtige benaming voor huisvrouw. Helaas kan maar een klein percentage van de mannen zich een huisvrouw permitteren, dus ik vind het eigenlijk een rechtstreekse aanval op de man. Je moet namelijk 2x modaal verdienen en dat is nu eenmaal niet de realiteit van Jan Modaal. Waarom zou je in godsnaam staan op het feit dat jouw man dus zoveel moet verdienen? Alleen de lucky few worden dus bevestigd in de zogenaamde mannelijkheid.
Iedereen mag (vrijwel) alles schrijven wat hij/zij/x wil, maar het financiële aspect zorgt dat er geroepen wordt wat likes, shares en weet ik veel wat oplevert en niet wat men echt vindt. Bovendien is het vooral de bedoeling je verslaaft te houden aan het dataverzamelende platform. Daar kunnen we best mee stoppen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 07:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zodat dat monopolie weer veilig bij de staatstv en traditionele media komt te liggen?
Veel van die tradwives verdienen gewoon geld met het createn van content. Ze schotelen hun publiek de leugen voor dat hun man in zijn eentje de kost verdient, maar dat is zelden volledig zo.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 00:49 schreef Seven. het volgende:
Extreemrechtse huisvrouwen zullen ongetwijfeld bestaan, net als extreemlinkse huisvrouwen. Idioten heb je aan beide zijden van het spectrum.
Als het maar MIJN normen en waarden zijn.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 00:25 schreef britneycheers het volgende:
Normen en waarden mogen weer bijgebracht worden.
Tradwives vallen feminisme voortdurend aan met stropopredeneringen (en slaan dus meestal de plank mis en vallen feminisme aan op iets dat het helemaal niet voorstaat). Van die typische stropopredeneringen die alt-right ook altijd gebruikt. En zo is er nog veel meer overlap, vooral cultureel gezien.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 07:44 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ten eerste; een belachelijke frame om anti-woke al direct extreem rechts te noemen. Maar ja, wat is de beschuldiging “extreem rechts” tegenwoordig nog waard? Niks.
Ten tweede; dus enkele vrouwen hebben “extreme sympathieën”? Dat geldt ook voor - bijvoorbeeld- brandweermannen (herstel; brandweermensen), of voor leraren (Hans Janmaat was leraar maatschappijleer als ik Theo Maassen mag geloven).
Kortom; weer wetenschap van lik-me-vestje. Net zo gekleurd als die pseudowetenschap van een Wekker of een Lucassen. Bullshitjobs.
Dus de influencer verdient geld door te zeggen dat haar man het geld alleen verdient.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:04 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Veel van die tradwives verdienen gewoon geld met het createn van content. Ze schotelen hun publiek de leugen voor dat hun man in zijn eentje de kost verdient, maar dat is zelden volledig zo.
Jaquote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus de influencer verdient geld door te zeggen dat haar man het geld alleen verdient.
Dus dan mogen ze ook geen reclame meer inkopen? Dan valt het hele verdienmodel weg, kun je alle social media meteen opdoeken, want dan kunnen ze alleen nog verdienen op premium-modellen of betalen voor deelname.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 07:47 schreef Rostrup het volgende:
Ik roep het al langer: verbied het geldverdienen met beïnvloeden op "sociale" media.
dat lijkt me een goed plan inderdaadquote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
kun je alle social media meteen opdoeken
Ach, het is volgens mij gewoon weer een onderdeel van die red pill beweging die een jaar of tien, vijftien geleden begon. Die club is toch echt wel extreem.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 06:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, sommige.....er zijn dus enkele van deze figuren die er nazi sympathien op nahouden. Dus dan moet elk tradwife wel zo zijn, toch?
Precies: zelf betalen voor wat je wil zien i.p.v. die omzichtige constructie met klikbeetgeldezels die voor het karretje van big-tech gespannen worden zodat iedereen zijn gedragsdata maar blijft inleveren.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus dan mogen ze ook geen reclame meer inkopen? Dan valt het hele verdienmodel weg, kun je alle social media meteen opdoeken, want dan kunnen ze alleen nog verdienen op premium-modellen of betalen voor deelname.
Nephuisvrouwen die dit soort filmpjes maken moeten inderdaad wel in die hoek worden gezocht.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 06:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, ze zetten iemand tegenwoordig wel heel snel in de extremistische hoek vind ik. Zo'n Riley Gaines werd ook al extreem rechts genoemd, omdat ze zich (met succes) verzette tegen de winst van Lia Thomas in het zwemmen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nephuisvrouwen die dit soort filmpjes maken moeten inderdaad wel in die hoek worden gezocht.
Ze zijn vooral aartsconservatief, stay-at-home moms zijn dat niet per se.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:31 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ach, het is volgens mij gewoon weer een onderdeel van die red pill beweging die een jaar of tien, vijftien geleden begon. Die club is toch echt wel extreem.
De normale term voor huisvrouw in de VS is voor zover ik weet 'stay at home mom' en daar hebben mensen echt niet die extreem rechtse associaties bij.
Wist je dat niet? Ze zijn behoorlijk conservatief, wat over het algemeen aan rechts gekoppeld wordt.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 01:35 schreef havanagila het volgende:
De Iraanse regering en Taliban zijn dan ook behoorlijk rechts.
Er zijn ook genoeg Nederlandse vrouwen:quote:Op dinsdag 23 januari 2024 07:37 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Hoeveel van die koekjes bakkende nazi-huisvrouwen zijn er eigenlijk? In ieder artikel over dit onderwerp zie ik eigenlijk alleen maar bovenstaande blonde Amerikaanse met haar jetsers voorbij komen.
Ik ga haar eens een berichtje sturenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:52 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg Nederlandse vrouwen:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |