abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 18 mei 2024 @ 00:26:27 #251
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213600357
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 10:05 schreef DjVero het volgende:
Vanaf welke leeftijd zijn jullie met de kleine voor het eerst naar de bios geweest?
Wij zijn toen aapie net drie was naar de Paw Patrol film geweest. Dat vond hij geweldig! O+ Ik was bang dat hij het misschien wel spannend zou vinden maar dat was totaal niet zo. Er ging ook zowat een hele bak popcorn in _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:31 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Update: ik heb de speen doorgeknipt en we hadden geen andere spenen dus er was geen weg meer terug. Hij had hem alleen nog in de nacht

1e avond: bij start van het bedritueel de speen laten zien en uitgelegd dat hij stuk gegaan was. Ik had liever dat ik het hem gewoon liet zien dan smoesjes als spenenfee ofzo.

Gezegd dat hij nu een grote jongen is en dat grote jongens geen speen meer hebben. En dat t ook niet kon want de speen was stuk. Hij begreep het. Hij keek wel moeilijk en probeerde hem nog in z’n mond te stoppen. Maar hij was heel erg stuk, ik had hem bij de basis afgeknipt. Hij zag ook wel in dat het echt niet ging. Ik heb voorgesteld hem samen weg te gooien in de prullenbak en dat hebben we gedaan. Daarna zonder speen in bed gelegd.

Hij heeft er niet meer naar gevraagd want de speen was stuk. Daarna een uur lang gekrijst en toen in slaap gevallen. Ik ben ernaast gebleven en had mezelf geprept dat het de hele nacht zou duren, ik had zelfs voor geslapen lol. Dat viel dus mee. ‘s nachts nog een keer wakker geworden, zocht z’n speen en weer een uur krijsen. Nadien weer in slaap gevallen.

2e avond: hij vroeg naar z’n speen. Uitleg dat die stuk is. Oja. Hij is zoet gaan slapen zonder huilen. ‘s nachts wakker geworden en een uur gekrijst. Daarna weer gaan slapen.

3e avond: zoet gaan slapen zonder naar de speen te vragen.

En daar zijn we nu. Ik ben tevreden
Tijdens de krijsmomenten zijn mijn man of ik erbij gebleven en hebben getroost zonder hem uit bed te pakken. Het was echt een team effort
Goed bezig hoor! Lijkt dus behoorlijk mee te vallen.

Hier moeten we er ook snel aan geloven, met 3,5 is hij echt wel te oud voor een speen inmiddels :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_213611903
Wij zijn nog nooit naar de bios geweest met de kinderen (5 en 2 jaar). Oudste is wel al een aantal keer naar het theater geweest en dat was super leuk :Y

Goed bezig qua speen @_Lily_! Ik wil het gebruik van de speen hier stoppen zodra de laatste twee kiezen door zijn. Ze heeft ‘m alleen nog met slapen en vaak alleen bij het inslapen, daarna spuugt ze hem uit. Maar met een compleet gebit straks vind ik het wel mooi geweest.

Ze gaat de laatste tijd steeds met haar broer mee naar de wc, vindt het machtig interessant (en heeft al een aantal wc-rollen compleet afgerold }:|) en vanochtend klom ze er zelf op en deed gewoon een plas op de wc! Ben benieuwd of het een toevalstreffer was of dat ze het potje gaat overslaan, want behalve dat ze daar af en toe met kleding aan op heeft gezeten waren we daar nog totaal niet mee bezig.

Qua spraak merk ik wat vooruitgang de laatste tijd, qua woordgebruik en het maken van korte zinnetjes. Ze kletste altijd al veel en heeft al tijden veel ‘eigen’ woorden die ze consequent gebruikt voor dingen (en mensen), maar die eigen woorden vervangt ze nu langzaam bijna door de daadwerkelijke woorden. ‘Sokken’ bijvoorbeeld was heel lang ‘kokka’ maar inmiddels is het ‘sssssokka’ geworden.
  zondag 19 mei 2024 @ 08:42:37 #253
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_213613709
Mijn peuter vindt poepen op het potje/de wc al heel lang eng, en houdt het vaak op totdat we weg moeten of hij naar bed moet en hij dus een luier om krijgt. Heeft iemand nog tips?
  zondag 19 mei 2024 @ 09:52:52 #254
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_213614252
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:42 schreef Morgane89 het volgende:
Mijn peuter vindt poepen op het potje/de wc al heel lang eng, en houdt het vaak op totdat we weg moeten of hij naar bed moet en hij dus een luier om krijgt. Heeft iemand nog tips?
het filmpje over de vrachtwagen (geloof ik dat het was) die hier ooit getipt werd werkte heel goed hier. ik ga even zoeken
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 19 mei 2024 @ 09:58:56 #255
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_213614284

bij ons werkte dit filmpje met de simpele uitleg dat hij af en toe even het stoplicht op groen moest zetten omdat er anders een file kwam.

ik geloofde er zelf ook niet in :D
maar ineens klikte het bij hem
  maandag 27 mei 2024 @ 12:59:00 #256
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_213701300
Ik heb zaterdag Anna haar ledikant omgebouwd naar een bed en het gaat goed *O*. Zaterdag was ze even nog grenzen aan het uittesten, maar inmiddels gaat het goed ^O^ Ze zit zelfs nog braaf in haar bedje ons te roepen als ze wakker is, maar ze is niet meer zo overstuur.
pi_213701972
Wat goed van Anna. *O*

Ik merk dat ik weinig te delen heb over mijn peuter. Ze is praktisch eigenlijk al gewoon een kleuter (nog 7 weken) en wil heel graag naar school.
Ze leerde begin van de maand zonder zijwieltjes fietsen en wil nu alleen nog maar op de 16 inch ipv de 12 inch en als het aan haar lag wilde ze ook de 18 inch van grote zus wel proberen, maar dat hebben we maar niet toegelaten. :+
Zat ze gister nog eens op de 12 inch. 'mama deze is me veel te klein geworden'.
Verder maakt ze graag grapjes en zegt dan 'ik heb je voor de grap gehouden'. O+
  maandag 27 mei 2024 @ 15:03:15 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213702171
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:36 schreef Nolita het volgende:
Wat goed van Anna. *O*

Ik merk dat ik weinig te delen heb over mijn peuter. Ze is praktisch eigenlijk al gewoon een kleuter (nog 7 weken) en wil heel graag naar school.
Ze leerde begin van de maand zonder zijwieltjes fietsen en wil nu alleen nog maar op de 16 inch ipv de 12 inch en als het aan haar lag wilde ze ook de 18 inch van grote zus wel proberen, maar dat hebben we maar niet toegelaten. :+
Zat ze gister nog eens op de 12 inch. 'mama deze is me veel te klein geworden'.
Verder maakt ze graag grapjes en zegt dan 'ik heb je voor de grap gehouden'. O+
Ze is ook zoooo leuk!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213705704
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 15:03 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ze is ook zoooo leuk!
Lief! O+
pi_213745594
Schoonmoeder uit Thailand is hier (oma van Larissa), nu zo'n anderhalve maand. De eerste paar weken kon Larissa geen genoeg van d'r krijgen, maar dat is nu helemaal de andere kant op gegaan. Als ze met z'n tweeën zijn, is er niks aan de hand, maar is mijn vrouw, grote broer of ik in de buurt dan moet Larissa echt he-le-maal niks weten van oma.

Waar zou dat aan kunnen liggen? Tips? Best lullig natuurlijk voor die vrouw en volgens mij doet het haar ook best pijn. ;(
pi_213793475
Mijn dochter van 3 is altijd al een slechte slaper geweest. In de eerste 2 jaar heel slecht in slaap komen, enkel hazenslaapjes overdag,etc.

Echter ging het na haar tweede jaar best prima. We hadden een ritme gevonden die voor haar goed leek te werken.

Sinds drie weken is ze alleen weer extreem vroeg wakker. Vaak tussen 05:15 - 05:45. Mijn inziens toch echt te vroeg.
Ze vertikt het om haar middagslaapje te doen, dus ze is 's avonds om 18:00 al doodop.
Ik breng haar meestal rond half 7 naar bed en dan slaapt ze meteen. Heb al getracht te kijken of ik haar wat langer op moet houden, maar dat werkt juist tegen. Eerder naar bed lukt ook haast niet.

Ook gekeken of ze het misschien te warm/koud heeft. Maar dat valt volgens mij wel mee.

Heeeeeeeeeeeeeeeeel irritant.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_213795480
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 08:26 schreef dezomervoorbij het volgende:
Mijn dochter van 3 is altijd al een slechte slaper geweest. In de eerste 2 jaar heel slecht in slaap komen, enkel hazenslaapjes overdag,etc.

Echter ging het na haar tweede jaar best prima. We hadden een ritme gevonden die voor haar goed leek te werken.

Sinds drie weken is ze alleen weer extreem vroeg wakker. Vaak tussen 05:15 - 05:45. Mijn inziens toch echt te vroeg.
Ze vertikt het om haar middagslaapje te doen, dus ze is 's avonds om 18:00 al doodop.
Ik breng haar meestal rond half 7 naar bed en dan slaapt ze meteen. Heb al getracht te kijken of ik haar wat langer op moet houden, maar dat werkt juist tegen. Eerder naar bed lukt ook haast niet.

Ook gekeken of ze het misschien te warm/koud heeft. Maar dat valt volgens mij wel mee.

Heeeeeeeeeeeeeeeeel irritant.
Tsja, vrouw hea = automatisch eigenwijs....

Zonder gekheid natuurlijk. Is ze dan onrustig? Is het krijsen en brullen? Of is ze gewoon rustig, maar gaat ze niet slapen?

Liggen = ook rusten. Geen prikkels en zo. ;) Die van ons heeft een hele verzameling knuffels in haar bed, waar ze nog lekker een halfuur mee ligt te 'kletsen' en daarna wordt het steeds stiller. Middag idem, alleen halen we haar dan na dat halfuur weer uit bed. ;)
pi_213806922
Welke drinkfles hebben jullie? Wij hebben Hema en kruidvat rietjesbekers maar die kunnen behoorlijk lekken als ze op kop in de tas zitten. Mepal werkt heel goed maar die dop wordt zo goor en ik heb geen zin om elke dag dat hele systeem uit elkaar te halen. Nu hebben we een paar van dat soort flesjes met een rietje onder een tuitje dat je plat drukt, maar dat moet 100% goed dichtgedrukt om lekvrij te zijn. Niet kidsproof dus... Ik word er kriegel van
pi_213807016
Wij hebben de takkie-fles van Hema en die heeft bij ons nog nooit gelekt.
Mepal hebben we ook maar dan met zo’n harde drinktuit, een Flip-dop, noemen ze dat volgens mij. Werkt ook goed, is makkelijk uit elkaar te halen en kan in de vaatwasser.
pi_213807615
Qua rietjesbeker tot nu toe goede ervaring met een paar van nuby (de grote, met haaien of flamingo's op). Die lekken hier niet en als ik er wil meenemen zijn het liefst die. En die van munchkin met een gewichtje aan. Maar die moeten wel goed dichtgedraaid zijn dus ik check altijd even.
Met hema wisselende ervaring. Maggie krijgt er soms makkelijk water uit om mee te spelen.
  donderdag 6 juni 2024 @ 10:25:47 #266
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213807762
Camelbak en dan de kinderversie vind ik prima werken en lekt echt niet. De eddy + is dat. Hij is er ook in rvs (nav alle nieuwsberichten over plastic bekers).

https://www.camelbak.eu/p(...)%20Bottle%20400ml%20

Toen ze wat kleiner waren, dronken ze uit de munchkin 360 beker. Die vind ik fijner qua anatomie. Of gewoon een grote fles water in de tas en een plastic bekertje mee.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213807883
Oh ik wist niet dat ze die van camelbak ook voor kinderen hadden. Als ik er eentje tegenkom in een winkel neem ik die mee.
Mijn Eddy durft alleen nog wel eens te lekken in mijn sporttas maar die is ook een heel stuk groter.
  donderdag 6 juni 2024 @ 10:51:04 #268
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213808080
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:34 schreef Bottoms_up het volgende:
Oh ik wist niet dat ze die van camelbak ook voor kinderen hadden. Als ik er eentje tegenkom in een winkel neem ik die mee.
Mijn Eddy durft alleen nog wel eens te lekken in mijn sporttas maar die is ook een heel stuk groter.
Verschil is dat bij die voor kinderen het rietje niet eraf kan door eraan te trekken (en dus geen inslikgevaar oplevert), maar door hem naar binnen te duwen. En hij is wat kleiner. Nieuwe rietjes zijn ook los te bestellen, da's het enige wat hier ooit kapot gaat (door er met vingers in te duwen scheurt het rietje dan, maar dat deden mijn kinderen toen ze 2 waren, nu niet meer).

Edit: de bever verkoopt ze btw in de winkel, net als de meeste kampeerwinkels. Verder kom ik ze niet vaak ergens tegen...
  donderdag 6 juni 2024 @ 12:16:11 #269
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213809102
Mijn peuter kan uit een Dopper drinken. Zo uit de fles of uit we gebruiken de bovenkant als beker. Alle systemen met rietjes vind ik gedoe.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_213810100
Dank voor alle tips. Ik ben dus echt op zoek naar iets wat hij zelf open en dicht kan maken, want de juffen letten daar niet op. En een open beker mag van hen niet omdat hij daar soms expres mee gaat knoeien. De Nuby, Camelback en Mepal flip klinken wel goed. Hoe zijn de Nuby en Camelback qua schoonmaak?
  donderdag 6 juni 2024 @ 15:20:44 #271
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213811043
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 13:55 schreef B.ertha het volgende:
Dank voor alle tips. Ik ben dus echt op zoek naar iets wat hij zelf open en dicht kan maken, want de juffen letten daar niet op. En een open beker mag van hen niet omdat hij daar soms expres mee gaat knoeien. De Nuby, Camelback en Mepal flip klinken wel goed. Hoe zijn de Nuby en Camelback qua schoonmaak?
Ik spoel de camelbak om en twee keer per week gooi ik alle onderdelen in de vaatwasser. Enige wat ik heel heel af en toe extra doe is het rietje en mondstuk aan de binnenkant met zo'n ragertje, maar da's echt niet nodig als hij dagelijks gebruikt wordt. Geen idee hoe het werkt als je er ranja ofzo in doet btw, dat drinkt onze dochter niet.
  donderdag 6 juni 2024 @ 18:13:11 #272
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_213812548
camelbak ftw, ze hebben wel van die "bijtrietjes" die je kind even door moet krijgen. Maar dat lukte hier bij allebei vrij snel :)
pi_213822078
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 13:55 schreef B.ertha het volgende:
Een trixie drinkfles! Dat tuitje doen, ze gewoon omhoog en weer omlaag en dat lekt niet. Mijn kleuter heeft er eentje voor school, maar de peuter kan er ook gewoon goed mee overweg.
  Moderator donderdag 20 juni 2024 @ 12:26:38 #274
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213983142
Mijn peuter slaapt eindelijk zonder speentje *O* En het gedoe viel nog best wel mee :D Een beetje huilen voor het slapengaan, middenin de nacht vragen om het speentje (dat een nacht of 3) en daarna weer verder slapen. Dus weer iets getackeld voor hij naar de basisschool kan gaan! Nu nog zindelijk worden :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_214011070
Hoi :W

Poffertje doet het prima eigenlijk. Slapen is wel weer gedoe. Ze is sinds januari naar haar eigen kamertje maar wil nou steeds weer dat er iemand bij haar zit.

Ze kletst de hele dag door. Soms word ik er helemaal krankjorum van. :z Ook gooit ze er wel 1 verzoekje per minuut uit, meestal om eten. Of dat ik met haar wil spelen, of dat ze met een vriendje mag. Of Lego bouwen en dat ik haar stukjes zoek.

Met haar grote broer spelen gaat ook steeds beter. De oudste blijft wel de grenzen opzoeken maar Poffertje is zelf ook heel kattig. Maar neutraal gebied zoals hun kattenhuis (berg kussens en dekens) of de knikkerbaan gaan vaak wel goed. Samen verkleden vinden ze ook vaak mooi. Vergeleken met wat het was is het wel heel veel beter in ieder geval. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_214013143
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 23:21 schreef eponine het volgende:
Wij zijn nog nooit naar de bios geweest met de kinderen (5 en 2 jaar).
Gisteren met beide voor het eerst naar de bioscoop geweest: Dikkie Dik en de verdwenen knuffel. Super leuke film, beide zaten helemaal mee te leven en R hoor ik nu af en toe het begin- en eindliedje zingen O+

pi_214029059
Leuk! Wij zijn in februari naar het theater van Juf Roos geweest en daar heeft ze het nog steeds wel eens over. Misschien voor de zomervakantie inderdaad ook eens een filmbezoekje plannen!
  zondag 23 juni 2024 @ 23:14:10 #278
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_214029409
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 18:29 schreef eponine het volgende:

[..]
Gisteren met beide voor het eerst naar de bioscoop geweest: Dikkie Dik en de verdwenen knuffel. Super leuke film, beide zaten helemaal mee te leven en R hoor ik nu af en toe het begin- en eindliedje zingen O+

Ja wij zijn gisteren geweest. Echt een aanrader O+ Anna heeft al een tijd een flinke Dikkie Dik obsessie dus dit was echt perfect.
pi_214030345
Die van mij kijkt vooral filmpjes die voor (veel) oudere kinderen gemaakt zijn, vlogs van de Zoete Zusjes bijvoorbeeld. :D Maar ik denk dat ze zoiets ook wel leuk zou vinden in de bios. Hoef ik haar thuis niet meer uit te laten kiezen.
pi_214108546
Ik kan het autostoelen topic niet vinden dus maar even hier:

Mijn broer gaat met zijn dan 11-12 maanden oude baby op busvakantie. Ze willen graag licht reizen want ze moeten eerst lopen naar de trein en dan dus van de trein in de bus. Daarom willen ze niet al te veel meenemen. De busrit duurt 12 uur, dus met lange slaapjes, maar hij is al te oud om de hele tijd te willen liggen. Een maxi cosi zou misschien nog net kunnen (kind is echt een joekel) maar daar mag hij niet lang in (die bus gaat niet elke twee uur een half uur stoppen) en de buggy opzet moet alsnog ook mee want ze willen hem niet de hele vakantie in de maxi cosi. Een autostoeltje is volgens mij alleen nog maar onpraktischer en eigenlijk ook nog niet verantwoord op die leeftijd toch? Nou stelde ik voor om de maxi cosi jade te huren met onderstel en dat maakte hem enthousiast, maar dat is blijkbaar geschikt tot zes maanden... Wie heeft het perfecte advies?
  maandag 1 juli 2024 @ 12:32:07 #281
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214115453
En ik heb een zindelijkheidsvraag: onze peuter van net 3 is overdag redelijk zindelijk. Soms een klein ongelukje, maar hij doet eigenlijk vrijwel nooit meer een hele plas in z'n broek of op de grond. Bijna altijd op de wc en poepen (na veel protest) op het potje.
Vaak doet hij nog een middagdutje van ongeveer 2 uur. Kunnen we hem 's middags zonder luier in bed gaan leggen of is dat echt nog te vroeg?
pi_214115753
Is zijn luier vaak droog na het middagdutje? Dan zou je het gewoon kunnen proberen. In het slechtste geval moet je een bed en je peuter verschonen. Maar het is vooral uitproberen.
  maandag 1 juli 2024 @ 13:34:52 #283
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214115813
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 13:25 schreef eponine het volgende:
Is zijn luier vaak droog na het middagdutje? Dan zou je het gewoon kunnen proberen. In het slechtste geval moet je een bed en je peuter verschonen. Maar het is vooral uitproberen.
Hmm goede vraag, helemaal niet over nagedacht. :') Meestal haalt man hem uit bed omdat ik dan nog aan het werk ben.
  maandag 1 juli 2024 @ 14:27:31 #284
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_214116183
Hier hetzelfde en voorlopig doe ik hem nog een luier om met slapen. Als deze droog is gaat ie weer aan voor de nacht. En als het altijd goed gaat dan houd ik ermee op.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 1 juli 2024 @ 14:27:54 #285
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_214116187
Maar ik verschoon liever voor niks een luier dan een kind + bed.
pi_214119631
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 14:27 schreef Lemijn het volgende:
Hier hetzelfde en voorlopig doe ik hem nog een luier om met slapen. Als deze droog is gaat ie weer aan voor de nacht. En als het altijd goed gaat dan houd ik ermee op.
Wij recycleden ook de droge luiers van de oudste inderdaad tijdens deze fase. Was ie droog na de middagdut dan ging ie ‘s avonds gewoon weer aan :)
  dinsdag 2 juli 2024 @ 08:32:33 #287
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214125621
Deden wij ook. Ook voor lange stukken in de auto trouwens. Na een tijdje deden we een celstofmatje (uit het kraampakket) in de stoel en geen luier meer aan.
pi_214128851
Het leed wat afscheidscadeautjes geven heet.

A gaat direct na de zomervakantie naar school. Hij gaat nu nog 1,5 naar de psz. Zojuist bij het ophalen vertelde een leidster dat ze er morgen voor het laatst was i.v.m. de zomervakantie. Ik schrok een beetje, want ik heb nog geen afscheidscadeautje voor de leidsters en ik heb ook niet echt tijd om iets leuks te maken voor morgen. A. gaat verschillende dagdelen naar de psz en heeft op die dagen ook andere leidsters (en sommige zijn hetzelfde). Ik vind het zo een beetje ingewikkeld met afscheidscadeautjes geven :') Wat doen jullie? Gewoon kijken wie er is op de laatste dag voor de vakantie? Of de cadeautjes in etappes geven?
  dinsdag 2 juli 2024 @ 17:24:24 #289
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_214130189
ik deed altijd hooguit iets lekkers of een plantje voor de aanwezige leidsters.
Maar ik had geen mentale energie om meer dan dat te plannen :@
pi_214130636
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 15:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het leed wat afscheidscadeautjes geven heet.

A gaat direct na de zomervakantie naar school. Hij gaat nu nog 1,5 naar de psz. Zojuist bij het ophalen vertelde een leidster dat ze er morgen voor het laatst was i.v.m. de zomervakantie. Ik schrok een beetje, want ik heb nog geen afscheidscadeautje voor de leidsters en ik heb ook niet echt tijd om iets leuks te maken voor morgen. A. gaat verschillende dagdelen naar de psz en heeft op die dagen ook andere leidsters (en sommige zijn hetzelfde). Ik vind het zo een beetje ingewikkeld met afscheidscadeautjes geven :') Wat doen jullie? Gewoon kijken wie er is op de laatste dag voor de vakantie? Of de cadeautjes in etappes geven?
Ik denk nog over wat ik doe voor de medewerkers bij de dagopvang. Maar dat wordt niets individueels. Iets lekkers wat ze met z'n allen kunnen delen of iets leuks voor op de opvang zal het worden.
pi_214134330
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 17:54 schreef Nolita het volgende:

[..]
Ik denk nog over wat ik doe voor de medewerkers bij de dagopvang. Maar dat wordt niets individueels. Iets lekkers wat ze met z'n allen kunnen delen of iets leuks voor op de opvang zal het worden.
Ja, dat lijkt mij ook het makkelijkste. Ik heb toen op het kdv met dag van de leidsters een voorleesboek gegeven, maar ik weet niet of zoiets leuk is voor op een psz waar ze al zulke spulletjes hebben.
  dinsdag 2 juli 2024 @ 20:37:03 #292
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214135021
Op ons kdv hebben we toen dochter wegging een theedoos met allemaal smaakjes thee gegeven (ochtendthee, relaxthee, winterglow, herfstthee enz) en een silo chocolade van de lokale chocolatier. Waren ze erg blij mee.

En op het kdv ervoor (in corona verhuisd) heb ik voor alle leidsters van de groep een kaartje gekocht (50 cent bij zeeman of wibra) en daar een zakje relaxthee in gedaan en een chocolaatje. Moest in de brievenbus passen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 juli 2024 @ 20:37:35 #293
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214135034
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 19:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja, dat lijkt mij ook het makkelijkste. Ik heb toen op het kdv met dag van de leidsters een voorleesboek gegeven, maar ik weet niet of zoiets leuk is voor op een psz waar ze al zulke spulletjes hebben.
Dat heb ik ook gedaan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_214141467
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 20:37 schreef Ynske het volgende:

[..]
Dat heb ik ook gedaan
Voor de psz? Of voor kdv?
pi_214203056
Hoe is het met alle peuters hier? En specifiek met de peuters die bij het AC / logopedie geweest zijn? Of nog steeds bezig zijn met het traject?

Hier hebben we ook iets logopedisch in huis sinds twee weken: stotteren. Niet mijn aandachtsgebied, maar natuurlijk wel gedegen basiskennis in huis. Geen aandacht aan besteden en aandacht voor wat ze zegt en niet hoe. Voor mij een peulenschil, was voor de omgeving niet altijd even makkelijk (gastouder, pm’er). Maar nu iedereen zich er aan houdt, lijkt het weer een beetje uit te doven. Je ziet het vaker op jonge leeftijd, dan hangt het vaak ook samen met spraak-/taalontwikkeling, maar dan verdwijnt het na vier tot zes weken weer. Dus ik houd een vinger aan de pols en weet gelijk een collega te vinden indien nodig na onze vakantie. :D

Wij gaan vrijdag op vakantie, twee weken. 1 weekje naar Limburg en 1 weekje naar Zeeland. Zin in. Ze zal het fantastisch vinden. En dan zijn we alweer bijna bij de derde verjaardag, oeps…
pi_214203793
Wij staan nog op de wachtlijst voor logopedie. Echter heeft Purk zelf een hele flinke sprong gemaakt qua taalontwikkeling. De eerste 5 woords zinnen zijn al gesproken. Echter Niet alles is even verstaanbaar. Na haar verjaardag mogen we weer naar het audiologisch centrum. Ik hoop dat dat eerder valt dan de oproep voor logopedie. Wij vragen ons inmiddels af of het nog nodig is namelijk.

Wij zijn net een week terug van een heerlijk weekje in de Griekse zon. Fantastische vakantie gehad. Purk heeft elke dag gezwommen.

Komkommer ik ga duimen voor goed weer, want het slechte weer heeft ons doen vluchten uit NL dit jaar.
  zondag 7 juli 2024 @ 21:04:54 #297
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_214204305
Anna gaat haar gangetje. Het is een onwijs pittige peuterpuber met bijbehorende buien, heeft een duidelijke eigen wil maar is ook de vrolijke noot. Ze zingt, danst, trekt prinsessenjurken aan maar loopt het liefst in een drakencape met haar hysterische regenboogschoenen met glow in the dark sterren erop en ze heeft mij inmiddels een gehoorbeschadiging gekletst :+ .

Anna haar uitdagingen zitten op grofmotorisch gebied, we merken dat ze nu flinke stappen maakt. In januari zijn we begonnen met peuterzwemmen en daar pakt ze veel op. Inmiddels kan ze klimmen en durft ze langzaamaan ook te springen. Maar bepaalde oefeningen tijdens de lessen blijven wel erg lastig en blijft ze overstrekken met haar benen zoals ze al vanaf baby af aan heeft gedaan. We zijn een lesgroepje verder omdat ze een groeispurt heeft gehad en ze nu wel de bodemdiepte van de 2-3 jaar groep aan kan. Ik hoop dat we in oktober gewoon door kunnen naar de volgende groep :P
  Moderator woensdag 10 juli 2024 @ 12:22:59 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_214233475
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 18:29 schreef eponine het volgende:

[..]

Wij zijn vorige week ook geweest, Aapie vond het helemaal geweldig! O+ Gisteren via Spotify alle liedjes van de film weer geluisterd en er ook achter gekomen dat er luisterboeken zijn van Dikkie Dik, dus daar hebben we er ook een aantal van geluisterd. Ik denk dat we binnenkort nog een keer gaan, zo leuk!

Wij zijn nu druk bezig met zindelijkheid. Gisteren hebben we hem de hele dag in z'n blote kont laten lopen ("blote pimi dag" O+) en dat ging ontzettend goed! 1 ongelukje toen we even kleren hadden aangetrokken en naar de speeltuin gingen en 1 ongelukje op de bank. Hij doet het stukken beter naakt dan wanneer hij iets aan heeft :D Nu dus doorzetten en hopen dat het nu snel helemaal gaat lukken! Alleen poepen op het potje/wc is nog nooit gelukt. Iemand nog tips hiervoor?
pi_214234808
Hier geen ervaring met een peuter die geen poep op de pot / wc wil doen. Hier ging de poep juist het allereerst op de wc. :D En plas was letterlijk een paar dagen later.
pi_214234817
Ik heb zo'n zindelijkheids box gekocht met 3,5 jaar. Was binnen twee dagen gepiept.

Misschien een extra beloning er tegenover zetten?

[ Bericht 27% gewijzigd door Sunshine1982 op 10-07-2024 15:15:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')