quote:Op zaterdag 20 januari 2024 23:35 schreef Lemijn het volgende:
Speelleergroep is hier half negen tot half een. Ik vind het juist heerlijk dat ik een paar uur voor mezelf heb maar daarna ook nog uren met hem. De dag beginnen én eindigen met tijdsdruk vind ik juist niet fijn.
Jazeker. Werkte hartstikke goed.quote:Op maandag 22 januari 2024 09:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heeft iemand ervaring met de zindelijkheids box? Het zindelijk worden bij A wil echt nog niet lukken, hij heeft nog maar weinig interesse in de wc. Ik ben altijd van dingen op zijn beloop laten, maar nu met 3,5 jaar vind ik het wel tijd worden voor wat meer actie eerlijk gezegd.
Ik zal deze ook even in het kleuter topic plaatsen
Ja, hier hele goede ervaringen mee. Vorig jaar met T gedaan, was toen ook 3,5jr. Totaal geen interesse, maar hij gaat ook wel goed op structuur en regelmaat. Dus de luier was ook gewoon iets wat erbij hoorde. Ik denk dat hij nooit uit zichzelf naar de wc zou zijn gegaan.. Of naja, niet voor zijn 4e jaar althansquote:Op maandag 22 januari 2024 09:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heeft iemand ervaring met de zindelijkheids box? Het zindelijk worden bij A wil echt nog niet lukken, hij heeft nog maar weinig interesse in de wc. Ik ben altijd van dingen op zijn beloop laten, maar nu met 3,5 jaar vind ik het wel tijd worden voor wat meer actie eerlijk gezegd.
Ik zal deze ook even in het kleuter topic plaatsen
Dit is goed nieuws! Ik heb volgende week een weekje vakantie, dus dat is een uitgelezen kans om het te gaan proberen. Welke box had jij? Want ik zie meerdere?quote:Op maandag 22 januari 2024 10:56 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, hier hele goede ervaringen mee. Vorig jaar met T gedaan, was toen ook 3,5jr. Totaal geen interesse, maar hij gaat ook wel goed op structuur en regelmaat. Dus de luier was ook gewoon iets wat erbij hoorde. Ik denk dat hij nooit uit zichzelf naar de wc zou zijn gegaan.. Of naja, niet voor zijn 4e jaar althans
Hier dus de box geïntroduceerd. Gezegd dat we vanaf moment x geen luier meer om deden (behalve het slapen - dan deed ik een luierbroekje om). Het is wel een week investeren en écht weinig uit huis gaan, omdat hij in het begin dus veel in z'n broek plast. Ik denk dat ik de eerste dag wel 15x heb verschoond.. Op dag 5 had hij het ineens door en ging het beter, na dag 7 was hij zindelijk. Ik heb wel momenten gehad dat ik dacht dat hij het nooit zou leren, maar truc is om het echt een week vol te houden. En eerste paar dagen dus ook niet naar kdv en zo, als dat lukt. Ik heb dat toen ik een lang vakantie weekend gedaan met Pinksteren geloof ik.
Na 3 weken ofzo was ook elke ochtend zijn luierbroekje droog dus die heb ik toen ook uitgelaten en sindsdien is hij ook 's nachts zindelijk. Dat ging eigenlijk vanzelf.
Ik had/heb wel een regel dat als we weggaan dat hij even moet plassen en bij opstaan/slapen gaan ook.
Nee hoor, dan kon die van mij ook niet. Dat hebben we later pas geleerd..quote:Op maandag 22 januari 2024 11:34 schreef Tink89 het volgende:
. Plast ook keurig als ik hem op de wc zet. Maar...volgens de website moeten ze in staat zijn om zelf naar de wc te gaan voor die box. En dat kan hij niet. Hij krijgt echt z'n broek en onderbroek niet zelf uit (zeker niet nu hij vaak een dikke trui aan heeft) en kan misschien wel zelf op een potje gaan zitten, maar niet op de wc. Was dat bij jullie peuters anders? Of is die van mij gewoon een kluns met kleren?
Deze hadden wij: https://www.zindelijkheidsbox.nl/quote:Op maandag 22 januari 2024 11:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit is goed nieuws! Ik heb volgende week een weekje vakantie, dus dat is een uitgelezen kans om het te gaan proberen. Welke box had jij? Want ik zie meerdere?
Ik heb 'm besteldquote:Op maandag 22 januari 2024 11:52 schreef June. het volgende:
[..]
Deze hadden wij: https://www.zindelijkheidsbox.nl/
Wil je mij met R in de OP zetten? 4 januari 2022quote:Op maandag 22 januari 2024 09:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Laatste post uit het vorige deel:
[..]
Gedaanquote:Op maandag 22 januari 2024 16:26 schreef eponine het volgende:
[..]
Wil je mij met R in de OP zetten? 4 januari 2022
Nee hoor, dat kon mijn oudste ook nog niet toen we er bijna twee jaar geleden mee bezig waren. Dat kwam later pas. En nu hou ik op schooldagen nog rekening met het soort knoop dat z'n broek heeft, zodat het voor hem ook gewoon makkelijk is om zelf open en dicht te maken.quote:Op maandag 22 januari 2024 11:34 schreef Tink89 het volgende:
Die van mij is bijna 3 en weet heus wanneer hij moet. Plast ook keurig als ik hem op de wc zet. Maar...volgens de website moeten ze in staat zijn om zelf naar de wc te gaan voor die box. En dat kan hij niet. Hij krijgt echt z'n broek en onderbroek niet zelf uit (zeker niet nu hij vaak een dikke trui aan heeft) en kan misschien wel zelf op een potje gaan zitten, maar niet op de wc. Was dat bij jullie peuters anders? Of is die van mij gewoon een kluns met kleren?
check. kleuter die gebruikt maakt van opstapje en ingebouwde wcbrilverkleiner. Dat zit meer ontspannen en dat is ook belangrijk.quote:Op maandag 22 januari 2024 19:40 schreef eponine het volgende:
Nee hoor, dat kon mijn oudste ook nog niet toen we er bijna twee jaar geleden mee bezig waren. Dat kwam later pas. En nu hou ik op schooldagen nog rekening met het soort knoop dat z'n broek heeft, zodat het voor hem ook gewoon makkelijk is om zelf open en dicht te maken.
Verder hebben we (ondanks zijn 1.25 en lange benen) nog steeds een opstapje (FÖRSIKTIG, ¤2,49 bij Ikea) bij de wc staan en gebruikt hij de brilverkleiner ook nog af en toe.
Daar ben ik ook benieuwd naarquote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:54 schreef Gogo83 het volgende:
Maar wat biedt zo'n box extra dan? Behalve stickers en een diploma?
A-tje is 3 geworden in nov en heeft dit onlangs allemaal geleerd op het KDV. Ze kan helemaal zelf naar de WC inmiddels.quote:Op maandag 22 januari 2024 11:34 schreef Tink89 het volgende:
Die van mij is bijna 3 en weet heus wanneer hij moet. Plast ook keurig als ik hem op de wc zet. Maar...volgens de website moeten ze in staat zijn om zelf naar de wc te gaan voor die box. En dat kan hij niet. Hij krijgt echt z'n broek en onderbroek niet zelf uit (zeker niet nu hij vaak een dikke trui aan heeft) en kan misschien wel zelf op een potje gaan zitten, maar niet op de wc. Was dat bij jullie peuters anders? Of is die van mij gewoon een kluns met kleren?
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:54 schreef Gogo83 het volgende:
Maar wat biedt zo'n box extra dan? Behalve stickers en een diploma?
Ik vond het vooral handig omdat er ook een boekje bij zit met tips en trucs. Je hebt ook toegang tot een besloten Facebook community maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt. Voor ons als ouders was het ook wel een stok achter de deur om ermee door te gaan. Ons kennende zouden we het anders niet in een week gefixt hebben maar alles veel vrijblijvender hebben gedaan.quote:Op woensdag 24 januari 2024 12:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar
Ik had ook iets besteld laatst maar dat waren letterlijk alleen stickers en een diploma. 30 plasstickers, 10 poepstickers. Beetje zuinigWij plakken daar nu dus weer andere stickers overheen. Dus ben ook benieuwd wat die box meer biedt dan alleen dit!
Ik vind het trouwens ook stom dat je een jongens- en een meidenbox hebt, dat boeit toch echt nog niks op deze leeftijd
Vanmiddag bij de fysio geweest. Zij ziet niets afwijkends dat niet weg zal gaan als R langer loopt. Wel zag ze dat R ‘klauwt’ met haar tenen dus daar wat tips voor gekregen. Over een week of zes nog eens terug om te kijken hoe het dan gaat maar waarschijnlijk is dat dan ook gelijk de laatste afspraakquote:Op woensdag 17 januari 2024 10:51 schreef eponine het volgende:
Net met de verse peuter bij het cb geweest. Ik had het al verwacht maar we hebben een doorverwijzing voor de kinderfysio te pakken omdat ze een beetje typisch loopt. Ik weet dat zelf aan het feit dat ze pas twee maanden loopt en nog moet wennen, maar prima als het even nagekeken wordt. Ze loopt vaak als een pinguïn, of zoals de cb-arts het omschrijft: “met een breed gangspoor, gestrekte stijve benen en wikkelt meestal niet af. Bij onderzoek van de heupen spant ze bij abductie.”
Verder alles prima, groei etc. netjes op haar lijn, dus dat is fijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |