Pfff, een lastige inderdaad. Volgens de 'huisregels' zouden dit soort topics normaliter gesloten worden. Maar de manier waarop er gereageerd wordt met adviezen en steunbetuigingen (om het niet te doen) vind ik dan ook wel weer heel mooi.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:44 schreef Modus het volgende:
R&P / Suïcidaal zijn
Ik dacht dat Fok dit soort topics niet wilde faciliteren?
Mja dit dus.. de TS geeft ook een hele uitleg en het voelt niet als een 'ik haat alles en ga mij nu van kant maken topic'.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:02 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Pfff, een lastige inderdaad. Volgens de 'huisregels' zouden dit soort topics normaliter gesloten worden. Maar de manier waarop er gereageerd wordt met adviezen en steunbetuigingen (om het niet te doen) vind ik dan ook wel weer heel mooi.
Ik zie dat @:Lenny77 gereageerd heeft in dat topic dus ga ik op haar oordeel af.
Top dat er hier nu -eindelijk- meer ruimte voor mag zijnquote:Op donderdag 1 februari 2024 15:39 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Mja dit dus.. de TS geeft ook een hele uitleg en het voelt niet als een 'ik haat alles en ga mij nu van kant maken topic'.
Dus ik vond het ook een moeilijke beslissing en zit er bovenop maar door inderdaad de mooie posts en users die zich bloot gaven had ik zoiets van: geef het een kans.
Ja daar ben ik het zeker mee eens maar het is een heel dun koord om op te lopen en toch wel ergens een zware 'verantwoordelijkheid'.quote:Op donderdag 1 februari 2024 18:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Top dat er hier nu -eindelijk- meer ruimte voor mag zijn![]()
Want de gedachten leven bij meer mensen dan menigeen weet, en als je die hier anoniem mag uitspreken geeft dat vaak net dat beetje lucht om toch door te kunnen gaan.
Ach ook dronken users zullen niet zo snel daar grappen over maken hoor. Het beleid is wel vrij streng wat dat betreft. Beetje verantwoordelijkheid ontlopend als het wat te moeilijk wordt om zelf in te dekkenquote:Op donderdag 1 februari 2024 19:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja daar ben ik het zeker mee eens maar het is een heel dun koord om op te lopen en toch wel ergens een zware 'verantwoordelijkheid'.
Plus als je pech hebt dat iemand in het midden van de nacht komt met zo een topic dan kan je wel eens heel andere reacties krijgen van de iets minder serieuze users
De dronken users zijn ook niet altijd een probleemquote:Op donderdag 1 februari 2024 20:46 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ach ook dronken users zullen niet zo snel daar grappen over maken hoor. Het beleid is wel vrij streng wat dat betreft. Beetje verantwoordelijkheid ontlopend als het wat te moeilijk wordt om zelf in te dekken
Dat je het in dit geval toestaat is naar mijn idee trouwens heel goed, vooral inderdaad vanwege de bemoedigende woorden en bezorgde reacties
Over welke verantwoordelijkheid heb je het dan?quote:Op donderdag 1 februari 2024 19:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja daar ben ik het zeker mee eens maar het is een heel dun koord om op te lopen en toch wel ergens een zware 'verantwoordelijkheid'.
Klopt. Pijnlijk.quote:Plus als je pech hebt dat iemand in het midden van de nacht komt met zo een topic dan kan je wel eens heel andere reacties krijgen van de iets minder serieuze users
Stukje verantwoordelijkheid als in: 'wij' zijn niet getraind om mensen in kritieke situaties te helpen, daar zijn zeer geschikte sites en hulplijnen voor. Dat wil niet zeggen dat niemand hier juist advies kan geven of steun, begrijp mij dus niet verkeerd. Maar dat maakt zo een persoon misschien extra kwetsbaar als deze eerst hier komt. Daarom ook het belang om meteen aan te geven waar wel de juiste hulp te vinden is, zoals ook veel users in dat topic hebben gedaan.quote:Op donderdag 1 februari 2024 21:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Over welke verantwoordelijkheid heb je het dan?
Of misschien meer passend: wiens verantwoordelijkheid? Die van een user die denkt over de dood? Die van de mods?
[..]
Klopt. Pijnlijk.
Maar (helaas) niets nieuws hier op FOK! Moet je daarom deze uitlaatklep voor de groep mensen die met hun gedachten over de dood al zo slecht kwijt kunnen helemaal dicht draaien? Of kun je wel ruimte geven, waar mogelijk strak modereren (zoals jullie nu al doen) . En users die gaan trollen, belachelijk maken etc een versnelde of langere ban dan gebruikelijk op laten leggen?
Verwijzen naar hulplijnen is altijd goed natuurlijk. Aan de user om er al dan niet gebruik van te maken.quote:Op donderdag 1 februari 2024 22:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Stukje verantwoordelijkheid als in: 'wij' zijn niet getraind om mensen in kritieke situaties te helpen, daar zijn zeer geschikte sites en hulplijnen voor. Dat wil niet zeggen dat niemand hier juist advies kan geven of steun, begrijp mij dus niet verkeerd. Maar dat maakt zo een persoon misschien extra kwetsbaar als deze eerst hier komt. Daarom ook het belang om meteen aan te geven waar wel de juiste hulp te vinden is, zoals ook veel users in dat topic hebben gedaan.
Buiten dat is het natuurlijk mijn policy niet
Ik vind het fijn dat zo'n topic mag bestaan. Geeft lucht en (h)erkenning aan mensen. Als je anoniem op n forum al niet over suïcidale gedachten mag praten, waar dan in hemelsnaam.quote:Op donderdag 1 februari 2024 20:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
De dronken users zijn ook niet altijd een probleem
Eerder de trollers en rellers uit KPD ofzo..
Omdat je OP ronduit waardeloos is...quote:Op maandag 5 februari 2024 10:00 schreef streamjohan het volgende:
Waarom is dit serieuze topic gesloten?
R&P / Zou je je moeder kunnen en/of willen daten als het niet je moeder is?
Het gaat over mannen op dit forum, met een mening over een vrouw, die niet zijn moeder is.
We sluiten af met een belediging en belerende les.quote:Je zoveelste dronken-tor-topic wat op precies dezelfde manier verloopt als altijd. Blijf van de nieuw topic knop af als je de reacties niet kunt handelen.
Tja, bij het plaatsen van iedere post ga je *leest uit blauwe tekstvak boven postvak voor* akkoord met de algemene voorwaarden en policy.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:09 schreef Masberum het volgende:
Nou de moderatie is net als vanouds
[..]
We sluiten af met een belediging en belerende les.
Daarna sluiten we het want we willen geen kritische vragen die misschien aangeven dat we zelf niet zo geweldig zijn als we denken.. Als er nou ontopic gereageerd zou worden.. Maar jullie soort laat alle reacties maar staan en als het te heet onder jullie voeten worden dan 'even beledigen en sluiten'. Jullie leven, niet het mijne, maar toch het steekt dat jullie dat stukje macht hebben en misbruiken
Laten we beginnen met alles gewoon in één topic te houden. Voor elk onderdeel van je leven een nieuw topic aanmaken is een beetje te veel.quote:Op donderdag 22 februari 2024 21:16 schreef Keep_Walking het volgende:
Hallo,
Ik ben terug. Ik wil graag even zeggen dat ik dankbaar ben om nog een kans te krijgen om mee te doen op deze forum. Ik beloof dat ik dit keer mijn uiterste best zal doen om op geen enkele manier problemen te veroorzaken of regels te breken op fok. Ik zal nederig zijn en geen ruzie maken met CoolGuy of andere leden. Als ik iets doe of zegt dat controversieel is, geef mij een waarschuwing en ik zal mijn gedrag meteen aanpassen.
Wat mag ik zeker niet doen en wat mag wel? Geef me alvast een leidraad met voorbeelden zodat ik geen fouten maak a.u.b.
Peace ☮
R&P / Mijn verhaal deel 3: Psychoses en Veerkrachtquote:Op vrijdag 23 februari 2024 08:24 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Laten we beginnen met alles gewoon in één topic te houden. Voor elk onderdeel van je leven een nieuw topic aanmaken is een beetje te veel.
Zoals Armani al zegt: hou het in 1 topic.quote:Op donderdag 22 februari 2024 21:16 schreef Keep_Walking het volgende:
Hallo,
Ik ben terug. Ik wil graag even zeggen dat ik dankbaar ben om nog een kans te krijgen om mee te doen op deze forum. Ik beloof dat ik dit keer mijn uiterste best zal doen om op geen enkele manier problemen te veroorzaken of regels te breken op fok. Ik zal nederig zijn en geen ruzie maken met CoolGuy of andere leden. Als ik iets doe of zegt dat controversieel is, geef mij een waarschuwing en ik zal mijn gedrag meteen aanpassen.
Wat mag ik zeker niet doen en wat mag wel? Geef me alvast een leidraad met voorbeelden zodat ik geen fouten maak a.u.b.
Peace ☮
Gewoon alles in 1 topic houden, okéquote:Op zaterdag 24 februari 2024 01:21 schreef Keep_Walking het volgende:
Hallo alweer, bedankt dat ik weer hier mag zijn in deze forum. Ik wil iets vragen en ik wil benadrukken dat ik geen ruzie wil maken of de autoriteit van de mods ondermijnen. Hieronder volgt mijn vraag:
Waarom mag ik mijn topic-onderwerp “mijn verhaal” niet verdelen in meerdere nieuwe topic? Wat ik heb geschreven is echt heel lang en uitgebreid en als ik alles in één topic plaatst dan is het gewoon te lang en uitgebreid voor anderen te lezen en reageren op alles wat ik schrijf. Het lijkt mij handiger om het te splitsen in meerdere delen en bij elke deel een aparte topic te maken. Hierdoor is het overzichtelijker voor de lezers te focussen op de kern van elke deel en daarop een reactie geven. Elke deel heeft een aparte onderwerp en dat wil ik praten en discussiëren met de users die reageren. Dus mag ik een apart topic maken voor elke deel van mijn grote verhaal?
Nogmaals ik vraag nu vriendelijk en ik wil niemand boos maken of ondermijnen. Als de mods hier zeggen dat het ik alles in één topic moet plaatsen en niet splitsen, dan accepteer ik dat en volg ik hun bevel op.
dat werpt de vraag op is dit euthanasie, en waarom zou dit geen zelfmoord noemen.quote:Op maandag 26 februari 2024 23:40 schreef Masberum het volgende:
Een vraagje, ik begrijp dat topics over zelfmoord niet echt mogen, maar mag dat wel als je een euthanasie wens hebt? Dus bijvoorbeeld wel weet dat dit leven voor jezelf niet echt genoeg voldoening geeft en over een x aantal tijd eruit wil/gaat stappen?
Hier is niets op aan te vullen, helemaal perfect.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 06:11 schreef dop het volgende:
[..]
dat werpt de vraag op is dit euthanasie, en waarom zou dit geen zelfmoord noemen.
De expertise ontbreekt en de vraag is te ingewikkeld om het hier te bespreken.
Blijft dus een onderwerp voor professionals.
En daar mee heb je dus al je antwoord.
Ga naar je huisarts en kaart het aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |