Mooi zo. Iedere reden om het niet te doen is een goede reden.quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:13 schreef Thoekie het volgende:
Ik kan het alleen niet maken om er een eind aan te maken, omdat ik mijn ouders geen verdriet wil geven.
Dit herken ik wel, zeker op momenten dat ik me eenzaam voel. Heb me ook lang eenzaam gevoeld. Het grootste gedeelte op de middelbare school en ook tijdens mijn studie. Ben toen verhuisd en heb op die nieuwe plek echt mijn best gedaan om nieuwe mensen te leren kennen en vrienden te maken. Gewoon een nieuwe start. Dat was niet makkelijk en heeft even geduurd maar is wel gelukt. Nu heb ik een klein groepje van wel echt goede vrienden. Nog steeds denk ik nu 'van mij had het allemaal niet gehoeven', maar ja je bent er nu eenmaal en dan kun je er maar beter het beste van proberen te maken. Geef niet op, het is echt nog wel mogelijk om vrienden te makenquote:Op woensdag 31 januari 2024 18:13 schreef Thoekie het volgende:
Als ik de keus had om nooit te bestaan dan had ik dat liever gewild.
Ook deze gedachte heb ik gehad. Het enige wat ik kan zeggen is praat met iemand. En als je het er niet met je ouders over wil hebben: wat @maily zegt. Sterkte, geef niet opquote:Van mij hoeft het leven niet meer. Ik kan het alleen niet maken om er een eind aan te maken, omdat ik mijn ouders geen verdriet wil geven.
Lieve Thoekie,quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:13 schreef Thoekie het volgende:
Eenzaamheid heeft mij suïcidaal gemaakt. Ik ben al sinds de middelbare school eenzaam; vrienden heb ik nooit gehad. In de pauzes praatte ik wel met anderen en deed ik mee met kaarten, maar buiten school werd ik zelden uitgenodigd. Ik verlang al een hele lange tijd naar een lieve vriend. In mijn hoofd verzin ik dat ik hem knuffel en zoen. Ik weet dat dit een hele ongezonde manier van leven is. Ik ben gewoon bang dat ik nog 70+ jaar in mijn eentje leef zonder vrienden en partner. Doordat het al zo lang gaande is, heb ik niet het gevoel dat het ooit beter gaat worden. Als ik de keus had om nooit te bestaan dan had ik dat liever gewild dan een eenzaam bestaan. Van mij hoeft het leven niet meer. Ik kan het alleen niet maken om er een eind aan te maken, omdat ik mijn ouders geen verdriet wil geven.
Dat pestverleden heb ik ook gehad. Ik hik nu tegen de 50 en kan het pas sinds kort loslaten.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:10 schreef BiftekiMetFeta het volgende:
Als je suïcidaal bent bel zo snel mogelijk 113 en praat er over, maak gister nog een afspraak bij de huisarts en je krijgt een doorverwijzing naar de ggz praktijk ondersteuner en dan kijken ze verder wat er voor je nodig is.
Ik ben vroeger gepest, hoorde er nooit echt bij, ik kan me voorstellen hoe naar jij je nu voelt
Maar het kan ook goed komen!!
Ik heb die tijd achter mij gelaten toen school klaar was, ik deed wat sociale activiteiten en maakte wat vrienden, nu heb ik een leuke baan, ben lid van 2 verenigingen en heb wat vrienden waar ik regelmatig mee afspreek, ook de liefde is goedgekomen
En dat gaat jou ook overkomen, ik weet dat zeker, maar je hebt hulp nodig om door die periode heen te komen, de eerste stap is het begin van de opgaande beweging 113 en de huisarts
Zet hem op, je kunt het!
Herkenbaar, is heel lastig om te handelen, mijn karakter is gedeeltelijk vervormd door pestverledenquote:Op woensdag 31 januari 2024 19:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat pestverleden heb ik ook gehad. Ik hik nu tegen de 50 en kan het pas sinds kort loslaten.
Is overigens nooit echt een onderdeel van mijn therapieën geweest.
Oh hier ook absoluut.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:17 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Herkenbaar, is heel lastig om te handelen, mijn karakter is gedeeltelijk vervormd door pestverleden
Ik heb ook een persoonlijkheidsstoornis alleen ze kunnen er geen label op plakkenquote:Op woensdag 31 januari 2024 19:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh hier ook absoluut.
Toen ik een tijd geleden hoorde dat mijn klas op de basisschool een reünie had, knapte ik helemaal.
Nu achteraf blijkt dat ik Asperger en ADD heb, en tja; als je wat anders bent dan anderen, ben je uiteraard meteen een makkelijk slachtoffer. Je ervaart alles anders in het leven, reageert anders enz. Dus dan ben je raar en zwak.
Nu heb ik een gezin.Ons zoontje heeft veel dingen die ik van mezelf herken en ik heb dan ook hulp ingeschakeld voor hem zodat hij een heel ander leven zal krijgen dan wat ik heb gehad.
Hij heeft al therapie/begeleiding van 2 instanties gehad en komende maand krijgt hij een officieel onderzoek.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb ook een persoonlijkheidsstoornis alleen ze kunnen er geen label op plakken
Goed dat je al snel ingrijpt bij zoontje, dit soort dingen is beter om te proberen voorkomen
Ah ja....ik probeer dat te doen voor mijn kinderen, oudste ASS en jongste...nog onduidelijkquote:Op woensdag 31 januari 2024 19:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh hier ook absoluut.
Toen ik een tijd geleden hoorde dat mijn klas op de basisschool een reünie had, knapte ik helemaal.
Nu achteraf blijkt dat ik Asperger en ADD heb, en tja; als je wat anders bent dan anderen, ben je uiteraard meteen een makkelijk slachtoffer. Je ervaart alles anders in het leven, reageert anders enz. Dus dan ben je raar en zwak.
Nu heb ik een gezin.Ons zoontje heeft veel dingen die ik van mezelf herken en ik heb dan ook hulp ingeschakeld voor hem zodat hij een heel ander leven zal krijgen dan wat ik heb gehad.
❤❤ Mooie reactie!quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:52 schreef Luuntje het volgende:
Oh Thoekie.....zoek alsjeblieft hulp![]()
Het leven is soms verrekte rot inderdaad, maar ook zo mooi.
Al zijn het kleine dingen. Zonsopgang, bloeiende bloemen, bijtjes.
En weet je....een partner hebben is leuk, echter niet nodig.
Een partner hoort een aanvulling en geen opvulling te zijn.
Jij mag er zijn. De mensen die jou niet kunnen of willen accepteren zijn dan ook niet de mensen die je nodig hebt in je leven.
Ook jij komt nog wel mensen tegen waar het mee klikt.
Wat mij goed geholpen heeft is de gedachte: als ik wil dat mensen me leuk vinden zal ik mezelf eerst leuk moeten vinden.
Na 43 jaar lukt het me nu wel.
Iedereen heeft wel een mening over je.....niet jouw zaak
Blijf alsjeblieft nog op deze aardbol, hij is een stukje mooier met jou erin
Nee....geloof me, dat helpt niet.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:44 schreef Redbullkid het volgende:
Er zijn mensen die in zware armoede of oorlog leven.
Ook mensen die niet kunnen lopen of een handicap hebben die al te graag met jou zouden willen ruilen.
Denk daar aan. Wellicht helpt het.
Nee, dat helpt (helaas) helemaal niet.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:44 schreef Redbullkid het volgende:
Ook mensen die niet kunnen lopen of een handicap hebben die al te graag met jou zouden willen ruilen.
Wauw.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:44 schreef Redbullkid het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |