abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212239910
Eenzaamheid heeft mij suïcidaal gemaakt. Ik ben al sinds de middelbare school eenzaam; vrienden heb ik nooit gehad. In de pauzes praatte ik wel met anderen en deed ik mee met kaarten, maar buiten school werd ik zelden uitgenodigd. Ik verlang al een hele lange tijd naar een lieve vriend. In mijn hoofd verzin ik dat ik hem knuffel en zoen. Ik weet dat dit een hele ongezonde manier van leven is. Ik ben gewoon bang dat ik nog 70+ jaar in mijn eentje leef zonder vrienden en partner. Doordat het al zo lang gaande is, heb ik niet het gevoel dat het ooit beter gaat worden. Als ik de keus had om nooit te bestaan dan had ik dat liever gewild dan een eenzaam bestaan. Van mij hoeft het leven niet meer. Ik kan het alleen niet maken om er een eind aan te maken, omdat ik mijn ouders geen verdriet wil geven.
  Moderator woensdag 31 januari 2024 @ 18:18:35 #2
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_212239952
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2024 18:13 schreef Thoekie het volgende:
Ik kan het alleen niet maken om er een eind aan te maken, omdat ik mijn ouders geen verdriet wil geven.
Mooi zo. Iedere reden om het niet te doen is een goede reden.

De volgende stap: professionele hulp
F.K.A. SuperwormJim
  Spellchecker woensdag 31 januari 2024 @ 18:28:49 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212240044
Zo snel mogelijk hulp inschakelen!
Zo te lezen ben je nog jong en je leven kan echt nog alle kanten uit! Niet opgeven en vecht voor je leven O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 31 januari 2024 @ 18:47:16 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_212240202
quote:
Als ik de keus had om nooit te bestaan dan had ik dat liever gewild.
Dit herken ik wel, zeker op momenten dat ik me eenzaam voel. Heb me ook lang eenzaam gevoeld. Het grootste gedeelte op de middelbare school en ook tijdens mijn studie. Ben toen verhuisd en heb op die nieuwe plek echt mijn best gedaan om nieuwe mensen te leren kennen en vrienden te maken. Gewoon een nieuwe start. Dat was niet makkelijk en heeft even geduurd maar is wel gelukt. Nu heb ik een klein groepje van wel echt goede vrienden. Nog steeds denk ik nu 'van mij had het allemaal niet gehoeven', maar ja je bent er nu eenmaal en dan kun je er maar beter het beste van proberen te maken. Geef niet op, het is echt nog wel mogelijk om vrienden te maken :Y Je moet er alleen ook zelf een beetje voor gemotiveerd zijn, het komt niet vanzelf aanwaaien (helaas).

quote:
Van mij hoeft het leven niet meer. Ik kan het alleen niet maken om er een eind aan te maken, omdat ik mijn ouders geen verdriet wil geven.
Ook deze gedachte heb ik gehad. Het enige wat ik kan zeggen is praat met iemand. En als je het er niet met je ouders over wil hebben: wat @maily zegt. Sterkte, geef niet op :*
pi_212240416
quote:
Eenzaamheid heeft mij suïcidaal gemaakt. Ik ben al sinds de middelbare school eenzaam; vrienden heb ik nooit gehad. In de pauzes praatte ik wel met anderen en deed ik mee met kaarten, maar buiten school werd ik zelden uitgenodigd. Ik verlang al een hele lange tijd naar een lieve vriend. In mijn hoofd verzin ik dat ik hem knuffel en zoen. Ik weet dat dit een hele ongezonde manier van leven is. Ik ben gewoon bang dat ik nog 70+ jaar in mijn eentje leef zonder vrienden en partner. Doordat het al zo lang gaande is, heb ik niet het gevoel dat het ooit beter gaat worden. Als ik de keus had om nooit te bestaan dan had ik dat liever gewild dan een eenzaam bestaan. Van mij hoeft het leven niet meer. Ik kan het alleen niet maken om er een eind aan te maken, omdat ik mijn ouders geen verdriet wil geven.
Lieve Thoekie,

Ooit kreeg ik de opmerking, je wilt niet dood in dit leven, je wilt een ander leven leiden dan het leven dat je nu leeft.

Ik weet niet waar je tegen aanloopt, maar ik hoop dat je de kracht vind om een stukje leven te leiden wat je gelukkig maakt.

Ga praten met professionele hulp :)
Hell To The Liars
pi_212240421
Mijn leven is ook altijd een eenzame doffe ellende geweest waar ik het nut niet van in zag, maar je kunt je leven wel stapje voor stapje omkeren.
Hulp inschakelen is absoluut de allerbeste eerste stap!
En kijk waarom je zo eenzaam bent. Ben je "anders dan de rest"? Zeker als dat zo langdurig gaande is kan het verstandig zijn om psychologische tests aan te vragen. Misschien speelt er wel iets waar je therapieën voor kunt krijgen. Met name groepstherapieën kunnen ongelooflijk goed helpen; dan krijg je eindelijk erkenning van en herkenning bij anderen en dat kan ongelooflijk goed voelen! Dat geeft zelfvertrouwen en een positiever zelfbeeld wat je dan ook uitstraalt, en anderen kunnen dat zeer zeker opmerken.

Dit is echter wel een proces wat een tijdje in beslag zal nemen, mocht er inderdaad iets zijn op gebied van autisme of ADD of wat dan ook. Met therapieën worden de eerste zaadjes geplant en in de loop der maanden of paar jaar groeien die zaadjes uit tot gedachten en overtuigingen, dusdanig dat het echt je eigen opvattingen worden omdat ze gewoon waar zijn.
Die zaadjes die in je gedachten geplant worden kunnen te maken met dat je niets tegenover anderen te bewijzen hebt, of dat je niet te veel hooi op je vork moet nemen of andere dingen die nu erg cliché lijken, maar je zult er op een gegeven moment heel anders naar kijken! :Y

De hunkering naar een partner begrijp ik ook erg goed, maar het cliché klopt wel: werk eerst goed aan jezelf voor je je op Lexa of wat dan ook gaat storten. Als je niet goed in je vel steekt, zal dat ook je uitstraling zijn en dan gaat het mis. Als je te graag wil, werkt dat afstotend. Je kent meme van "Overly attached girlfriend" bijvoorbeeld? :)
Zorg eerst voor rust in je hart en je koppie, en op een gegeven moment ben je klaar om op jacht te gaan! :Y
pi_212240430
Als je suïcidaal bent bel zo snel mogelijk 113 en praat er over, maak gister nog een afspraak bij de huisarts en je krijgt een doorverwijzing naar de ggz praktijk ondersteuner en dan kijken ze verder wat er voor je nodig is.

Ik ben vroeger gepest, hoorde er nooit echt bij, ik kan me voorstellen hoe naar jij je nu voelt

Maar het kan ook goed komen!!

Ik heb die tijd achter mij gelaten toen school klaar was, ik deed wat sociale activiteiten en maakte wat vrienden, nu heb ik een leuke baan, ben lid van 2 verenigingen en heb wat vrienden waar ik regelmatig mee afspreek, ook de liefde is goedgekomen

En dat gaat jou ook overkomen, ik weet dat zeker, maar je hebt hulp nodig om door die periode heen te komen, de eerste stap is het begin van de opgaande beweging 113 en de huisarts

Zet hem op, je kunt het!
pi_212240442
Snel goede hulp zoeken lijkt me inderdaad de beste optie

Ik heb 2 zelfmoorden van dichtbij meegemaakt, voor nabestaanden is dat heel lastig te verwerken

Sterkte!
pi_212240451
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:10 schreef BiftekiMetFeta het volgende:
Als je suïcidaal bent bel zo snel mogelijk 113 en praat er over, maak gister nog een afspraak bij de huisarts en je krijgt een doorverwijzing naar de ggz praktijk ondersteuner en dan kijken ze verder wat er voor je nodig is.

Ik ben vroeger gepest, hoorde er nooit echt bij, ik kan me voorstellen hoe naar jij je nu voelt

Maar het kan ook goed komen!!

Ik heb die tijd achter mij gelaten toen school klaar was, ik deed wat sociale activiteiten en maakte wat vrienden, nu heb ik een leuke baan, ben lid van 2 verenigingen en heb wat vrienden waar ik regelmatig mee afspreek, ook de liefde is goedgekomen

En dat gaat jou ook overkomen, ik weet dat zeker, maar je hebt hulp nodig om door die periode heen te komen, de eerste stap is het begin van de opgaande beweging 113 en de huisarts

Zet hem op, je kunt het!
Dat pestverleden heb ik ook gehad. Ik hik nu tegen de 50 en kan het pas sinds kort loslaten.
Is overigens nooit echt een onderdeel van mijn therapieën geweest.
  woensdag 31 januari 2024 @ 19:14:55 #11
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212240473
ik zit met 't zelfde probleem
je mag me wel 'n dm sturen als je lotgenotencontact wil

en verder is 't ups & downs
genieten van de ontelbaar veel opties
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212240498
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:13 schreef ToT het volgende:

[..]
Dat pestverleden heb ik ook gehad. Ik hik nu tegen de 50 en kan het pas sinds kort loslaten.
Is overigens nooit echt een onderdeel van mijn therapieën geweest.
Herkenbaar, is heel lastig om te handelen, mijn karakter is gedeeltelijk vervormd door pestverleden
pi_212240526
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Herkenbaar, is heel lastig om te handelen, mijn karakter is gedeeltelijk vervormd door pestverleden
Oh hier ook absoluut.
Toen ik een tijd geleden hoorde dat mijn klas op de basisschool een reünie had, knapte ik helemaal.

Nu achteraf blijkt dat ik Asperger en ADD heb, en tja; als je wat anders bent dan anderen, ben je uiteraard meteen een makkelijk slachtoffer. Je ervaart alles anders in het leven, reageert anders enz. Dus dan ben je raar en zwak.

Nu heb ik een gezin. ^O^ Ons zoontje heeft veel dingen die ik van mezelf herken en ik heb dan ook hulp ingeschakeld voor hem zodat hij een heel ander leven zal krijgen dan wat ik heb gehad. :)
pi_212240575
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:19 schreef ToT het volgende:

[..]
Oh hier ook absoluut.
Toen ik een tijd geleden hoorde dat mijn klas op de basisschool een reünie had, knapte ik helemaal.

Nu achteraf blijkt dat ik Asperger en ADD heb, en tja; als je wat anders bent dan anderen, ben je uiteraard meteen een makkelijk slachtoffer. Je ervaart alles anders in het leven, reageert anders enz. Dus dan ben je raar en zwak.

Nu heb ik een gezin. ^O^ Ons zoontje heeft veel dingen die ik van mezelf herken en ik heb dan ook hulp ingeschakeld voor hem zodat hij een heel ander leven zal krijgen dan wat ik heb gehad. :)
Ik heb ook een persoonlijkheidsstoornis alleen ze kunnen er geen label op plakken

Goed dat je al snel ingrijpt bij zoontje, dit soort dingen is beter om te proberen voorkomen
pi_212240609
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:24 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik heb ook een persoonlijkheidsstoornis alleen ze kunnen er geen label op plakken

Goed dat je al snel ingrijpt bij zoontje, dit soort dingen is beter om te proberen voorkomen
Hij heeft al therapie/begeleiding van 2 instanties gehad en komende maand krijgt hij een officieel onderzoek. :) Maar het is voor iedereen allang duidelijk! _O-
Het is een super vrolijk en ontzettend lief, intelligent mannetje die lekker helemaal in z'n eigen wazige wereldje leeft! _O-
pi_212240628
En zoals gezegd kan het TS ook ontzettend helpen! :Y Ongeacht wat er nou precies aan de hand is; er is altijd wel expertise te vinden voor wat er is. Je bent op deze aardloot nooit de enige met deze problemen, dus kun je veel hebben aan de ervaring van anderen.
pi_212241033
Oh Thoekie.....zoek alsjeblieft hulp :*

Het leven is soms verrekte rot inderdaad, maar ook zo mooi.
Al zijn het kleine dingen. Zonsopgang, bloeiende bloemen, bijtjes.
En weet je....een partner hebben is leuk, echter niet nodig.
Een partner hoort een aanvulling en geen opvulling te zijn.
Jij mag er zijn. De mensen die jou niet kunnen of willen accepteren zijn dan ook niet de mensen die je nodig hebt in je leven.
Ook jij komt nog wel mensen tegen waar het mee klikt.
Wat mij goed geholpen heeft is de gedachte: als ik wil dat mensen me leuk vinden zal ik mezelf eerst leuk moeten vinden.
Na 43 jaar lukt het me nu wel.
Iedereen heeft wel een mening over je.....niet jouw zaak ;)
Blijf alsjeblieft nog op deze aardbol, hij is een stukje mooier met jou erin O+
Life is a highway...let's ride it!
pi_212241059
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:19 schreef ToT het volgende:

[..]
Oh hier ook absoluut.

Ah ja....ik probeer dat te doen voor mijn kinderen, oudste ASS en jongste...nog onduidelijk
pi_212241313
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:52 schreef Luuntje het volgende:
Oh Thoekie.....zoek alsjeblieft hulp :*

Het leven is soms verrekte rot inderdaad, maar ook zo mooi.
Al zijn het kleine dingen. Zonsopgang, bloeiende bloemen, bijtjes.
En weet je....een partner hebben is leuk, echter niet nodig.
Een partner hoort een aanvulling en geen opvulling te zijn.
Jij mag er zijn. De mensen die jou niet kunnen of willen accepteren zijn dan ook niet de mensen die je nodig hebt in je leven.
Ook jij komt nog wel mensen tegen waar het mee klikt.
Wat mij goed geholpen heeft is de gedachte: als ik wil dat mensen me leuk vinden zal ik mezelf eerst leuk moeten vinden.
Na 43 jaar lukt het me nu wel.
Iedereen heeft wel een mening over je.....niet jouw zaak ;)
Blijf alsjeblieft nog op deze aardbol, hij is een stukje mooier met jou erin O+
❤❤ Mooie reactie!
pi_212243131
113
U MAD?
pi_212245926
Zoek hulp en ondersteuning TS. Praat.

Verder een virtuele hug voor jou.
pi_212246166
Er zijn mensen die in zware armoede of oorlog leven.

Ook mensen die niet kunnen lopen of een handicap hebben die al te graag met jou zouden willen ruilen.

Denk daar aan. Wellicht helpt het.
pi_212246473
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 09:44 schreef Redbullkid het volgende:

Ook mensen die niet kunnen lopen of een handicap hebben die al te graag met jou zouden willen ruilen.

Nee....geloof me, dat helpt niet.
Op zulke momenten zit je zo diep in een zwart gat dat je brein je alleen maar laat denken aan hoe je bent, wie je bent. Dat er mensen zijn die in oorlog zitten, een ziekte hebben of stervende zijn doen er niet toe dan. Op dat moment is je wereldje ontzettend klein. En geloof me, je brein kan je ontzettend zwarte gedachtes geven.
  donderdag 1 februari 2024 @ 10:13:43 #24
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_212246528
quote:

Nee, dat helpt (helaas) helemaal niet.
pi_212246723
quote:

Wauw. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')