abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212221715
Denk er over om deze mee te nemen. https://www.collincrowdfund.nl/young-office-interiors-b-v/
Wie zit er in https://www.collincrowdfu(...)99ae0df7f4ecf624235f en hoe is het betaal gedrag geweest op deze lening ? Is er ook tijdens corona gewoon doorbetaald?
pi_212221755
Pecunia non olet
pi_212221824
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 07:05 schreef Tjalala het volgende:
Volgens mij dat deze nieuwe Collin nog niet was benoemd

SunlightShop Finance B.V. 2
Werkkapitaal
¤ 450.000
9,0% rente | 60 maanden

Met een linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden zijn voor mij helaas te zwak t.o.v. de rente. Teveel vergelijkbare rente's met hypothecaire zekerheden.
-
pi_212222098
GVE aanpassing

U heeft recent geīnvesteerd in project 28220 - Pizza Mio Mio. De ondernemers danken u voor het vertrouwen. Om deze aanvraag nog aantrekkelijker te maken voor investeerders, wordt de rente verhoogd van 9,5% naar 10,5%. Aanvullend wordt er hypotheek gevestigd op het woonhuis, waardoor de lening voor 54% hypothecair gedekt is.
pi_212222127
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 09:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Denk er over om deze mee te nemen. https://www.collincrowdfund.nl/young-office-interiors-b-v/
Wie zit er in https://www.collincrowdfu(...)99ae0df7f4ecf624235f en hoe is het betaal gedrag geweest op deze lening ? Is er ook tijdens corona gewoon doorbetaald?
Is dat hele telefooncellen-in-kantoor idee inmiddels niet verschrikkelijk achterhaald nu corona voorbij is sorry Ab? Ik vind ze in ieder geval verschrikkelijk om te gebruiken net als iedere collega die ik ken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
The Roots _O_ - Live @ AFAS 02-07-2025
pi_212222342
quote:
Dit lijkt mij in eerste instantie wel een aardig project voor een basis inleg. Wel zijn er zo te lezen de afgelopen jaren al tientallen rechtszaken geweest wat mij een beetje terughoudend maakt.

O.a.:
https://omroepvenlo.nl/ni(...)baan-kunnen-doorgaan
(Lees ook de gerelateerde artikelen)

Het lijkt erop dat de rechtszaken wel in grote lijnen achter de rug zijn.
Hier iemand die lokaal bekend is in en/of met dit gebied?
pi_212222608
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 08:58 schreef Essebes het volgende:
DRTJ1 bij Collin is nu afgelost en in de wallet gestort
GVE Veenendaal & APOC Leasing ook onderweg
pi_212222866
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 10:49 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dit lijkt mij in eerste instantie wel een aardig project voor een basis inleg. Wel zijn er zo te lezen de afgelopen jaren al tientallen rechtszaken geweest wat mij een beetje terughoudend maakt.

O.a.:
https://omroepvenlo.nl/ni(...)baan-kunnen-doorgaan
(Lees ook de gerelateerde artikelen)

Het lijkt erop dat de rechtszaken wel in grote lijnen achter de rug zijn.
Hier iemand die lokaal bekend is in en/of met dit gebied?
Natuurfanaten zijn denk ik het grootste risico totdat alles af is, er hoeft maar een Gambiaanse Zijderups aangetroffen te worden of het ligt weer stil, het is een groot perceel dus daar leeft altijd wel wat aparts.

Leuke incentive trouwens.

Ik begrijp dat sinds corona de golfsport weer in opkomst is gekomen en dat er weer wachtlijsten zijn, net als vroeger. Wat dat betreft zijn de vooruitzichten gunstig.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 30-01-2024 11:59:23 ]
Pecunia non olet
pi_212223061
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 10:29 schreef pkaiser het volgende:
GVE aanpassing

U heeft recent geīnvesteerd in project 28220 - Pizza Mio Mio. De ondernemers danken u voor het vertrouwen. Om deze aanvraag nog aantrekkelijker te maken voor investeerders, wordt de rente verhoogd van 9,5% naar 10,5%. Aanvullend wordt er hypotheek gevestigd op het woonhuis, waardoor de lening voor 54% hypothecair gedekt is.
Maakt de investering veel interessanter imo. 2e hypotheek ipv alleen twee negatieve hyp. verklaringen.
Bovendien is de overwaarde op basis van WOZ.
Wat zijn jullie ervaringen momenteel met WOZ ten opzichte van de werkelijke waarde? In mijn omgeving zijn de werkelijke waardes en verkoopprijzen nog steeds fors boven WOZ.
pi_212223242
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 10:29 schreef pkaiser het volgende:
GVE aanpassing

Ook maar meegepakt; ook hier is het incentiveje wel leuk en ik zocht nog een stadje voor een weekendje weg. Rente plus aanvullende zekerheden bieden nu wel een redelijke risico-rendementsverhouding.
pi_212223376
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 12:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Ook maar meegepakt; ook hier is het incentiveje wel leuk en ik zocht nog een stadje voor een weekendje weg. Rente plus aanvullende zekerheden bieden nu wel een redelijke risico-rendementsverhouding.
Mee eens. Dit is een juiste stap om het project vlot te trekken.
Hopelijk ziet men in bij GvE dat dit de condities zijn waarmee ze met Collin kunnen concurreren.
Pecunia non olet
pi_212223620
Nieuwe bij CVCF van een oude bekende Fred K
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf heb ik het niet zo op dit soort monumentale pandjes. Herontwikkeling aanpassing en renovatie / her/afbouw valt meestal tegen in tijd &¤. Zit nog geen EBI bij, zelf zeer benieuwd naar de balans van Fred.

NHVP B.V. 4
¤ 1.050.000 | 8,5% rente | 18 maanden

[ Bericht 9% gewijzigd door peterc op 30-01-2024 13:07:17 ]
pi_212223693
quote:
..... zelf zeer benieuwd naar de balans van Fred.
Daar zit vast méér lucht in dan dat er in de Hindenburg zat (en daar liep het ook niet goed mee af....)
Pecunia non olet
pi_212223839
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 12:59 schreef peterc het volgende:
Nieuwe bij CVCF van een oude bekende Fred K
SPOILER
Zelf heb ik het niet zo op dit soort monumentale pandjes. Herontwikkeling aanpassing en renovatie / her/afbouw valt meestal tegen in tijd &¤. Zit nog geen EBI bij, zelf zeer benieuwd naar de balans van Fred.

NHVP B.V. 4
¤ 1.050.000 | 8,5% rente | 18 maanden
Link

SPOILER
pi_212223865
Voortijdige aflossing vandaag op NLI:
SPOILER
Betaald na een half jaar al terug.
Helaas zijn goede projecten schaars, dus dat wordt zoeken naar een goed nieuw project. Wel weer een mooi bedrag aan extra rente op deze manier.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212223945
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 10:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Is dat hele telefooncellen-in-kantoor idee inmiddels niet verschrikkelijk achterhaald nu corona voorbij is sorry Ab? Ik vind ze in ieder geval verschrikkelijk om te gebruiken net als iedere collega die ik ken.
Gezien het thuiswerk en vergader gehalte wat wij hier hebben, (en het te kort aan vergaderruimtes) worden ze hier toch wel zeer regelmatig gebruikt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_212224647
HCN 212 Teds Amsterdam / keurig aan de finish / primadelux Sanne & Michiel Huisman / op naar & succes met de volgende nieuwe Tedsen
pi_212225375
CRE Garageboxen Erfurt

SPOILER
Is volgens mij gewoon een herhaling van wat ze eerder al eens in November ofzo gepost hebben. Al vaker gemerkt bij CRE dat bij hun het veranderen van een updatedatum beschouwd wordt als nieuwe informatie/update
pi_212225976
Er is bij Collin weer een stuk terugbetaald van Valentino Meerzorgen.

Er staat, als ik het even snel uitreken, na verkoop van de panden dus nog ongeveer 6,5% van de hoofdsom open.
Deze 6,5% is overigens ruimschoots aan rente ontvangen dus het project gaat uiteindelijk gelukkig geen geld kosten.
pi_212226015
Multibouw ook afgelost bij Collin, nog 1 erbij en ik kan kwartetten vandaag _O-
pi_212226090
Valentine Meerzorg heeft weer een aflossing gedaan
SPOILER
Er is nu 93,5% afgelost, samen met de rentebetalingen is er in ieder geval geen verlies. (net iets meer dan 1% rendement per jaar als er nu niets meer binnenkomt)

en nog een vervroegde aflossing:

SPOILER
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_212226285
quote:
Thanks voor de link. Ook meegepakt. Kan mijn agenda inmiddels wel volgooien met incentives inmiddels. :+
pi_212226321
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 21:01 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Laat ik nog opmerken dat zeker 30% van de berichten op dit forum gewijd is aan afzeiken (en scherp houden) van platforms die volgens de gebruikers hier slecht communiceren, slecht uitwinnen, onlogische dingen in pitches zetten, hun voorwaarden illegaal aanpassen etc.

Ik zou zelfs stellen dat dit een van de hoofddoelen van dit forum is, naast linkjes delen en projecten evalueren.
Ik zit de berichten van de afgelopen dagen net even door te lezen maar ik deel jou mening m.b.t. het afzeiken en dat dit een van de hoofddoelen van dit forum zou zijn totaal niet.

En even in zijn algemeenheid, is er niks mis met op zijn tijd inhoudelijke kritiek leveren maar we moeten hierbij wel oppassen dat we geen onherstelbare schade veroorzaken want hier heeft niemand wat aan.

Maar goed ieder zijn eigen mening natuurlijk.
pi_212226571
Info over Hans M*llink bij ccf.

SPOILER
pi_212226716
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 17:23 schreef Horsemen het volgende:
maar we moeten hierbij wel oppassen dat we geen onherstelbare schade veroorzaken want hier heeft niemand wat aan.
Wel is hier door bepaalde leden vorige week een zeker crowdfund platform compleet afgefakkeld en zijn er zelfs AFM klachten ingediend. Misschien wel terecht, ik heb geen mening, maar dat is wel publiek schade toebrengen van een andere orde dan enkele keren constateren dat GVE leningen niet vol krijgt en vaak matige zekerheden biedt. Iets wat ze weten en ook actief aan het oplossen zijn.

Maar goed, genoeg gezegd, ik zal ff beetje dimmen met mn commentaar voorlopig. Een mens hoeft tenslotte niet alles er uit te flappen wat ie denkt :)

[ Bericht 4% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 30-01-2024 18:16:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')