Dat dus.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 12:38 schreef PotjeSambal het volgende:
Als je met de WW van je vrouw de hypotheek kunt betalen, prima. Volgens mij komt er nu geen financiële check meer vanuit anderen.
Welke boetes bedoel je?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:38 schreef qajariaq het volgende:
Dat ik de TT las had ik eerder verwacht dat de vraag zou zijn of je nog van de koop en hypotheek af kon zien.
Ik zou zeker open zijn want evt boetes aflossen kost je een half leven met extra schulden.
Dan kun je dus beter de koop door laten gaan, gesteld dat je wel aan de betalingsverplichtingen denkt te kunnen voldoen.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het niet door laten gaan van de koop bijvoorbeeld. Is dacht ik 10% van de waarde.
Je kan beter aan b.v. de notaris vragen wat de consequenties zijn van deze gebeurtenis. Die man (m/v) is nu net de persoon die de wet en andere regelingen hoort te kennen en in de gaten moet houden of het wordt nageleefd.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan kun je dus beter de koop door laten gaan, gesteld dat je wel aan de betalingsverplichtingen denkt te kunnen voldoen.
De hypotheek is een overeenkomst tussen koper en bank. De overeenkomst is getekend. Wat moet de notaris daar dan nog van vinden?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:41 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je kan beter aan b.v. de notaris vragen wat de consequenties zijn van deze gebeurtenis. Die man (m/v) is nu net de persoon die de wet en andere regelingen hoort te kennen en in de gaten moet houden of het wordt nageleefd.
Net wat ik zeg, die controleert of aan alle voorwaarden voor de koop is voldaan. En anders vraag je aan de bank of ze moeilijk gaan doen.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De hypotheek is een overeenkomst tussen koper en bank. De overeenkomst is getekend. Wat moet de notaris daar dan nog van vinden?
En wat als je je nou juist ellende op de hals haalt als je wel de bank op de hoogte stelt?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:48 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Net wat ik zeg, die controleert of aan alle voorwaarden voor de koop is voldaan. En anders vraag je aan de bank of ze moeilijk gaan doen.
Afgaan op wat meningen op Fok lijkt mij nou niet de manier om een dergelijke gok te nemen.
Als ze een onafhankelijke hypotheekadviseur hebben, zou TS deze even kunnen benaderen als TS bang is dat ze de hypotheek tzt niet kunnen betalen of checken of hypotheekverstrekker moeilijk kan gaan doen bij 1 inkomen. Notarissen doen niets met deze situatie. Juridisch is er een geldige overeenkomst.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:41 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je kan beter aan b.v. de notaris vragen wat de consequenties zijn van deze gebeurtenis. Die man (m/v) is nu net de persoon die de wet en andere regelingen hoort te kennen en in de gaten moet houden of het wordt nageleefd.
Als ts het het niet op 1 inkomen kan betalen (formeel gezien) dan is hij mooi de sjaak als hij het bij de hypotheekadviseur gaat aankaarten. Die kijkt naar je financiele situatie en dat geeft ie door aan de geldverstrekker. Dus als ts met dit verhaal aankomt zegt onafhankelijke hypotheekadviseur: goed, we passen de gegevens even aan...quote:Op zaterdag 20 januari 2024 18:44 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Als ze een onafhankelijke hypotheekadviseur hebben, zou TS deze even kunnen benaderen als TS bang is dat ze de hypotheek tzt niet kunnen betalen of checken of hypotheekverstrekker moeilijk kan gaan doen bij 1 inkomen. Notarissen doen niets met deze situatie. Juridisch is er een geldige overeenkomst.
Het is toch jouw adviseur, niet van de bank? Waarom zou deze het zo der jouw toestemming doorgeven? Het is puur een informerende vraag.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 18:48 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als ts het het niet op 1 inkomen kan betalen (formeel gezien) dan is hij mooi de sjaak als hij het bij de hypotheekadviseur gaat aankaarten. Die kijkt naar je financiele situatie en dat geeft ie door aan de geldverstrekker. Dus als ts met dit verhaal aankomt zegt onafhankelijke hypotheekadviseur: goed, we passen de gegevens even aan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |