abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212115121
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:45 schreef Tarado het volgende:

[..]
Want een slipje over je hoofd trekken is net zo erg als masaverkrachting met marteling en amputatie?
Nee. Dat zeg ik: als je je moraliteit laat afhangen aan 'ach, zolang we niet martelen en amputeren' is het snel klaar.
  zondag 21 januari 2024 @ 11:49:33 #102
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212115176
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Dat zeg ik: als je je moraliteit laat afhangen aan 'ach, zolang we niet martelen en amputeren' is het snel klaar.
Dat is ook onzin natuurlijk maar scheer het allemaal even over 1 kam met je moraliteit.
pi_212115246
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:49 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat is ook onzin natuurlijk maar scheer het allemaal even over 1 kam met je moraliteit.
Het was niet mijn bedoeling je boos te maken. Excuus. Nu niet je agressie op je dierbare afreageren.

Het is fok maar, pop
pi_212115508
U.S estimates less than third of Hamas force eliminated in war
https://www.ynetnews.com/article/s1ncus5kp

Dat gaat dan toch langzamer dan ik had gedacht (en gehoopt) :{

Aan de andere kant... zowat éénderde van je leger is dood. :o Elk normaal leger is dan gewoon verslagen en geeft de strijd op, maar we hebben het niet over normale mensen hier.
Intolerant voor intolerantie
  zondag 21 januari 2024 @ 12:24:25 #105
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212115810
Minder dan een derde zal wel niet in zo'n klein gebied. Het is vooral ook de vraag, wie wordt er als burger en wie als terrorist gerekend aangezien elke terrorist een gewone burger is. Als je bijvoorbeeld als die video's ziet van individuen die raketten afschieten richting Israël, dat zijn mensen in gewone burgerkleding.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 21 januari 2024 @ 12:29:51 #106
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212115916
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het was niet mijn bedoeling je boos te maken. Excuus. Nu niet je agressie op je dierbare afreageren.

Het is fok maar, pop
Boos? Het is gewoon een discussie, ben het niet met je eens hierover, niets meer niets minder, niks persoonlijks verder.
pi_212116164
quote:
14s.gif Op zondag 21 januari 2024 12:24 schreef HowardRoark het volgende:
Minder dan een derde zal wel niet in zo'n klein gebied. Het is vooral ook de vraag, wie wordt er als burger en wie als terrorist gerekend aangezien elke terrorist een gewone burger is. Als je bijvoorbeeld als die video's ziet van individuen die raketten afschieten richting Israël, dat zijn mensen in gewone burgerkleding.
Volgens mij is het bijzonder simpel. Burger is alles onder de 18 of vrouw. De rest wordt gerekend als Hamas. Die cijfers kwamen eind november overeen met het IDF

Kanttekening erbij is dat er genoeg militanten zijn die nog (lang) geen 18 jaar oud zijn en niet alle volwassen mannen zijn Hamas. Dat valt tegen elkaar weg?

Het moet voor het IDF bijzonder lastig zijn om in dat gebied te vechten terwijl er 'brave' burgers rondlopen.
pi_212116511
twitter
pi_212116665
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 21 januari 2024 @ 13:29:20 #110
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212116833
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:06 schreef Cilantro het volgende:
[ twitter ]
Dit toont maar weer eens het probleem met Wikipedia aan.
quote:
2s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:18 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Dit had hij twee maanden terug toch ook al eens gezegd?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212117051
quote:
14s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]
Dit had hij twee maanden terug toch ook al eens gezegd?
Zou het oprecht niet weten
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212117175
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 12:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Volgens mij is het bijzonder simpel. Burger is alles onder de 18 of vrouw. De rest wordt gerekend als Hamas.
Dit slaat helemaal nergens op en je gebruikt alweer extremen. Hou daar nou eens mee op!
pi_212117730
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:47 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dit slaat helemaal nergens op en je gebruikt alweer extremen. Hou daar nou eens mee op!
Volgens IDF zijn er ~9.000 terroristen uitgeschakeld en dat is ongeveer hetzelfde nummer als het aantal volwassen mannen dat volgens de autoriteiten van Gaza omgekomen is. Wat is die extreme volgens jou?
pi_212117934
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 12:29 schreef Tarado het volgende:

[..]
Boos? Het is gewoon een discussie, ben het niet met je eens hierover, niets meer niets minder, niks persoonlijks verder.
Gelukkig.
pi_212117986
quote:
Palestina supporters buiten Palestijns gebied, vooral in het westen maken van een vrij neutraal iemand als ik een kahanist.

Werkelijk.. wat een idioten. Altijd maar weer.
pi_212118285
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 14:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Volgens IDF zijn er ~9.000 terroristen uitgeschakeld en dat is ongeveer hetzelfde nummer als het aantal volwassen mannen dat volgens de autoriteiten van Gaza omgekomen is.
Dat volgt er niet uit. Jij legt die link (cum hoc ergo propter hoc) en concludeert vervolgens dat Israël iedereen die volwassen is als terrorist beschouwt (non sequitur).
quote:
Wat is die extreme volgens jou?
Alles, de rest, iedereen, niemand, nul, honderd, zwart, wit. :{
  zondag 21 januari 2024 @ 16:03:46 #118
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_212119093
quote:
[ twitter ]
"In case you wonder what 1.5 billion Muslims get to read in Arabic on Wikipedia"

Onwetende weet niet dat 1,5 miljard moslims niet allemaal Arabisch kunnen lezen en Arabieren in de minderheid zijn.
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_212119414
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 15:00 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat volgt er niet uit. Jij legt die link (cum hoc ergo propter hoc) en concludeert vervolgens dat Israël iedereen die volwassen is als terrorist beschouwt (non sequitur).
[..]
Alles, de rest, iedereen, niemand, nul, honderd, zwart, wit. :{
Ik deel je verbazing dat het aantal gedode volwassen mannen dezelfde lijn volgt als het IDF over het aantal gedode Hamas terroristen.

Ik had het over volwassen mannen en niet over iedereen. Je lijkt nog geagiteerd te zijn over dat reuters artikel over de peiling onder Palestijnen. flauw om mij te verwijten dat ik de bron van dat reuters artikel wel had gelezen
pi_212121912
quote:
[ twitter ]
Dit is hoe het merendeel van de moslims en arabieren het ziet. Veel westerlingen snappen dit niet. Die denken bij zichzelf: hoe kan iemand de terreur van hamas ontkennen of goedpraten? Daar is iedereen het toch over eens?
pi_212123033
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 16:54 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Er moet veel meer aandacht voor komen in de media, vind ik. Het narratief dat de Palestijnen onschuldige mensen zijn die door externe invloeden bij een gruwelijke oorlog betrokken worden, is gewoon niet correct. Hamas, net als Islamic(!) Jihad en die andere terreurgroepen, komen voort uit de Palestijnen. Ze zijn niet uit een gat in de grond gespro...

... okee, slecht voorbeeld. :')

Net als wij Duitsland en Japan als naties verantwoordelijk houden voor de gruweldaden in de Tweede Wereldoorlog (waarbij vooral Japan een hele hoge mate van steun vanuit de bevolking had), moeten we dat in Gaza ook doen. Niet alleen Hamas wil alle joden dood hebben. Het merendeel van de Palestijnen wil dat.

Dat betekent niet dat ze allemaal op hun beurt maar dood moeten, integendeel. Laat ze hun hoop maar in rook opvliegen en deradicaliseren, net als de Duitsers en tot op zekere hoogte de Japanners. Kijk maar hoe die er momenteel aan toe zijn; die willen zich niet eens meer in oorlog mengen.
Als iemand met een sterke afkeer van Hamas, maar ook zeer kritisch is op Netanyahu en zijn kabinet ben ik niet ontevreden over het gros van de media (op die blunder van het Al-Ahli ziekenhuis na dan).
Incelfrikandel
pi_212124730
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 20:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Als iemand met een sterke afkeer van Hamas, maar ook zeer kritisch is op Netanyahu en zijn kabinet ben ik niet ontevreden over het gros van de media (op die blunder van het Al-Ahli ziekenhuis na dan).
Dat komt omdat jij ook een vrij neutrale toeschouwer bent in dit conflict.
pi_212125652
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 22:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat komt omdat jij ook een vrij neutrale toeschouwer bent in dit conflict.
Waarom zouden we hier in Nederland niet neutraal zijn?
pi_212126123
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 19:15 schreef oblo het volgende:

[..]
Dit is hoe het merendeel van de moslims en arabieren het ziet. Veel westerlingen snappen dit niet. Die denken bij zichzelf: hoe kan iemand de terreur van hamas ontkennen of goedpraten? Daar is iedereen het toch over eens?
In andere delen van de wereld denken ze hoe kan iemand de terreur van Israël ontkennen of goed praten? Daar is iedereen het toch over eens?
pi_212126139
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 20:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik deel je mening maar ik wordt niet als neutraal gezien. Als iemand met een sterke afkeer van de bezetting, maar ook ben ik zeer kritisch op Hamas.
De westerse media heeft voor mij al afgedaan. Hun partijdigheid zit ingebed en zie je alleen als je een neutrale kijk hanteert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')