Ik hoop op minstens 2000 in jouw dorp en dat führer Timmermans daar in persoon op toeziet.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar goed dan dat nederland een democratie is en geen linkse dictatuur
[..]
jij denkt kennelijk dat hiermee het probleem opgelost is met deze struisvogel politiek van uitsmeren tot ieder dorp 1000 asielzoekers heeft rondlopen ?
Timmermans is geen führer hè, had ie gewildquote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:14 schreef Niels0Kurovski het volgende:
<Laatste post vorige deel:>
[..]
Ik hoop op minstens 2000 in jouw dorp en dat führer Timmermans daar in persoon op toeziet.
</Laatste post vorige deel:>
Dan kreeg ieder dorp een biomassa centrale naast de asielzoekers kampen en overal warmte monopolisten creeren, dan krijg je echt machtquote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:21 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Timmermans is geen führer hè, had ie gewild
quote:Geloof niemand die zegt dat ik op het punt sta te vertrekken", riep Timmermans. ,,Jullie zijn nog lang niet van mij af. Ik heb een missie van jaren." Onlangs bracht de Financial Times de naam van de linkse partijleider in verband met een topfunctie in Brussel.
BEKIJK OOK:
Timmermans confronteert Wilders: 'U doet mij denken aan haai Bruce uit Finding Nemo'
Hij prees donderdagavond de hoofdstad als lichtend voorbeeld voor de rest van het land. ,,We moeten laten zien waar Nederland het meest divers is, Nederland ook het sterkst is", zei hij bijvoorbeeld. ,,
Dat is wat je in Amsterdam overal op iedere straathoek kan zien."
'Ingewikkelde tijd'
Timmermans sprak van een 'ingewikkelde tijd' door de verkiezingsoverwinning van Geert Wilders.
Ja dat zeg ik , niet alles willen doen hequote:Nederlandse gemeenten komende jaren mogelijk in financiële problemen: tekorten kunnen oplopen tot 1 miljard
2 min geledenin BINNENLAND
Nederlandse gemeenten komen de komende jaren mogelijk in financiële problemen. De gemeenten verwachten in 2026 een gezamenlijk tekort van 1,1 miljard euro.
Dat blijkt uit de benchmark Nederlandse gemeenten van accountants- en adviesorganisatie BDO.
quote:Bouman adviseert gemeenten prioriteiten te stellen en realistisch te begroten. ,,
Zijn de huidige taken en het huidige beleid nog steeds relevant?
Gemeenten moeten keuzes maken.
Niet alleen gebaseerd op financiën, maar gezien de krapte op de arbeidsmarkt, ook op uitvoerbaarheid."
Dat krijg je natuurlijk als je dwang in een wet opneemt. Dan gaan de onderliggende partijen ook niet meer vrijwillig meewerken maar vertragen totdat er dwang toegepast wordt. Kunnen de gemeenteraad mooi het spelletje spelen dat het kabinet ook altijd doet: we willen niet maar het moet van EU!quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:24 schreef Netsplitter het volgende:
Westland wil niet meewerken aan spreidingswet: 'Geen draagvlak voor'
De gemeenteraad in Westland is niet van plan mee te werken aan de spreidingswet waarbij gemeenten zo nodig verplicht worden om asielzoekers op te vangen. Dat zegt een meerderheid van de raad, aldus Omroep West.
Westland heeft meer dan 110.000 inwoners en zou volgens de spreidingswet 700 asielzoekers op moeten vangen. "We kunnen niet eens onze eigen jongeren, ouderen en arbeidsmigranten huisvesten. En dan moeten we nu wel 700 asielzoekers plaatsen. Dat valt aan de gewone burger gewoon niet uit te leggen", zegt Guus Bakker, fractievoorzitter van VVD Westland.
Later vandaag stemt de Eerste Kamer over de spreidingswet. Het is al bekend dat er een meerderheid is voor de wet. Remmert Keizer, fractievoorzitter van GemeenteBelang Westland: "We laten ons niks opleggen. Er is hier geen draagvlak voor." FvD en LPF zijn het daarmee eens. Volgens Keizer zegt de kiezer in Westland nee tegen een azc.
"We bepalen zelf wat we doen met onze ruimte, en er is hier gewoon geen plek. We gaan er alles aan doen om dit besluit tegen te houden en laten ons niks opleggen, zeker niet door een Eerste Kamer die anders had moeten beslissen."
Reactie burgemeester
"Wij hebben gewoon te maken met een eenheidsstaat, er worden wetten aangenomen en dat hebben overheden uit te voeren. Het politieke spel mag rustig gespeeld worden, maar uiteindelijk zal de wet uitgevoerd moeten worden", zegt burgemeester Bouke Arends in een reactie tegen Omroep West.
De drie coalitiepartijen denken daar anders over. "Omwonenden gaan procederen", verwacht VVD'er Guus Bakker. "Dan gaat het alsnog heel lang duren voordat er iets gerealiseerd is."
D66, CDA, GroenLinks en PvdA zijn wel voor uitvoering van de wet. Benjamin Hofland, fractievoorzitter van D66: "Binnen een gemeente die zó groot is en zóveel inwoners kent, is uitvoering uitdagend, maar zeker haalbaar."
Bron: https://nos.nl/artikel/25(...)-geen-draagvlak-voor
Wat een verrassing dat die kneuzen dwars gaan liggen. Dat ze bij alles.
Eens kijken of het ministerie ballen heeft om ze buiten spel te zetten.
uiteindelijk zullen ze wel mee werken en zijn de nieuwe woonruimten toch niet voor de lokale Nederlandse jongerenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat krijg je natuurlijk als je dwang in een wet opneemt. Dan gaan de onderliggende partijen ook niet meer vrijwillig meewerken maar vertragen totdat er dwang toegepast wordt. Kunnen de gemeenteraad mooi het spelletje spelen dat het kabinet ook altijd doet: we willen niet maar het moet van EU!
Werkt dat niet bij een groot deel van de wetten zo? Dat het iets is wat men dan moet doen, ongeacht of ze willen of niet?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat krijg je natuurlijk als je dwang in een wet opneemt. Dan gaan de onderliggende partijen ook niet meer vrijwillig meewerken maar vertragen totdat er dwang toegepast wordt. Kunnen de gemeenteraad mooi het spelletje spelen dat het kabinet ook altijd doet: we willen niet maar het moet van EU!
Begrijpelijk.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:24 schreef Netsplitter het volgende:
Ik denk dat 99% van het strafboek bestaat uit dwingende wetten.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja moet de nieuwe coalitie maar opschieten , anders gaat ff snel alles langs hen heenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik denk dat 99% van het strafboek bestaat uit dwingende wetten.
Ja, als je een effectieve wet wil welquote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Werkt dat niet bij een groot deel van de wetten zo? Dat het iets is wat men dan moet doen, ongeacht of ze willen of niet?
Ik vind het een vreemd bericht, op meerdere vlakken. Ten eerste vraag ik me af waar dat getal van 700 vandaan komt. Is dat daadwerkelijk al aan de gemeente gecommuniceerd? Lijkt me eerder iets dat ze zelf berekend hebben. De NOS schat in dat Westland er 500 op zou moeten vangen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:24 schreef Netsplitter het volgende:
Bron: https://nos.nl/artikel/25(...)-geen-draagvlak-voor
Wat een verrassing dat die kneuzen dwars gaan liggen. Dat ze bij alles.
Eens kijken of het ministerie ballen heeft om ze buiten spel te zetten.
Het gaat niet om woningen. Het gaat om asielzoekerscentra.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uiteindelijk zullen ze wel mee werken en zijn de nieuwe woonruimten toch niet voor de lokale Nederlandse jongeren
De dwangwet is vooral bedoeld om de capaciteit op te rekken. Het ontlasten van Ter Apel was slechts het verkooppraatje.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hier in de gemeente is juist vorig jaar een AZC geopend, maar ik las alweer dat er nu door die wet ook nog extra mensen opgevangen moeten worden. Dat lijkt mij toch niet de bedoeling. Tenzij die dan in het AZC erbij komen.
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik denk dat 99% van het strafboek bestaat uit dwingende wetten.
Extreem-rechts komt hier helemaal niet aan de macht.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit.
Straks lachen met de extreem rechtsen landelijk aan de macht.
als een asielzoeker in een gemeente gewend is dan zal ie daar ook wel gehuisvest gaan moeten worden , dat lijkt me logisch , ze blijven niet herverdelenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:47 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het gaat niet om woningen. Het gaat om asielzoekerscentra.
Woningen zijn pas aan de orde als de asielzoeker een statushouder wordt. En statushouders worden al naar rato verspreid over de gemeenten.
Dat is niet hoe het werkt.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als een asielzoeker in een gemeente gewend is dan zal ie daar ook wel gehuisvest gaan moeten worden , dat lijkt me logisch , ze blijven niet herverdelen
is nu een heel andere situatie,.quote:
Ik vertelde je net al dat het niet zo werkt. Het lijkt voor jou logisch, maar zo zit het niet in elkaar.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is nu een heel andere situatie,.
ze zijn nu bij een gemeente gedropt, die zal ook voor huisvesting gaan zorgen , als men statushouder is geworden,
ook zal de asiel zoeker daar werk gaan vinden en kennissen maken daar naar de moskee gaan
voorheen werd men statushouder en daarna verdeeld , dat klopt , nu worden ze als asielzoeker al verdeeldquote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik vertelde je net al dat het niet zo werkt. Het lijkt voor jou logisch, maar zo zit het niet in elkaar.
Bovendien worden ze niet bij een gemeente gedropt. Dat heb ik hierboven ook al uitgelegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |