abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213573022
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:46 schreef RipCity het volgende:
Dochter van Nina zal wel weer ernstige ziekte hebben oid.
Lekker zwartgallig verhaallijntje wordt dat weer. Beetje moe van en het slaat echt door die wokeness.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 15 mei 2024 @ 20:10:23 #252
436222 Japepk
Padvinder
pi_213573943
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 19:10 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Lekker zwartgallig verhaallijntje wordt dat weer. Beetje moe van en het slaat echt door die wokeness.
Een ziekte verhaallijn is toch niet woke? Alleen jammer dat ze dit nu doen met Nola, die met de Rozenboom al genoeg aanknopingspunten voor een verhaallijn heeft. Of het moet zijn om Nola snel uit de serie te hebben, de Rozenboom weer lekker naar Ludo te laten gaan zodat er inhoudelijk niet teveel mee hoeft te gebeuren. Karakters zouden maar eens een duidelijke signatuur krijgen zeg.

En iemand van de familie Sanders. Janine heeft al kanker overleefd, Stefano in een rolstoel. Plus Marly en Everon hebben de chemie van een stoeptegel dus emotionele scènes trekken ook op niks.
't Echte en 't ware!
pi_213575416
Vind ik wel, het is te maatschappelijk. Een soap hoeft wat mij betreft niet over de werkelijkheid te gaan, gewoon even de waan van de dag vergeten is daarbij het USP van zo'n soap. Jammer dat ze deze richting op gegaan zijn.
Verder denk ik nog 1 week voor de cliff op Videoland want het voorstukje van morgen laat nou niet bepaald zien dat ze bij de cliff zijn aanbeland.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 15 mei 2024 @ 22:26:02 #254
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_213575692
Met een beetje pech gaan echte patiënten weer klagen net als toen met de Marieke dementie verhaallijn.

Iets anders jammer dat Steef eruit gaat.
Rol heeft twee acteurs met potentie gehad die volgens mij best wel kunnen acteren wat ze sporadisch hebben mogen laten zien maar eigenlijk veel te weinig zonde denk ik dan.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_213576703
Steef en Naomi gaan toch op wereldreis en er niet permanent uit?
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 16 mei 2024 @ 01:17:52 #256
268260 Dr.Mikey
pi_213576822
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 00:51 schreef freaky40 het volgende:
Hoeveel zijn er niet op wereldreis en nooit meer teruggekomen?
R.I.P DTS.
pi_213576908
Maar begreep van hun dat het tijdelijk was. Dat is blijkbaar nieuwe policy om ook andere verhaallijnen en karakters toe te kunnen voegen waardoor het niet sleets gaat worden. Op zich zit daar wat in natuurlijk.
Allemaal cabaretteketet!
pi_213579609
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 22:04 schreef freaky40 het volgende:
Vind ik wel, het is te maatschappelijk. Een soap hoeft wat mij betreft niet over de werkelijkheid te gaan, gewoon even de waan van de dag vergeten is daarbij het USP van zo'n soap. Jammer dat ze deze richting op gegaan zijn.
Dan weet ik niet wanneer jij ooit bent begonnen met het kijken van de serie, maar medische verhaallijnen zijn ook al sinds het prille begin een vast bestandsdeel van de serie :D Paar voorbeelden: Arthur werd gediagnostiseerd met de ziekte van Hodgkin, Roos had maanden boulimia, Sylvia overleed na een maandenlang ziekbed aan een hersentumor, Jessica moest een harttransplantatie ondergaan, Anita kreeg HIV, Hennie overleed aan kanker, Valerie had baarmoederhalskanker, Harmsen had een hersentumor, Carel leed aan ALS, Barbara had borstkanker, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Een soap is gestoeld op de werkelijkheid, maar meestal een uitvergroting ervan. Praktisch alles wat er in een soap gebeurt kán gebeuren in de werkelijkheid, van liefdesrelaties tot ontvoeringen en van faillissementen tot dodelijke ongelukken - en álles daartussenin. Het is alleen de snelheid waarmee al die verhalen op de personages (en daarmee de kijkers) worden afgevuurd wat natuurlijk zwaar overtrokken is, hoewel een goede mix aan verschillende verhalen dat op het moment zelf aardig kan maskeren.

Ik ben het er wel mee eens dat dit een verhaallijn teveel voor Nola is, op dit moment. Ik bedoel: ze heeft net een liefdeslijntje lopen met die Troj en ontdekt dat ze de rechtmatige eigenaresse is van De Rozenboom. Daar nog een verhaallijn met een (mogelijke) diagnose van acute leukemie bovenop gooien is too much too soon, aangezien die twee andere lijntjes nog niet eens fatsoenlijk zijn uitgewerkt. Het is bijna alsof de makers de 'kritiek' op de maandenlange afwezigheid van Nola eerder in het seizoen willen compenseren :')
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_213580574
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 00:51 schreef freaky40 het volgende:
Als student op wereldreis, met een pa die in een flat woont. Lekker man _O_

Woke, maatschappelijke problemen...tenzij het zoiets is als toen met die dikke stoor ik me daar niet aan. Het hoge verloop van acteurs vind ik veel kwalijker.
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:33:09 #260
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_213580640
Nola krijgt momenteel veel te doen, want zij is een rijzende ster tussen een hele berg oudgedienden. Van alle nieuwere personages (afgelopen drie jaar) lijkt haar rol het beste ontvangen door de kijkers. Beter niet teveel tegelijk, maar Nola zit voor nu niet zonder verhaallijnen.

Steef en Naomi wel. Die maken niets mee. Zelf vind ik Steef al overbodig sinds de recast en aan Naomi ben ik nog steeds niet helemaal gewend. Aan deze personages ga ik niets missen, mochten ze de serie echt verlaten. Zo'n wereldreis kan ook gebruikt worden om personages op te ruimen, dat bijvoorbeeld één van de twee terugkomt. Het ging onderweg uit of het werkte toch niet. Ruzie? Met die Naomi kan ik mij dat wel voorstellen. Steef loopt er al een tijdje zonder ruggengraat bij, waarbij hij zijn vriendinnetje nu blind volgt. Die profiteert daar wel van, maar Naomi is gewoon nog steeds geen sympathiek personage. Eigenlijk hoeft dat ook niet, maar geef haar een duidelijkere rol in de serie.

In GTST kan je eigenlijk ieder probleem of soort ellende en tegenslag verwachten. Natuurlijk halen de schrijvers ook inspiratie uit wat er in het echte leven gebeurd, al is dat ook niet altijd zo. Zo sloeg de corona epidemie schijnbaar Meerdijk over. De 'woke' personages (Lynn, Mats) sloegen zo slecht aan, dat ze maar kort bleven. Van mij hoeft GTST dat allemaal niet te doen, maar ze willen de serie ook wat eigentijds meegeven. Of je het leuk vindt of niet: het speelt wel in de wereld. Gelukkig bakken ze er niks van, om zo'n verhaallijn succesvol op te zetten. Doe maar niet! Voor Ludo en Janine was dat relatiegedoe ook een slecht idee, want daardoor stoor ik me nu mateloos aan allebei. Ludo met de rem erop en Janine die overal wel iets op aan te merken heeft. Het was zo geforceerd allemaal. Dat draait wel weer bij, maar het was een zeer zwak verhaal.

Actualiteiten kunnen tot interessante verhalen leiden, al heb ik liever dat ze gewoon spannende verhalen typen en genoeg om de week te vullen. Met vier afleveringen per week moet dat toch al 20% makkelijker zijn, al blijft het wisselvallig. Als ik naar mensen wil kijken die niets meemaken, dan kijk ik wel naar een realitysoap zoals Big Brother of over een mediabeluste bekende Nederlander (al vind ik daar helemaal niks aan).

Het was geen goed seizoen. Veel afgekapte verhaallijnen, personages die even snel weer verdwenen als dat ze opdoken, rollen die ineens uitgespeeld zijn, verhalen die ineens beginnen of stoppen, schrijvers die zichzelf in de hoek hebben geschreven, enzovoorts. Oh, wat handig: door het nieuwe beleid kunnen ze ieder personage waar ze even niets voor weten even uit de serie sturen. In plaats van creatief schrijven kun je nu dus alles verzieken, personages wegsturen en als ze dan terugkomen, is alles weer normaal. Schrijf gewoon als je schrijver bent! De beste oplossingen kunnen leiden tot goede verhalen. Alles beter dan alles afkappen en personages dan maar een tijdje eruit te schrijven. Begint ook op te vallen dat dit verlaten steeds in duo's is: Demi en Saskia, Stefano en Merel, Linda en Luuk, Steef en Naomi... Waarom?! De ideeën zijn soms echt op, he? Dit zorgt ervoor dat er nooit meer iets opgelost hoeft te worden. Is het niet leuk, dan kan het gewoon van tafel geveegd worden. Weten ze even niks bij een personage? "New York, baby!"

We zitten nu vlak voor de seizoensfinale, maar wie merkt daar al iets van? Een indicatie dat het binnenkort spannend wordt of dat de lopende verhaallijnen binnenkort losbarsten? Ze kunnen op zich veel kanten op, al verwacht ik de laatste tijd dat dingen eerder buiten beeld gebeuren of ineens anders zijn. Voorbeeld: ik verwacht dat Tamara en Marwan uiteindelijk bij elkaar komen, omdat Tamara buiten beeld is gescheiden. Saai! Hoeveel spannender is het dat ze betrapt worden en die man van Tamara meteen overgaat op grof geweld of stalking en dat dan de zomer-cliffhanger begint. Kan eventueel ook spannend zijn voor op een vrijd... eh... donderdagavond, maar waarschijnlijk gebeurd toch het eerste scenario, waarbij het ineens geregeld is buiten beeld. Vervelend om daar min of meer al vanuit te gaan: ze gaan voor de saaiste oplossing. Die man komt mogelijk niet eens in beeld. Ze mogen bewijzen dat het beter kan!

En zo zijn er nog wel meer manieren waarop ze een sterke cliffhanger kunnen bouwen. We zullen zien waar de makers echt mee aan komen zetten. Hopen op iets spannend, maar de verwachting is iets dat binnen een aflevering weer is opgelost maar nog weken doelloos blijft doorsudderen op de achtergrond. Zo goed als de cliffhanger vorig jaar was, zo matig was de nasleep ervan (vooral voor Demi en Saskia). Dat mag dit jaar beter!

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Pomtip op 16-05-2024 13:02:18 ]
pi_213581292
Op basis van de spoilerteksten zou het mij niks verbazen als Marwan in de seizoensfinale een alarmerend berichtje van Tamara krijgt, hij naar haar huis snelt en daar stuit op haar levenloze lichaam, en op dat moment de politie binnenvalt die hem arresteert op verdenking van moord.

En natuurlijk is Tamara vermoord door haar echtgenoot die achter haar affaire is gekomen en nu uit wraak de schuld bij haar minnaar wil leggen. Maar aangezien haar echtgenoot nog niet in beeld is geweest zou dit opnieuw een slappe plottwist zijn om maar een beetje spanning in de cliffhanger te proppen.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_213582763
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 19:09 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Ze hadden het over een hitte golf in mei, dat was te horen op de radio in de scène van Richard op maandag dus blijkbaar wel.
Ja, in de serie moet er natuurlijk wel een verklaring voor worden gegeven. Dat zegt niet zoveel.
pi_213583177
Die Naomi mis je niks aan, wat speelt zij slecht zeg
pi_213584458
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:08 schreef DeKleineOnbekende het volgende:

[..]
Ja, in de serie moet er natuurlijk wel een verklaring voor worden gegeven. Dat zegt niet zoveel.
Heb nergens gelezen dat ze problemen hadden met de airco in de studio’s tijdens de opnames 2 maanden terug toen dit gedraaid werd.
Allemaal cabaretteketet!
pi_213590521
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 13:33 schreef PeterKelder het volgende:
Op basis van de spoilerteksten zou het mij niks verbazen als Marwan in de seizoensfinale een alarmerend berichtje van Tamara krijgt, hij naar haar huis snelt en daar stuit op haar levenloze lichaam, en op dat moment de politie binnenvalt die hem arresteert op verdenking van moord.

En natuurlijk is Tamara vermoord door haar echtgenoot die achter haar affaire is gekomen en nu uit wraak de schuld bij haar minnaar wil leggen. Maar aangezien haar echtgenoot nog niet in beeld is geweest zou dit opnieuw een slappe plottwist zijn om maar een beetje spanning in de cliffhanger te proppen.
Dit gaat sowieso niet gebeuren, aangezien er dingen in de cliffhanger spoiler staan hierover.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213591916
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:56 schreef Cupfighter het volgende:
Die Naomi mis je niks aan, wat speelt zij slecht zeg
Dat niet alleen. Eerst maken ze haar knettergek met dat gedoe rondom haar moeder en Julian en vervolgens gaat ze kweenie hoe lang op wereldreis, zónder.......haar moeder. Ja daaag.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 18:46:22 #267
268260 Dr.Mikey
pi_213596591
In de Classics nu de hele terugkeer van Rick in seizoen 13 _O_ en blinde Ludo en Tony die voor een knallende bruiloft gaat zorgen.
_O_
R.I.P DTS.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 10:11:45 #268
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_213602539
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 18:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
In de Classics nu de hele terugkeer van Rick in seizoen 13 _O_ en blinde Ludo en Tony die voor een knallende bruiloft gaat zorgen.
_O_
Ja, en Valerie komt nu voor het eerst in beeld. Dan zal Aukje er binnenkort wel definitief uit gaan, en Lieke de rol overnemen. Blinde Ludo ook geweldig inderdaad. Prachtig seizoen was dit toch wel he
  zaterdag 18 mei 2024 @ 11:47:26 #269
268260 Dr.Mikey
pi_213603808
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:11 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ja, en Valerie komt nu voor het eerst in beeld. Dan zal Aukje er binnenkort wel definitief uit gaan, en Lieke de rol overnemen. Blinde Ludo ook geweldig inderdaad. Prachtig seizoen was dit toch wel he
Ja wel een seizoen waarin heel veel gebeurd zeker vergeleken met nu.
R.I.P DTS.
  zondag 19 mei 2024 @ 03:31:29 #270
268260 Dr.Mikey
pi_213613031
Eigenlijk moet Chrisje Comvalius ook in het memoriam plaatje.
R.I.P DTS.
  zondag 19 mei 2024 @ 10:57:17 #271
179002 GwaiLow
pi_213614777
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 03:31 schreef Dr.Mikey het volgende:
Eigenlijk moet Chrisje Comvalius ook in het memoriam plaatje.
Ja, die zeker. En de moeder van Vicky Pouw (2008). Zij werd in 2018 doodgeschoten in New York. Linda Olthof, heet ze. Ook haar jonge kind werd doodgeschoten. Oke, zij was geen vaste cast. Maar wel heftig.

[ Bericht 3% gewijzigd door GwaiLow op 19-05-2024 11:02:51 ]
  zondag 19 mei 2024 @ 11:02:15 #272
179002 GwaiLow
pi_213614824
-

[ Bericht 100% gewijzigd door GwaiLow op 19-05-2024 11:02:23 ]
  maandag 20 mei 2024 @ 21:02:53 #273
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_213631637
Ik las in het nieuws dat Frank Schaafsma is overleden. Hij speelde de rol van Alex Offenberg.

Waar kan iemand mij vertellen wat voor rol hij precies speelde? En wat voor verhaallijn?
pi_213646273
Zo zonde dat ze Maxime het loodje hebben laten leggen. Ik had echt graag de dynamiek tussen haar en Nola willen zien
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 23 mei 2024 @ 11:42:45 #275
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_213655702
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 13:33 schreef PeterKelder het volgende:

Niet echt te verwachten dat Tamara nu al vermoord wordt. Anders helpen ze die rol ook vroegtijdig om zeep. Van alle nieuwe rollen vind ik Tamara wel een goede aanwinst (en Elisa en Naomi nog steeds niet). Heeft ook een goede chemie met Marwan. Het zou zonde zijn als ze dat niet verder uitwerken. Hoewel, dat doen ze wel vaker, waarbij ze de hele aanzet ineens overboord smijten, ook als die op zich niet verkeerd is. Dit seizoen was het iedere keer raak. Zo gezien had deze verhaallijn wel zo kunnen lopen zoals je beschrijft, al gaan ze nog genoeg dingen niet laten zien, die eigenlijk in beeld hadden gemoeten.

De laatste tijd wordt stevig bezuinigd op dingen die ze kunnen weglaten. Dat gebeurd dan even gauw buiten beeld. Het probleem dat ik daarmee heb, is dat er geen spanning in zit. Je kunt het even vertellen, maar in eerdere jaren lieten ze dat soort scènes gewoon zien. Vaak komt er dan wat meer actie in het verhaal, ook omdat je inhoudelijk meer hebt om te vertellen. Voorbeeld: Janine probeert die vrouw te helpen voor haar Podcast en ze vertelt dat de politie het huis heeft onderzocht. Waarom niet: Janine was daar ter plaatse en ZIET dat de politie niks vindt. En dan is er ineens iemand wel / niet ontvoerd, die we amper gezien hebben en moeten we dat maar aannemen. Geen strijd, geen groeiende verhaallijn. Janine zegt het, dus dan zal dat wel zo zijn. Is het een hoorspel? Zelfs daarin kun je dingen duidelijker weergeven dan "ze zeggen het, dus dat is gebeurd". Het verhaal van Janine en de familie Roest is een skelet van een verhaallijn, door dingen expres weg te laten.

De eigenlijke reden: nog meer bezuinigingen op figuranten of acteurs. Zo vertel je geen verhaal! Zo vertel je dat er een verhaal wordt verteld. Wat is spannender in een soap? "Help! Een auto-ongeluk!!" of "Ik heb gehoord dat hij een auto-ongeluk heeft gezien..."? Als ze het ooit met een miniem budget beter konden, dan is er in 2024 geen goede reden om het verhaal niet beter te vertellen. Laat staan het tenminste beter in beeld te brengen! Hier wordt steeds weer weggelaten om te bezuinigen, wat ook de echte reden is dat personages nu de serie tijdelijk verlaten. Kan mij niet voorstellen dat de schrijvers het fijn vinden werken, als ze steeds aan geld moeten denken, als ze verhalen schrijven. GTST is een bewezen formule die nu weer goede kijkcijfers zou hebben. Waarom knipt RTL dan zo hard in het budget? Draag die serie dan uit als een groot succes van je zender. In plaats daarvan sturen ze acteurs op vakantie als het zo uitkomt, vier in plaats van vijf afleveringen per week, eerdere zomerstop en personages die het je even vertellen (passief) in plaats van het te laten zien (actief).

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Pomtip op 23-05-2024 12:15:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')