Nu voel ik mij weer even zoals ditquote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:53 schreef Debsterr het volgende:
Slapen.. tsjaa, ik denk met weemoed terug aan de eerste 4 maanden. Nu is 3 nachtvoedingen geen uitzondering en zelfstandig in slaap vallen al helemaal geen optie meer. Ik twijfel daardoor de laatste weken wel echt vaak aan mezelf, voelt regelmatig alsof ik kneiterhard faal in het ouderschap en weet soms echt niet meer welke methode of richting we nou het beste kunnen aanhouden.
Hij wil waarschijnlijk gewoon bij jou zijn. Slaapt beter naast jou dan alleen in zijn eigen bedje.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 01:30 schreef Anne het volgende:
[..]
Nu voel ik mij weer even zoals dit.
Het is weer elk uur raak en ik lig inmiddels maar beneden met hem op de bank.. daar waar ie wel snel en relaxed gaat slapen. Had ik dan toch wel moeten volhouden boven in zijn bedje? Komt dit ooit wel goed? Moet ik toch wel hulp vragen?
🤯😅
Wat mij helpt op die momenten: ooit verlang je terug naar toen ie nog zo graag bij dicht je wilde zijn en wilde knuffelenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 01:30 schreef Anne het volgende:
[..]
Het is weer elk uur raak en ik lig inmiddels maar beneden met hem op de bank.. daar waar ie wel snel en relaxed gaat slapen. Had ik dan toch wel moeten volhouden boven in zijn bedje? Komt dit ooit wel goed? Moet ik toch wel hulp vragen?
🤯😅
Oh ik durfde dat nooit, samen op de bank gaan liggen in de nacht. Te bang dat ik zelf in slaap zou vallen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 01:30 schreef Anne het volgende:
[..]
🤯😅
Herkenbaar dat je aan jezelf gaat twijfelen. Het ouderschap doet dingen met je waarop je je simpelweg niet kunt voorbereiden. Dat zijn gevoelens waar ouders weinig over praten met anderen totdat je er zelf over begint.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:53 schreef Debsterr het volgende:
Slapen.. tsjaa, ik denk met weemoed terug aan de eerste 4 maanden. Nu is 3 nachtvoedingen geen uitzondering en zelfstandig in slaap vallen al helemaal geen optie meer. Ik twijfel daardoor de laatste weken wel echt vaak aan mezelf, voelt regelmatig alsof ik kneiterhard faal in het ouderschap en weet soms echt niet meer welke methode of richting we nou het beste kunnen aanhouden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je faalt niet als je het zwaar vindt want het is soms ook gewoon loodzwaar. En wat de ene keer werkt, werkt de andere keer niet en dat kan je erg onzeker maken. Zeker dat eerste jaar en dan de winter in. En je vergeet ook weer heel snel. Wat we nu een zware week vinden was bij ons gewoon lang gewoon een normale week. Daar heb je nu niks aan natuurlijk. Ik kan je alleen meegeven dat gevoelens van onzekerheid en het idee dat je faalt juist aangeven dat je geeft om je kindje en dát is het enige dat hij/zij nodig heeft. Liefde. Wees ook lief voor jezelf![]()
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:07 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Wat mij helpt op die momenten: ooit verlang je terug naar toen ie nog zo graag bij dicht je wilde zijn en wilde knuffelen. Jij bent veiligheid!
Ik zou jullie echt willen gelovenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 02:48 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Hij wil waarschijnlijk gewoon bij jou zijn. Slaapt beter naast jou dan alleen in zijn eigen bedje.
Hoe oud is je baby?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:27 schreef Anne het volgende:
[..]
[..]
Ik zou jullie echt willen gelovenMaar ik weet niet zeker of dat het is.. Ik heb namelijk ook naast zijn bedje gezeten, zijn handje vastgehouden, op een gegeven moment zelfs uit bedje en in mijn armen gewiegd en dat werkte de eerste twee keer, maar was de derde en vierde keer niet meer genoeg (en eenmaal beneden, op de bank, niet op mij maar in een nestje, sliep ie meteen en dat dus 2x, zelfs zonder speentje).
Vind het echt lastig te achterhalen wat het nou is. Ik ga in ieder geval eens kijken of ik een nachtlampje kan regelen. Want het enige échte verschil met boven en beneden is de temperatuur, dat ik een lampje aan had en dat ie wat 'knusser' ligt.
Qua temperatuur heb ik hem in stapjes al steeds wat warmer gekleed, om te zien of dat wat deed en inmiddels durf ik hem niet nog warmer te kleden. Ik zit al ver boven hetgeen wat aanbevolen wordt, dus ik denk ook niet dat dat het is. Hem knusser in bed leggen kan niet.. zou niet weten hoe.
Dus dan blijft alleen het lampje over. Kan mij haast niet voorstellen dat het (ineens) zoiets knulligs is, maar omdat het zo knullig is, wel het proberen waard.
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
Herkenbaar dat je aan jezelf gaat twijfelen. Het ouderschap doet dingen met je waarop je je simpelweg niet kunt voorbereiden. Dat zijn gevoelens waar ouders weinig over praten met anderen totdat je er zelf over begint.
Zowel mijn vriendin als ik hebben periodes gehad waarin we soms dingen riepen die ik hier niet zal herhalen. Niks roze wolk. Voor mij persoonlijk hakken de afgelopen maanden er enorm in. Het zorgen voor de kleine en mijn vriendin die nog altijd herstellende is van de rugoperatie in dec is gewoon heel pittig. Veel dagen thuis. Regen. Donker. Vaak ziek dus dan meerdere slechte nachten achter elkaar. Het is met tijden heel pittig. Zeker ook nog i.c.m. werk en een perfectionistisch karakter. Een kind dat niet te troosten is of slecht eet/drinkt, zie ik falen van mezelf. Zeker als mijn vriendin dat dan vaak wel lukt maar ja die kan dat fysiek nog niet volledig aan. Ik wil haar alles uit handen nemen, voor hem alles doen wat nodig is... maar vergeet mezelf.Fijn dat er eindelijk een lichtpuntje zichtbaar is voor jullieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je faalt niet als je het zwaar vindt want het is soms ook gewoon loodzwaar. En wat de ene keer werkt, werkt de andere keer niet en dat kan je erg onzeker maken. Zeker dat eerste jaar en dan de winter in. En je vergeet ook weer heel snel. Wat we nu een zware week vinden was bij ons gewoon lang gewoon een normale week. Daar heb je nu niks aan natuurlijk. Ik kan je alleen meegeven dat gevoelens van onzekerheid en het idee dat je faalt juist aangeven dat je geeft om je kindje en dát is het enige dat hij/zij nodig heeft. Liefde. Wees ook lief voor jezelf. En dank je wel voor je lieve woorden.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
De lente komt eraan, probeer optimaal te genieten van de eerste zonnige dagen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
Herkenbaar dat je aan jezelf gaat twijfelen. Het ouderschap doet dingen met je waarop je je simpelweg niet kunt voorbereiden. Dat zijn gevoelens waar ouders weinig over praten met anderen totdat je er zelf over begint.
Zowel mijn vriendin als ik hebben periodes gehad waarin we soms dingen riepen die ik hier niet zal herhalen. Niks roze wolk. Voor mij persoonlijk hakken de afgelopen maanden er enorm in. Het zorgen voor de kleine en mijn vriendin die nog altijd herstellende is van de rugoperatie in dec is gewoon heel pittig. Veel dagen thuis. Regen. Donker. Vaak ziek dus dan meerdere slechte nachten achter elkaar. Het is met tijden heel pittig. Zeker ook nog i.c.m. werk en een perfectionistisch karakter. Een kind dat niet te troosten is of slecht eet/drinkt, zie ik falen van mezelf. Zeker als mijn vriendin dat dan vaak wel lukt maar ja die kan dat fysiek nog niet volledig aan. Ik wil haar alles uit handen nemen, voor hem alles doen wat nodig is... maar vergeet mezelf.
Ze wordt een maand en kan nu al praten?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 08:28 schreef Kreator het volgende:
Morge. Even een korte vraag. Onze dochter wordt vrijdag een maand en we hadden beloofd dat ze dan iets uit mocht zoeken.
Nu vroeg ze om een stap fiets, maar heb het idee dat de fontanel nog vrij zacht is. Is dit een goed idee?
Ik zou met 1 maand zo'n elektrische baby-BMW doen, worden ze ook niet moe.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 08:28 schreef Kreator het volgende:
Morge. Even een korte vraag. Onze dochter wordt vrijdag een maand en we hadden beloofd dat ze dan iets uit mocht zoeken.
Nu vroeg ze om een stap fiets, maar heb het idee dat de fontanel nog vrij zacht is. Is dit een goed idee?
Tevens gaat alles eigenlijk wel goed. Beetje droge huid, af en toe wat kortere lontjes bij ons door slaapgebrek of misverstand, maar moet zeggen dat we mazzel hebben. Ze slaapt al vaak door, huilt zelden en sinds we zijn overgestapt van te weinig borstvoeding naar ruim genoeg Nutrilon komt ze goed aan.
Hopelijk gaat mijn vriendin ook weer wat meer bewegen, die heeft nog steeds best veel last van de keizersnee.
Ligt het aan mij of begrijp ik het totaal niet? Een fiets voor een baby?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 08:28 schreef Kreator het volgende:
Tevens gaat alles eigenlijk wel goed. Beetje droge huid, af en toe wat kortere lontjes bij ons door slaapgebrek of misverstand, maar moet zeggen dat we mazzel hebben. Ze slaapt al vaak door, huilt zelden en sinds we zijn overgestapt van te weinig borstvoeding naar ruim genoeg Nutrilon komt ze goed aan.
Hopelijk gaat mijn vriendin ook weer wat meer bewegen, die heeft nog steeds best veel last van de keizersnee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Once in a while, I just wanna dance and feel good
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 10:28 schreef Debsterr het volgende:
Kom op mensen, zo weinig slaap hebben we toch ook weer niet?
Ik heb sowieso een excuusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij 39 weken zwangerschap moet je niets intelligents van mij verwachten
Haha vooruitquote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:04 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb sowieso een excuus
Bij 39 weken zwangerschap moet je niets intelligents van mij verwachten
Ja, goeie vraag... hij dacht dat het niet zo lang zou duren om haar weer in slaap te krijgen. Gebaseerd op wat, geen idee want het is niet de makkelijkste meid meer sinds ze ouder is dan 4 maandenquote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:05 schreef _Lily_ het volgende:
@:debster: waarom kwam hij na het plassen niet terug? Dat zou ik ook niet waarderen
Misschien zit je hier niet op te wachten, maar waarom niet voeden? Dit klinkt als een hoop gedoe om je kind te laten wennen aan iets waar ze misschien nog niet klaar voor is?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 13:10 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ja, goeie vraag... hij dacht dat het niet zo lang zou duren om haar weer in slaap te krijgen. Gebaseerd op wat, geen idee want het is niet de makkelijkste meid meer sinds ze ouder is dan 4 maanden.
Omdat ik vermoed dat het voeden juist de gewoonte is geworden die wellicht niet nodig wasquote:Op dinsdag 5 maart 2024 13:29 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Misschien zit je hier niet op te wachten, maar waarom niet voeden? Dit klinkt als een hoop gedoe om je kind te laten wennen aan iets waar ze misschien nog niet klaar voor is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |