Het wisselt blijkbaar. In het ziekenhuis in Breda is er nog nooit naar gevraagd. En we zijn er toch wel een keer of 4 geweest. Huisarts vraagt er ook nooit om. Gister (helaas) nog weer geweest. Wij hebben dan ook gewacht totdat hij enigszins kon zitten. Zeker voor een dagje Belgie zou ik het niet doen. Dan heb ik zelf vaak ook niks bij.quote:Op maandag 15 april 2024 20:50 schreef Tink89 het volgende:
Mijn zoon is ook in het ziekenhuis geboren en dochter ook, maar wij kregen toch echt na een paar maanden keer op keer de boodschap dat de id-kaart een keiharde eis was. En ook de assistente van de huisarts vroeg erom toen ik daar voor het eerst met m'n zoon was.
Bedankt voor deze bemoedigende woordenquote:Op dinsdag 16 april 2024 10:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het wisselt blijkbaar. In het ziekenhuis in Breda is er nog nooit naar gevraagd. En we zijn er toch wel een keer of 4 geweest. Huisarts vraagt er ook nooit om. Gister (helaas) nog weer geweest. Wij hebben dan ook gewacht totdat hij enigszins kon zitten. Zeker voor een dagje Belgie zou ik het niet doen. Dan heb ik zelf vaak ook niks bij.
Het is hier wel levendiger dan in het dreumes topic. Hoop snel meerdere van jullie daar te mogen verwelkomen. Zijn eerste maanden als dreumes zijn zwaarder dan de laatste maanden als baby. We zit er al een beetje dichtbij de eerste verjaardag?
Oh joh, das ideaal! Aan ons werd verteld dat een bewerkte foto ook op zou vallen.... Maar goed, in ons geval is dat vingertopje echt nauwelijks zichtbaar en het lijkt een plaatje op haar shirt te zijn, dus we hopen maar dat het goed wordt gekeurd.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:19 schreef Debsterr het volgende:
Hier zat er ook een vingertopje in de foto. Die heeft de fotograaf er meteen uitgeshopt.
Ja gek allemaal he? Wij hadden de ID kaart sowieso nodig i.v.m. vakantie naar Malaga in meiquote:Op dinsdag 16 april 2024 11:36 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Oh joh, das ideaal! Aan ons werd verteld dat een bewerkte foto ook op zou vallen.... Maar goed, in ons geval is dat vingertopje echt nauwelijks zichtbaar en het lijkt een plaatje op haar shirt te zijn, dus we hopen maar dat het goed wordt gekeurd.
We hebben nu ook een DigID voor haar aangevraagd, bizar eigenlijk hoe snel dat soort papieren dingen allemaal al moeten...
quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:16 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Bedankt voor deze bemoedigende woorden.
Vervelend, ook wel herkenbaar hoor, maar maak het inderdaad wel (op tijd) bespreekbaar. Je moet het immers samen doen (al zijn er een paar uitzonderingen op de regel die daar anders over denkenquote:Op dinsdag 16 april 2024 12:04 schreef Debsterr het volgende:
Ik vind het momenteel ook maar weer pittig. Door werkschema van man en mij, is er maar 1 dag gezamenlijk weekend. En afgelopen weekenddag gebruikte man die voor een dag motorrijden (wat 'ie vooral ook moet doen). Maar ik merk dat ik echt nergens het gevoel heb dat ik zelf even kan opladen.
Tevens blijft huishouden en de verdeling daarvan wel echt een ding... voor mijn gevoel ben ik op mijn thuisdagen constant bezig met wassen, opruimen, proberen wat schoon te maken. En dat opruimen mag ik ook doen als ik niet thuis ben geweest die dag, en als we allebei thuis zijn ben ik voor mijn gevoel ook de enige die het doet. Word er soms zo doodmoe van...
Denk vooral door pech. Vaak en lang ziek. Meer in mrt en april dan in nov/dec bijv. I.c.m. de sprong van leren lopen. Weinig rustige weken gehad met afgelopen 4 weken als zwaarste. Dit weekendquote:Op dinsdag 16 april 2024 11:52 schreef Anne het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd wat er zwaar valt, @:alpeko!
Mijn ervaring is dat mannen dat helemaal niet door hebbenquote:Op dinsdag 16 april 2024 12:17 schreef Lemijn het volgende:
En heb je een (al dan niet aangekondigde) staking al overwogen?
Achgossie. Dat is inderdaad net pech. Wij hadden zo'n periode dan weer van december tot aan april.quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Denk vooral door pech. Vaak en lang ziek. Meer in mrt en april dan in nov/dec bijv. I.c.m. de sprong van leren lopen. Weinig rustige weken gehad met afgelopen 4 weken als zwaarste. Dit weekendHij buikgriep. Daarna volgende wij. En voor hem vervolgens meteen een fikse verkoudheid er bovenop waardoor hij nog steeds slecht eet, drinkt en slaapt.
Niet wassen en niet koken hebben huisgenoten doorgaans wel door toch?quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:26 schreef Anne het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat mannen dat helemaal niet door hebben(of dat ik sowieso wat kritischer ben qua huishouding).
Nee, ik vond het wel prima in de zin van "we hebben allebei tijd nodig voor onszelf". Alleen ben ik heel slecht in mijn eigen tijd claimen en uitvoeren.quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:17 schreef Lemijn het volgende:
Wat zwaar Debsterr. Kun je het wel met hem bespreken? En heb je een (al dan niet aangekondigde) staking al overwogen? Gewoonweg stoppen met al die gezamenlijke taken.
En zo te horen vond je het helemaal niet prima dat hij die dag ging motorrijden, want daardoor had jij geen eigen tijd. Is er wel echt overleg over iedereens belangen? Als je wordt gezien, is het makkelijker geven en nemen.
Ik heb ergens geen recht van spreken want hier woont de vader in een ander huis, maar ik denk wel echt: accepteer het niet, en maak het huishouden weer een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Zo hebben wij sommige kindtaken verdeeld. Hij doet oa de tandarts. Anders doe ik automatisch alles en daar heb ik geen zin in.
Jullie hebben helemaal gelijk, ik ga eens kijken of we vanavond even rustig een gesprek kunnen voeren hierover.quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:26 schreef Anne het volgende:
[..]
Vervelend, ook wel herkenbaar hoor, maar maak het inderdaad wel (op tijd) bespreekbaar. Je moet het immers samen doen (al zijn er een paar uitzonderingen op de regel die daar anders over denken).
En het is ook wel fijn om af en toe geen mama te (hoeven) zijn. Al is het maar een paar uurtjes in de week.
Dat mag wel gezegd! Koken hoef ik niets aan te doen doorgaans.quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:30 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Niet wassen en niet koken hebben huisgenoten doorgaans wel door toch?
Dat eerste weet ik zo net nog nietquote:Op dinsdag 16 april 2024 12:30 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Niet wassen en niet koken hebben huisgenoten doorgaans wel door toch?
Dat is ook lastig en ontzettend wennen. Het wordt beter maar het is ook goed om nu na te denken wat wel kan. Ik merk dat ik het uit kleine dingen moet halen. Ik zorg dat ik vanmiddag klaar sta met mijn hardloopschoenen aan zodat ik direct een rondje kan hollen zodra mijn vrouw uit haar werk komt en voor we moeten eten en de grote naar sport moet en de dreumes naar bed. Dat vind ik niet per se 'leuk' maar het is wel even een half uurtje voor mij, zonder gepluk aan mijn lijf en geklets aan mijn hoofd.quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:59 schreef Debsterr het volgende:
Ik weet niet, ik merk ook gewoon regelmatig dat ik het lastig vind dat ik eigenlijk nooit meer "op mezelf" ben zeg maar.
Het gevoel dat dat overlast geeft, dat ik het niet verdien want andere zaken niet op orde die ik ergens in mijn hoofd toch vooral mijn taak vind, niet veeleisend willen zijn... en heel eerlijk, toch soms ook wel dat ik het al een paar keer heb aangegeven voor mijn gevoel en dus niet zo gehoord wordt. En daarmee onderstreep voor mezelf dat ik er "minder toe doe".quote:Op dinsdag 16 april 2024 13:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is ook lastig en ontzettend wennen. Het wordt beter maar het is ook goed om nu na te denken wat wel kan. Ik merk dat ik het uit kleine dingen moet halen. Ik zorg dat ik vanmiddag klaar sta met mijn hardloopschoenen aan zodat ik direct een rondje kan hollen zodra mijn vrouw uit haar werk komt en voor we moeten eten en de grote naar sport moet en de dreumes naar bed. Dat vind ik niet per se 'leuk' maar het is wel even een half uurtje voor mij, zonder gepluk aan mijn lijf en geklets aan mijn hoofd.
Wat maakt dat je het lastig vindt om die tijd voor jezelf te nemen?
Hup hup, het is net zo goed zijn gezin en jouw welzijn is ook belangrijk. Lijkt me heel verstandig om hem dan nog een keer duidelijk te maken. En jezelf dan ook onder de komt te schoppen, er zijn belangrijkere dingen dan een schoon huis en rust is een noodzaak, geen beloning. Sterkte!quote:Op dinsdag 16 april 2024 13:59 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Het gevoel dat dat overlast geeft, dat ik het niet verdien want andere zaken niet op orde die ik ergens in mijn hoofd toch vooral mijn taak vind, niet veeleisend willen zijn... en heel eerlijk, toch soms ook wel dat ik het al een paar keer heb aangegeven voor mijn gevoel en dus niet zo gehoord wordt. En daarmee onderstreep voor mezelf dat ik er "minder toe doe".
Ja, er wordt al weken flink gekletst (en geschreeuwd). Heel gezellig, zeker als ie 's ochtends wakker wordt en ligt te kwebbelenquote:Op maandag 15 april 2024 14:33 schreef Anne het volgende:
Brabbelt R wel veel? Want dat is hier dan weer niet echt aan de orde. Pas sinds een weekje of twee "Que?" en "DaDa en JaJa en PahPah". Dat was het wel.
Hier zijn tandje 3 en 4 onderweg denk ik. 2 ondertanden heeft ie al een hele tijd, en nu lijken er 2 boventanden te komen.quote:Dan komt er vast nu echt een tandje aan. Hier ook pas 1 klein tandje sinds een weekje.
quote:Maar hoe is het logeren inderdaad gegaan? Voor herhaling vatbaar hoop ik!
Logeren ging goed! Oma had het heel leuk gehad. Weinig geslapen wel, want hij ligt bij haar op de kamer. En baby's maken fucking veel herrie, ook als ze slapenquote:Op maandag 15 april 2024 10:41 schreef Nolita het volgende:
Hoe is het logeren gegaan piles? En hoe was het voor jullie?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Herkenbaar. Was houdt nooit op, opruimen ook niet. Elke keer weer die flessen schoonmaken. Schoonmaken is even snel tussendoor.quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:04 schreef Debsterr het volgende:
Tevens blijft huishouden en de verdeling daarvan wel echt een ding... voor mijn gevoel ben ik op mijn thuisdagen constant bezig met wassen, opruimen, proberen wat schoon te maken. En dat opruimen mag ik ook doen als ik niet thuis ben geweest die dag, en als we allebei thuis zijn ben ik voor mijn gevoel ook de enige die het doet. Word er soms zo doodmoe van...
Overigens heb ik juist het gevoel dat ik meer doe dan zij qua huishouden. Maar zij doet meer met R. (wat ik dan weer even prima vind.). Dus we hebben er een soort verdeling in, alleen misbruik ik het huishouden soms een beetje als vluchtgedragMaar goed, zij 'misbruikt' R. om minder in het huishouden te moeten doen
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |