abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 januari 2024 @ 10:14:09 #1
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_212074832
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste ouder voor jouw baby.

• Automatic_, Pixel, 20 december
• alpeko, Stef, 19 januari
• archito, B., 7 juni
• TheGirlNextDoor, Lilo, 18 juli
• Piles, R., 25 juli
• Debsterr, Knorrie, 25 augustus
pi_212078606
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:36 schreef Rearviewmirror het volgende:
[..]
Hey! Ik geloof dat toen jij poste, ik al wel zwanger was, maar nog niet zelf meeposte in het zwangertopic. Ik meen me wel te herinneren, dat jij net als ik

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Hee, wat grappig! Ik woon in Oostenrijk! :D
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_212094007
Stef is gepromoveerd naar het dreumes topic vandaag al blijf ik hier ook nog wel even komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212094249
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 18:39 schreef alpeko het volgende:
Stef is gepromoveerd naar het dreumes topic vandaag al blijf ik hier ook nog wel even komen.

SPOILER
Gefeliciteerd!
  zondag 21 januari 2024 @ 11:29:30 #5
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212114915
Gefeliciteerd @alpeko! Heeft ie een leuke verjaardag gehad?

@margaretha_01 welkom terug ;)! Klinkt als een fijne oplossing zeg qua thuisblijven bij de kleine.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zondag 21 januari 2024 @ 11:31:31 #6
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212114940
@Rearviewmirror ik vond die eerste opvangdag ook erg spannend qua slapen en eten. Maar heb gewoon een extra voeding of 2 meegegeven geloof ik, en aan het einde van de dag weer mee terug genomen wat over bleef :). Slapen is nog steeds random, ze proberen haar soms wel weg te leggen maar afgelopen woensdag viel ze bijvoorbeeld spontaan in slaap in de wipstoel. Fine by me!
pi_212117034
quote:
17s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:29 schreef Debsterr het volgende:
Gefeliciteerd @:alpeko! Heeft ie een leuke verjaardag gehad?

@:margaretha_01 welkom terug ;)! Klinkt als een fijne oplossing zeg qua thuisblijven bij de kleine.
Ja het was een heerlijke dag. Voor ons en voor hem. Beetje aangepast want mama is nog steeds herstellende maar die dag konden we dat prima even vergeten.
pi_212126102
Hier sindskort een Nunki-lakentje. Wat een uitvinding (voor ons) _O_
Ik zeg niet dat de nachten perfect zijn, maar zoveeeel beter zonder dat geschop en gedraai.
Nadeel iswel dat we overdag ff terug zijn naar de half uurtjes, maar alles voor de nachtrust :P

Hapjes gaan wel super, hij eet fruit en groente, en eet zo 70gr weg (deze week wordt ie 6 maanden). Fles gaat daardoor weer moeizamer, dus binnenkort ook maar met wat water beginnen om voldoende vocht binnen te krijgen.

Donderdag gaan we verhuizen en gaat ie op zn eigen kamer, met een eenpersoonsmatras er naast. Kijken hoe dat gaat en of we dan heel langzaam kunnen afbouwen.

Klussen en verhuizen met een baby: zwaar onderschat. Dus @Anne: regel qlle hulp die je kan vinden, huur mensen in etc. Hadden wij ook meer moeten doen :')
pi_212127399
quote:
17s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:29 schreef Debsterr het volgende:
Gefeliciteerd @:alpeko! Heeft ie een leuke verjaardag gehad?

@:margaretha_01 welkom terug ;)! Klinkt als een fijne oplossing zeg qua thuisblijven bij de kleine.
Dankje! :D Ik vind het ook zo mooi om zo veel tijd met onze kleine te hebben en geniet er echt van! Hij heeft al zoveel ontwikkelingen doorgemaakt, en doet het zo goed, ben echt een trotse mama, haha!
pi_212127729
Verhuizen met baby was stressvol ja! Alle hulp aanpakken die je kunt krijgen.
Wij hebben qua klussen het minimale gedaan om het veilig en leefbaar te maken en de rest komt 'ooit'. :')
Er hangen bijvoorbeeld nog gordijnen van de vorige bewoner uit de jaren 90 ;(
Nu bezig om de trap op te knappen, wel frustrerend want schuren maakt te veel lawaai om te doen als de kleine slaapt en als ze wakker is heb ik geen tijd _O-
pi_212129277
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 10:35 schreef Lokasenna het volgende:
schuren maakt te veel lawaai om te doen als de kleine slaapt en als ze wakker is heb ik geen tijd _O-
Ja herkenbaar :D Wij moeten in oude huis nog van alles afbreken en uit elkaar halen, en dan zit je met hetzelfde. Je doet 1000 keer meer op een opvangdag :P
pi_212130464
Wij zijn afgelopen oktober ook verhuisd! :D We hadden een overlappingsperiode van drie maanden waarin we toegang tot beide woningen hadden, en zijn voor de grote verhuizing ook vaak op en neer gereden met wat zooi.

Gister hebben we toevallig de laatste drie dozen uitgepakt; drie maanden nadat we hier zijn ingetrokken !

Op de dag van de verhuizing hadden we geluk en zijn mijn schoonouders speciaal overgekomen uit Duitsland om op te passen! Dat scheelde echt een hoop!
pi_212131096
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 06:37 schreef Piles het volgende:
Hier sindskort een Nunki-lakentje. Wat een uitvinding (voor ons) _O_
Ik zeg niet dat de nachten perfect zijn, maar zoveeeel beter zonder dat geschop en gedraai.
Nadeel iswel dat we overdag ff terug zijn naar de half uurtjes, maar alles voor de nachtrust :P

Hapjes gaan wel super, hij eet fruit en groente, en eet zo 70gr weg (deze week wordt ie 6 maanden). Fles gaat daardoor weer moeizamer, dus binnenkort ook maar met wat water beginnen om voldoende vocht binnen te krijgen.

Donderdag gaan we verhuizen en gaat ie op zn eigen kamer, met een eenpersoonsmatras er naast. Kijken hoe dat gaat en of we dan heel langzaam kunnen afbouwen.

Klussen en verhuizen met een baby: zwaar onderschat. Dus @:Anne: regel qlle hulp die je kan vinden, huur mensen in etc. Hadden wij ook meer moeten doen :')
Hoera voor het lakentje *O* !
Het is dat ze zo duur zijn, anders zou ik er ook wel eentje willen!

Sinds baby een paar weken geleden echt wel heel ziekjes was, wil ie overdag namelijk niet meer in bed slapen :').
Op de opvang krijg ik nu ook weer steeds hetzelfde klaag-dagboekje. Ik probeer mij er niets van aan te trekken, maar ergens voelt het toch wel heel vervelend en dan met name voor baby. Hopelijk besluit ie binnenkort toch ineens weer dat ie het weer fijn vindt en weer helemaal zelf kan. Maar voor nu slaapt ie overdag dus weer op ons en op de opvang vrijwel niet.

En ik klaag verder niet. Hij slaapt namelijk nog steeds 10-12 uur per nacht. Helemaal zelf. Het is dus alleen de opvang die een beetje moeilijk doet.

Ah ja, verhuizen :D. In het weekend van het verhuizen zelf en het weekend erna is ie uit logeren en klussen hoeven/doen we (nog) niet, dus ik hoop met 4 dagen en met hulp op de verhuisdag zelf in de vorm van zo'n 8 mensen een heel eind te komen!
pi_212140977
Ik snap nu wel waarom kinderen zoveel last hebben van een oorontsteking.

B. is tot nu toe gelukkig alleen verkouden maar ik heb zelf de oorontsteking erbij. Niet te doen zeg, B. slaapt van half 8 tot 7 en ik heb met moeite 3 uurtjes gepakt. 😞
  woensdag 24 januari 2024 @ 10:31:23 #15
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212150810
Ja oorontsteking is echt naar qua pijn! Hopelijk snel weer over.

Kleine meid had gisteren ineens 39.4 qua temperatuur, maar vanochtend was het gewoon alweer normaal. @Anne, ah jij krijgt ook al slaap commentaar.. je voelt je daar rot bij he, net alsof we ze 's ochtends influisteren "niet slapen hoor baby!".
  woensdag 24 januari 2024 @ 13:04:45 #16
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_212152420
Hier gaat het inmiddels best goed! Na de 4 maanden slaapregressie hebben we volgens de ‘huilmethode’ een week doorgepakt. Nu slaapt ie eigenlijk altijd van 7 tot 6 (dat is ons eigen opstamoment in de ochtend), hooguit 1 (een enkele keer 2) speenmomenten in de nacht (speen er in en doorslapen). Hopelijk verdwijnen die binnenkort als ie dat zelf kan doen over maand of 2. Overdag nu eindelijk ook strak schema van 3 slaapjes in eigen bed. Groenten gaan er in als kool, flesjes ook nog steeds, en groeit mooi op de curve. Zijn oudere broer is sinds deze week zindelijk, dus al met al nu het leven weer onder controle 😅. Nu hopen dat ie de 5 maandenprikken van vanochtend goed overleefd vannacht :)
pi_212161854
Wat mooi dat het zo goed loopt, Grumpey! De stap van een naar twee kinderen lijkt me zo groot (en zwaar)!

Ik heb gisteravond en nu net, vanochtend, ook kleine hoogtepuntjes beleefd wat slapen betreft! Hoewel T. eigenlijk altijd goed kon slapen, is het in slaap vallen zelf altijd een punt geweest; hij kon namelijk alleen maar in de draagzak in slaap vallen. Voor zijn nachtslaap konden we hem dan daarna vanuit de draagzak in bed leggen en dan sliep hij daar verder, maar voor zijn dutjes overdag lukte dat niet en sliep hij dan altijd een uurtje bij een van ons in de draagzak.

Tot gisteravond dus. Hij liet zich zonder te huilen in bed zijn slaapzak aan trekken, en is daarna na zo’n dertig minuutjes in zijn bed in slaap gevallen! En vanochtend alweer (en zelfs na 10 minuten al in slaap gevallen)! :D

Ik moet er wel naast zitten en in het begin een paar liedjes zingen, en hij moet ook mijn hand vast hebben. Maar hij heeft niet gehuild!

En het feit dat ik nu alleen een kopje koffie kan drinken terwijl hij slaapt, is hemels! :D

Het is grappig hoe sommige dingen opeens vanzelf gaan! :o

[ Bericht 0% gewijzigd door margaretha_01 op 25-01-2024 09:28:15 ]
pi_212226411
Ons highlight van vandaag: T. kan zichzelf optrekken en staan! :D

Wel grappig, want hij kan nog niet kruipen, alleen tijgeren, en ook niet vanuit zichzelf zitten! :p
pi_212227680
Mijne kon ook staan voor hij kon kruipen en gaan zitten. Sterker nog, hij loopt inmiddels maar is nog nooit vanuit buiklig gaat zitten oid. Hij gaat alleen zitten vanuit stand (bij voorkeur in die verfoeide w-zit ~O> :P )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 19:27:08 #20
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212227830
Ons meisje is zo verkouden dat ze helemaal hees is en bijna geluidloos huilt _O- het is dat het zo sneu is, maar het is ook wel heel schattig :@.
pi_212233732
@Clubsoda Interessant, hè, dat die stap dan gewoon wordt overgeslagen! Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat T. zichzelf zo snel omhoog zou trekken, omdat ie heel groot is voor zijn leeftijd. Ik ging er vanuit dat ie meer training nodig zou hebben om zijn eigen gewicht te kunnen dragen! :D

(De baby’s waarvan ik gezien heb dat ze heel vroeg konden kruipen/zitten/staan waren allemaal tengere baby’tjes! :p)

@Debsterr T. was de afgelopen dagen ook hartstikke verkouden. Sinds gister gaat het met hem beter, maar nu zijn mijn vriend en ik ziek! Hopelijk is jullie meisje snel weer fit !
  woensdag 31 januari 2024 @ 14:29:09 #22
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212236785
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 17:30 schreef margaretha_01 het volgende:
Ons highlight van vandaag: T. kan zichzelf optrekken en staan! :D

Wel grappig, want hij kan nog niet kruipen, alleen tijgeren, en ook niet vanuit zichzelf zitten! :p
Wat leuk! En wel bijzonder ja, die volgorde :P.
pi_212237180
B. kan sinds dit weekend vooruit tijgeren na wekenlang frustratie omdat ze alleen achteruit ging. En trots dat ze is. Die blije smoel mis je echt als ze een dag naar de opvang is. :P
pi_212238358
Op CB zeiden ze dat we ons geen zorgen hoeven te maken maar onze kleine vriend van 12,5 maand is niet bezig met lopen. Heeft ook nooit van liggend op rug of buik naar zitten kunnen bewegen. Schuift nog altijd op de kont door de kamer. Hij moet het toch zelf gaan ontdekken. Komt vast goed.
pi_212238812
Ik zie R. ook eerder staan dan rollen/kruipen op dit moment :P

Maar we zitten nu vooral volop in het eten. Appel, banaan (met pindakaas), bakjes vol groente, boterham, 't gaat er allemaal prima in :D Net als water drinken uit een gewone beker, ook ontzettend interessant en leuk. En probeer nu geen boterham bij hem te eten of water te drinken, want hij moet en zal dan ook _O-

En slapen gaat in kleine stapjes beter. 6 maanden voorbij en onrust van de verhuizing achter ons, het zal allemaal helpen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')