Muzikaal is dit een prima ballad, ok, niet vreselijk indrukwekkend, ook niet vreselijk cliche. Zet er een goede staging achter, en het haalt rustig de finale en wordt daar 18e. Maar dit is Israel, en die verdeelt op dit moment de meningen enorm. Er gaat absoluut een groep zijn die dit jaar niet op Israel zouden stemmen, zelfs als ze met een Euphoria zouden komen. Maar het merendeel van die groep is jong, en daarmee niet direct de doelgroep van dit type nummer. Tegelijkertijd is er ook een groep die dit jaar op Israel stemt, zelfs al stuurden ze een Jemini. Voor mijn gevoel is dat echter een groep die niet zo heel snel Eurovisie kijkt, en daarmee niet meer effect heeft dan een flinke diaspora vote. Dat maakt dit nummer voor mijn gevoel een top 10 kandidaat, maar de winst voelt te hoog gegrepen.
In het algemeen denk ik dat het conflict in Israel en Palestina gecompliceerd ligt, en vele tinten grijs bevat, terwijl het vaak zwart-wit wordt weergegeven. Het feit dat Israel een oorlog voert nav een terroristische aanslag, om de veiligheid van hun bevolking te garanderen, is volkomen begrijpelijk. In die oorlog wekken ze vervolgens totaal niet de indruk dat het voorkomen van burgerslachtoffers voor hen enige prioriteit heeft.
Dat de EBU er in die context voor kiest om iedere expliciete verwijzing naar het conflict te verbieden, en lyrics afkeurt van een type die in bijvoorbeeld de inzending 1944 wel ok waren, is logisch. Dat ze niet tot een volledige ban overgaan als Israel zich vervolgens bereid toont om net zolang aanpassingen te blijven maken tot het goed is, is dat ook.