Kunnen ze massaal in de slachtofferrol, al heb ik geen idee wat dat voor ze oplevert.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 16:41 schreef Em31 het volgende:
Check 1:28, ik gok dat de steun van Duitsland zo ook wel weg is. Wtf?![]()
[ twitter ]
Het lijkt er zo samen met het nummer dat ze willen sturen eigenlijk op dat ze geband willen worden.
Dit moet het gewoon zijn. Als er geruchten zijn dat Duitsland je achter de schermen aan het verdedigen is en dan doe je dit, dan wil je ook niet gaan.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 16:58 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Kunnen ze massaal in de slachtofferrol, al heb ik geen idee wat dat voor ze oplevert.
Zodat zij zelf later geen groter imagoverlies lijden wanneer israel bejoeld wordtquote:
Het lastige hieraan is dat zij het niet echt zelf is, en dat het een satirische show is kennelijk waar ze werd nagedaan. Dan kunnen ze dáár weer op gooien bij KAN.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 16:41 schreef Em31 het volgende:
Check 1:28, ik gok dat de steun van Duitsland zo ook wel weg is. Wtf?![]()
[ twitter ]
Het lijkt er zo samen met het nummer dat ze willen sturen eigenlijk op dat ze geband willen worden.
Nou ja, als ze alles wat hier ooit over het ESF is gezegd bij VI, Even Tot Hier en de Avondshow enzo zouden filteren, dan zou dat ook niet allemaal even charmant zijn.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 17:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Het lastige hieraan is dat zij het niet echt zelf is, en dat het een satirische show is kennelijk waar ze werd nagedaan. Dan kunnen ze dáár weer op gooien bij KAN.
Dat bedoel ik. Zou nogal kut zijn als ze AvroTros zouden diskwalificeren bv als Derksen helemaal los gaat op het Songfestival. (En ik ben vóór diskwalificatie van Israël, maar op basis van een satirische show zal dat lastig worden denk ik..)quote:Op zaterdag 24 februari 2024 17:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, als ze alles wat hier ooit over het ESF is gezegd bij VI, Even Tot Hier en de Avondshow enzo zouden filteren, dan zou dat ook niet allemaal even charmant zijn.
Nogal. Echt walgelijk.quote:Al is die Duitse puntengever wel een interessante keuze
Ja, precies. En ook eens met dat onderste. Het zou fijn zijn als de EBU nu snel de knoop doorhakt, want ook in Israël zelf zullen ze er ondertussen wel mentaal op voorbereid zijn dat Eden dit jaar vanaf de bank naar de TV mag kijken (tenzij ze normaal gaan doen). Dit blijft anders maar doorzeuren, en gaat dan vanzelf het ESF te veel overschaduwen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 19:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Zou nogal kut zijn als ze AvroTros zouden diskwalificeren bv als Derksen helemaal los gaat op het Songfestival. (En ik ben vóór diskwalificatie van Israël, maar op basis van een satirische show zal dat lastig worden denk ik..)
[..]
Nogal. Echt walgelijk.
Owja, toen kon blackface nog...quote:Op zaterdag 24 februari 2024 17:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, als ze alles wat hier ooit over het ESF is gezegd bij VI, Even Tot Hier en de Avondshow enzo zouden filteren, dan zou dat ook niet allemaal even charmant zijn.
Of deze Kopspijkers klassieker. “Oekraïne hoort niet bij Europa”-genot.
Al is die Duitse puntengever wel een interessante keuze
Wat er mis is met de tekst van dit nummer mis ik een beetje. Daarnaast zelfs als Israel zich terugtrekt heb je nog steeds het Ijsland probleem.quote:Op woensdag 28 februari 2024 14:49 schreef Nexum het volgende:
Dit is gewoon ping pong spelen. EBU wil hun imago niet schaden en Israël is te koppig om zichzelf terug te trekken
[ x ]
Een directie connectie met een recent evenement (7 oktober)? Teksten blijven natuurlijk een grijs gebied omdat je teksten vaak op meerdere manieren kan interpreteren, maar dit lijkt wel heel duidelijk in de tekst. Armenië heeft ook eerder indirect over de Armeense genocide gezongen en Oekraine over de genocide op de Krim Tartaren. Dan ging het over gebeurtenissen meer dan 70 jaar geleden, de oorlog is nu nog bezig.quote:Op woensdag 28 februari 2024 15:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wat er mis is met de tekst van dit nummer mis ik een beetje. Daarnaast zelfs als Israel zich terugtrekt heb je nog steeds het Ijsland probleem.
Ik bedoelde dit tweede nummer dat afgewezen zou zijn waar het in de tweet over gaat en waar de tekst ervan instaat.quote:Op woensdag 28 februari 2024 15:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Een directie connectie met een recent evenement (7 oktober)? Teksten blijven natuurlijk een grijs gebied omdat je teksten vaak op meerdere manieren kan interpreteren, maar dit lijkt wel heel duidelijk in de tekst. Armenië heeft ook eerder indirect over de Armeense genocide gezongen en Oekraine over de genocide op de Krim Tartaren. Dan ging het over gebeurtenissen meer dan 70 jaar geleden, de oorlog is nu nog bezig.
In IJsland heeft de tekst van Bashar volgens mij niet zo een duidelijk connectie (al heeft de videoclip dat wel weer subtiel, neem aan dat de groen-rode staging eventueel afgekeurd gaat worden door EBU). Al ben ik geen fan van de hele campagne om enkel om iemand te stemmen vanwege een etniciteit zonder überhaupt iets van het nummer te vinden.
Aan deze tekst is uiteraard weinig verkeerd, anders dan dat het van clichés aan elkaar hangt.quote:Ynet also revealed the lyrics of "Dancing Forever”:
"My mind hiding
I don’t know what’s right
Take me to the right road
There’s no more time and I can’t go wrong
Breath in
I know that i’m strong
I brake all the chains
I’m on the edge now
Watch me fly away
Oh dance like an angel
Oh you will remember
That I will dance forever
I will dance again
Oh dance like an angel
Drowning in the sunrise
My heart is so cold, but my soul is on fire Someone is calling from paradise
The hope doesn't stop, it just spreads its wings
It is like a million stars that suddenly light up in the sky
Heart on fire I’m a fighter
Don’t stop the music
Turn it up louder
I spread out me wings
Flying through the sky hear violins
Angels don’t cry
They only sing
Still feel the ground
Beneath my feet
(And then, chorus repeats for two more times)"
Dat is veel meer in een grijs gebied inderdaad, maar dacht eerder te hebben gelezen dat ze October Rain echt niet zouden veranderen? Dit is natuurlijk ook een kat en muis spelletje.quote:Op woensdag 28 februari 2024 15:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik bedoelde dit tweede nummer dat afgewezen zou zijn waar het in de tweet over gaat en waar de tekst ervan instaat.
Ik snap wat het eventuele probleem is met het 'originele' nummer, punt is meer dat je de oorlog toch niet gaat weghouden van Eurovisie als straks Bashar wordt gekozen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |