Dit is mijn favorietquote:Op donderdag 18 januari 2024 21:06 schreef Em31 het volgende:
Ik dacht dit halve topic zal wel volgepost zijn als ik thuis kom, geen bijzonder opvallende nummers blijkbaar![]()
Oh ik vind dit echt beeldschoon! Wat denkt Portugal lover @Greys ervan?quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is mijn favoriet
Geen wow nummers voor mij, maar kwaliteitsniveau is zoals altijd hoog.
Oh deze vind ik ook mooiquote:Op donderdag 18 januari 2024 21:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is mijn favoriet
Geen wow nummers voor mij, maar kwaliteitsniveau is zoals altijd hoog.
Zelfs @Greys is niet besmet dit jaar?quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:06 schreef Em31 het volgende:
Ik dacht dit halve topic zal wel volgepost zijn als ik thuis kom, geen bijzonder opvallende nummers blijkbaar![]()
Dat zeker, maar dit is het eerste nummer waar daadwerkelijk de nadruk op de melodie ligtquote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:28 schreef molloot200 het volgende:
Prima hoor, maar ik weet dat FdC een stuk beter kan
Dit is ook de eerste ronde die ik vanavond aan heb staan (en San Marino op de achtergrond).quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:29 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Dat zeker, maar dit is het eerste nummer waar daadwerkelijk de nadruk op de melodie ligt
Dit zijn ook de twee waar ik het meest naar uit kijkquote:Op zaterdag 24 februari 2024 19:15 schreef Greys het volgende:
Volgens Wiwi (die naar de dress rehearsal keken) waren dit de beste twee:
- iolanda “Grito”
- João Borsch “…pelas costuras”
Sinds ik dit zei vind ik het niet beter gewordenquote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:28 schreef molloot200 het volgende:
Prima hoor, maar ik weet dat FdC een stuk beter kan
Altijd 5 nummers dan heel lang lullen en weer 5 nummersquote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:43 schreef molloot200 het volgende:
We gaan wel lekker vlot, ben wel benieuwd hoe ze dit tot 1:25 gaan rekken dan
Oh ja, inderdaad, dat was ik even vergetenquote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Altijd 5 nummers dan heel lang lullen en weer 5 nummers
5 nummers, lange break, nog 5 nummers, weer een break, uurtje interval waarin de televote open staat, kwartiertje interval om de stemmen te tellen, break, en uitslagquote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:43 schreef molloot200 het volgende:
We gaan wel lekker vlot, ben wel benieuwd hoe ze dit tot 1:25 gaan rekken dan
Ik had beide aanstaan dus snel heen en weerquote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:50 schreef molloot200 het volgende:
Nummer 5 gemist voor Loredana Bertè
Mooiquote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:52 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik had beide aanstaan dus snel heen en weer, maar je hebt in lied 5 niks gemist
Nummer 9 Iolandaquote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:07 schreef grazz het volgende:
is er trouwens een favoriet in deze semi?
ik hou ervanquote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:08 schreef molloot200 het volgende:
Voelt als een vrij cliché Engelse ESF-ballad tot nog toe
En dat magquote:
quote:
Welterusten!quote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:24 schreef Sableheart het volgende:
en ik hou het voor gezien voor vanavond. Welterusten!
Fijn dat ze geluisterd hebbenquote:Op zaterdag 24 februari 2024 23:23 schreef molloot200 het volgende:
Lied 1, 7, 8, 9 en 6 of 10. Stop de tijd
Negatieve. Het kwam op me over als de Portugese versie van een "laten we lekker gek doen", met een typisch Portugees lied, matig gebracht.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Die ligt goed bij de bookies, is dit een positieve of negatieve verbazing?
Ok, dankje!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:17 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Negatieve. Het kwam op me over als de Portugese versie van een "laten we lekker gek doen", met een typisch Portugees lied, matig gebracht.
We zijn het laatste nummer aan het luisterenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:18 schreef NailQueen het volgende:
Zo en wat zijn jullie hier aan het uitspoken?
Oei, over welk nummer ging dit? Dan wil ik die even terugluisterenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:30 schreef Sableheart het volgende:
Hier is het Portugal dat we misten, @:molloot200 !
Die opmerking maakte ik bij nummer 2. Cristina Clara – “Primavera” (Spring)quote:Op maandag 4 maart 2024 21:30 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Oei, over welk nummer ging dit? Dan wil ik die even terugluisteren
Ik luister hem nu. Typisch FdC ditquote:Op maandag 4 maart 2024 21:44 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Die opmerking maakte ik bij nummer 2. Cristina Clara – “Primavera” (Spring)
Staat gewoon in topic pointer 01:30quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:04 schreef PinkLow het volgende:
Tot hoe laat gaat dit duren dan?
Morgen namelijk vroeg op.. (ja op zondag)
Dan zit je op de goede streamquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:06 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zie nu kunst op de stream. En een kreeft.
Sorry, sorry,sorry. Dank voor het antwoorden. Dan sla ik over vanavond.quote:
Geen probleem hoorquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:08 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Sorry, sorry,sorry. Dank voor het antwoorden. Dan sla ik over vanavond.
Veel plezier allemaal.
Liefs
we zijn bij 2022 aanbelandquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:14 schreef NailQueen het volgende:
Dit is de laatste nationale finale. Wat moeten dan volgende week op de zaterdagavond kijken?
het contrast, bedoel je? Absoluut, gelukkig!quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:15 schreef Momo het volgende:
Qua muziek straks kan de constant trouwens niet groter zijn met Zweden
De zondagen zijn wel weer goed gevuld vanaf de 17de.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:14 schreef NailQueen het volgende:
Dit is de laatste nationale finale. Wat moeten dan volgende week op de zaterdagavond kijken?
Jaquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:16 schreef Sableheart het volgende:
[..]
het contrast, bedoel je? Absoluut, gelukkig!
HEEL veel zin inquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:16 schreef usagi414 het volgende:
[..]
De zondagen zijn wel weer goed gevuld vanaf de 17de.
Ongetwijfeld Sanremo over de gehele linie ja, maar persoonlijk vond ik de winst van Luktelk en Rim Tim Tagi Dim ook heel leukquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:20 schreef NailQueen het volgende:
Wat vonden jullie het hoogtepunt van dit NF-seizoen? Ik zeg gewoon Sanremo. Wat een sterke editie was dat
Ik heb misschien wel het meest genoten van de coveravond van Sanremoquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:20 schreef NailQueen het volgende:
Wat vonden jullie het hoogtepunt van dit NF-seizoen? Ik zeg gewoon Sanremo. Wat een sterke editie was dat
Vorige jaren was het tot 02:00, dus een verbetering.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:20 schreef Sableheart het volgende:
[..]
ze moeten nog tot 01:30. Daar kom je niet zonder gepraat.
Servie, ook vanwege de breedte van de lineup.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:20 schreef NailQueen het volgende:
Ohjaaa omgquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Vorige jaren was het tot 02:00, dus een verbetering.
Ik kan mij nog herinneren dat de geoblock tot precies 02:00 liep en we net de uitslag miste in een jaar.
San Remo en dan vooral de cover avond.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:20 schreef NailQueen het volgende:
Ik voorzie al boze Spanjaarden dat Zorra 25/26ste gaat worden.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:23 schreef molloot200 het volgende:
Grootste tegenvaller qua resultaat van dit NF seizoen vond ik eigenlijk Spanje (maar hadden het ook een beetje verkloot met de staging natuurlijk)
Maar ook Duitslandquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:23 schreef molloot200 het volgende:
Grootste tegenvaller qua resultaat van dit NF seizoen vond ik eigenlijk Spanje (maar hadden het ook een beetje verkloot met de staging natuurlijk)
geen zorgen, er komen nu 5 nummers snel achter elkaarquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:25 schreef Cyan9 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het tempo van Melfest mis.
En dan weer 100 jaar wachtenquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:25 schreef Sableheart het volgende:
[..]
geen zorgen, er komen nu 5 nummers snel achter elkaar
Topperquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:24 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik gaf niet súper veel om Ryk, maar voor jou had ik graag Ryk gezien op het ESF
San Remoquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:20 schreef NailQueen het volgende:
Daar wil ik Tsjechie ook wel voor nomineren. Daar was duidelijk gekloot met de stemming. MYDY had gewoon moeten winnen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:23 schreef molloot200 het volgende:
Liedje van Loredana is nog steeds best lekker, maar die livequote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:26 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
TopperNaja, Ryk is sowieso een verbetering ten opzichte van wat er nu gaat, daar is vrijwel iedereen het wel mee eens.
De laatste tijd luister ik ook veel naar Loredana, dus ook Italië heeft niet mijn favoriet naar Malmö gezonden
Op plaat vind ik Aiko nog steeds wel de beste. Op basis van de NF had MYDY inderdaad moeten winnen. Maar ik hoop gewoon heel erg dat Aiko toch ons weet te verbazen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:27 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Daar wil ik Tsjechie ook wel voor nomineren. Daar was duidelijk gekloot met de stemming. MYDY had gewoon moeten winnen.
Die komt zeker aan het eind?quote:
Mwah, het kan nog een stuk Portugeser natuurlijkquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:36 schreef Sableheart het volgende:
Dit zijn de nummers waarvoor ik naar de Portugeze voorronde kijk
ook waarquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:37 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Mwah, het kan nog een stuk Portugeser natuurlijk
quote:
Dat was dat jaren 80 nummer toch?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:38 schreef molloot200 het volgende:
Iemand hier die zich Barbara Tinoco nog herinnert trouwens?
Het jaar dat ik echt verliefd werd op de Portugese voorrondesquote:
Toen ik dit voor het eerst hoorde dacht ik dat dit een nummer uit de jaren 70 was (geen jaren 80)quote:
Mooi is dat. Er zijn artiesten die wij maar van één of een paar nummers kennen die veel groter zijn in hun thuisland dan wij denkenquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:41 schreef molloot200 het volgende:
Maar goed, toen ik 3 weken geleden in Lissabon was, hingen daar overal posters van die Barbara en zij staat dus deze oktober in die zaal waar in 2018 het ESF was, best een behoorlijk grote naam daar inmiddels dus
Ik weet ook niet zeker of ik tot half 2 blijf, maar ik wil in ieder geval alle nummers zien.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:45 schreef Cyan9 het volgende:
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik dit tempo ga trekken voor nog een kleine 3 uur.
Ik wacht nog even op de favoriet en dan is het denk ik wel mooi geweestquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:45 schreef Cyan9 het volgende:
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik dit tempo ga trekken voor nog een kleine 3 uur.
Spanjaarden lijken ineens wel heel efficiënt. @Straniquote:
Ik haak af, dit is me niet boeiend genoeg.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:48 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik wacht nog even op de favoriet en dan is het denk ik wel mooi geweest
Ik denk dan minstens zo zeer aan Litouwen, hoorquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:50 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Toch iets typisch zuid-Europees qua voorrondes, dat eeuwige gepraat.
Wij wensen u nog een prettige avond!quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:50 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik haak af, dit is me niet boeiend genoeg.
Nee, dat is de volgende. Maar deze bevalt mij ook wel jaquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:55 schreef Cee het volgende:
Hallo ik val even binnen, is dit de favoriet? I love it
Ja verdorie dan raak ik deze kwijtquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:55 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Nee, dat is de volgende. Maar deze bevalt mij ook wel ja
Een genre dat ik graag hoor, en dat op Eurovisie helaas niet veel voorbij komt. Ik hou van de Portugese voorrondequote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:06 schreef Momo het volgende:
Best veel mooie nummers in deze selectie, ook wel allemaal beetje in zelfde genre
Dat hangt van de concurrentie af. Als er 3 of 4 goede trage nummers in de semi zitten, moet je erg sterk zijn om door te gaan (al won Salvador Sobral gewoon de televote), maar deze stijl heeft niet vreselijk veel concurrentie dit jaar.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:07 schreef Momo het volgende:
Maar gaan dit soort nummers de televote only semi overleven op het ESF?
Ik vrees dat Portugal het toch moeilijk gaat krijgen om de finale te halen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:07 schreef Momo het volgende:
ze kregen in het verleden vaak te weinig, inderdaad.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:11 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik vrees dat Portugal het toch moeilijk gaat krijgen om de finale te halen.
Wat ze ook kiezen.
Als het om rustige nummers gaat is Servie hun grootste concurrent. En Servie zit net wat beter in elkaar.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:07 schreef Momo het volgende:
Het blijft voor mij één van de mooiste eurovisie momenten.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:11 schreef Sableheart het volgende:
[..]
ze kregen in het verleden vaak te weinig, inderdaad.
Jammer dat ze in dezelfde semi zittenquote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:13 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als het om rustige nummers gaat is Servie hun grootste concurrent. En Servie zit net wat beter in elkaar.
Eens, en eensquote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:24 schreef Greys het volgende:
Ik vind meerdere deelnemers echt een mooi lied hebben maar er zit dit jaar geen Sobral of Maro tussen voor me.
Waren er in het verleden (niet specief FdC) ook niet piano`s die bleven doorspelen nadat de zanger was weggelopen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:20 schreef Sableheart het volgende:
in deze staging blijf ik het vreemd vinden dat die harp gewoon door blijft spelen terwijl er niemand meer aan zit.
Grappig, ik wilde net zeggen dat dit ook in de jaren 70 op het Eurovisiepodium had kunnen staan.quote:
Stemmen worden met de hand geteldquote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:33 schreef Greys het volgende:
Hoe moet dit nog 2 uur duren dit programma?
Ze zijn al vroeger dan eerdere jaren, toen het nog tot 02:00 duurde.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:33 schreef Greys het volgende:
Ja maar wat gaan ze in gódsnaam doen nog twee uurquote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze zijn al vroeger dan eerdere jaren, toen het nog tot 02:00 duurde.
En oorbellen!quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:34 schreef NailQueen het volgende:
Tegenwoordig is het hip bij mannen om een extra knoopje los te hebben
Ze hebben meestal wel 100 interval acts hier.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:33 schreef Greys het volgende:
Houd opquote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:35 schreef Momo het volgende:
Trouwens Eurovisionworld heeft de tijd geupdated
[ afbeelding ]
reclame, napraten, interval, en die loop x4quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar wat gaan ze in gódsnaam doen nog twee uur
Portugal heeft ook een jubileum te vieren dit jaar. 1964 was hun eerste inzending.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar wat gaan ze in gódsnaam doen nog twee uur
quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:35 schreef Momo het volgende:
Trouwens Eurovisionworld heeft de tijd geupdated
[ afbeelding ]
Sable en ik zetten dat lied niet voor niets allebei onderaanquote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:44 schreef molloot200 het volgende:
Nummer 2 is echt onprettig om te luisteren hè. Net in de recap ook weer.
Welterusten! Ik ga denk ik ook zo naar bedquote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:51 schreef BillDauterive het volgende:
Ik lees de uitslag straks of morgen wel, hier ga ik niet op wachten. Hup Iolanda, of eigenlijk dus No Maka feat. Ana Maria. Liever geen verrassingen hier
Ik twijfel ook, ben nog niet bijgelezen in het NL topicquote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:54 schreef molloot200 het volgende:
Ik kan het toch niet helemaal loslaten vanwege de vaak mooie intervals hier. Twijfel, twijfel.
Momo hoe vaak is dit al misgegaan?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Portugal
Deelnemer: Iolanda (Iolanda Costa)
Leeftijd: 29 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Grito (Schreeuw)
Taal inzending: Portugees
Genre inzending: Fado/Pop
Schrijvers muziek: Luar & iolanda
Schrijvers tekst: Luar & iolanda
Loting: Eerste semi, tweede helft
Selectie methode: Nationale finale Festival da Canção 2024 op 9 maart
Hier is mijn jinx alvast
quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Portugal
Deelnemer: Iolanda (Iolanda Costa)
Leeftijd: 29 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Grito (Schreeuw)
Taal inzending: Portugees
Genre inzending: Fado/Pop
Schrijvers muziek: Luar & iolanda
Schrijvers tekst: Luar & iolanda
Loting: Eerste semi, tweede helft
Selectie methode: Nationale finale Festival da Canção 2024 op 9 maart
Hier is mijn jinx alvast
1 keer, bij San Marinoquote:Op zondag 10 maart 2024 00:01 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Momo hoe vaak is dit al misgegaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |