SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
GFS/ECMWF/UKMO voor midden/lange termijnquote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Welk van de 2 weermodellen is nu echt het meest betrouwbaar?
GFS of ECMWF?
Allebei, al is de performance van ECMWF vaak net iets beter. Al kun je nu veel beter kijken naar korte termijn modellen die hebben een hogere resolutie.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Welk van de 2 weermodellen is nu echt het meest betrouwbaar?
GFS of ECMWF?
Sneeuw is sowieso nog iets speciaals, zou niet durven zeggen welk model daar in beter is.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Allebei, al is de performance van ECMWF vaak net iets beter. Al kun je nu veel beter kijken naar korte termijn modellen die hebben een hogere resolutie.
Nee, daarom ook meerdere modellen naast elkaar leggen bij een weerverwachting. Hoe meer modellen het eens zijn over iets, hoe waarschijnlijker het is. Als er echt 1 beter zou zijn dan de rest, dan zou de rest niet hoeven te bestaan.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sneeuw is sowieso nog iets speciaals, zou niet durven zeggen welk model daar in beter is.
Dat is de Belgen ook wel gegund. Die hebben nog minder sneeuw gehad dan wij.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
[ afbeelding ]
16u lokale tijd, België krijgt de jackpot. is een screenshot van een live video. Kwaliteit is niet zo goed
ICON2
Wat een liefde naar de Belgen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is de Belgen ook wel gegund. Die hebben nog minder sneeuw gehad dan wij.
Habsburgse inslagquote:
Liefde? Ik vind dit ander bijzonder hatelijk om ze die kutsneeuw toe te wensen.quote:
Ik heb vandaag een sneeuwbal gemaakt. Het is wel per-fect sneeuw om te bouwen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:45 schreef Donna het volgende:
Verse snil hier in Fryslan. Blijft meteen liggen.
Doe eens noordelijker dan, wij willen ook maatschappij-ontwrichting.quote:
Dat was een Spaanse, je moet wel de juiste hebben. Dit is trouwens ook de voorvader van die jij post.quote:
Het is ook gewoon weer walgelijk kut ook he. Zal godverdomme eens meezitten.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Doe eens noordelijker dan, wij willen ook maatschappij-ontwrichting.
Nee.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Doe eens noordelijker dan, wij willen ook maatschappij-ontwrichting.
Paar eeuwen van inteelt is niet heel goed voor het uiterlijkquote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat was een Spaanse, je moet wel de juiste hebben. Dit is trouwens ook de voorvader van die jij post.
[ afbeelding ]
Zwaar offtopic maar de geschiedenis van de Habsburgers is echt mega interessantquote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Paar eeuwen van inteelt is niet heel goed voor het uiterlijk
En tal van andere zaken.
Wordt ons niet gegundquote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:13 schreef Haags het volgende:
[..]
Het is ook gewoon weer walgelijk kut ook he. Zal godverdomme eens meezitten.
Meteen in een depressiequote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:15 schreef ACT-F het volgende:
Sittard:
https://webcamsittard.nl/index.php/nl/
Het is immers nog steeds je feestje.quote:
Jammer. Hopen op 2025 maar weer.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:28 schreef quirina het volgende:
Er komt geen sneeuwbomb meer.
Weatherpro geeft dat aan en die is heeeeeeeeel nauwkeurig.
Waarom niet volgende maand of maart in de herkansing?quote:
Belg staat dan ook voor Ben eerst Limburger geweestquote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:52 schreef Momo het volgende:
Limburg is door WKN officieel aan België gegeven
Unsubscribe: Metronieuwsquote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:28 schreef quirina het volgende:
Er komt geen sneeuwbomb meer.
Weatherpro geeft dat aan en die is heeeeeeeeel nauwkeurig.
Heel Luxemburg is roodquote:Op woensdag 17 januari 2024 05:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd naar de ijzel situatie in Luxemburg: schijnt potentieel rampzalig te worden daar met 20-25 mm ijsregen
Dat wordt een nationale vrije dag.quote:Op woensdag 17 januari 2024 05:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd naar de ijzel situatie in Luxemburg: schijnt potentieel rampzalig te worden daar met 20-25 mm ijsregen
Fake nieuws van rtl dan, in België en Luxemburg gaan de waarschuwingsniveaus maar tot rood. In Duitsland hebben ze wel 4 niveaus en daar is het voor een gedeelte van het land wel het hoogste niveau/paars.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:29 schreef Dutch_view het volgende:
Op RTL Nieuws: België en Luxemburg code PAARS!
Ja in het 8u nieuws hadden ze het al beter gezegd, België code rood, Duitsland paarsquote:Op woensdag 17 januari 2024 08:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Fake nieuws van rtl dan, in België en Luxemburg gaan de waarschuwingsniveaus maar tot rood. In Duitsland hebben ze wel 4 niveaus en daar is het voor een gedeelte van het land wel het hoogste niveau/paars.
Yup. werk met veel Duitse collega's en aantal zitten in Nuremberg en daar blijven veel scholen vandaag dicht, bussen rijden niet etc. Werd net in de daily gemeldquote:Op woensdag 17 januari 2024 08:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Fake nieuws van rtl dan, in België en Luxemburg gaan de waarschuwingsniveaus maar tot rood. In Duitsland hebben ze wel 4 niveaus en daar is het voor een gedeelte van het land wel het hoogste niveau/paars.
Ik ooit eens keer gezien dat ze Den Bosch zagen als het zuiden van Nederland. Dan zullen wij wel niet meer bij Nederland horen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:25 schreef Momo het volgende:
Wel opvallend dat KNMI geen code oranje heeft gegeven voor Limburg
Wij Zuidelijke Provinciën zouden sowieso onafhankelijk moeten wordenquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:37 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Ik ooit eens keer gezien dat ze Den Bosch zagen als het zuiden van Nederland. Dan zullen wij wel niet meer bij Nederland horen.
Er is nog niets aan de hand hier hoorquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:50 schreef Ronzz het volgende:
Gecondoleerd Limburgers!
En sterkte aan de nabestaanden.
Drie sneeuwvlokken in de Randstadquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:25 schreef Momo het volgende:
Wel opvallend dat KNMI geen code oranje heeft gegeven voor Limburg
Nou misschien komen we ook wel aan de beurt een keer.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:08 schreef RamboDirk het volgende:
Jammer dat er vandaag enkel in buitenland sneeuw valt, helaas.
Dat was ook niet de voorspelling, sneeuw voor Limburg valt vooral in de middag en avond.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:18 schreef MichaelPallada het volgende:
Inmiddels 10:15 en er is nog geen vlokje gevallen...![]()
Ik spreek geen stokbroods, heeft iemand een vertaling?quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Lekker glibberen in de buurt van Straatsburg.
Translate post betekent vertaal bericht.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:35 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik spreek geen stokbroods, heeft iemand een vertaling?
Ik zou toch niet graag onder die hoogspanningkabels willen staan.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Lekker glibberen in de buurt van Straatsburg.
Ik citeer Twitter/X/ElonMusksZinkendeSchip:quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Translate post betekent vertaal bericht.
quote:Vertaling kon niet worden opgehaald
voor moet je zeker eerst op de link klikken en X openen?quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Translate post betekent vertaal bericht.
Hier idem.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:12 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik citeer Twitter/X/ElonMusksZinkendeSchip:
[..]
Yes zie het nu ook , Vrijthof al lekker witquote:Op woensdag 17 januari 2024 11:27 schreef Metalfreak het volgende:
Ik hoor van een collega dat het in Maastricht inmiddels wel al is begonnen met sneeuwen.
In België? Wel gevaarlijk daarquote:Op woensdag 17 januari 2024 12:24 schreef Paul het volgende:
IK BEN ZO BANG @:MISSHOBJE EN IK ZITTEN AL HELE DAG IN KELDER
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |