abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212046772
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 05:58 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw in eerst instantie 1tje maar. Gul hoor.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_212046872
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 07:54 schreef theunderdog het volgende:
Trump gewonnen in Lowa. Trump gaat de verkiezingen winnen, Oekraine staat al te trillen. En de rest van Europa.
Het enige wat Trump gewonnen heeft in Iowa is de kandidaatschap voor de republikeinen. De echte verkiezingen zijn nog niet begonnen.
pi_212046890
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 08:13 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Het enige wat Trump gewonnen heeft in Iowa is de kandidaatschap voor de republikeinen. De echte verkiezingen zijn nog niet begonnen.
Dat begrijp ik ook. Maar ik gok op een voorbode. Jij mag daar anders over denken, hoor.

We gaan het zien.
pi_212047023
quote:
quote:
An earlier Kyiv Post report covered a case where drunk Russian commanding officers beat up their subordinates for being drunk.
Wat een onderontwikkeld, achterlijk volk is het toch ook. _O-
pi_212047031
quote:
ASML produceert helemaal geen chips.
pi_212047060
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 08:31 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
ASML produceert helemaal geen chips.
Het twitter bericht en het nieuws artikel hebben het beide over 2de hands apparatuur die chips kunnen maken. De eerste zin is inderdaad wat ongelukkig gekozen.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 08:43:45 #282
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_212047116
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 08:35 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Het twitter bericht en het nieuws artikel hebben het beide over 2de hands apparatuur die chips kunnen maken. De eerste zin is inderdaad wat ongelukkig gekozen.
Nog steeds kul natuurlijk. Technisch gezien roept ie op om geen handel meer te drijven met China omdat ze met de westerse machines producten maken die in Rusland landen. Zo kunnen we wel de gehele handel met niet westerse landen stop zetten 8)7 .

Oh, en dan komt ie net met het bedrijf dat praktisch niet meer aan Chinese bedrijven mag leveren :') . Triple 8)7 .
pi_212047203
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 08:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Nog steeds kul natuurlijk. Technisch gezien roept ie op om geen handel meer te drijven met China omdat ze met de westerse machines producten maken die in Rusland landen. Zo kunnen we wel de gehele handel met niet westerse landen stop zetten 8)7 .

Oh, en dan komt ie net met het bedrijf dat praktisch niet meer aan Chinese bedrijven mag leveren :') . Triple 8)7 .
Er zijn gewoon sancties/export restricties tegen China ingesteld waarbij ASML alleen maar de meeste eenvoudige apparatuur daar aan mag verkopen.

Er zijn volledige sancties tegen Rusland, waarbij de ASML helemaal niks aan Rusland mag verkopen.

Dus het ontlopen van sancties zoals Rusland nu doet via China (en vele andere landen) moet streng aangepakt worden. Ik ben voor een geheel verbod op dit soort landen. En ook voor sancties tegen deze landen.

De enige manier om sancties effectief te laten zijn is door ook alle sluiproutes te stoppen. En daar moet het westen gewoon strenger in worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 16-01-2024 09:08:31 ]
  dinsdag 16 januari 2024 @ 09:07:06 #284
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_212047390
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 08:53 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Er zijn gewoon sancties/export restricties tegen China ingesteld waarbij ASLM alleen maar de meeste eenvoudige apparatuur daar aan mag verkopen.

Er zijn volledige sancties tegen Rusland, waarbij de ASLM helemaal niks aan Rusland mag verkopen.

Dus het ontlopen van sancties zoals Rusland nu doet via China (en vele andere landen) moet streng aangepakt worden. Ik ben voor een geheel verbod op dit soort landen. En ook voor sancties tegen deze landen.

De enige manier om sancties effectief te laten zijn is door ook alle sluiproutes te stoppen. En daar moet het westen gewoon strenger in worden.
ASML.
En er staat nergens in dat bericht dat ASML iets aan Rusland verkoopt. Dus leer lezen en hou het bij de feiten. Want dit is echt 1 grote onzin.

[ Bericht 11% gewijzigd door bleiblei op 16-01-2024 09:12:42 ]
pi_212047437
twitter
pi_212047511
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 09:07 schreef bleiblei het volgende:

[..]
ASML.
En er staat nergens in dat bericht dat ASML iets aan Rusland verkoopt. Dus leer lezen en hou het bij de feiten. Want dit is echt 1 grote onzin.
Jij kan blijkbaar ook niet lezen. Wat ik zeg is dat er via andere routes ASML apparatuur Rusland binnen komt. Of in elk geval componenten van deze apparatuur. Ik zeg nergens dat ASML dit zelf aan Rusland verkoopt.

Ik zeg alleen maar dat dit gestopt moet worden. Door sancties in te stellen bij die andere landen. En dus ook verkoop restricties naar die landen toe.

In andere woorden. Landen/bedrijven die gesanctioneerde goederen aan Rusland verkopen moeten gestraft worden.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 09:25:05 #287
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_212047532
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 09:21 schreef Delenlill het volgende:
Wat ik zeg is dat er via andere routes ASML apparatuur Rusland binnen komt.
Gezien de aard van het beestje lijkt dat me zelfs onwaarschijnlijk.

Spares, grondstoffen zijn dermate maatwerk dat je dat niet grijs importeert.

Zal echter wel kloppen dat rus uiteindelijk (voor de rest civiele) chips gebruikt die gemaakt zijn met. Maar daar ga je niks aan kunnen doen.

Ik snap overigens wel dat oekraine dit agendeert.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_212047593
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 22:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Was dat altijd al niet zo buiten echt de grote steden zoals Moskou?
Dat vraag ik mij ook af zijn het nu meer incidenten dan in de 5 jaar ervoor of niet ?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 16 januari 2024 @ 09:40:16 #289
6484 ExTec
pi_212047694
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 09:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat vraag ik mij ook af zijn het nu meer incidenten dan in de 5 jaar ervoor of niet ?
5 jaar zou ik persoonlijk je niet kunnen vertellen, maar kan je wel vertellen dat dit in '22 en '23 niet in die mate gebeurde.

Bedenk even dat in die jaren menig persoon in deze topic ook al als havikken rus nieuws aan het consumeren waren.
pi_212047784
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 09:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Kan er zo snel geen statistieken over vinden. Maar wat ik wel weet is dat veel technisch onderlegde mensen de oorlog ingestuurd zijn, Rusland ontvlucht zijn, of nu voor de defensie-industrie werken.

En ook dat er minder geld voor onderhoud en reparaties beschikbaar is, daar een veel groter gedeelte van het budget nu naar de oorlog gaat. Sowieso is de boel daar flink verouderd. Dus elk jaar is de kans dat dingen stuk gaan groter. En natuurlijk helpt de corruptie ook niet echt.

Ook heeft Rusland een redelijk strenge winter op het ogenblik wat ook mee weegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 16-01-2024 09:54:49 ]
pi_212048496
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 07:54 schreef theunderdog het volgende:
Trump gewonnen in Lowa. Trump gaat de verkiezingen winnen, Oekraine staat al te trillen. En de rest van Europa.
Trump heeft met 51% van de stemmen gewonnen. En dat lijkt heel indrukwekkend, maar deze verkiezingen zijn natuurlijk wel verkiezingen waar alleen ingeschreven republikeinen mogen stemmen. Wat dat betreft vind ik het eigenlijk nog teleurstellend, bijna de helft van deze republikeinen heeft dus niet op Trump gestemd.
pi_212048881
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 09:47 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Kan er zo snel geen statistieken over vinden. Maar wat ik wel weet is dat veel technisch onderlegde mensen de oorlog ingestuurd zijn, Rusland ontvlucht zijn, of nu voor de defensie-industrie werken.

En ook dat er minder geld voor onderhoud en reparaties beschikbaar is, daar een veel groter gedeelte van het budget nu naar de oorlog gaat. Sowieso is de boel daar flink verouderd. Dus elk jaar is de kans dat dingen stuk gaan groter. En natuurlijk helpt de corruptie ook niet echt.

Ook heeft Rusland een redelijk strenge winter op het ogenblik wat ook mee weegt.
Het klinkt allemaal logisch maar ik kan mij er ook niet aan onttrekken dat er enige mediabias is vanwege de oorlog en dat we het vroeger gewoon niet hoorden.

Voor de rest mooi nieuws maar vraag mij wel af of het causaalverband zo sterk is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 16 januari 2024 @ 11:17:10 #294
6484 ExTec
pi_212048922
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het klinkt allemaal logisch maar ik kan mij er ook niet aan onttrekken dat er enige mediabias is vanwege de oorlog en dat we het vroeger gewoon niet hoorden.
Waarom publiceren russen, niemand anders, anno nu dan zoveel beeldmateriaal?

Waarom zagen we die beelden verleden jaar, jaar daarvoor amper?

Ik denk dat occams razor van toepassing is.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 11:22:17 #295
6484 ExTec
pi_212048996
In zo'n geval als dit, is het oplichten van de verzekering, niet onwaarschijnlijk. Met eierschaarste, zal de vraag naar eierdozen in elkaar gezakt zijn. Denk dat bv turkije zelf wel verpakkingen om de eieren die ze exporteren doen.

Zou dan een direct gevolg van de oorlog zijn.

twitter
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 11:24:06 #296
8781 crew  Frutsel
pi_212049023
quote:
Oekraïne beveelt ontruiming tientallen dorpen aan het front

De autoriteiten in de Oekraïense regio Charkiv laten tientallen dorpen ontruimen die in de buurt van het front liggen. De veiligheidssituatie in het gebied zou verslechteren door Russische aanvallen. Gouverneur Oleh Synjehoebov zei dat ruim 3000 mensen worden getroffen door het evacuatiebevel, onder wie 279 kinderen.
Gouverneur Synjehoebov sprak over de verplichte ontruiming van gemeenschappen in het district Kupiansk. De gelijknamige stad in dat gebied geldt als een belangrijk spoorwegknooppunt waar voor de oorlog zo'n 30.000 mensen woonden. Oekraïne heeft in het noordelijke gebied omvangrijke verdedigingslinies aangelegd. Die bestaan onder meer uit loopgraven en prikkeldraad.

De Oekraïense autoriteiten geven vaker opdracht dorpen te ontruimen om gevaarlijke situaties. Die opdrachten worden niet altijd gehandhaafd.
pi_212050403
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 10:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Trump heeft met 51% van de stemmen gewonnen. En dat lijkt heel indrukwekkend, maar deze verkiezingen zijn natuurlijk wel verkiezingen waar alleen ingeschreven republikeinen mogen stemmen. Wat dat betreft vind ik het eigenlijk nog teleurstellend, bijna de helft van deze republikeinen heeft dus niet op Trump gestemd.
Nee. Die gingen naar Desantis. Die heeft ook weinig goeds voor met Oekraine, en Europa als geheel, hoor.

Alleen Nikki Haley is wat dat betreft nog hoopgevend. Alhoewel dat een echte havik is, en je dat ook als een probleem kan zien.
pi_212050423
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 00:28 schreef Ulx het volgende:
Auw. Dat zal verder geen gezellige rit zijn geweest. Ik dacht trouwens dat FPV-drones tegen personen wel wat harder zouden klappen, maar gewond is eigenlijk beter.
Je ziet de russen regelmatig een battle damage assesement geven, en dan zie je een gat aan de bovenkant van de loaf, en een gat in de bodem van het voertuig. Ramen zijn veelal allemaal nog intact. Geen bloed binnenin het voertuig. Wat er allemaal op duidt dat de loaf geraakt is met een anti tank granaat die dwars door het voertuig is gegaan.
pi_212050574
Dit is wel weer next level slechte propaganda _O-
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212050644
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 06:27 schreef Delenlill het volgende:
"In 2024, the transit agreement on gas transportation to Europe through Ukraine will expire, and its extension is not even being considered (and this is another minus 15 billion cubic meters in the European direction)," said the lawmaker.
Belangrijkste nieuws van vandaag IMHO. Afgezien dat Nabiullina in het ziekenhuis ligt.

Met name Moldova (en Transnistrie!) zal dan helemaal afgesloten zijn van directe toegang tot russisch gas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')