abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211999899
Hallo,

Het is weer januari, dus hallo goede voornemens.

Ik sport samen met een vriend in zijn eigen gym. Het doel is 2 keer per week daar even flink in de gewichten te hangen. Echter is de realiteit dat we dit nauwelijks 1 keer per week ook echt doen.

Daarnaast geef ik nog 2 keer per week rugby training aan kids, niet heel fysiek maar toch in een uurtje flink wat stappen.

Ik heb een semi zittend beroep, en zonder extra inspanning doe ik zo'n 5500 stappen, veel te weinig dus.

Nu zou ik graag dagelijks toch iets meer beweging hebben. Gewoon een half uurtje op wandel niveau aan de gang. Omdat het meestal ruk weer is zet ik niet meer in op dagelijks nog wandelingetje, want dat gebeurt niet.

Nu dacht ik er aan om een step apparaat te kopen, klein, cardio, en makkelijk voor de tv te gebruiken.
Maar ik krijg er toch een hoog Tell sell gehakte bij. Mike it's amazing. Iemand met kennis van zaken die mij kan vertellen of zo'n ding een goede cardio oefening is?
Uiteraard niet ter vervanging van de fitness, maar als aanvulling, of voor als het niet doorgaat.
pi_212000219
Je kunt in je eentje de weg naar de sportschool niet vinden :?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_212001048
En hoe beweeg je je naar je zittend beroep toe?

In de middagpauze met collegas een rondje lopen.
pi_212004681
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 09:13 schreef Basp1 het volgende:
En hoe beweeg je je naar je zittend beroep toe?

In de middagpauze met collegas een rondje lopen.
Ik werk 45km van mijn huis, dus ga vaak met mijn auto.
Pauze heb ik eigenlijk nooit, meestal lunch ik tijdens een overleg, of even snel achter de computer.
Ik loop vooral als ik naar afspraken ga, soms op de fiets, maar met de regen van de laatste weken, meestal met de auto.

In de praktijk blijk ik niet boven de 6000 stappen te komen op werk dagen dat ik niet sport. Die andere dagen zou ik dus graag een lichte cardio doen. Waarbij ik denk aan een stepper.
pi_212068863
Heb je ook doelen? Als je alleen maar meer wil bewegen in de vorm van stappen dan kan dat met een stepper.
pi_212071393
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 14:47 schreef Nico987 het volgende:
Pauze heb ik eigenlijk nooit, meestal lunch ik tijdens een overleg, of even snel achter de computer.
Lijkt me dat je 2 vliegen in 1 klap kan slaan dan, door wel een pauzewandeling in te lassen
pi_212073148
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2024 19:23 schreef Cockwhale het volgende:
Heb je ook doelen? Als je alleen maar meer wil bewegen in de vorm van stappen dan kan dat met een stepper.
Het doel uiteindelijk is fitter worden. Meer calorieën verbranden, en daarmee wat afvallen. Een dagelijkse routine waarbij wat meer bewegen hoort. Vaak ploffen we om 20.00 op de bank en hangen dan tot bedrijf als een amoebe voor de tv, dat willen we aanvullen met wat meer beweging.

Inmiddels heb ik voor 2 tientjes 1 van marktplaats gehaald. Het is nog best een workout, maar 2 keer 10 minuten er op, zijn ca 1200 steps. Ondertussen gewoon je serie kijken.
pi_212073150
quote:
14s.gif Op woensdag 17 januari 2024 21:30 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Lijkt me dat je 2 vliegen in 1 klap kan slaan dan, door wel een pauzewandeling in te lassen
Welke 2 vliegen dan? Bewegen, en dat ik mijn kinderen nog net een kus kan geven voor ze gaan slapen?
pi_212073446
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 01:43 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Het doel uiteindelijk is fitter worden. Meer calorieën verbranden, en daarmee wat afvallen. Een dagelijkse routine waarbij wat meer bewegen hoort. Vaak ploffen we om 20.00 op de bank en hangen dan tot bedrijf als een amoebe voor de tv, dat willen we aanvullen met wat meer beweging.

Inmiddels heb ik voor 2 tientjes 1 van marktplaats gehaald. Het is nog best een workout, maar 2 keer 10 minuten er op, zijn ca 1200 steps. Ondertussen gewoon je serie kijken.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 01:43 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Zit er ook nog weerstand op zo'n stepper of is het gewoon rondjes draaien niet elke stap die je telefoon registreert kost evenveel energie.

Je zou ook voordat jullie om 20 uur op de bank ploffen een rondje kunnen gaan rennen en dan om 20.30 op de bank ploffen. :D
pi_212073662
De meesten kunnen wel in weerstand verzet worden. Naar mijn idee treedt er wel vrij snel gewenning op in de oefening, na 3 maand intensief gebruik zal de hoogste weerstand en een verhoogd tempo niet heel veel uitdaging meer bieden. Dat betekent ook minder energieverbruik.
pi_212074163
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 01:44 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Welke 2 vliegen dan? Bewegen, en dat ik mijn kinderen nog net een kus kan geven voor ze gaan slapen?
Bewegen en mentale gezondheid.

Geen fatsoenlijke pauze van werk nemen is niet gezond.
pi_212074203
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:13 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Bewegen en mentale gezondheid.

Geen fatsoenlijke pauze van werk nemen is niet gezond.
En als we naar de Arbeidstijdenwet kijken moet je zelfs verplicht een half uur pauze houden.Of je moet een van de uitzonderingen zijn. ;)
pi_212085574
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 07:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
[..]
Zit er ook nog weerstand op zo'n stepper of is het gewoon rondjes draaien niet elke stap die je telefoon registreert kost evenveel energie.

Je zou ook voordat jullie om 20 uur op de bank ploffen een rondje kunnen gaan rennen en dan om 20.30 op de bank ploffen. :D
Lekker in de regen, met 2 kleine kinderen in bed, en dan eerst om kleden. Dat wordt dus eerder 21.00.
5 avonden in de week is 1 van ons structureel niet thuis. Dat betekend dat de ander niet weg. De andere 2 dagen willen we niet weg.

Ik snap de weerstand instelling op deze in iedergeval nog niet. Draai ik de knop los lijken de stappen alleen kleiner te worden.
Ik vind hem nu best zwaar, dus zal nog wel even gaan. Maar het is niet de bedoeling een zware training te doen. Dat doen we 2 keer in de week. De bedoeling is actief zijn. Binnen een wandelingetje te kunnen maken qua energie. En dat lijkt te werken.

Laatst bij thuis werken, ook even 500 stappen gemaakt toen ik wat duf werd. Dat geeft ook wel weer energie.

Je stapt hier gemakkelijk even op zet 500 stappen en gaat weer chillen. Altijd beter dan chips vreten op de bank.

[ Bericht 23% gewijzigd door Nico987 op 19-01-2024 01:38:55 ]
pi_212086025
Oké blijf lekker steppen en kom over een jaar tot de conclusie dat je alleen maar verder uitgedijd bent. ^O^
pi_212093103
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 07:23 schreef Basp1 het volgende:
Oké blijf lekker steppen en kom over een jaar tot de conclusie dat je alleen maar verder uitgedijd bent. ^O^
Okee, en wat als dat niet zo is, ben je dan ook stoer genoeg te zeggen dat je fout zat?
pi_212093182
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 17:13 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Okee, en wat als dat niet zo is, ben je dan ook stoer genoeg te zeggen dat je fout zat?
Ja hoor geen problemen mee om mijn foute aannames toe te geven. Maar post jij dan ook over een jaar in dit topic hoeveel je afgevallen bent en hoe lang je wat rondjes draaien voor de tv hebt volgehouden. ^O^
pi_212094553
Ik ga mijn best doen. Mogelijk gaat dat ding er over een maand weer uit. Dan was het een goed begin om in beweging te komen.

Eigenlijk is het doel natuurlijk dat ik 10k stappen gewoon over dag maak.

Volgende maand verhuist mijn kantoor naar midden in het centrum. Dan kan ik in ieder geval mijn auto niet meer voor de deur parkeren. Gratis stappen. Of nou ja gratis, we moeten zelf de parkeer vergunning betalen.
pi_212099566
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 07:23 schreef Basp1 het volgende:
_O-
  Moderator / Colorchick zaterdag 20 januari 2024 @ 10:25:49 #19
382129 crew  Donna
pi_212100676
Laatst een artikel gelezen dat 10K stappen achterhaald is. 6K is schijnbaar al genoeg en voldoende beweging. _O_
pi_212102587
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 10:25 schreef Donna het volgende:
Laatst een artikel gelezen dat 10K stappen achterhaald is. 6K is schijnbaar al genoeg en voldoende beweging. _O_
De man die ooit 10.000 heeft bedacht had 0 verstand van het lichaam. Hij kwam er achter dat 10.000 stappen ongeveer een uur stevig door wandelen is. Dat leek hem een goed idee. Hij maakte de eerste stappen stellers en zette het doel op 10k. Dat wordt al 20 jaar aangehouden..

Maar een uur wandelen op een dag is geen gek doel. Elke stap die je doet is gezonder dan stil zitten.
pi_212102640
quote:
3900 is al genoeg blijkbaar.

Die 10K zegt ook echt weinig, als hij wat wil doen moet ie dat ook doen en niet met alleen excuses komen.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_212103753
quote:
Zesjesmentaliteit dit :{w
pi_212104242
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 13:12 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
3900 is al genoeg blijkbaar.

Die 10K zegt ook echt weinig, als hij wat wil doen moet ie dat ook doen en niet met alleen excuses komen.
Bepaal jij anders even wat ik wil? Volgens mij ben ik duidelijk in wat ik wil. Het is misschien alleen niet wat jij wilt.
  Moderator / Colorchick zaterdag 20 januari 2024 @ 16:11:44 #24
382129 crew  Donna
pi_212104530
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 15:07 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Zesjesmentaliteit dit :{w
Niks mis mee :N
pi_212104634
@Nico987 Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen. Ik heb een zittend beroep, dan lijkt me ook wel handig om zoiets te hebben, terwijl ik thuiswerk
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')