Ik werk 45km van mijn huis, dus ga vaak met mijn auto.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:13 schreef Basp1 het volgende:
En hoe beweeg je je naar je zittend beroep toe?
In de middagpauze met collegas een rondje lopen.
Lijkt me dat je 2 vliegen in 1 klap kan slaan dan, door wel een pauzewandeling in te lassenquote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:47 schreef Nico987 het volgende:
Pauze heb ik eigenlijk nooit, meestal lunch ik tijdens een overleg, of even snel achter de computer.
Het doel uiteindelijk is fitter worden. Meer calorieën verbranden, en daarmee wat afvallen. Een dagelijkse routine waarbij wat meer bewegen hoort. Vaak ploffen we om 20.00 op de bank en hangen dan tot bedrijf als een amoebe voor de tv, dat willen we aanvullen met wat meer beweging.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:23 schreef Cockwhale het volgende:
Heb je ook doelen? Als je alleen maar meer wil bewegen in de vorm van stappen dan kan dat met een stepper.
Welke 2 vliegen dan? Bewegen, en dat ik mijn kinderen nog net een kus kan geven voor ze gaan slapen?quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:30 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Lijkt me dat je 2 vliegen in 1 klap kan slaan dan, door wel een pauzewandeling in te lassen
quote:Op donderdag 18 januari 2024 01:43 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Het doel uiteindelijk is fitter worden. Meer calorieën verbranden, en daarmee wat afvallen. Een dagelijkse routine waarbij wat meer bewegen hoort. Vaak ploffen we om 20.00 op de bank en hangen dan tot bedrijf als een amoebe voor de tv, dat willen we aanvullen met wat meer beweging.
Inmiddels heb ik voor 2 tientjes 1 van marktplaats gehaald. Het is nog best een workout, maar 2 keer 10 minuten er op, zijn ca 1200 steps. Ondertussen gewoon je serie kijken.
Zit er ook nog weerstand op zo'n stepper of is het gewoon rondjes draaien niet elke stap die je telefoon registreert kost evenveel energie.quote:Op donderdag 18 januari 2024 01:43 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Het doel uiteindelijk is fitter worden. Meer calorieën verbranden, en daarmee wat afvallen. Een dagelijkse routine waarbij wat meer bewegen hoort. Vaak ploffen we om 20.00 op de bank en hangen dan tot bedrijf als een amoebe voor de tv, dat willen we aanvullen met wat meer beweging.
Inmiddels heb ik voor 2 tientjes 1 van marktplaats gehaald. Het is nog best een workout, maar 2 keer 10 minuten er op, zijn ca 1200 steps. Ondertussen gewoon je serie kijken.
Bewegen en mentale gezondheid.quote:Op donderdag 18 januari 2024 01:44 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Welke 2 vliegen dan? Bewegen, en dat ik mijn kinderen nog net een kus kan geven voor ze gaan slapen?
En als we naar de Arbeidstijdenwet kijken moet je zelfs verplicht een half uur pauze houden.Of je moet een van de uitzonderingen zijn.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:13 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Bewegen en mentale gezondheid.
Geen fatsoenlijke pauze van werk nemen is niet gezond.
Lekker in de regen, met 2 kleine kinderen in bed, en dan eerst om kleden. Dat wordt dus eerder 21.00.quote:Op donderdag 18 januari 2024 07:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Zit er ook nog weerstand op zo'n stepper of is het gewoon rondjes draaien niet elke stap die je telefoon registreert kost evenveel energie.
Je zou ook voordat jullie om 20 uur op de bank ploffen een rondje kunnen gaan rennen en dan om 20.30 op de bank ploffen.
Okee, en wat als dat niet zo is, ben je dan ook stoer genoeg te zeggen dat je fout zat?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 07:23 schreef Basp1 het volgende:
Oké blijf lekker steppen en kom over een jaar tot de conclusie dat je alleen maar verder uitgedijd bent.
Ja hoor geen problemen mee om mijn foute aannames toe te geven. Maar post jij dan ook over een jaar in dit topic hoeveel je afgevallen bent en hoe lang je wat rondjes draaien voor de tv hebt volgehouden.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 17:13 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Okee, en wat als dat niet zo is, ben je dan ook stoer genoeg te zeggen dat je fout zat?
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 07:23 schreef Basp1 het volgende:
Oké blijf lekker steppen en kom over een jaar tot de conclusie dat je alleen maar verder uitgedijd bent.
De man die ooit 10.000 heeft bedacht had 0 verstand van het lichaam. Hij kwam er achter dat 10.000 stappen ongeveer een uur stevig door wandelen is. Dat leek hem een goed idee. Hij maakte de eerste stappen stellers en zette het doel op 10k. Dat wordt al 20 jaar aangehouden..quote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:25 schreef Donna het volgende:
Laatst een artikel gelezen dat 10K stappen achterhaald is. 6K is schijnbaar al genoeg en voldoende beweging.
3900 is al genoeg blijkbaar.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:25 schreef Donna het volgende:
Laatst een artikel gelezen dat 10K stappen achterhaald is. 6K is schijnbaar al genoeg en voldoende beweging.
Zesjesmentaliteit ditquote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:25 schreef Donna het volgende:
Bepaal jij anders even wat ik wil? Volgens mij ben ik duidelijk in wat ik wil. Het is misschien alleen niet wat jij wilt.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 13:12 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
3900 is al genoeg blijkbaar.
Die 10K zegt ook echt weinig, als hij wat wil doen moet ie dat ook doen en niet met alleen excuses komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |