abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213570481
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, nou ja, tenzij de boel klapt en PvdA/GL alsnog instapt, dan is het mischien een optie.
Als Timmermans niet in de weg gaat zitten dan kan zou hij weleens een stemmenkanon kunnen worden.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 19:44:04 #52
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_213597109
RTV Rijnmond: 26 sollicitanten op burgemeestersvacature Rotterdam

quote:
Zestien mannen en tien vrouwen willen burgemeester van Rotterdam worden. Ze hebben gesolliciteerd op de baan van Ahmed Aboutaleb, die per 1 oktober stopt. De jongste kandidaat is 26 en de oudste 62, blijkt uit het overzicht dat de commissaris van de Koning van Zuid-Holland bekend heeft gemaakt.
26 is best een hoog aantal voor een burgemeestervacature. De jongste en de oudste sollicitanten zullen het wel niet worden. Ook de CV's van de grappenmakers die erop reageren alsof het een doorsnee baan betreft zullen wel snel verscheurd worden door de CvdK.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 mei 2024 @ 21:04:00 #53
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_213598146
Hoewel niet op de lijstjes sluit Alexander Pechtold niet uit.
Kunnen de petities van zes jaar geleden weer actueel worden :P

Al zou ik nu gokken op Schouten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_213600410
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:04 schreef borisz het volgende:
Hoewel niet op de lijstjes sluit Alexander Pechtold niet uit.
Kunnen de petities van zes jaar geleden weer actueel worden :P

Al zou ik nu gokken op Schouten.
Pechtold? Die zie ik echt niet bij Rotterdam passen, eigenlijk.

En dan ben ik D66 stemmer.
pi_213943735
AD artikel: https://www.ad.nl/rotterd(...)maken-kans~aeb36e13/

Ook hier wordt De Jonge als topfavoriet geduid. Het opgestelde profiel bevat nog net niet zijn naam. Maar hij heeft één nadeel: je mag De Jonge of je hebt een hekel aan hem, een tussenweg is er eigenlijk niet.

En zoals de krant zelf al zegt, in 2008 was er maar 1 kandidaat en die ging het worden: Hans de Boer. Aboutaleb werd nergens genoemd.

Wat wel opvallend is: loco-burgemeester Simons van Leefbaar zit niet in de selectiecommissie, dat duidt er op dat hij iig heeft gesolliciteerd.

Binnen een paar weken wordt het besluit genomen, in juli zouden we het moeten weten.

Kandidaten in dit stuk: De Jonge, Simons, Schouten, Van den Anker, Van Huffelen, Putters. Ze weten niet of die hebben gesolliciteerd, totaal zijn er 26 kandidaten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 17 juni 2024 @ 10:11:00 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213943956
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 09:39 schreef Hanca het volgende:

Wat wel opvallend is: loco-burgemeester Simons van Leefbaar zit niet in de selectiecommissie, dat duidt er op dat hij iig heeft gesolliciteerd.

Dat vind ik een wat vreemde conclusie. Wethouders zitten toch nooit in een selectiecommissie voor burgemeesters?
pi_213943983
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat vind ik een wat vreemde conclusie. Wethouders zitten toch nooit in een selectiecommissie voor burgemeesters?
Niet er in, de gemeentewet kent wel de mogelijkheid om ze als adviseur toe te voegen.
zie email 27 oktober
pi_213944017
Wat erg dat iemand als Hugo de Jonge nog burgemeester kan worden in dit land na wat hij ons heeft aangedaan tijdens Corona en met de huizenmarkt. 2 rampen.
pi_213944191
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Inderdaad, de gemeenteraad heeft hierin echt een eigen positie.
  maandag 17 juni 2024 @ 10:45:42 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213944199
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:21 schreef DrDentz het volgende:
Wat erg dat iemand als Hugo de Jonge nog burgemeester kan worden in dit land na wat hij ons heeft aangedaan tijdens Corona en met de huizenmarkt. 2 rampen.
Vertel, wat heeft hij ons allemaal "aangedaan"
pi_213944308
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:21 schreef DrDentz het volgende:
Klinkt heel bijzonder, wat heeft de Jonge dan precies gedaan op de huizenmarkt wat zo slecht is?

Ik ben overigens geen fan van de Jonge maar de komende regering gaat de plannen van de Jonge vrijwel onveranderd volgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2024 11:00:20 ]
  maandag 17 juni 2024 @ 11:06:43 #62
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213944370
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Klinkt heel bijzonder, wat heeft de Jonge dan precies gedaan op de huizenmarkt wat zo slecht is?

Ik ben overigens geen fan van de Jonge maar de komende regering gaat de plannen van de Jonge vrijwel onveranderd volgen.
Het probleem verergert. Maar goed dat is een wijde politieke probleem. Overigens geen delta plan als minister bedacht terwijl er wel een crisis is.

Maar goed een CDA minister gaat de huizenbezitters niet naaien door hun overwaarde af te nemen. En de jonge generatie kan hij zo vaak naaien als hij wilt als CDA lullo
pi_213944393
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:06 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Het probleem verergert. Maar goed dat is een wijde politieke probleem. Overigens geen delta plan als minister bedacht terwijl er wel een crisis is.

Maar goed een CDA minister gaat de huizenbezitters niet naaien door hun overwaarde af te nemen. En de jonge generatie kan hij zo vaak naaien als hij wilt als CDA lullo
Het is dan ook onmogelijk om overwaarde af te nemen als minister van Volkshuisvesting.

Ik weet ook totaal niet waar je het naaien van de jonge generatie op baseert, de huidige eisen en plannen zijn fors om nieuwe woningen te bouwen met een groot percentage sociale woningen.
  maandag 17 juni 2024 @ 11:20:10 #64
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213944460
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
Het is dan ook onmogelijk om overwaarde af te nemen als minister van Volkshuisvesting.
Dat kan prima als een minister bijvoorbeeld een woonplicht/vergunning invoert. Dat zorgt ervoor dat leegstaande panden die er alleen staan om waarde op te bouwen de verkoop in gaan.

Of zelfs een noodwet invoeren die gebieden aanwijst waar er meteen gebouwd kan worden.
quote:
Ik weet ook totaal niet waar je het naaien van de jonge generatie op baseert
:')

Corona lockdowns ,1 op de 3 jongeren met een geestelijk probleem, talloze dossiers in de media die gaan over jongeren. Jeugdzorg dat een puinhoop.
quote:
de huidige eisen en plannen zijn fors om nieuwe woningen te bouwen met een groot percentage sociale woningen.
Bron?
pi_213944504
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:20 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dat kan prima als een minister bijvoorbeeld een woonplicht/vergunning invoert. Dat zorgt ervoor dat leegstaande panden die er alleen staan om waarde op te bouwen de verkoop in gaan.

Of zelfs een noodwet invoeren die gebieden aanwijst waar er meteen gebouwd kan worden.
[..]
:')

Corona lockdowns ,1 op de 3 jongeren met een geestelijk probleem, talloze dossiers in de media die gaan over jongeren. Jeugdzorg dat een puinhoop.
[..]
Bron?
Bewoonplicht zal je mischien bedoelen. Dat mag al, en gebeurt al. Sinds 2020 is dat in Amsterdam bijvoorbeeld wet.

Gebieden aanwijzen en dan word er ineens gebouwd? Echt hoor, als je denkt dat het zo werkt dan kan ik daar alleen maar om lachen.

Corona lockdowns waren een kabinetsbeslissing en, ik denk op de laatste na, gewoon noodzakelijk.
  maandag 17 juni 2024 @ 11:31:25 #66
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213944546
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:26 schreef Tijger_m het volgende:
Bewoonplicht zal je mischien bedoelen. Dat mag al, en gebeurt al. Sinds 2020 is dat in Amsterdam bijvoorbeeld wet.
En dankzij GL/PVDA. Nooit ingevoerd door Hugo terwijl het wel werkt
quote:
Gebieden aanwijzen en dan word er ineens gebouwd? Echt hoor, als je denkt dat het zo werkt dan kan ik daar alleen maar om lachen.
Waarom niet?
quote:
Corona lockdowns waren een kabinetsbeslissing en, ik denk op de laatste na, gewoon noodzakelijk.
Dat moet nog blijken uit de parlementaire enquête
pi_213944550
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 10:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij heeft ongegeneerd met miljarden aan subsidies gestrooid. Daar is best iets tegen in te brengen…
  maandag 17 juni 2024 @ 11:32:02 #68
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213944552
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:31 schreef Origami94 het volgende:

Dat moet nog blijken uit de parlementaire enquête
Waarom heb je er dan nu al zo'n sterke negatieve mening over?
pi_213944695
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hij heeft ongegeneerd met miljarden aan subsidies gestrooid. Daar is best iets tegen in te brengen…
Vast wel, ik weet niet exact uit mijn hoofd waar dat heengegaan is en waarom maar aan de andere kant is er ook veel te lang te weinig geld naar toe gegaan.
pi_213944722
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hij moest een vastlopende huizenmarkt vlottrekken, voor net als bij de kredietcrisis de bouwbedrijven weer massaal mensen ontslaan en we dus geen mensen meer hebben om huizen te bouwen. Dat kost idd een paar miljard, maar die miljarden zijn allemaal naar projecten met sociale huur gegaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213944949
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij moest een vastlopende huizenmarkt vlottrekken, voor net als bij de kredietcrisis de bouwbedrijven weer massaal mensen ontslaan en we dus geen mensen meer hebben om huizen te bouwen. Dat kost idd een paar miljard, maar die miljarden zijn allemaal naar projecten met sociale huur gegaan.
Gok dat vooral projectontwikkelaars er echt beter van zijn geworden ;)
  maandag 17 juni 2024 @ 12:15:42 #72
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213944987
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:32 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waarom heb je er dan nu al zo'n sterke negatieve mening over?
Omdat De Jonge aantoonbaar op bepaalde gebieden heeft verzaakt met de corona crisis en huizenmarkt crisis

Neem het vaccineren, dmv zijn beleid is de wantrouwen tegenover de overheid vergroot omdat met de coronapas de polarisatie werd vergroot en daar heeft zijn repressieve en onwillekeurige beleid toen ook niet bij meegedragen

https://www.nu.nl/politie(...)cin-te-weigeren.html

https://eenvandaag.avrotr(...)n-alle-nederlanders/

Gebaat met populisme en verschillende routeplannen die keer op keer wijzigden om de lockdowns uit te gaan
  maandag 17 juni 2024 @ 12:18:19 #73
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213945011
Alleen al vanwege het Sywert verhaal mag Hugo geen burgemeester worden. Maar goed de een mag met leugens NAVO leider worden en de ander burgemeester
pi_213945015
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2024 12:12 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Gok dat vooral projectontwikkelaars er echt beter van zijn geworden ;)
Er zijn huizen door gebouwd, degenen die er echt beter van worden zijn de mensen die er kunnen wonen (en de mensen die kunnen wonen omdat die mensen die een nieuwbouwhuis betrekken een ander huis verlaten).
pi_213945030
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 12:15 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Omdat De Jonge aantoonbaar op bepaalde gebieden heeft verzaakt met de corona crisis en huizenmarkt crisis

Neem het vaccineren, dmv zijn beleid is de wantrouwen tegenover de overheid vergroot omdat met de coronapas de polarisatie werd vergroot en daar heeft zijn repressieve en onwillekeurige beleid toen ook niet bij meegedragen

https://www.nu.nl/politie(...)cin-te-weigeren.html

https://eenvandaag.avrotr(...)n-alle-nederlanders/

Gebaat met populisme en verschillende routeplannen die keer op keer wijzigden om de lockdowns uit te gaan
Vaccinatie was polariserend? Ok. Dan zijn we aardig uitgepraat, denk ik, we zien dankzij de idioten die tegen vaccinatie zijn nu weer ziektes als kinkhoest en kinderen die totaal onnodig doodgaan.

Dat er fouten gemaakt zijn bij de corona crisis is duidelijk maar waar jij hier mee aankomt is echt weak sauce.

Anyway, dat lijkt mij een discussie voor een ander topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')