GVE leest mee // elke 6-8 weken een updateje te geven van een project dat zo vertraagt in de afhandeling (> 7mnd) is toch niet zo moeilijk, is gewoon een kwestie van klant-aandacht, maar goed hier is ie dan.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:13 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Voor de goede orde, ik zit niet in dit project maar gaf alleen het advies om ze even te bellen.
Zoals ik hier recent heb aangegeven voel ik mij niet meer geroepen om GvE op dit soort discussies te wijzen (iets wat ik in het verleden vaak wel heb gedaan).
Nogmaals voor de investeerders die hier wel in zitten en uit dit project willen, ik zou dit per mail doorgeven maar zeker ook even bellen. Dit duurt belachelijk lang en is m.i. niet acceptabel.
1e betaling misschien pas rond 1 april. Kunnen ze ook wel gelijk de duur van het project naar beneden bijstellen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:51 schreef peterc het volgende:
GVE leest mee // elke 6-8 weken een updateje te geven van een project dat zo vertraagt in de afhandeling (> 7mnd) is toch niet zo moeilijk, is gewoon een kwestie van klant-aandacht, maar goed hier is ie dan.
Wij streven er gezamenlijk met ondernemer naar om het proces zo snel mogelijk voor u af te ronden binnen een termijn van 4-6 weken. Excuses voor de langere doorlooptijd en we houden u op de hoogte.
[/i]
Staat nu open.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 12:13 schreef KrekelJapie het volgende:
Balder Vastgoed B.V.
¤ 220.000 | 7,0% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/balder-vastgoed-b-v/
2x 1e hypotheek
Onze vriend heeft dit pand al eerder gefinan (okt 2020) maar ik heb ook een prtnscreen vd SIG site dat het project als afgelost staat. Koop > verkoop > opnieuw koop? Of is het een gewone herfinan (tegen hogere rente%) ? De looptijd vh 1e project was 5 jr en 2020 + 5jr is niet nu. Of is er toch een andere koper /eigenaar?quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:03 schreef Belegger9 het volgende:
Daarnaast nog een nieuwe SIG van Anand. Lijkt me beduidend slechter dan de Houtstraat 22A
https://investeren.sameni(...)aersveltstraat-64a-1
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 18-01-2024 12:12:27 ]
MeToo, ietsje hoger dan basis. Had nog wel meer willen doen maar er wachten nog een paar pittige afrekeningen o.a. met SIGquote:Op donderdag 18 januari 2024 11:03 schreef peterc het volgende:
CCF Balder (tje) Vastgoed open , toch meegepakt, 2x1e hypo / rente net acceptabel / zeker project met laag risk
In Schiedam moesten de tegels van de badmaker worden vervangen. Zeker omgedraaid met R'dam want het ziet er ranzig uit.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:03 schreef Belegger9 het volgende:
Daarnaast nog een nieuwe SIG van Anand. Lijkt me beduidend slechter dan de Houtstraat 22A
https://investeren.sameni(...)aersveltstraat-64a-1
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door zeeland6 op 18-01-2024 12:00:36 ]
Ok ok ik doe ook mee met 2 portefeuille's.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:03 schreef peterc het volgende:
CCF Balder (tje) Vastgoed open , toch meegepakt, 2x1e hypo / rente net acceptabel / zeker project met laag risk
maak daar maar 3,6% van.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:00 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ok ok ik doe ook mee met 2 portefeuille's.Natuurlijk wordt 7% eerst 5.8% en dan iets van 3.9% na de extra VRH op beleggingen boven sparen, maar goed risico is ook bijna soortgelijk aan een Raisin deposito EN ik steun liever een NL ondernemer
De vermogensbelasting 2024 per vermogenscategorie ziet er dan als volgt uit:quote:
quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:32 schreef Tjalala het volgende:
GVE nieuwe direct te investerenNa mijn GVE afzeikpost van gister toch maar in deze geyolo'd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou van pizza en van annuïtair zonder slotsom en er zijn in elk geval huizen met overwaarde in het spel.
Anand is wel een bijzonder geval. In 2020 was hij 34 jaar en nu in 2024 nog steeds:quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:22 schreef peterc het volgende:
Onze vriend heeft dit pand al eerder gefinan (okt 2020) maar ik heb ook een prtnscreen vd SIG site dat het project als afgelost staat. Koop > verkoop > opnieuw koop? Of is het een gewone herfinan (tegen hogere rente%) ? De looptijd vh 1e project was 5 jr en 2020 + 5jr is niet nu. Of is er toch een andere koper /eigenaar?
Haha inderdaad. Doe mij ook zo'n middeltjequote:Op donderdag 18 januari 2024 13:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Anand is ieder geval een bijzonder geval. In 2020 was hij 34 jaar en nu in 2024 nog steeds:
https://investeren.sameni(...)jaersveltstraat-64-a
Dacht ik ook, toen ik destijds Papa John's meenam op GVE. Enige echte default op GVE. Uitwinning belabberd. Ik laat 'm lopen, hoewel pizza heerlijk is.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:08 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Na mijn GVE afzeikpost van gister toch maar in deze geyolo'd.Ik hou van pizza en van annuïtair zonder slotsom en er zijn in elk geval huizen met overwaarde in het spel.
Op basis van WOZ waardes al 112k overwaarde, dat zal vast meer zijn in marktwaarde (helaas geen taxatierapporten, maar een logische keuze voor een relatief kleine financiering).quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:08 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Na mijn GVE afzeikpost van gister toch maar in deze geyolo'd.Ik hou van pizza en van annuïtair zonder slotsom en er zijn in elk geval huizen met overwaarde in het spel.
Ik zou het ook niet doen. Er zullen in zo'n situatie altijd meerdere schuldeisers zijn die zeer waarschijnlijk eerder beslag leggen op te overwaarde. Flanderijn/GVE laat dit meestal versloffen totdat er niets meer te halen is. Hypotheek is zoveel beter.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:08 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Jeetje ja, je hebt natuurlijk gelijk, nu komt de belastingdienst voor GVE en die hebben altijd een vordering bij een faillissement...quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:34 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet doen. Er zullen in zo'n situatie altijd meerdere schuldeisers zijn die zeer waarschijnlijk eerder beslag leggen op te overwaarde. Flanderijn/GVE laat dit meestal versloffen totdat er niets meer te halen is. Hypotheek is zoveel beter.
Misschien wel maar ik zie het verschil alleen maar groter worden. Collin is gewoon een machine..publiceren, vollopen, papieren al op orde, overmaken en uitkeren. Alles in een minimum aan tijd. Maar het belangrijkste verschil is nog de zekerheden. Dat zou GvE ook meer moeten doen of dan toch substantieel hogere rente bieden om het risicoverschil te compenseren.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:45 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Jeetje ja, je hebt natuurlijk gelijk, nu komt de belastingdienst voor GVE en die hebben altijd een vordering bij een faillissement...
Nouja, ik laat hem wel staan, m'n eerste investering bij GVE in meer dan een jaar. Blijf van mening dat ze meer hun best moeten doen om een goed CCF alternatief te zijn/blijven. Imho gaat de rest afvallen en hebben zij de perfecte positie om CCF in de nek te hijgen als solide nr 2.
Ze waren lang de nr1. maar ze staan inmiddels echt ver achter. Potentie is er zeker, maar het is jammer dat ze hier niet naar handelen. Bij mij is SIG een duidelijke nr. 2 inmiddels. Hierbij mijn investeringen in de loop van de jaren:quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:45 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Jeetje ja, je hebt natuurlijk gelijk, nu komt de belastingdienst voor GVE en die hebben altijd een vordering bij een faillissement...
Nouja, ik laat hem wel staan, m'n eerste investering bij GVE in meer dan een jaar. Blijf van mening dat ze meer hun best moeten doen om een goed CCF alternatief te zijn/blijven. Imho gaat de rest afvallen en hebben zij de perfecte positie om CCF in de nek te hijgen als solide nr 2.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |