abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211987523
Edit: Topic titel moet zijn “Restaurant vakantiepark blijkt gesloten.”
Ging fout via telefoon.

In mei heb ik met mijn gezin een vakantie geboekt op een luxe park. Wat ons aansprak, vooral met jonge kinderen, was dat we niet alleen in het restaurant luxe konden eten, maar ook culinaire gerechten konden afhalen. Dit werd duidelijk vermeld op hun website. Na de boekingsbevestiging heb ik echter geen verdere communicatie van het park ontvangen.

Vandaag wilde ik alvast wat voorpret beleven en ontdekte tot mijn verrassing dat het restaurant precies gesloten is tijdens ons verblijf, met uitzondering van één dag. Afhalen is ook niet mogelijk, en in de buurt van het park is weinig te vinden.

Hoewel ik vermoed dat we geen juridische rechten hebben en simpelweg pech hebben omdat de accommodatie wel geleverd wordt, vraag ik me af of ik me kan beroepen op de informatie op hun website, die ons heeft overgehaald om hier te boeken.
Het is tevens teleurstellend dat ik hier zelf achter moest komen door op hun site te kijken, in plaats van dat het actief wordt gecommuniceerd.
pi_211987718
Je kijkt, je boekt en achteraf doe je onderzoek

Je kan beter annuleren en de kosten als leergeld voor je rekening nemen.

Beroepen kan altijd, maar hier heb je "gewoon pech" als het park niet coulant is.
pi_211987880
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 20:45 schreef blessed19 het volgende:
Je kijkt, je boekt en achteraf doe je onderzoek

Je kan beter annuleren en de kosten als leergeld voor je rekening nemen.

Beroepen kan altijd, maar hier heb je "gewoon pech" als het park niet coulant is.
Het onderzoek had ik al in mei gedaan. Maar toen hadden zij nog niet besloten om precies nu het restaurant te sluiten. Het is een keer na het boeken pas op hun site gezet.

Ik hoop dat ze voor die ¤1200 een klein beetje coulant kunnen zijn in omboeken. En anders moeten we zelf maar koken…
  woensdag 10 januari 2024 @ 21:22:56 #4
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211988187
Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat alle voorzieningen te allen tijde beschikbaar zijn.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_211988313
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:22 schreef PzKpfw het volgende:
Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat alle voorzieningen te allen tijde beschikbaar zijn.
Natuurlijk wel, daar betaal je indirect toch voor.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 10 januari 2024 @ 21:33:18 #6
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211988319
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:32 schreef Chinless het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, daar betaal je indirect toch voor.
Lijkt me erg kort door de bocht.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_211988359
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:22 schreef PzKpfw het volgende:
Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat alle voorzieningen te allen tijde beschikbaar zijn.
Ja het voelt een beetje dubbel. Het is voor een park natuurlijk geen doen om alles te kunnen garanderen. Voor ons voelt het nu even zuur omdat wij ons er wel op hadden ingesteld en dit nooit hadden geboekt wanneer wij dit wisten.
  woensdag 10 januari 2024 @ 21:41:55 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211988388
Heb je al contact gehad over omboeken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_211988493
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:41 schreef Lienekien het volgende:
Heb je al contact gehad over omboeken?
Nog niet. Tijdens kantooruren zijn ze weer bereikbaar. Morgen neem ik contact op en gaan we zien of er iets van coulance is.
  woensdag 10 januari 2024 @ 21:51:12 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211988514
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:48 schreef TheLastPost het volgende:

[..]
Nog niet. Tijdens kantooruren zijn ze weer bereikbaar. Morgen neem ik contact op en gaan we zien of er iets van coulance is.
Rustig blijven, niet direct hoog van de toren blazen. Aangeven dat het restaurant een heel belangrijke reden was om bij hen te boeken en dat je daarom heel graag de boeking wil verzetten naar wanneer het restaurant weer open is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_211988540
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Rustig blijven, niet direct hoog van de toren blazen. Aangeven dat het restaurant een heel belangrijke reden was om bij hen te boeken en dat je daarom heel graag de boeking wil verzetten naar wanneer het restaurant weer open is.
Bedankt voor de tip. Zou je dat telefonisch doen of netjes in een mail zetten zodat receptiemedewerkers het eventueel door kunnen zetten naar iemand die beslissingen buiten protocol mag nemen?
pi_211988546
Never mind
pi_211988550
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:55 schreef TheLastPost het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip. Zou je dat telefonisch doen of netjes in een mail zetten zodat receptiemedewerkers het eventueel door kunnen zetten naar iemand die beslissingen buiten protocol mag nemen?
Ik had het bij Landal ooit telefonisch gedaan. Kreeg korting. Was voor mij goed genoeg.
  woensdag 10 januari 2024 @ 22:07:29 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211988658
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:55 schreef TheLastPost het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip. Zou je dat telefonisch doen of netjes in een mail zetten zodat receptiemedewerkers het eventueel door kunnen zetten naar iemand die beslissingen buiten protocol mag nemen?
Waar je jezelf beter bij voelt. Niet iedereen vindt zo’n telefoongesprek makkelijk en zet liever rustig een verhaal op papier.
The love you take is equal to the love you make.
pi_211988851
omboeken naar wanneer het restaurant wel open is heeft toch geen zin, omdat je gebonden bent aan (school)vakanties?

Dan maar een beetje korting proberen te regelen, niet geschoten altijd mis.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_211988911
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 20:56 schreef TheLastPost het volgende:

[..]
Het onderzoek had ik al in mei gedaan. Maar toen hadden zij nog niet besloten om precies nu het restaurant te sluiten. Het is een keer na het boeken pas op hun site gezet.

Ik hoop dat ze voor die ¤1200 een klein beetje coulant kunnen zijn in omboeken. En anders moeten we zelf maar koken…
Ah, dat maakt het wat anders. Ik zou mij dan ook goed bedonderd voelen.

Maarja, korting zit je ook niet op te wachten aangezien er in de buurt weinig te vinden. Lastige materie, hopelijk kan je rustig blijven aan de telefoon.
pi_211989341
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:22 schreef PzKpfw het volgende:
Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat alle voorzieningen te allen tijde beschikbaar zijn.
Waarom boek je dan een vakantiepark, kan je net zo goed een huisje huren zonder alle faciliteiten van een park.

Dit soort dingen mogen ze best als waarschuwing neerzetten voor het boeken
pi_211989347
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Rustig blijven, niet direct hoog van de toren blazen.
Dat zou iedereen sowieso in welke situatie dan ook moeten doen
pi_211989356
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:22 schreef PzKpfw het volgende:
Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat alle voorzieningen te allen tijde beschikbaar zijn.
Oh jawel!
Cindy De Vuyst
pi_211989370
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:22 schreef PzKpfw het volgende:
Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat alle voorzieningen te allen tijde beschikbaar zijn.
Wel als er a) expliciet mee geadverteerd wordt en b) er geen voorbehoud gemaakt wordt.

En nee, dat is niet kort door de bocht.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_211989448
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:22 schreef PzKpfw het volgende:
Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat alle voorzieningen te allen tijde beschikbaar zijn.
Heb een paar jaar terug enkele jaren bij een grote boekingsmaatschappij gewerkt. Daar was het zo dat als een gast geboekt had en de locatie besluit na het plaatsen van de reservering dat een belangrijke voorziening (bijvoorbeeld restaurant, zwembad, dat soort mikmak) niet beschikbaar is, dan werden de gasten daarover geinformeerd en kregen deze daarbij vaak meerdere opties aangeboden (uiteraard in overleg met de accommodatie), zoals bijvoorbeeld datumwijziging, kosteloze annulering, verblijf bij een andere locatie, etc. Uiteraard allemaal afhankelijk van de situatie, locatie, etc - maar het is zeker een gegronde klacht.

Ook klachten behandeld waarbij de gast geboekt had zonder deze informatie te ontvangen, de accommodatie ons ook niet op de hoogte heeft gesteld, maar waarbij de informatie ten tijde van de klacht (vaak ontdekt na aankomst op de locatie) wel online stond. Kwestie van terugzoeken wanneer die informatie is toegevoegd: indien na de boeking van de gast, dan was het een terechte klacht.

Uiteraard kunnen gasten vaak boeken lang voordat de accommodatie besluit dat het restaurant/zwembad/sauna gerenoveerd moet worden tussen X en Y, maar de wijze waarop ze het afhandelen maakt een wereld van verschil.
pi_211989737
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 22:48 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Ah, dat maakt het wat anders. Ik zou mij dan ook goed bedonderd voelen.

Maarja, korting zit je ook niet op te wachten aangezien er in de buurt weinig te vinden. Lastige materie, hopelijk kan je rustig blijven aan de telefoon.
Gelukkig zijn wij nog niet gebonden aan schoolvakanties. Wel aan ons eigen seizoenswerk (jaja eigen bedrijf in de recreatiesector ;) ). Ik ga vragen of ze voor het restaurant vergelijkbare alternatieven te bieden hebben en anders zou ik graag om willen boeken naar een nog nader te bepalen periode. Waarschijnlijk ook pas volgend jaar januari (maar dan wel de week wanneer het restaurant open is ...).

quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 01:27 schreef Hitomi het volgende:

[..]
Heb een paar jaar terug enkele jaren bij een grote boekingsmaatschappij gewerkt. Daar was het zo dat als een gast geboekt had en de locatie besluit na het plaatsen van de reservering dat een belangrijke voorziening (bijvoorbeeld restaurant, zwembad, dat soort mikmak) niet beschikbaar is, dan werden de gasten daarover geinformeerd en kregen deze daarbij vaak meerdere opties aangeboden (uiteraard in overleg met de accommodatie), zoals bijvoorbeeld datumwijziging, kosteloze annulering, verblijf bij een andere locatie, etc. Uiteraard allemaal afhankelijk van de situatie, locatie, etc - maar het is zeker een gegronde klacht.

Ook klachten behandeld waarbij de gast geboekt had zonder deze informatie te ontvangen, de accommodatie ons ook niet op de hoogte heeft gesteld, maar waarbij de informatie ten tijde van de klacht (vaak ontdekt na aankomst op de locatie) wel online stond. Kwestie van terugzoeken wanneer die informatie is toegevoegd: indien na de boeking van de gast, dan was het een terechte klacht.

Uiteraard kunnen gasten vaak boeken lang voordat de accommodatie besluit dat het restaurant/zwembad/sauna gerenoveerd moet worden tussen X en Y, maar de wijze waarop ze het afhandelen maakt een wereld van verschil.
Goed om te horen. Dit is precies hoe ik hoop dat een park in deze prijsklasse zou reageren. Na de bevestiging van 28 mei heb ik geen verdere communicatie van hen ontvangen. Ik ga vandaag contact met ze opnemen.
pi_211989821
1200 euro voor een huisje buiten schoolvakantie is behoorlijk aan de prijs. Daar mag je wel wat service van verwachten.
pi_211990894
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 20:33 schreef TheLastPost het volgende:
Edit: Topic titel moet zijn “Restaurant vakantiepark blijkt gesloten.”
Ging fout via telefoon.

In mei heb ik met mijn gezin een vakantie geboekt op een luxe park. Wat ons aansprak, vooral met jonge kinderen, was dat we niet alleen in het restaurant luxe konden eten, maar ook culinaire gerechten konden afhalen. Dit werd duidelijk vermeld op hun website. Na de boekingsbevestiging heb ik echter geen verdere communicatie van het park ontvangen.

Vandaag wilde ik alvast wat voorpret beleven en ontdekte tot mijn verrassing dat het restaurant precies gesloten is tijdens ons verblijf, met uitzondering van één dag. Afhalen is ook niet mogelijk, en in de buurt van het park is weinig te vinden.

Hoewel ik vermoed dat we geen juridische rechten hebben en simpelweg pech hebben omdat de accommodatie wel geleverd wordt, vraag ik me af of ik me kan beroepen op de informatie op hun website, die ons heeft overgehaald om hier te boeken.
Het is tevens teleurstellend dat ik hier zelf achter moest komen door op hun site te kijken, in plaats van dat het actief wordt gecommuniceerd.
Heb je een linkje naar het park ? Kunnen we naar de voorwaarden kijken voor je.
pi_212000488
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 10:01 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Heb je een linkje naar het park ? Kunnen we naar de voorwaarden kijken voor je.
En toen bleef het oorverdovend stil vanuit ts.....
pi_212002115
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 07:57 schreef paardendokter het volgende:

[..]
En toen bleef het oorverdovend stil vanuit ts.....
Niet iedereen zit de hele dag op fok, ts heeft 1 dag niet gereageerd :`)
  vrijdag 12 januari 2024 @ 11:30:07 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212002348
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:06 schreef 111210 het volgende:

[..]
Niet iedereen zit de hele dag op fok, ts heeft 1 dag niet gereageerd :`)
Hij was gisteravond anders nog wel op het forum.
The love you take is equal to the love you make.
pi_212002806
Goedemiddag,

Excuses dat ik nog niet uitgebreid heb gereageerd. Gisteren een drukke dag gehad.

Eergisteravond heb ik alles in een mail heb verpakt zodat het inhoudelijk een compleet verhaal zou zijn.

Zij geven als antwoord dat het restaurant ieder jaar 2 weken gesloten is in januari en dat dit op meerdere plaatsten op de site staat en in de aanreisinformatie.
De informatie op de site die nu overal opvallend staat stond er in mei nog niet. Daarnaast heb ik naast een boekingsbevestiging in mei geen mails meer gehad met info.
Ze geeft wel al aan dat het eventueel mogelijk is de boeking te verzetten, bijvoorbeeld naar een week later.
Ik heb aangegeven dat wij pas weer in oktober, november of volgend jaar januari kunnen. Dus ik wacht nog even af wat daar de reactie op is.

Zojuist nog even in het web archive gekeken. En de informatie over restaurant sluiting stond toen nog niet op de plekken waar de info nu wel staat.

Het klinkt in ieder geval veelbelovend omdat ze open staan voor het omboeken. Maar ik ben het er niet mee eens dat die info over de sluiting op meerdere plekken te vinden was ten tijde van boeken.
Maarja het belangrijkste is natuurlijk dat ik om kan boeken naar een door mij gekozen periode later dit jaar. Dus nog even afwachten en dan een ander park gaan boeken.
pi_212002934
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 10:01 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Heb je een linkje naar het park ? Kunnen we naar de voorwaarden kijken voor je.
Bedankt voor je bericht. Ik wil het park nu niet direct op een openbaar forum plaatsen omdat ik hoop er zo met ze uit te komen.
Ik heb zelf ook gezocht naar de voorwaarden maar ik kan alleen de standaard annuleringsvoorwaarden vinden met ‘ bij annulering binnen één maand voor de ingangsdatum, 90% van de overeengekomen prijs;’ etc. Maar geen inhoudelijke voorwaarden.
pi_212003169
Je kan inderdaad aangeven dat die info er toen bij het boeken niet op stond en dat je daar bewijs van hebt (even printscreen meesturen)

Maar als ze wel willen omboeken zullen ze vast wel Meewerkend zijn om een datum van jou keuze te pakken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')