Het onderzoek had ik al in mei gedaan. Maar toen hadden zij nog niet besloten om precies nu het restaurant te sluiten. Het is een keer na het boeken pas op hun site gezet.quote:Op woensdag 10 januari 2024 20:45 schreef blessed19 het volgende:
Je kijkt, je boekt en achteraf doe je onderzoek
Je kan beter annuleren en de kosten als leergeld voor je rekening nemen.
Beroepen kan altijd, maar hier heb je "gewoon pech" als het park niet coulant is.
Natuurlijk wel, daar betaal je indirect toch voor.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:22 schreef PzKpfw het volgende:
Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat alle voorzieningen te allen tijde beschikbaar zijn.
Lijkt me erg kort door de bocht.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:32 schreef Chinless het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, daar betaal je indirect toch voor.
Ja het voelt een beetje dubbel. Het is voor een park natuurlijk geen doen om alles te kunnen garanderen. Voor ons voelt het nu even zuur omdat wij ons er wel op hadden ingesteld en dit nooit hadden geboekt wanneer wij dit wisten.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:22 schreef PzKpfw het volgende:
Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat alle voorzieningen te allen tijde beschikbaar zijn.
Nog niet. Tijdens kantooruren zijn ze weer bereikbaar. Morgen neem ik contact op en gaan we zien of er iets van coulance is.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:41 schreef Lienekien het volgende:
Heb je al contact gehad over omboeken?
Rustig blijven, niet direct hoog van de toren blazen. Aangeven dat het restaurant een heel belangrijke reden was om bij hen te boeken en dat je daarom heel graag de boeking wil verzetten naar wanneer het restaurant weer open is.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:48 schreef TheLastPost het volgende:
[..]
Nog niet. Tijdens kantooruren zijn ze weer bereikbaar. Morgen neem ik contact op en gaan we zien of er iets van coulance is.
Bedankt voor de tip. Zou je dat telefonisch doen of netjes in een mail zetten zodat receptiemedewerkers het eventueel door kunnen zetten naar iemand die beslissingen buiten protocol mag nemen?quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Rustig blijven, niet direct hoog van de toren blazen. Aangeven dat het restaurant een heel belangrijke reden was om bij hen te boeken en dat je daarom heel graag de boeking wil verzetten naar wanneer het restaurant weer open is.
Ik had het bij Landal ooit telefonisch gedaan. Kreeg korting. Was voor mij goed genoeg.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:55 schreef TheLastPost het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Zou je dat telefonisch doen of netjes in een mail zetten zodat receptiemedewerkers het eventueel door kunnen zetten naar iemand die beslissingen buiten protocol mag nemen?
Waar je jezelf beter bij voelt. Niet iedereen vindt zo’n telefoongesprek makkelijk en zet liever rustig een verhaal op papier.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:55 schreef TheLastPost het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Zou je dat telefonisch doen of netjes in een mail zetten zodat receptiemedewerkers het eventueel door kunnen zetten naar iemand die beslissingen buiten protocol mag nemen?
Ah, dat maakt het wat anders. Ik zou mij dan ook goed bedonderd voelen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 20:56 schreef TheLastPost het volgende:
[..]
Het onderzoek had ik al in mei gedaan. Maar toen hadden zij nog niet besloten om precies nu het restaurant te sluiten. Het is een keer na het boeken pas op hun site gezet.
Ik hoop dat ze voor die ¤1200 een klein beetje coulant kunnen zijn in omboeken. En anders moeten we zelf maar koken…
Waarom boek je dan een vakantiepark, kan je net zo goed een huisje huren zonder alle faciliteiten van een park.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:22 schreef PzKpfw het volgende:
Dat zou iedereen sowieso in welke situatie dan ook moeten doenquote:Op woensdag 10 januari 2024 21:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Rustig blijven, niet direct hoog van de toren blazen.
Oh jawel!quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:22 schreef PzKpfw het volgende:
Wel als er a) expliciet mee geadverteerd wordt en b) er geen voorbehoud gemaakt wordt.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:22 schreef PzKpfw het volgende:
Heb een paar jaar terug enkele jaren bij een grote boekingsmaatschappij gewerkt. Daar was het zo dat als een gast geboekt had en de locatie besluit na het plaatsen van de reservering dat een belangrijke voorziening (bijvoorbeeld restaurant, zwembad, dat soort mikmak) niet beschikbaar is, dan werden de gasten daarover geinformeerd en kregen deze daarbij vaak meerdere opties aangeboden (uiteraard in overleg met de accommodatie), zoals bijvoorbeeld datumwijziging, kosteloze annulering, verblijf bij een andere locatie, etc. Uiteraard allemaal afhankelijk van de situatie, locatie, etc - maar het is zeker een gegronde klacht.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:22 schreef PzKpfw het volgende:
Gelukkig zijn wij nog niet gebonden aan schoolvakanties. Wel aan ons eigen seizoenswerk (jaja eigen bedrijf in de recreatiesectorquote:Op woensdag 10 januari 2024 22:48 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ah, dat maakt het wat anders. Ik zou mij dan ook goed bedonderd voelen.
Maarja, korting zit je ook niet op te wachten aangezien er in de buurt weinig te vinden. Lastige materie, hopelijk kan je rustig blijven aan de telefoon.
Goed om te horen. Dit is precies hoe ik hoop dat een park in deze prijsklasse zou reageren. Na de bevestiging van 28 mei heb ik geen verdere communicatie van hen ontvangen. Ik ga vandaag contact met ze opnemen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 01:27 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Heb een paar jaar terug enkele jaren bij een grote boekingsmaatschappij gewerkt. Daar was het zo dat als een gast geboekt had en de locatie besluit na het plaatsen van de reservering dat een belangrijke voorziening (bijvoorbeeld restaurant, zwembad, dat soort mikmak) niet beschikbaar is, dan werden de gasten daarover geinformeerd en kregen deze daarbij vaak meerdere opties aangeboden (uiteraard in overleg met de accommodatie), zoals bijvoorbeeld datumwijziging, kosteloze annulering, verblijf bij een andere locatie, etc. Uiteraard allemaal afhankelijk van de situatie, locatie, etc - maar het is zeker een gegronde klacht.
Ook klachten behandeld waarbij de gast geboekt had zonder deze informatie te ontvangen, de accommodatie ons ook niet op de hoogte heeft gesteld, maar waarbij de informatie ten tijde van de klacht (vaak ontdekt na aankomst op de locatie) wel online stond. Kwestie van terugzoeken wanneer die informatie is toegevoegd: indien na de boeking van de gast, dan was het een terechte klacht.
Uiteraard kunnen gasten vaak boeken lang voordat de accommodatie besluit dat het restaurant/zwembad/sauna gerenoveerd moet worden tussen X en Y, maar de wijze waarop ze het afhandelen maakt een wereld van verschil.
Heb je een linkje naar het park ? Kunnen we naar de voorwaarden kijken voor je.quote:Op woensdag 10 januari 2024 20:33 schreef TheLastPost het volgende:
Edit: Topic titel moet zijn “Restaurant vakantiepark blijkt gesloten.”
Ging fout via telefoon.
In mei heb ik met mijn gezin een vakantie geboekt op een luxe park. Wat ons aansprak, vooral met jonge kinderen, was dat we niet alleen in het restaurant luxe konden eten, maar ook culinaire gerechten konden afhalen. Dit werd duidelijk vermeld op hun website. Na de boekingsbevestiging heb ik echter geen verdere communicatie van het park ontvangen.
Vandaag wilde ik alvast wat voorpret beleven en ontdekte tot mijn verrassing dat het restaurant precies gesloten is tijdens ons verblijf, met uitzondering van één dag. Afhalen is ook niet mogelijk, en in de buurt van het park is weinig te vinden.
Hoewel ik vermoed dat we geen juridische rechten hebben en simpelweg pech hebben omdat de accommodatie wel geleverd wordt, vraag ik me af of ik me kan beroepen op de informatie op hun website, die ons heeft overgehaald om hier te boeken.
Het is tevens teleurstellend dat ik hier zelf achter moest komen door op hun site te kijken, in plaats van dat het actief wordt gecommuniceerd.
En toen bleef het oorverdovend stil vanuit ts.....quote:Op donderdag 11 januari 2024 10:01 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar het park ? Kunnen we naar de voorwaarden kijken voor je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |